تالار عروسی

گل آرایی برای تشریفات عروسی

تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

اشتراک گذاری

گل آرایی برای تشریفات عروسی

یکی از مهمترین ارکان برای داشتن جشن عروسی باشکوه و مجلل این است که دیزاین و دکوراسیون فضا را به صورت مناسب انجام دهید. استفاده از گل در تزئینات فضا علاوه بر زیبایی و طراحی خاص می‌تواند طراوت و احساس خوشایندی را در آن ایجاد نماید. گل آرایی برای تشریفات عروسی در قسمت‌هایی مختلفی از دسته گل عروس گرفته تا طراحی ورودی تالار عروسی را شامل می‌شود و برای داشتن دیزاینی خاص و متفاوت باید به تمام جزئیات و المان‌ها توجه ویژه شود. در ادامه با ما همراه باشید تا در این خصوص آموزش‌ها و نکات لازم را به شما ارائه نماییم.

تزیینات گل در مجلس عروسی

علت استفاده از گل

گل به عنوان نمادی از لطافت و عشق در مراسمات متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ جشن عروسی که برای وصال دو زوج عاشق به انجام می‌رسد نیازمند فضایی رمانتیک و مطبوع می‌باشد که تزیینات محیط به وسیله گل می‌تواند به خلق این فضا کمک شایانی داشته باشد. گل علاوه بر زیبایی و شیک کردن محیط می‌تواند احساس خوشایندی را نیز حاصل کند که می‌تواند چشم و دل مخاطب را به مجذوب خود کند.

اهمیت گل در دیزاین تالار

نکات مهم در گل آرایی برای تشریفات عروسی

با توجه به میزان اهمیت مراسم عروسی نمی‌توان از هر دکوراسیونی برای فضای تالار استفاده نمود و برای کسب نتیجه مطلوب بهتر است نکات مهمی که در این زمینه هستند را مورد توجه قرار دهید.

استفاده از گل در قسمت های مختلف تالار

رنگ گل

برخی افراد در تزیین تالار و یا دسته گل عروس تنها از یک رنگ استفاده می‌کنند؛ اما به خاطر داشته باشید که به کار بردن مجموعه متنوعی از گل‌های رنگارنگ که بتوانند با یکدیگر هارمونی زیبایی را حاصل کنند می‌تواند در جذاب‌تر شدن دکوراسیون تأثیر بیشتری داشته باشند.

پایه گلدان

علاوه بر طرح گلدان و نوع گل‌های مورد استفاده شما باید به ارتفاع پایه گلدانی که روی میزها قرار می‌گیرند نیز توجه داشته باشید؛ در انتخاب گلدان پایه‌دار برای اینکه مانعی برای دید مهمانان ایجاد نکنید بهتر است مدل‌های با پایه‌های کوتاه را تهیه نمایید.

گل‌های بدون بو

در طراحی و دیزاین محیط  این نکته را مد نظر قرار دهید که از گل‌های معطر استفاده نکنید زیرا ممکن است سبب ایجاد حساسیت و یا سر درد در میان برخی از مهمانان شود.

توجه به فضا

برای انجام گل کاری باید به تناسب میان متراژ محیط و حجم گل‌های مورد استفاده توجه داشته باشید. به کار بردن تعداد زیادی از گل‌ها در محیطی کوچک سبب شلوغ نشان دادن آن شده و نمی‌تواند تأثیر مطلوبی روی زیبایی آن داشته باشد.

قسمت‌های مختلف گل آرایی برای تشریفات عروسی

دیزاین به وسیله گل در تالار عروسی

گل آرایی ورودی

یکی از مهمترین بخش‌های تالار که برای خوش آمد گویی به مهمانان مورد استفاده قرار می‌گیرد قسمت ورودی است که گل آرایی در آن به معنای محترم شمردن حضور مهمانان است و سبک و مدل مراسم را به حضور تازه واردها معرفی خواهد نمود.

گل آرایی میزها

مهمانان ساعات زیادی را روی صندلی‌ها سپری می‌کنند و برای ایجاد احساس خوشایند در آن فضا می‌توانید از گل کاری روی میزها کمک بگیرید. البته در این کار تعادل را رعایت نماید به گونه‌ای که امکان پذیرایی از مهمانان وجود داشته باشد و گل‌ها مزاحمتی برای افراد ایجاد نکند.

گل آرایی جایگاه عروس و داماد

زوج‌ها به عنوان مهمترین افراد مراسم باید دارای جایگاه خاص و ویژه‌ای باشند به گونه‌ای که سبب جلب توجه همه شوند؛ گل کاری این جایگاه باید به صورت مناسب و شیک انجام شود زیرا بخش عمده‌ای از عکس‌های مهمانان از این قسمت به همراه عروس و داماد گرفته می‌شود.

گل آرایی سقف

سقف تالار از جمله مکان‌هایی است که سبب جلب توجه مهمانان می‌شود و می‌توان به سادگی و با به کار بردن گل کاری در تزیینات این قسمت مراسم خود را به یک جشن لاکچری و شیک مبدل نمود. سقف با پوشش گلی سبب شکل گیری فضایی منحصر به فرد و رویایی خواهد شد که تأثیر فوق‌العاده‌ای را بر میزان جذابیت محیط تالار خواهد داشت.

هزینه گل آرایی در عروسی

هزینه گل آرایی در مراسم عروسی متغییر است و با توجه به نوع گل‌های به کار گرفته شده و همچنین حجم گل‌های مورد استفاده در این کار متفاوت خواهد بود. این هزینه می‌تواند تحت تأثیر مکانی که مراسم در آن برگزار می‌شود باشد زیرا در یک تالار سرپوشیده استفاده از گل برای تزیینات قسمت‌های مختلف بیشتر خواهد بود؛ همچنین بزرگ و کوچک بودن محیط نیز روی حجم گل استفاده شده بسیار مؤثر است. استفاده از گل‌های کم یاب و خاص در تزیینات تالار و یا دسته گل عروس می‌تواند سبب افزایش هزینه‌های گل کاری مراسم شود.

برای داشتن یک مراسم مناسب و معقول لزومی به اسراف و زیاده روی در به کار بردن گل در قسمت‌های مختلف نمی‌باشد و شما با استفاده از گل آرایی‌هایی ساده و شیک در بخش‌هایی از تالار می‌توانید به زیبایی فضا کمک کنید.

تزیینات دسته گل عروس

گل آرایی در فصول مختلف

پیدا کردن برخی از انواع گل‌ها در فصول مختلف کاری دشوار خواهد بود و در صورتی که برای گل آرایی مجلس خود از گل‌های متناسب با آن فصل استفاده کنید با چنین چالش‌هایی مواجه نخواهید شد. علاوه بر این به کار بردن گل‌های هر فصل در زمان خاص خود می‌تواند احساس متناسب با آن را به فضا القا نماید؛ تزیینات مجلسی که در فصل پاییز برگزار می‌شود با گل‌های نارنجی و زرد می‌تواند احساس گرم و صمیمی بودن فصل پاییز را در محیط به وجود آورد.

اصول گل آرایی در تشریفات عروسی

طبیعی یا مصنوعی

با وجود زیباتر بودن گل‌های طبیعی اما امروزه شاهد انواع متنوعی از گل‌های مصنوعی هستیم که می‌توانند به زیبایی همان نوع طبیعی به نظر رسند. در صورتی که قصد دارید در هزینه‌های تدارکات جشن خود صرفه جویی کنید می‌توانید جهت تزئینات تالار از انواع گل‌های مصنوعی استفاده کنید. همچنین این مدل از گل‌ها به دلیل مقاومت در برابر باد و باران می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای استفاده در دیزاین باغ و فضای آزاد باشد.

کلام آخر

گل آرایی می‌تواند به تنهایی بخش عمده‌ای از تزیینات و دیزاین تالار و زیبایی محیط را به عهده بگیرد و سبب القای احساس طراوت و عشق شود. هنر گل آرایی در قسمت‌های مختلف مراسم مانند ماشین عروس، دسته گل، جایگاه عروس و داماد، میزها و ورودی تالار مورد استفاده قرار می‌گیرد و در این راه می‌توان از گل‌های طبیعی و مصنوعی بهره برد. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای کسب بهترین نتیجه بهتر است به نکات مهمی که در این زمینه موجود است توجه ویژه داشته باشید.

نظرات

0

امتیاز دهید