تالار عروسی

جشن عروسی خارجی ها چگونه برگزار می شود؟

تاریخ انتشار : ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اشتراک گذاری

جشن عروسی خارجی ها چگونه برگزار می شود؟

ازدواج به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های زندگی در هر جای دنیا مقدس شمرده می‌شود و در هر کشوری بنابر آداب و رسوم و فرهنگ اجتماعی حاکم بر آن افراد برای مراسم عروسی خود اقدامات مختلفی را انجام می‌دهند. اطلاع از این نحوه برگزاری جشن عروسی خارجی ها می‌تواند برای شما جالب وحتی گاهی گیج کننده‌ای نیز باشد؛ که ما در ادامه به برخی از این آداب و رسوم و مراسمات اشاره‌ای خواهیم داشت.

همه چیز درباره جشن عروسی خارجی ها

فرهنگ در یک کشور طی سال‌های متمادی و در اثر تغییرات اجتماعی حاصل شده و بر زندگی افراد چیره می‌شود؛ آداب و رسومی که برای برگزاری مراسم عروسی در کشورهای مختلف انجام می‌شود برگرفته از مسائل اقتصادی، نظام حاکم بر جامعه، نحوه زندگی اجتماعی افراد و شرایط مختلف می‌باشد که هر کدام برای منطقه خود دارای ارزش و قابل احترام می‌باشد. این اقدامات ممکن است برای افرادی که در آن جامعه زندگی نمی‌کنند گاهی حتی گیج کننده و عجیب و غریب به نظر رسد اما هر کدام از آن‌ها می‌توانند جذابیت خاص خود را به همراه داشته باشند. اطلاع از نحوه جشن عروسی خارجی ها می‌تواند به شما دید کلی از آداب رسوم کشورهای مختلف در دنیا را ارائه کند.

جشن عروسی خارجی ها

exchange of wedding rings white

نحوه برگزاری جشن عروسی خارجی ها در سراسر جهان

با توجه به جذابیت برگزاری کردن جشن عروسی خارجی ها ما در ادامه به برخی از این آداب و رسوم در کشورهای مختلف خواهیم پرداخت.

مراسم عروسی در کشورهای مختلف

فنلاند

در کشور فنلاند عروس در روز مراسم خود باید گریه و زاری کند تا نشان دهد که از ترک والدین و پایان یافتن دوران مجردی بسیار ناراحت است و این مسأله باید سبب ایجاد جوی مشابه عزداری شود.

آفریقا

در قبیله فان واقع در آفریقا افراد همسران خود را به صورت اقساطی از پدرشان می‌خرند در این رسم داماد باید تا وقتی که عروس زنده است اقساط خود را به پدر زن بپردازد.

در قبلیه هیما عروس باید قبل از عروسی آنقدر چاق شود که به سختی بتواند تکان بخورد و لباس بپوشد.

آمریکا

در کشورآمریکا دختر و پسرهای جوان برای اینکه امیدوار باشند تصویر همسر آینده خود را در رویا ببینند باید نان شوری که توسط زوج میان سال خوشبخت و یا مادر بزرگ فرد پخته شده است را بخورد.

آداب و رسوم عجیب در مراسم عروسی

SSUCv3H4sIAAAAAAAEAJ2Ry27DIBBF95X6DxbrWPIrbtJfiboYD+MYhUAEuFUU5d87mFCx7o45l3ncmcf7W1WJCbxC8Vk9YsSx0nr1wUFQ1jBudi/uyEhyJSGpgnUKdAknCLgYuBJDs2od8XMThQ8QVk8+NnshhEBnrpHgX4k00SnFVRY2kTNYEmJXML9OG8vouft3Znp8ZTdwJoP3beDCiCNNkIyc0ldx+QnkrqU1WKWyhatvi6Djh76od

مکزیک

در کشور مکزیک هنگام عقد کردن عروس و داماد در اطراف آن‌ها حلقه‌های به طرح قلب درست می‌کنند و علاوه بر آن با یک عدد پارچه بزرگ شانه عروس و داماد را به هم میبنند. اعتقاد آن‌ها بر این است که انجام دادن این رسم عجیب در ازدواج سبب می‌شود که مهر و محبت آن‌ها نسبت به هم کاسته نمی‌شود و از هم جدا نخواند شد.

اسکاتلند

در بحث جشن عروسی خارجی ها و آداب و رسوم عجیب عروسی در دنیا به کشور اسکاتلند می‌رسیم که رسم بر این است در روز مراسم عروس را با ریختن زباله و باقی مانده‌های غذا بر سر او کثیف می‌کنند. استفاده از تخم مرغ و ماهی از مواد پر طرفدار در میان مردم است که بر سر عروس ریخته می‌شود.

چین

در کشور چین داماد برای اینکه ثابت کند چقدر همسر خود را دوست دارد و برای رسیدن به او تلاش می‌کند باید از سد دیواری که توسط ساقدوش‌های عروس جلوی او کشیده است عبور کند و با شکستن آن به عروس برسد.

کنگو

یکی از آداب و رسوم عجیب در ازدواج این است که در کشور کنگو عروس و داماد با وجود تمام علاقه و اشتیاقی که برای وصال خود دارند اما در روز عروسی هیچ کدام از آن‌ها مجاز نیستند که لبخند بر لب داشته باشند. لبخند زدن عروس و داماد در مراسمات کشور کنگو این مفهوم را می‌رساند که آن‌ها در امر ازدواج خود جدی نیستند.

یونان

در کشور یونان عروس در طی مراسم یک حبه قند در دستکش خود پنهان می‌کند و تا انتهای جشن آن را با خود به همراه دارد تا در زندگی مشترک خود خوشبخت و سعادت مند شود.

عجیب ترین سنت‌های عروسی در جهان

کوبا

در کوبا رسم بر این است که پس از پایان یافتن مراسم عروسی عروس به منزل پدری رفته و تا دو روز در آنجا زندانی می‌شود و در این مدت حق ملاقات با داماد و اصلاح ابروهای خود را ندارد.

سوئد

پدر و مادرها در کشور سوئد بنابر رسم و رسوم موجود برای اینکه از دختر خود در زندگی مشترک حمایت کافی را داشته باشند یک سکه نقره و یک سکه طلا را در کفش‌های عروس قرار می‌دهند و در طول مراسم عروس با همان کفش‌ها راه می‌رود.

آلمان

خانواده‌های عروس و داماد در مراسمات عروسی در کشور آلمان تعدادی شیشه را می‌شکنند و پس از آن عروس و داماد وظیفه دارند تکه‌های خرد شده شیشه را به صورت کامل جمع آوری کنند. عقیده آلمانی‌ها بر این است که این کار سبب می‌شود در طول زندگی زن و شوهر با هم مشکلات و مسائل را حل کنند.

بلژیک

در کشور بلژیک پس از برگزاری رسم و رسومات و رفتن به کلیسا و اجرا نمودن عقد مردم بر روی عروس  و داماد برنج می‌پاشند.

هند

کشور هند که منبع مهمی از جواهرات در سراسر دنیا می‌باشد دارای رسم و رسوم خاص ازدواج می‌باشد که در آن عروس در مراسم خود انگشتر الماس به دست می‌کند زیرا الماس برای مردم این کشور برای دور شدن از بدی‌ها، آتش، مار، بیماری‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برگزاری مراسم عروسی در کشورهای مختلف

فرانسه

یکی از عجیب ترین جشن عروسی خارجی ها را کشور فرانسه دارد که در روز مراسم باید عروس و داماد شکلات و شیرینی‌هایی که در یک کاسه توالت قرار دارند را بخورند.

مراکش

در کشور مراکش زمان برگزاری جشن عروسی را به فصل پاییز موکول می‌کنند زیرا در این فصل برداشت محصول انجام می‌شود که نمادی از خوشبختی و رفاه است. همچنین المان‌های به کار گرفته شده برای جشن عروسی به رنگ سبز و زرد انتخاب می‌شوند؛ زیرا مردم مراکش معتقدند که رنگ سبز رنگ خوشبختی است و رنگ زرد نیز شیطان را می‌ترساند.

کره جنوبی

در کشور کره در شب عروسی مهمانان داماد را با استفاده از ماهی، قورباغه و حتی تکه‌های چوب می‌زنند. این کار برای نشان دادن میزان قدرت داماد می‌باشد.

استرالیا

عروس استرالیایی در طول مراسم یک نعل اسب تزیین شده که نمادی از خوشبختی و سعادت است را به بازوی خود می‌بنند.

نظرات

0

امتیاز دهید