تالار عروسی

تغذیه مناسب برای روز عروسی برای عروس و دامادها

تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اشتراک گذاری

تغذیه مناسب برای روز عروسی برای عروس و دامادها

جشن عروسی یکی از مهمترین اتفاقات زندگی هر فردی است که آرزوی برگزاری آن به بهترین نحو را دارد؛ آماده کردن تدارکات لازم برای این جشن باشکوه یکی از اقدامات استرس آور و پر‌تنش است. رزور تالار عروسی، آرایشگاه، آتلیه، گروه موسیقی و… تنها بخشی از این اقدامات است که انرژی زیادی را از عروس و داماد جذب می‌کند به همین دلیل در روز عروسی برای افزایش قوای جسمی و به دست آوردن انرژی از دست رفته لازم است بهترین و مناسب‌ترین‌ تغذیه عروس و داماد در عروسی در نظر گرفته شود. در ادامه ما به برخی باید و نبایدهایی که در این وعده غذایی باید رعایت شود اشاره‌ای داشته‌ایم که دانستن آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا شبی رویایی را تجربه کنید.

مناسب‌ترین تغذیه عروس و داماد در عروسی

مصرف برخی از مواد غذایی برای زوجین مضر بوده و برخی از آن‌ها مفید می‌باشند و افراد بدون توجه به اهمیت تغذیه عروس و داماد در عروسی این وعده غذایی را سرسری و بدون توجه به عواقب آن میل می‌کنند. زوجین به دلیل میزان استرسی که دارند و شرایط خاص میکاپ و لباس‌های آن‌ها و شروع اولین شب زندگی مشترک خود نمی‌توانند هر غذایی را مورد استفاده قرار دهند و بهتر است برای جلوگیری از مشکلات احتمالی با آگاهی دقیق دست به انتخاب تغذیه‌ای مناسب بزنند.

غذا برای عروس و داماد

مصرف برخی از مواد غذایی نه تنها مفید نیستند بلکه با کاهش انرژی و میل جنسی و یا ایجاد حالت تهوع ممکن است بهترین شب زندگی شما را با مشکلاتی مواجه سازند. شما به عنوان صاحبان مراسم باید جو شاد و بی نظیری را ایجاد کنید تا مهمانان در آن فضا نهایت لذت را ببرند؛ که لازمه این مهم داشتن انرژی کافی و مساعد بودن حال شما می‌باشد که بخش اعظمی از این مسأله وابسته به تغذیه عروس و داماد در عروسی می‌باشد.

تغذیه مناسب زوجین در مراسم

نکات مهم در تعیین تغذیه عروس و داماد در عروسی

شب عروسی شبی خاص است که دیگر در زندگی شما به این شکل و با این حس و حال تکرار نخواهد شد بنابراین در صورت رعایت نکردن برخی نکات در نوع مواد غذایی که مصرف می‌کنید ممکن است مشکلات جبران ناپذیری ایجاد شود. توجه به نکات مهم در تغذیه عروس و داماد در عروسی به آن‌ها کمک خواهد کرد تا با شرایط جسمی مساعدتری در مراسم خود حاضر شوند و همچنین پس از مراسم نیز دچار مشکلاتی نشوند و اولین روزهای زندگی مشترک خود را به خوبی در کنار همسرشان شروع کنند. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از ایجاد هر گونه اتفاقات ناخوشایند مواردی را که در ادامه مطرح می‌شود را رعایت کنید.

چه غذایی برای عروس داماد مناسب است

آب و میوه‌های آب دار

کمبود آب در بدن سبب ایجاد خستگی و همچنین سر درد خواهد شد؛ بنابراین از چند روز قبل از شروع مراسم روزی چند لیوان آب بنوشید تا پوست شما در اثر کمبود آب خشک نشود؛ همچنین از میوه‌هایی آبداری مانند هندوانه، خیار و مرکبات بیشتر مورد استفاده قرار دهید.

نوشیدنی گاز دار

نوشیدنی‌های گازدار مانند نوشابه و دلستر به دلیل دارا بودن گاز فراوان ممکن است سبب ایجاد نفخ و ورم معده شوند؛ به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم به فاصله چند روز تا مراسم و در روز عروسیتان از خوردن این نوع نوشیدنی‌ها خودداری نمایید.

دم نوش

دم نوش‌ها به دلیل خاصیت دارویی که دارند می‌توانند تأثیرات مثبتی روی احساسات و جسم افراد داشته باشند؛ پس بهره بردن از آن‌ها در برنامه تغذیه عروس و داماد در عروسی فراموش نشود.

گوشت قرمز

گوشت قرمز از جمله مواد خوراکی است که دیر هضم می‌شود و خوردن آن سبب ایجاد خستگی و خواب آلودگی می‌شود به همین دلیل مصرف آن به عروس و داماد در شب عروسی توصیه نمی‌شود.

غذاهای تند

مصرف غذاهای تند در روزهای نزدیک به عروسی و همچنین شب مراسم ممکن است باعث دل درد و سوزش معده شود؛ از طرفی ممکن است سبب ایجاد جوش و حساسیت پوستی شوند بنابراین برای احتیاط بیشتر بهتر است در این ایام این مواد را از وعده‌های خود حذف کنید.

فست فود

فست فودها جز غذاهای سالم محسوب نمی‌شوند و نمی‌توانند انرژی کافی و مناسبی را به بدن افراد انتقال دهند؛ از طرفی به دلیل چربی زیاد ممکن است سبب ایجاد مسمویت شوند به همین دلیل بهتر است که در روزهای نزدیک به مراسم عروسی مورد استفاده قرار نگیرند.

حبوبات

حبوبات از جمله مواد غذایی محسوب می‌شوند که نفخ آور هستند و دیر هضم می‌شوند و سبب ایجاد احساس سنگینی و خستگی در فرد مصرف کننده می‌شوند و بهتر است در روز مراسم عروسی در تغذیه عروس و داماد در عروسی قرار نگیرند.

پروتئین

مواد غذایی سبک پروتئین دار مانند تخم مرغ علاوه بر هضم راحت می‌تواند به شما کمک کند تا با انرژی به کارهای خود رسیدگی کنید و تا زمان زیادی شما را سیر نگه دارد.

عروس داماد چی بخورن بهتره

سالم ترین تغذیه در روز عروسی

سالم ترین تغذیه زوجین

صبحانه فراموش نشود

صبحانه یکی از مهمترین وعده‌های غذایی است که حذف آن سبب کاهش انرژی در طول روز برای فرد خواهد شد؛ این وعده طلایی نباید حتی در روز عروسی نادیده گرفته شود. با نخوردن صبحانه انجام تمام اقداماتی که در ادامه روز قرار است انجام دهید امکان پذیر نخواهد بود.

ناهار و میان وعده‌ی مناسب

افراد در روز عروسی باید کارهای زیادی را انجام دهند و یکی از فشرده‌ترین ایام زندگی خود را تجربه کنند که برای انجام به موقع و درست این کارها باید انرژی کافی در اختیار داشته باشند از این رو با وجود کمبود وقت اما وعده نهار خود را میل نمایید. می‌توانید از مواد غذایی سبک پروتئین دار استفاده کنید که انرژی کافی را برای شما به همراه داشته باشند. از طرفی استفاده از وعده‌های کوچک میان وعده مانند آب میوه، آجیل، کره بادام زمینی و میوه می‌تواند به شما کمک شایانی داشته باشد تا بتواند با قوای کافی به کارهای خود بپردازید.

غذای عجیب تست نکنید

در روزهایی نزدیک به مراسم عروسی و در روز جشنتان برای احتیاط بیشتر بهتر است مواد غذایی عجیب و غریبی که تا کنون امتحان نکرده‌اید را مصرف نکنید؛ زیرا ممکن است به آن‌ها حساسیت داشته باشید و یا بدن شما واکنش مناسبی به آن‌ها نشان ندهد و حال شما را نامساعد کند.

نخوردن بهتر از تند خوردن است

با وجود تمام نگرانی که بابت کمبود وقت و نرسیدن به موقع کارهایتان دارید اما سعی کنید در آرامش و بدون استرس غذای خود را خوب بجوید تا بتواند به خوبی هضم و جذب بدن شما شود و سبب ایجاد دل درد و حالت ناخوشایند در شما نگردد.

نظرات

0

امتیاز دهید