تالار عروسی

چطور عروسی کم خرج تری بگیریم؟

تاریخ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۴۰۳

اشتراک گذاری

تورم و فشارهای اقتصادی گاهی باعث می‌شود جوانان فکر برگزار کردن مراسم عروسی خود را به طور کلی از سر بیرون کنند و این تصور که جشن عروسی یک مراسم بسیار پر خرج است و نیاز به تجملات فراون دارد باعث می‌شود آن‌ها پا روی خواسته‌های خود بگذارند و بر خلاف میلشان بدون برگزار کردن جشن سراغ شروع زندگی مشترکشان روند. اما با ترفندهای خلاقانه‌ای می‌توان بدون نیاز به تجملات و با حذف برخی گزینه‌های اضافی یک عروسی شیک و کم خرج برگزار نمود. با توجه به وجود این دغدغه در میان زوجین ما در این مطلب به این سؤال پاسخ خواهیم داد که چطور عروسی کم خرج تری بگیریم؟

حذف گزینه های اضافی در عروسی

عروسی کم خرج اما شیک

برخی از زوجین تا اسم عروسی کم خرج به گوششان می‌خورد تصور می‌کنند که باید یک جشن برگزار کنند که از بودن در آن لذت نبرند و از بسیاری از خواسته‌هایشان در تداکات آن چشم پوشی نمایند. اما با رعایت یک سری نکات ساده که ممکن است به ذهنتان خطور نکرده باشد و با حذف برخی موارد اضافی می‌توانید مراسمی رویایی و در عین حال مطابق میل خود داشته باشید که خودتان و مهمانانتان از بودن در آن نهایت لذت را ببرید.

راه های کم کردن هزینه های عروسی

راه هایی برگزار کردن عروسی کم خرج

برای داشتن یک عروسی شیک که به شبی ماندگار در ذهن مهمانان و شما تبدیل شود لزومی به تجملات و خرج‌های اضافی نیست و شما می‌توانید با برنامه ریزی درست و اصولی از هدر رفتن بودجه خود در قسمت‌های اضافی جلوگیری کنید. ما در ادامه به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید به پاسخ این سؤال خود که چطور عروسی کم خرج تری بگیریم، برسید.

عروسی ساده و کم خرج چگونه برگزار می شود

تعداد مهمانان

لزومی به دعوت کردن هر دوست و آشنایی در مراسم عروسی وجود ندارد و سعی کنید تا حد ممکن تعداد افراد دعوتی را مختصر و مفید در نظر بگیرید، در صورتی که با محدودیت بودجه مواجه هستید حذف کردن تنها چند نفر می‌تواند تفاوت چشم گیری در هزینه‌ها ایجاد نماید.

همچنین قبل از برگزاری مراسم از تعداد دقیق مهمانان خود اطمینان حاصل کنید و کنسلی‌های مراسم را چک کنید و از آن‌ها بخواهید که عدم حضورشان در مراسم را به اطلاع شما برساند.

تاریخ برگزاری عروسی

در روزهای با مناسبت‌های خاص و همچنین تعطیلات نوروز به دلیل اینکه تعداد افراد بیشتری تمایل به برگزار نمودن جشن عروسی خود در این ایام دارند هزینه رزور تالار عروسی، خرید تجهیزات، گل و… بیشتر از روزهای دیگر خواهد بود. به همین دلیل تا حد امکان  تاریخ عروسی خود را به روزهای وسط هفته و عادی موکول کنید.

اجاره لباس

لباس عروس جز مواردی خاص است که جز در شب عروسی در هیچ جای دیگر کاربردی نخواهد داشت و شما نمی‌توانید در مراسم دیگری نیز از آن استفاده نمایید. بنابراین به جای خرید لباس آن را از مزون‌های موجود اجاره کنید؛ انجام این کار می‌تواند تأثیر زیادی روی مخارج شما داشته باشد.

نحوه سرو غذا

در تالار عروسی به صورت معمول به دو شیوۀ سلف سرویس و دیس پرس منوی پذیرایی به صاحبان مراسم پیشنهاد داده می‌شود. در حالت سلف سرویس انواع متنوعی از غذاها، پیش غذاها، نوشیدنی‌ها و مخلفات وجود دارد که تهیه نمودن آن‌ها هزینه‌های زیادی را به زوجین تحمیل خواهد نمود. اما در حالت دیس پرس شما می‌توانید با تنها یک یا دو نوع غذا از مهمانان خود به بهترین نحو پذیرایی کنید. کیفیت مواد اولیه برای تهیه غذا بر کمیت آن ترجیح داده می‌شود بنابراین با انتخاب مواد با کیفیت اما با تنوع کمتر مراسم مناسب‌تری خواهید داشت.

تعداد میزها

یک راهکار بسیار خلاقانه و مناسب جهت صرفه جویی در هزینه گل آرایی و تزئینات میزها استفاده از انواع با ابعاد بزرگ می‌باشد؛ با این کار هزینه گل آرایی، شمع آرایی و تزئینات میزها بسیار کمتر از حالتی خواهد شد که تعداد میزهای مورد استفاده در سالن زیاد باشد.

گیفت را حذف کنید

گیفت‌ها با وجود اینکه ممکن است بسیار کوچک باشند و از نظر شما هزینه زیادی را لازم نداشته باشند اما می‌توانند تأثیر چشم گیری روی مخارج داشته باشند. این هدیه‌های کوچک اهمیت زیادی در برگزار کردن جشن نخواهند گذاشت و شما می‌توانید دادن گیفت به مهمانان خود را فراموش کنید.

کیک کوچک انتخاب کنید

بیشتر مهمانان از خوردن کیک عروسی امتناع می‌کنند و کیک‌های چند طبقه تنها بخش زیادی از بودجه را به خود اختصاص خواهند داد؛ می‌توانید یک کیک کوچک سفارش دهید و با استفاده از ماکت چند طبقه به آن اضافه نمایید تا نمای بهتری بگیرد و در فیلم و عکس‌ها به صورت مناسب ظاهر شود.

استفاده از گل مصنوعی

گل‌های مصنوعی امروزه به گونه‌ای طراحی می‌شوند که تشخیص تفاوت ظاهری آن‌ها با انواع طبیعی کاری دشوار است؛ بنابراین می‌توانید برای تزئینات و همچنین دسته گل عروسی از نوع گل‌های مصنوعی که مقرون به صرفه‌تر هستند استفاده نمایید.

تالار ساده و مناسب

با توجه به اینکه بخش زیادی از بودجه مراسم به رزرو کردن تالار اختصاص پیدا می‌کند انتخاب مناسب این گزینه می‌تواند تأثیر شگرفی روی هزینه‌های شما بگذارد. برای صرفه جویی در بودجه خود به سراغ تالار و باغ‌های بسیار مجلل و لوکس نروید و در عوض با اجاره کردن یک مکان جمع و جور و ساده مراسم خود را به بهترین نحو برگزار نمایید. از تأثیر دکوراسیون و دیزاین غافل نشوید؛ شما می‌توانید با تزئینات مناسب و زیبا یک تالار ساده را به مکانی بسیار شیک و دلپذیر مبدل کنید.

آرایش ساده اما زیبا

هنگامی که افراد به عنوان عروس به آرایشگاه مراجعه می‌کنند آرایشگران گران‌ترین پکیج‌های خود را به آن‌ها معرفی می‌نمایند که ممکن است تفاوتی چندانی با میکاپ‌ها معمولی نداشته باشد بنابراین با انتخاب یک آرایش ساده می‌توانید به طرز چشم گیری هزینه‌های خود را کاهش دهید و از زیبایی خود نیز لذت ببرید.

کلام آخر

مراسم عروسی در ذهن برخی افراد جشنی پر خرج تصور می‌شود و به همین دلیل زوج‌ها با وجود عدم تمایل ممکن است دست از برگزار کردن یک جشن رویایی برای خود بکشند. اما شما با رعایت کردن یک سری نکات ریز که تأثیری در کیفیت مهمانی نخواهد گذاشت می‌توانید جشنی کم خرج برگزار نمایید. داشتن مراسم عروسی شیک و به یاد ماندنی به معنای هزینه‌های اضافی و ولخرجی‌های بی‌ مورد نیست و با مدیریت و برنامه ریزی صحیح کارها می‌توانید شبی به یاد ماندنی در کنار شریک زندگیتان تجربه کنید.

نظرات

0

امتیاز دهید