تالار عروسی

نکاتی مهم درباره انتخاب کفش عروس

تاریخ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اشتراک گذاری

نکاتی مهم درباره انتخاب کفش عروس

کفش عروس یکی از ملزوماتی است که به دلیل اهمیت لازم است در انتخاب آن دقت لازم لحاظ شود؛ زیبایی ظاهری به تنهایی نمی‌تواند برای خرید کفش مد نظر قرار داده شود بلکه فاکتور کیفیت و راحتی نیز به همان اندازه در مناسب بودن یک کفش برای عروس دخیل هستند. با توجه به تنوع مدل‌های کفش عروس انتخاب یک گزینه مناسب از میان موارد موجود کاری دشوار و زمان‌بر است که ممکن است در نهایت نتیجه رضایت بخش حاصل نشود؛ اما توجه به مهمترین نکات انتخاب کفش عروس به شما کمک خواهد کرد تا موردی متناسب با نیاز خود پیدا کنید؛ پس در ادامه ما را همراهی کنید تا راهنمایی‌های لازم در این مهم را بیان کنیم.

خریدی مطمئن با رعایت نکات انتخاب کفش عروس

بدون شک عروس و داماد در روزهای منتهی به مراسم خود درگیر آماده سازی تدارکات و انجام اقدامات لازم برای جشن عروسی هستند؛ در این بین خریدهای اساسی مانند کت و شلوار، لباس عروس، حلقه و… در اولویت قرار می‌گیرند و ممکن است خرید کفش عروس را به آخرین روز موکول نمایند و آن را بدون توجه انتخاب نمایند. هیچ چیز در یک عروسی عذاب‌آورتر از این نمی‌باشد که عروس لنگ لنگان در مراسم خود راه برود و یا پس از مراسم به دلیل تاول‌های ایجاد شده در پاهایش درد بکشد.

کفش مناسب برای عروس

در انتخاب کفش عروس به دلیل طراحی خاص و داشتن پاشنه باید به پارامتر راحتی علاوه بر زیبایی نیز توجه شود. قبل از هر اقدامی لازم است درباره نکات انتخاب کفش عروس اطلاعات کافی به دست آورید تا بتوانید با کمک آن‌ها و با دخیل کردن سلیقه خود کفش مناسبی را تهیه نمایید.

مهمترین نکات انتخاب کفش عروس

در حالی که ممکن است برخی افراد به نکات انتخاب کفش عروس توجه نداشته باشند و اهمیتی به این مسأله ندهد اما باید توجه داشته باشید که رقص، پایکوبی، راحتی، راه رفتن و بسیاری از موارد دیگر تنها وابسته به این عضو کوچک اما تأثیر گذار خواهد بود. بنابراین بیاید زیر و بم نحوه خرید کفش عروس را با یکدیگر بیاموزیم.

بهترین کفش برای عروس

کیفیت و مرغوبیت

شما به عنوان عروس در روز عروسی جاهای مختلفی مانند آرایشگاه، آتلیه، باغ و… می‌روید و در نهایت باید در طول مراسم برقصید، راه بروید و با مهمانان احوال پرسی کنید. بنابراین در صورتی که کفش شما از متریال مرغوب ساخته نشده باشد ممکن است در طول مراسم برای شما مشکلاتی ایجاد شود و یا کفشتان آسیب ببیند.

کفشتان را تست کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه از میزان راحتی و زیبایی کفش خود اطمینان حاصل کنید این است که قبل از مراسم آن را زیر لباس عروس خود امتحان کنید و از زیبا بودن آن اطمینان حاصل کنید. برای مدت طولانی کفش را به پا داشته باشید و با آن برقصید و در صورت رضایت آن را در مراسم خود به پا کنید.

پاشنه کفش

پوشیدن کفش‌هایی با پاشنه‌های نجومی نه تنها کار عاقلانه‌ای نیست بلکه پس از مدتی با مشخص شدن عوارض آن متوجه اشتباه خود خواهید شد. یکی از نکات انتخاب کفش عروس این است که پاشنه‌ای مناسب برای ان در نظر گرفته شود که سبب به هم خوردن تعادل و یا ایجاد کمر درد و پا درد در عروس خانوم نشود.

بهترین کفش برای عروس کدام است

علاوه بر نکات مطرح شده در هنگام انتخاب کفش عروس باید پاشنه متناسب با قد لباس در نظر گرفته شود؛ اگر این مسأله در خرید کفش در نظر گرفته نشود ممکن است سبب کوتاه‌تر نشان دادن لباس شود و یا در لباس عروس‌های دنباله دار و بلند ظاهر ناخوشایندی در اثر پوشیدن کفش با پاشنه کوتاه به وجود آید. بنابراین ابتدا لباس عروس خود را تهیه نمایید و در هنگام انتخاب کفش آن را به همراه داشته باشید تا از تناسب میان قد لباس و پاشنه کفش خود مطمئن شوید.

یکی دیگر از موارد تأثیر گذار روی انتخاب پاشنه کفش عروس هماهنگی میان قد عروس و داماد می‌باشد؛ اختلاف فاحش میان قد زوجین ممکن است جلوه نامناسبی را ایجاد نماید؛ بنابراین در هنگام خرید بهتر است به همراه همسر خود این کار را انجام دهید و قد او را نیز در این خرید دخیل نماید.

رنگ کفش

به دلیل اینکه ممکن است کفش شما در طول مراسم در هنگام راه رفتن و یا رقصیدن نمایان شود بهتر است در تناسب با رنگ لباس عروستان انتخاب شود و اختلاف زیادی با رنگ لباستان نداشته باشد. در بیشتر مواقع رنگ کفش عروس سفید و یا پالت‌های رنگی مشابه رنگ سفید انتخاب می‌شوند.

زیباترین کفش عروس

خریدی به صرفه

در هنگام انتخاب کفش عروسی خود تنها کاربرد آن برای مراسمتان را در نظر نگیرید؛ می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و کفشی را تهیه نمایید که پس از مراسمتان نیز قابل استفاده باشد.

زیبایی ظاهری

فراموش نکنید که نکات انتخاب کفش عروس تنها محدود به راحتی و مرغوبیت کفش نیست بلکه زیبایی و جذابیت آن نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. عروس باید در جمع مهمانان مراسم خود بدرخشد و نگاه همه را به سمت خود جلب کند؛ لباس و کفش از جمله المان‌های تأثیر گذار در زیبایی بصری عروس خانوم هستند که باید در انتخاب آن‌ها دقت لازم به کار گرفته شود.

کیفیت را فدای پول نکنید

جنس مرغوب و با کیفیت به دلیل دوام و کارایی که دارد ارزش خریدن و پرداخت هزینه بیشتر را نیز خواهد داشت؛ بنابراین در هنگام خرید کفش عروسی خود بودجه لازم را برای این کار کنار بگذارید تا بتوانید گزینه مناسبی را تهیه نمایید.

کفش عروس چه ویژگی هایی دارد

به فصل عروسی دقت کنید

در صورتی که مراسمتان در فصول سرد سال برگزار می‌شود انتخاب کفش‌های تابستانی و بسیار باز کار عاقلانه‌ای نخواهد بود؛ همچنین در فصل تابستان بهتر است از صندل‌هایی که از تعریق پاهایتان جلوگیری می‌کنند استفاده نمایید.

مکان برگزاری عروسی

یکی از مهمترین نکات  در انتخاب بهترین کفش عروس محلی است که قرار است مراسم در آن‌جا اجرا شود عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند روی این انتخاب شما مؤثر واقع شود و باید با در نظر گرفتن آن‌ها خرید نهایی انجام شود. تعداد پله‌هایی که قرار است از آن بالا بروید، میزان لغزندگی سطح تالار عروسی، نوع کفپوش سالن رقص، جاهایی که قرار است در طول روز مراسم بروید، راه رفتن لب دریا و یا در باغ و روی زمین خاکی و… .

همچنین ببینید:

نظرات

0

امتیاز دهید