تالار عروسی

روشهای کاهش قیمت تالارهای عروسی

تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲

اشتراک گذاری

روشهای کاهش قیمت تالارهای عروسی

برگزاری یک جشن عروسی آبرومندانه و با شکوه آرزوی هر جوانی است و زوجین دوست دارند مراسمی مجلل و مطابق میل خود را داشته باشند؛ اما مشکلات اقتصادی امروزه فشار زیادی را روی خانواده‌ها و عروس و داماد جهت برگزار کردن یک مراسم عروسی وارد می‌نماید. اما با وجود تمام محدودیت‌های اقتصادی شما با مدیریت صحیح بودجه می‌توانید مراسمی درخور و مناسب داشته باشید و با حذف برخی از موارد اضافی و همچنین برنامه ریزی صحیح می‌توانید به راحتی به این خواسته خود دست پیدا کنید. با توجه به میزان اهمیت مبلغ رزو محل برگزاری عروسی در این مطلب ما به روشهای کاهش هزینه عروسی و تالارهای عروسی اشاره‌ای خواهیم داشت که می‌توانند کمک شایانی در کاهش دادن کلی هزینه‌های کلی عروسی نیز داشته باشند.

کاهش هزینه کلی عروسی

روشهای کاهش قیمت تالارهای عروسی

انجام دادن این اقدامات مانعی برای شما جهت داشتن یک مراسم مجلل و باشکوه نیست بلکه شما می‌توانید با در نظر گرفتن این نکات و داشتن یک برنامه صحیح و مناسب به مراسم دلخواه خود دست پیدا کنید بدون اینکه خللی در روند کارها ایجاد شود و یا ناچار به حذف موارد دلخواه خود شوید. این نکات ریز گرچه ممکن است از نظر برخی کم اهمیت جلوه کند اما می‌تواند تأثیر شگرفی روی کنترل هزینه های عروسی داشته باشد. یکی از مهمترین المان‌هایی که مقدار زیادی از بودجه مراسم را به خود اختصاس می‌دهد تالار عروسی است که برای اجاره کردن آن عروس و داماد ناچار هستند مبلغ زیادی را در نظر بگیرند به همین دلیل کاهش قیمت تالار عروسی می‌تواند تأثیر زیادی روی کاهش هزینه‌های کلی عروسی داشته باشد؛ در ادامه به برخی از روشهای کاهش قیمت تالارهای عروسی اشاره‌ای خواهیم داشت که می‌توانید بر حسب نیاز از آن‌ها بهره گیرید.

چگونه هزینه عروسی خود را کاهش دهیم

زمان برگزاری جشن

یکی از موارد بسیار تأثیر گذار که شاید کمتر کسی از میزان اهمیت آن باخبر باشد تاریخ برگزاری مراسم می‌باشد؛ در اعیاد مذهبی و مناسبت‌های خاص و جشن‌های باستانی میزان هزینه اجاره تالارها بیشتر از روزهای عادی خواهد بود. همچنین در صورتی که مهمانان از راه دور ندارید  و تمام مهمانان در شهر خودتان هستند می‌توانید روزهای ابتدای هفته را برای برگزاری مراسم انتخاب نمایید که هزینه اجاره تالار در این روزها به نسبت به تعطیلات آخر هفته ارزان‌تر است. در مناسب‌های بسیار خاص که اکثر مردم در آن روزها مراسم خود را برگزار می‌نمایند هزینه‌هایی مانند خریدن گل و شیرینی نیز بالاتر بوده و می‌تواند روی هزینه نهایی تزیینات تالار تأثیر زیادی داشته باتشد.

کاهش هزینه های اضافی

برخی افراد گمان می‌کنند که داشتن یک عروسی مجلل و باشکوه به منزله خرج کردن پول خود در جاهای اضافی و بدون داشتن برنامه است؛ اما در واقعیت این کار تنها به هدر دادن پول و بودجه شما منتهی می‌شود در حالی که می‌توانستید آن مقدار از پول را در جاهای اصلی و تأثیر گذار خرج کنید.

همچنین ببینید لیست تالارهای عروسی تهران

کم کردن تعداد مهمانان

این نکته را مد نظر قرار دهید که لزومی به دعوت نمودن همه فامیل‌ها و آشنانیان خود ندارید و می‌توانید با حذف کردن برخی از مهمانان دور هزینه های تالار خود را کاهش دهید. برگزار کردن یک عروسی با حضور فامیل درجه یک می‌تواند جو صمیمی و بسیار زیبایی را پدید آورد و از طرفی در کاهش هزینه های عروسی بسیار مؤثر خواهد بود.

جلوگیری از تنوع غذایی بالا

امروزه بسیاری از مراسمات از منوی غذایی سلف سرویس به جای پرس دیس استفاده می‌کنند که این منو علاوه بر اسراف مقدار زیادی از مواد غذایی سبب تحمیل شدن هزینه‌های زیادی بر صاحبان مراسم می‌شود، اما شما با کم کردن تنوع غذایی خود می‌توانید روی کیفیت آن تأکید بیشتری داشته باشید و هزینه خود را کاهش دهید.

روش های کم کردن هزینه عروسی

تالارهای مناسب

لزومی به برگزاری مراسم در یک تالار بسیار مجلل و لاکچری ندارید و در صورتی که توان مالی شما در حد اجاره کردن این اماکن نیست با اجاره کردن این نوع تالارها در همان ابتدای زندگی فشار اقتصادی زیادی به شما تحمیل خواهد شد. اما با انتخاب کردن یک تالار عروسی مناسب و ساده می‌توانید هزینه های خود را به صورت چشمگیری کاهش دهید.

گل آرایی ساده تالار

گل آرایی در مراسمات عروسی بخش زیادی از تزیینات را به عهده دارند و می‌توانند مبلغ چشمگیری از بودجه را به خود اختصاص دهند؛ شما با تزیینات ساده و استفاده از گل‌های کمتر می‌توانید بودجه این قسمت را کنترل نمایید. همچنین می‌توانید برای تزیینات تالار و جایگاه عروس و داماد و میزها از گل‌های مصنوعی که به نسبت قیمت پایین‌تری دارند استفاده نمایید.

گروه موسیقی ارزان‌تر

یکی دیگر از مواردی که در هزینه‌های تالار تأثیر زیادی دارد گروه‌های اجرای موسیقی است؛ انتخاب گروه‌های ارزان‌تر به کاهش هزینه‌های تالار کمک شایانی خواهد کرد. همچنین استفاده از نوارهای ضبط شده و آماده نیز پیشنهاد اقتصادی برای افرادی است که قصد دارند هزینه‌های این قسمت را کاهش دهند.

دسر و خوراکی‌های محدود

با وجود پذیرایی مهامان با شام عروسی لزومی به استفاده از چندین دسر و وعده عصرانه وجود ندارد و می‌توانید با محدود کردن این بخش در مدیریت هزینه‌ها هوشمندانه عمل کنید.  زیرا پذیرایی در این قسمت از اهمیت زیادی برای مهمانان برخوردار نیست و آن‌ها به وعده شام بیشتر از میان وعده و دسر توجه می‌کنند.

روش های به صرفه برای برگزاری مراسم عروسی

عقد و عروسی همزمان

در صورتی که مراسم عقد و عروسی خود را در یک تاریخ و به صورت همزمان برگزار نمایید می‌توانید بخش زیادی از هزینه‌ها را کنترل نمایید و با این کار با یک تیر دو نشان خواهید زد و تنها یک بار لازم است تمام اقدامات مربوطه مانند رزور تالار، آرایشگاه، آتلیه و… را انجام دهید. برگزار نمودن یک مراسم با کیفیت بهتر از داشتن دو جشن معمولی می‌باشد بنابراین در صورت امکان یک مراسم باشکوه و زیبا را برای خود داشته باشید.

پرس  جو کنید

هیچ گاه با مراجعه به اولین تالار عروسی آن را اجاره نکنید بلکه به جاهای مختلف سر بزنید و با مقایسه قیمت و امکانات آن‌ها با یکدیگر در نهایت تصمیم مناسبی را اتخاذ نمایید.

کیک ساده

کیک های چند طبقه و مجلل امروزه به عنوان یکی از نمادهای عروسی لاکچری محسوب می‌شود اما برای کاهش هزینه‌ها بهتر است یک کیک معمولی و کوچک اما با طراحی خاص که چشم مهمانان را به خود خیره کند استفاده نمایید.

مراسم عروسی کم خرج

کلام آخر

جشن عروسی صرفاً به عنوان جشنی برای شروع زندگی مشترک یک زوج است که امروزه متاسفانه با چشم و هم چشمی و تبلیغات نادرست سبب شده هزینه‌های زیادی در همان ابتدای به جوانان تحمیل شود. شما می‌توانید مراسم خود را به صورتی بسیار باشکوه و مطابق میل خود تنها با رعایت کردن برخی نکات ساده برگزار نمایید بدون اینکه پول‌های خود را هدر دهید. رعایت کردن این نکات به منزله حذف کردن موارد اساسی و مهم در عروسی نمی‌باشد بلکه شما با کمک آن‌ها می‌توانید بودجه خود را به صورت مناسب و اصولی مدیریت نمایید.

نظرات

0

امتیاز دهید