تالار عروسی

چگونه عروسی کم هزینه برگزار کنیم؟

تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲

اشتراک گذاری

چگونه عروسی کم هزینه برگزار کنیم؟

تورم و مشکلات اقتصادی سبب افزایش سرسام آور هزینه‌های عروسی شده است؛ شاید این عوامل را یکی از علل موانع ازدواج برای جوانان دانست که حل کردن آن تا حد زیادی می‌تواند برای آن‌ها کمک کننده باشد. برگزاری یک عروسی کم هزینه امروزه به یکی از دغدغه‌های افراد تبدیل شده است به گونه‌ای که پس از پایان یافتن مراسم متحمل قرض و وام‌های زیادی نشوند و برای یک شب شروع زندگی مشترک خود را به تلخی و با چالش سپری نکنند. شاید برای شما نیز که در آستانه ازدواج باشید این سؤال پیش آمده باشد که چگونه عروسی کم هزینه برگزار کنیم و راه حل کاهش مخارج عروسی چیست؟ در ادامه همراه ما باشید تا به شما در یافتن پاسخ این پرسش‌ها کمک کنیم.

نحوه برگزاری عروسی کم هزینه اما با کیفیت

هزینه‌ها و مخارج برگزار کردن جشن عروسی متفاوت بوده و فاکتورهای مختلفی برای تعیین کردن میزان نهایی بودجه مورد نیاز برای برپا کردن جشنی آبرومندانه و مناسب مؤثر هستند که می‌توانند سبب تغییرات در میزان هزینه‌ها گردند. در پاسخ به سؤال چگونه عروسی کم هزینه برگزار کنیم ابتدا باید اشاره کنیم که شرایط هر جشن با مورد دیگری متفاوت است و در نهایت صاحبان جشن هستند که می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط و با استفاده از راهنمایی‌های مطرح شده در ادامه به راه حلی جامع برای این مسأله دست پیدا کنند.

عروسی خود را با کمترین هزینه برگزار کنید

هزینه‌های اجرا کردن یک جشن عروسی با توجه به محل برگزاری جشن، تعداد مهمانان، سلیقه عروس و داماد، رسم و رسومات خانوادگی، آرایش و میکاپ عروس و داماد، منوی غذای مورد استفاده برای پذیرایی، لباس عروس و کت و شلوار داماد متفاوت است. توجه داشته باشید که حتی شهر محل زندگی عروس و داماد نیز در تعیین میزان هزینه‌های نهایی برای برگزار کردن یک مراسم عروسی متفاوت است.

راه های برگزاری عروسی با کمترین هزینه ممکن

چگونه در هزینه های مراسم عروسی صرفه جویی کنیم

کاهش تعداد مهمانان

تعداد مهمانانی که در جشن شما شرکت می‌کنند به صورت مستقیم روی بسیاری از هزینه‌ها مانند ورودی تالار عروسی، میزان تزیینات مصرفی برای میزها، نوع تالار رزرو شده، مواد غذایی و منوی پذیرایی و سایر موارد تأثیر گذار هستند. کاهش تعداد کمی از مدعوین نیز می‌تواند منجر به صرفه جویی زیادی در هزینه‌های جشن بر پا شده داشته باشد؛ بنابراین لزومی به دعوت کردن هر دوست و آشنایی در جشن عروسیتان وجود ندارد.

اجاره لباس عروس

لباس عروس از جمله مواردی در جشن محسوب می‌شود که توجه ویژه‌ای از طرف مهمانان به آن اعمال می‌شود و به همین دلیل عروس اهمیت زیادی برای انتخاب لباس مناسب و درخور قائل می‌شود. اما در نظر داشته باشید این لباس پس از پایان یافتن مراسم دیگر برای شما کاربردی نخواهد داشت و بدون استفاده در گوشه‌ای از کمد باقی می‌ماند بنابراین برای کاهش هزینه های عروسی بهتر است به جای خرید لباس عروس اقدام به اجاره کردن آن از مزون‌های مخصوص این کار کنید.

جهت مشاهده لباس عروس کلیک کنید.

راه های کاهش هزینه های عروسی

محدود کردن منوی غذایی

با افزایش چشم گیر و سرسام آور هزینه تهیه مواد غذایی اولیه برای تهیه شام عروسی امروزه تدارک دیدن برای پذیرایی از مهمانان به یکی از دغدغه‌های اصلی افراد برای برگزاری جشن عروسی تبدیل شده است. اما با محدود کردن منوی غذایی مورد استفاده در تالار پذیرایی به جای به کار بردن چند نوع غذای فرنگی و ایرانی و انواع دسر و سالاد و سایر مخلفات می‌توان تا به مقدار قابل توجهی بودجه مصرفی در این قسمت را کاهش داد. در عوض استفاده کردن از منوهای سلف سرویس و تهیه کردن غذاهای مختلف می‌توانید از منوی غذایی دیس پرس استفاده نمایید که علاوه بر محدود کردن تعداد غذاها سبب کاهش میزان دور ریز و باقی مانده آن‌ها می‌شود.

کم کردن هزینه فیلمبرداری و عکاسی

استفاده از آلبوم‌های عکس با جنس‌های مرغوب و چرمی، به کار بردن انواع دوربین‌های مختلف با قابلیت‌های متفاوت و چاپ کردن تعداد زیادی از عکس‌ها روی متریال‌های گوناگون و همچنین ضبط کلیپ‌های فرمالیته امروزه به گونه‌ای در بین عروس و دامادها ترند شده که کمتر کسی را می‌توان یافت که بدون این تشریفات اضافی جشن عروسی خود را برگزار نماید. هدف از ضبط صحنه‌های جشن عروسی تنها ثبت خاطرات به جای مانده از آن شب تکرار نشدنی می‌باشد و  فیلم و عکس‌های عروسی در هر درجه‌ای از کیفیت و زیبایی که باشند پس از مدتی به گوشه‌ای در کشوها روانه می‌شوند. بنابراین بهتر است میزان بودجه‌ای که برای این قسمت صرف می‌کنید را به صورت مناسب مدیریت کنید تا از هدر رفتن پول خود جلوگیری نمایید.

مناسب ترین روش های کاهش هزینه های جشن عروسی

اجاره نکردن ماشین عروس لوکس

به جای پرداختن هزینه‌های گزاف برای اجاره کردن ماشینی لاکچری و لوکس برای یک شب عروسی بهتر است از خودروی خود و یا آشناینتان برای انجام این کار استفاده کنید؛ اجاره کردن این ماشین‌ها از این مراکز برای شب عروسی تنها هزینه‌ی زیادی را روی دست شما خواهند گذاشت انجام این کار صرفه اقتصادی ندارد.

داشتن عروسی رویایی و در عین حال کم هزینه

برخی افراد تصور می‌کنند که برگزار کردن یک جشن عروسی آبرومندانه و باشکوه ایجاب می‌کند که مبالغ زیادی را در این راه هزینه کنند و از صرفه جویی بپرهیزند و دلیل آن‌ها برای قانع کردن خود استفاده از عبارت معروف یک شب که هزار شب نمی‌شود است. اما پس از گذراندن آن جشن و به پایان رسیدن پایکوبی حال زندگی واقعی و پرداخت قسط و وام شروع خواهد شد؛ به همین دلیل اقدام علاقانه این است که به صورت اصولی و مناسب برای انجام این کار برنامه ریزی صورت گیرد تا در نهایت صاحبان مراسم و خانواده‌ها دچار ضرر اقتصادی نگردند.

بهترین روش کم کردن خرج عروسی

توجه داشته باشید که در بر پا کردن جشن عروسی خود صرفه جویی و کاهش هزینه‌ها را در مهمترین عناصری که همیشه آرزوی داشتن آن‌ها را در جشن عروسیتان داشته‌اید اعمال نکنید؛ بلکه توجه خود را روی سایر المان‌ها قرار دهید و میزان بودجه مصرفی در آن قسمت را کاهش دهید. فراموش نکنید که هنگام پاسخ به پرسش چگونه عروسی کم هزینه برگزار کنیم تصور نکنید که قرار است جشنی بی کیفیت و نامناسب را پیش روی داشته باشید؛ بلکه هدف از این امر داشتن جشنی مجلل و مناسب با مدیریت مناسب و برنامه ریزی اصولی می‌باشد. اگر شما نیز جز آن دسته از افراد هستنید که خوشبختی را در چشم و هم چشمی و برگزار کردن عروسی‌های لاکچری و با هزینه‌های گزاف نمی‌بنیند می‌توانید از نکات مطرح شده درباره راه های کاهش هزینه های عروسی بهره مند شوید.

نظرات

0

امتیاز دهید