تالار عروسی

نکات مهم درباره ساقدوش در مراسم عروسی

تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اشتراک گذاری

نکات مهم درباره ساقدوش در مراسم عروسی

یکی از ایده‌های بسیار جذابی که به زیباتر برگزار شدن مراسم عروسی کمک شایانی خواهد داشت استفاده از ساقدوش در جشن است؛ این افراد معمولاً از میان نزدیکان و دوستان صمیمی عروس و داماد انتخاب می‌شوند و وظایفی را بر عهده دارند و با پوشیدن لباس‌های یکدست و رقص‌های هماهنگ جلوه ویژه‌ای را به فضا می‌بخشند. در صورتی که قصد دارید به تازگی جشن عروسی خود را برگزار کنید و به دنبال هر چه خاص‌تر شدن آن می‌گردید در ادامه ما را همراهی کنید تا نکات مهمی در خصوص وظایف ساقدوش در مراسم عروسی و بایدها و نبایدهایی که لازم است انجام دهند را به شما شرح دهیم.

وظایف ساقدوش در مراسم عروسی از گذشته تا به امروز

به صورت سنتی از گذشته تا امروز همواره این رسم در میان مردم وجود داشته است که در مراسم عروسی خود افتخار خاصی را نصیب یک یا چند تن از نزدیکان خود کنند تا در طول کارهای مراسم آن‌ها را همراهی کنند و سبب ایجاد جو پر انرژی و شادی در مراسم شوند. ساقدوش بودن به معنای پوشیدن لباس‌های یکدست و رقصیدن در جمع نمی‌باشد بلکه ساقدوش در معنای لغوی نیز به فردی اطلاق می‌شود که در شب مراسم عروسی دوش به دوش داماد راه می‌رود و در کارها با او همراهی می‌کند و وظایف ساقدوش در مراسم عروسی مشخص بوده و با انجام آن‌ها به بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن جشن خواهد انجامید.

وظایف ساقدوش در مراسم عروسی چیست

وظایف ساقدوش در مراسم عروسی چیست؟

  • ساقدوش‌ها به عنوان دوستان نزدیک عروس و داماد قبل از آماده شدن آن‌ها برای مراسم باید در کنارشان باشند و به آن‌ها انرژی دهند. تحت هر شرایطی لبخند به لب داشته باشید و خوشحال باشید.
  • پس از ورود عروس و داماد به تالار از وظایف ساقدوش در مراسم عروسی است که به زیبایی در کنار آن‌ها تا رساندنشان به جایگاه ویژه حرکت کنند.
  • ساقدوش‌ها باید با حضور خود در مراسم به گرم شدن مجلس و برقراری شور و هیجان کمک کنند.
  • عروس و داماد به دلیل استرس و فشار کاری زیاد ممکن است برخی موارد را در عروسی خود فراموش کنند بنابراین از وظایف ساقدوش این است که در تهیه چک لیست اقدامات لازم به آن‌ها کمک کنند.
  • نوشتن کارت دعوت و رساندن آن به دست مهمانان از اقدامات زمان‌بر است که ساقدوش‌ها می‌توانند با حضور خود این امر را برای زوجین آسان کنند.
  • شاید بتوان یکی از مهمترین وظایف ساقدوش در مراسم عروسی ایجاد جو آرام و مناسب در مراسم و انرژی دادن به عروس و داماد در جشن باشد.
  • ساقدوش‌ها در طول جشن به عروس و داماد در نگه داشتن وسایلشان و کارهای جانبی کمک خواهند کرد.

انتخاب همراه برای عروس و داماد

بایدها و نبایدهای وظایف ساقدوش در مراسم عروسی

در مراسمی که از ایده همراهی ساقدوش با عروس و داماد استفاده می‌شود باید افراد انتخاب شده از وظایف ساقدوش در مراسم عروسی مطلع باشند و از طرفی عروس و داماد نیز در قبال این افراد تعیین شده وظایفی را بر عهده دارند که انجام متقابل هر دو می‌تواند در نهایت نتیجه مناسبی را حاصل کند.

ساقدوش کیست و وظیفه‌ا چیست

کادو فراموش نشود

با وجود اینکه شما به عنوان ساقدوش در این مراسم دعوت شده‌اید اما در هر صورت عروس و داماد برای حضور شما هزینه کرده‌اند پس بهتر است به عنوان دوست صمیمی آن‌ها کادویی را برای مراسمشمان در نظر داشته باشید.

عروس و داماد نیز در نظر داشته باشند که خرید کادو برای ساقدوش ضروری نیست اما برای تشکر از زحمات آن‌ها بهتر است که کادویی را برای آن‌ها تهیه نمایید تا به عنوان یادگاری از عروسی شما همیشه به همراه داشته باشند و خاطره آن را فراموش نکنند.

میدانید سایت ما مرجع معرفی تالار و باغ تالار میباشد: مجموعه تالارها

لباس مناسب و هماهنگ بپوشید

یکی از جذابیت‌هایی که می‌تواند جلوه بصری فوق‌العاده‌ای به مراسم ببخشد هماهنگ بودن لباس ساقدوش‌ها می‌باشد که علاوه بر زیبایی سبب می‌شود سایرین آن‌ها را به عنوان ساقدوش بشناسند. با وجود لزوم هماهنگی در تهیه لباس‌های ساقدوش‌ها اما استایل هر فرد باید در نظر گرفته شود و سلیقه آن‌ها نیز در این امر دخالت داده شود؛ این هماهنگی به معنای یکدست بودن لباس‌ها و تشابه کامل‌ آن‌ها نیست بلکه می‌توان با نوعی ایده خلاقانه برای هر فرد مطابق استایلش لباسی در تناسب با سایرین انتخاب شود.

در رنگ لباس ساقدوش‌های عروس دقت شود که علاوه بر ایجاد هارمونی دقت کنید که این رنگ بسیار مشابه با لباس عروس نباشد بلکه به چشم بیننده زیبا و مناسب به نظر رسد. ساقدوش‌های داماد نیز سعی کنند کت و شلوار مشابه با لباس داماد بر تن نکنند و با بستن پاپیون یا کراوت شکیل و جذاب باشند.

استایل مشابه

بهتر است که ساقدوش‌های انتخاب شده در صورت امکان دارای اندام‌ و قدهای مشابه باشند تا ظاهری زیبا و جذاب را ایجاد نمایند؛ در غیر این صورت با تکنیک‌های دوختن لباس‌های متناسب با فرم بدن و پوشیدن کفش‌های با پاشنه‌های مختلف می‌توانید این مشکل را حل نمایید.

هزینه لباس‌های ساقدوش‌ها

در صورتی که با محدودیت مالی مواجه نیستید و تهیه کردن چند دست لباس مناسب برای ساقدوش‌ها به شما فشار مالی وارد نمی‌کند می‌توانید در قبال انجام وظایف ساقدوش در مراسم عروسی برای آن‌ها لباس‌هایی را تهیه نمایید؛ در غیر این صورت با مشورت و هماهنگ کردن رنگ و مدل لباس‌ها در نهایت تهیه لباس را به عهده ساقدوش‌ها بگذارید.

تعداد مناسب ساقدوش‌ها

در گذشته رسم بود که تعداد ساقدوش‌های مراسم بنابر مهمانانی که در جمع حضور داشتند تعیین می‌شد؛ به این صورت که هر چقدر بر تعداد مهمانان افزوده شود ساقدوش‌های بیشتری نیز برای جشن انتخاب می‌شدند. اما امروزه قانون خاصی برای تعیین دقیق تعداد ساقدوش‌های مراسم وجود ندارد و بنابر نیاز و بر حسب سلیقه می‌توانید حدود 3 الی 4 جفت ساقدوش کافی می‌باشد.

مراسمی رویایی با حضور ساقدوش

مراسمی رویایی با ساقدوش‌هایی تماشایی

ساقدوش چه کمکی به عروس و داماد می‌کند

داشتن مراسمی بدون نقص و مجلل آرزوی هر جوانی است تا بتواند شبی رویایی را در کنار عزیزانش تجربه کند؛ به همین دلیل عروس و داماد برای رسیدن به این هدف در روزهایی مانده به مراسم در فکر پیاده سازی ایده‌های ناب خواهند بود تا به جلا و شکوه مراسم خود بیافزایند. کمک گرفتن از دوستان و نزدیکان خود به عنوان ساقدوش می‌تواند به شما در تحقق این هدف کمک کند. لزوم استفاده از ساقدوش برای جشن نمی‌تواند تضمین کننده نتیجه عالی باشد بلکه بهتر است از قبل درباره وظایف ساقدوش در مراسم عروسی و همچنین وظایف زوجین در قبال آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید به جشن دلخواه خود دست پیدا کنید.

نظرات

0

امتیاز دهید