تالار عروسی

ویژگی های سالن عقد روباز

تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲

اشتراک گذاری

ویژگی های سالن عقد روباز

جشن عقد یکی از بهترین خاطرات زندگی هر فردی است که در آن ازدواج خود را به صورت رسمی با شریک زندگیش ثبت خواهد کرد؛ برگزاری مراسم عقد در محلی مناسب می‌تواند سبب شکل گیری خاطره‌ای به یاد ماندنی و جاودان در ذهن مهمانان و عروس و داماد شود؛ به همین دلیل نباید از اهمیت مکان برگزاری مراسم غافل شود. پس از همه گیری ویروس کرونا افراد بیشتر به سمت برگزاری مراسمات خود در سالن‌های روباز متمایل شدند و این مسأله سبب ایجاد تحولی در برگزاری مراسمات گشت. برگزاری مراسم عقد در زیر آسمان و هوای لطیف می‌تواند زیبایی و جذابیت آن را دو چندان کند با توجه به خاص بودن شرایط در این محیط‌ها ما در این مطلب به توضیح ویژگی های سالن عقد روباز خواهیم پرداخت؛ در نظر داشتن این نکات سبب می‌شود مراسمتان به بهترین نحو ممکن اجرا گردد.

برگزاری مراسم عقد فضای باز

مراسم عقد

جشن عقد از جمله مراسمات مهم زندگی هر فردی است که دوست دارد به خاطره‌ای ماندگار و دلنشین تبدیل شود. در این مراسم افراد در حضور مهمانان و بزرگ‌تر به صورت رسمی توسط عاقد به شروع زندگی مشترک پاییند می‌شوند.

میتوانید انواع سالن عقد های رو باز را در صفحه بهترین سالن های عقد مشاهده کنید.

اهمیت محل برگزاری مراسم عقد

در گذشته مراسمات عقد به سادگی و بدون در نظر داشتن برنامه خاصی برای آن انجام می‌گرفت؛ اما امروزه شاهد هستیم که افراد تمایل دارند مراسم عقد خود را به بهترین نحو ممکن در کنار همسر خود داشته باشند. چیدن سفره‌ای عقد در فضایی زیبا و تماشایی می‌تواند حس و حال خاصی را القا نماید که نمونه‌اش را در هیچ جا نمی‌توان یافت.

اهمیت محل مراسم عقد

اجرای مراسم عقد در فضای روباز

تالار عروسی، باغ، سالن‌های روباز از گزینه‌های پیش روی زوجین جهت برگزار کردن مراسم عقد است؛ که سالن‌های روباز سبب خلق فضایی منحصر به فرد می‌شوند. این سالن‌ها دارای محوطه‌ای باز هستند که مناسب برای پذیرایی از مهمانان در روزهای خوش آب‌وهوا می‌باشد. این سالن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که زوجین می‌توانند سفره عقد خود را در فضای باز و زیر آسمان پهن کنند و از بودن در آن فضای دلچسب نهایت لذت را ببرند.

ویژگی سالن روباز عقد

مزایای برگزاری عقد در سالن روباز

استشمام هوای مطبوع و دلپذیر در فضای بیرون می‌تواند احساس بسیار خوشایندی را در میان افراد به وجود آورد.

دیزاین و چیدمان سفره عقد با توجه به در دسترس بودن مقدار زیادی فضا راحت‌تر صورت می‌گیرد.

المان‌های طبیعی مانند درختان و گل‌های موجود می‌توانند به زیباتر شدن فضا کمک شایانی داشته باشند.

قرار گرفتن افراد در محدوده سرباز با جریان داشتن هوای آزاد از نظر بهداشتی ایمن‌تر خواهد بود.

با توجه به وسیع بودن محیط دست شما برای دعوت کردن مهمانان و عزیزان خود باز خواهد بود.

امکان استفاده از آتش بازی در فضای باز بدون محدودیت وجود خواهد داشت.

مراسم عقد در زیر آسمان

ویژگی های سالن عقد روباز

شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی به صورت بسیار مؤثری روی برگزاری جشن عقد در فضاهای باز دخیل است و می‌تواند اجرای آن را با اختلال مواجه سازد. به همین دلیل قبل از هر چیز تاریخ مراسم خود را به زمانی موکول نمایید که تغییرات آب و هوایی کمتر در آن اتفاق بیفتد و بارش برف و بارن مانع از برگزاری مراسم شما نشود. علاوه بر بارش نزولات آسمانی باد نیز می‌تواند برای شما در طی مراسم چالش برانگیز شود بنابراین قبل از هر اقدامی این مسائل را به صورت کامل مد نظر قرار دهید.

نور پردازی

نور پردازی نادرست و غیر اصولی در محیط سبب می‌شود عکاسان قادر به ثبت عکس‌های زیبا از شما و صحنه‌های مراسم نشوند؛ همچنین فیلم برداری در چنین فضایی سبب ضبط فیلم‌های بی کیفیت و نامناسب خواهد شد. با توجه به اینکه برای ثبت خاطرات شب عقد فیلم برداری و کیفیت آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به نور پردازی سالن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

علاوه بر این موارد نور پردازی صحیح و حرفه‌ای سبب می‌شود یک سالن معمولی به مکانی بسیار رویایی و لاکچری تبدیل شود؛ از طرفی مهمانان از بودن در این فضای دلنشین و زیبا نهایت لذت را خواهند برد. استفاده از ریسه‌های رنگارنگ و جذاب، پروژکتورهای با نورهای قوی می‌تواند به نور پردازی مناسب در محیط کمک شایانی داشته باشد.

سفره عقد

سفره عقد به عنوان نقطه کانونی در این مراسم در مرکز توجه همگان خواهد بود و چیدمان آن نماینگر سبک مراسم و سلیقه شما خواهد بود؛ بنابراین چیدمان‌های کلیشه‌ای و نرمال را فراموش کنید و با ایجاد طرح‌های خلاقانه دیزانی منحصر به فرد را برای آن داشته باشید. چیدمان و دکوراسیون خاص سفره عقد به عنوان سوژه عکاسی می‌تواند صحنه‌های بسیار زیبا و دیدنی را ثبت نماید.

سالن سرپوشیده

در کنار این محوطه روباز که مراسم عقد در آن برگزار می‌شود بهتر است تالار مجهز به یک محدوده سر پوشیده جهت جای دادن مهمانان در صورت ایجاد تغییرات آب و هوایی دارا باشد.

پارکینگ اختصاصی

امروزه ماشین‌ها به یکی از عضوهای جدایی ناپذیر در خانواده‌ها تبدیل شده‌اند؛ هیچ مهمانی ذوست ندارد خاطره خوش جشن عقد را با نگرانی و دلهره در مورد جای خودروی خود خراب کند؛ بنابراین از مجهز بودن سالن به پارکینگی ایمن و اختصاصی اطمینان حاصل نمایید.

کفپوش سالن

یکی از المان‌های تأثیر گذار روی زیبایی و جذابیت فضا را می‌توان کفپوش به کار گرفته شده برای آن دانست؛ استفاده از کفپوش‌‌های نامناسب علاوه بر ایجاد صحنه‌های ناخوشایند ممکن است رفت و آمد مهمانان را با مشکل مواجه سازد؛ همچنین از نبودن چال و برآمدگی در مسیر تردد مهمانان اطمینان حاصل کنید.

دکوراسیون سالن

یکی از عللی که افراد به سمت برگزار نمودن جشن عقد خود در سالن‌های رو باز روی می‌آورند ظاهر تجملی و شیک آن‌ها می‌باشد. این سالن‌ها با دارا بودن دیزاین منحصر به فرد چشم هر بیننده را به خود خیره می‌کنند و می‌توانند در شکل گیری فضایی بسیار لاکچری و باشکوه نقش به سزایی داشته باشند.

عقدی رویایی در سالن روباز

کلام آخر

جشن عقد یکی از مراسمات بسیار زیبا و عاشقانه در زندگی هر فردی محسوب می‌شود که برای برگزار کردن آن آرزوهای زیادی در دل دارد؛ اجرا نمودن این مراسم در فضای رو باز می‌تواند آن را به یک خاطره رویایی و بسیار شیرین برای شما و مهمانان مبدل نماید. با توجه به شرایط خاص این اماکن برای برگزار نمودن جشن در آن‌ها باید نکات ویژه و مهمی در نظر گرفته شود تا پس از پایان یافتن آن لبخند رضایت بر لبان زوجین جاری شود.

نظرات

0

امتیاز دهید