تالار عروسی

کاری که عروس داماد شبِ قبل عروسی باید انجام بدن

تاریخ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اشتراک گذاری

کاری که عروس داماد شبِ قبل عروسی باید انجام بدن

مراسم عروسی به عنوان یکی از به یاد ماندنی‌ترین روزهای زندگی در ذهن هر فردی ثبت می‌شود؛ عروس و داماد و خانواده‌های آن‌ها در به مدت چند ماه تلاش و برنامه ریزی می‌کنند تا بتوانند این مراسم را به شکوه هر چه تمام‌تر برگزار نمایند. با توجه به میزان اهمیت حس و حال عروس و داماد به عنوان صاحبان مراسم لازم است آن‌ها لیستی از اقدامات اساسی را تهیه نمایند و با خیالی آسوده در جشن خود شرکت کنند. ما در ادامه به شرح موارد مورد نیاز از کارهایی عروس و داماد قبل از عروسی باید انجام دهند پرداخته‌ایم.

دلیل اهمیت کارهای عروس و داماد قبل از عروسی

شب قبل از عروسی می‌تواند لحظاتی پر استرس و دلهره آور برای عروس و داماد باشد؛ زیرا نگران خوب پیش رفتن کارها و برگزار شدن جشن خود به بهترین نحو ممکن هستند از این رو ممکن است بدون توجه به اهمیت این شب در کیفیت مراسمشان آن را بگذرانند. شما باید این نکته را فراموش نکنید که در صورت رعایت نکردن برخی نکات مهم  ممکن است در روز مراسم خود انرژی و حس و حال مناسب را در تالار عروسی نداشته باشید و یا جشن شما به دلیل فراموش کردن برخی اقدامات به صورت مناسب برگزار نشود. از این رو بهتر است از کارهای عروس و داماد قبل عروسی که لازم است انجام دهند توجه کنید و با یک برنامه ریزی دقیق و اصولی بدون نگرانی و استرس با فکر به جشن خود لذت ببرید.

اقدامات لازم برای جشن وصال

مهم ترین کارهای عروس و داماد قبل از عروسی

اقدامات لازم برای برگزاری عروسی

تغذیه مناسب

وعده غذایی مناسب می‌تواند تأثیر زیادی روی سلامت جسمانی و میزان انرژی شما داشته باشد؛ بنابراین در شب قبل از عروسیتان از خوردن غذاهای چرب و فست فودی خودداری کنید و با خوردن وعده‌ای سالم و مغذی انرژی کافی را به بدنتان منتقل نمایید تا صبح روز برگزاری جشن سر حال از خواب بیدار شوید.

آب بنوشید

آب به عنوان مایع حیات کمک زیادی به سلامت بدن و کاهش استرس دارد؛ از طرفی کمبود آب سبب ایجاد سر درد و بد خلقی می‌شود بنابراین نوشیدن آب را در لیست کارهای قبل از عروسی قرار دهید.

راه های کاهش استرس زوجین

دوش بگیرید

یک دوش آب گرم به شما کمک می‌کند تا استرس و نگرانی را از خود دور کنید و بتوانید خواب با کیفیت‌تری را تجربه کنید.

خوب بخوابید

در صورت نداشتن کافی و مفید شما در روز عروسی انرژی کافی را نخواهید داشت و مدام خواب آلود و کلافه خواهید بود؛ خواب کافی می‌تواند به شما کمک کند علاوه بر حس و حال مناسب پوست با طراوت و شادابی داشته باشید. در صورت کم خوابی در شب عروسی ممکن است چشمان شما دارای پف شود و آرایش به خوبی روی پوستتان قرار نگیرد. بهتر است گوشی خود را روی سایلنت قرار دهید و از چک کردن شبکه‌های فضای مجازی دست بردارید.

پول و بودجه لازم

شما برای روز مراسم خود باید تخمینی از میزان هزینه‌هایی که قرار است صورت بگیرد باید داشته باشید و در روز قبل علاوه بر کارت بانکی مقداری پول نقد نیز در وسایل خود قرار دهید. پول نقد را برای شاباش دادن به افراد و عروس خانوم و مهمانان در روز مراسم فراموش نکنید؛ سعی کنید مقداری پول بیشتر از حد نیاز محاسبه شده برای پیش آمدهای احتمالی نیز نزد خود نگه دارید.

ماساژ دادن

ماساژ دادن به شما کمک می‌کند که ریلکس کنید و بدنتان برای خواب آماده شود؛ از طرفی در کسب آرامش و دور کردن استرس و نگرانی بسیار مؤثر خواهد بود. ماساژ صورت نیز سبب ایجاد گردش خون و افزایش شادابی و طراوت پوست شما خواهد شد بنابراین به شما توصیه می‌کنیم این کار را در شب قبل از عروسی خود فراموش نکنید.

موارد لازم برای بردن به آتلیه مراسم عروسی

هماهنگی تدارکات

یکی از مهمترین کارهای عروس و داماد قبل عروسی این است که اقدامات برنامه ریزی شده برای جشن خود را چک کنند تا از انجام به موقع آن‌ها اطمینان حاصل کنند. هماهنگی با ساقدوش‌ها و تماس تلفنی با آن‌ها می‌تواند خیال شما را از بابت نبود مشکل از این جهت راحت کند از طرفی با آرایشگاه، آتلیه، فیلم بردار، گروه موسیقی، گل فروشی و تمام المان‌های دیگر هماهنگ کنید و از به موقع انجام یافتن کارها مطمئن شوید.

زیبایی و کارهای پوستی

در شب مراسم عروسی خود ماسک صورت مناسبی را برای آماده سازی پوست برای میکاپ روز بعد قرار دهید و از آبرسان و مرطوب کننده استفاده نمایید.

جمع آوری لوازم لازم

با توجه به این مسأله که ممکن است به دلیل استرس و نگرانی و یا کمبود وقت نتوانید در روز عروسی لوازم ضروری مورد نیاز خود را جمع آوری کنید و با خود به همراه ببرید بهتر است شب قبل نسبت به انجام این کار اقدام کنید. در حالت کلی شما به عنوان عروس و داماد به لوازم شخصی نیاز دارید که به همراه داشتن آن‌ها می‌تواند کمک شایانی به شما داشته باشد و درصورت بروز مشکلات احتمالی نیز نگرانی شما را تهدید نکند. کارهای عروس و داماد قبل از عروسی و لوازم مورد نیاز هر کدام به شرح زیر می‌باشد:

لوازم مورد نیاز عروس: لباس عروس، کفش، تاج، شنل یا روپوش، گن و لباس زیر، لنز تزیینی، اسپری عطر و ادکلن خوش بو کننده، دمپایی، خوش بو کننده دهان، موبایل و شارژر و هنذفری، پول نقد و کارت بانکی، دستمال کاغذی و دستمال مرطوب، حوله کوچک، بادبزن، آینه، نخ و سوزن، قیچی کوچک، داروی مسکن، سنجاق مو، تافت، مسواک و خمیر دندان، شکلات و آب میوه، جواهرات و اکسسوری‌ها، حلقه ازدواج، فاکتور نوبت آرایشگاه

لوازم مورد نیاز داماد: کت و شلوار دامادی، پیراهن و زیر پوش، کراوات، عطر و ادکن، گوشی و شارژر و هنذفری، پول نقد و کارت بانکی، کفش، ساعت مچی، دستمال، شکلات و خوراکی

چه چیزایی با خودمون ببریم آرایشگاه عروس

حفظ آرامش معجزه می‌کند!

با وجود تمام موارد لازم که در مورد کارهای عروس و داماد قبل عروسی گفته شد اما مهم ترین مسأله این است که شما بتوانید آرامش خود را حفظ کنید و با انرژی مثبت به روز مراسم خود بیاندیشید. سعی کنید استرس و نگرانی را از خود دور کنید؛ افکار منفی سبب می‌شود شیرین‌ترین لحظات شما به تلخی بگذرد و اجازه نمی‌دهد از این زمان لذت ببرید. انجام برنامه ریزی دقیق و اجرای به موقع کارها خیال شما را از بابت برگزاری یک جشن باشکوه و بدون نقص راحت خواهد کرد؛ بنابراین بدون دلواپسی و با دیدگاه مثبت به فردای خود فکر کنید.

نظرات

0

امتیاز دهید