تالار عروسی

ویژگی‌ های باغ‌ تالار مناسب

تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲

اشتراک گذاری

با وجود تعداد بالای تالارهای عروسی مسقف و سرپوشیده، باغ‌تالارها همیشه طرفداران خاص خود را دارند. میزان استقبال از باغ‌تالار برای برگزاری جشن عروسی در سال‌های اخیر به قدری افزایش پیدا کرده که حتی تالارهای سرپوشیده به فکر ایجاد فضای باز و باغ‌مانند برای تالارهای مسقف خود افتاده‌اند. اکنون با وجود تعداد بالای باغ‌های پذیرایی، چگونه باید یک باغ‌تالار مناسب را انتخاب کنید؟ در این مقاله با ما همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی

دقت کنید باغ‌تالاری که انتخاب می‌کنید بهتر است به خودتان و اکثر مهمان‌ها نزدیک باشد. به عنوان مثال وقتی در غرب تهران سکونت دارید، بهتر است باغ‌تالاری را در همان محدوده انتخاب کنید که خودتان و مهمان‌ها با ترافیک و شلوغی به مشکل بر نخورید و با اتفاقاتی مانند به هم ریختن مدل مو و آرایش مواجه نشوید.

نورپردازی

باغ تالار تشریفاتی

باغ‌تالارها یک تفاوت بزرگ با یکدیگر دارند؛ برخی از آن‌ها تشریفاتی هستند و برخی دیگر خیر. شاید در نگاه اول تصور کنید که اگر یک باغ‌تالار عادی رزرو کنید در هزینه‌های‌تان صرفه‌جویی کرده‌اید؛ اما توجه کنید که در این صورت باید از نیروهای خارج از تالار برای رزرو تشریفات استفاده کنید و هزینه‌ای مجزا پرداخت کنید. همچنین باغ‌تالارهای تشریفاتی معمولاً هزینۀ کمتری نسبت به یک باغ‌تالار و یک سازمان تشریفات مجزا از تالار دارند و معمولاً خدمات بهتر و باکیفیت‌تری ارائه می‌دهند.

جهت مشاهده لیست باغ تالارهای تهران کلیک کنید.

شاید تصور کنید که مزایای یک باغ‌تالار تشریفاتی فقط به همین موارد ختم می‌شود، اما زمانی که نیروی تشریفات از تالار مدنظرتان باشد، هماهنگی اقدامات و امکانات نیز راحت‌تر خواهد بود. همچنین باغ‌تالارهای تشریفاتی معمولاً پکیج‌های تخفیف‌داری را برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند که باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد.

در انتخاب باغ‌تالار تشریفاتی حتماْ به تیم تشریفات توجه ویژه‌ای داشته باشید. آن‌ها باید با مهمان‌ها در کمال ادب و احترام برخورد کنند و در صورت نیاز، پذیرایی آن‌ها را شارژ کنند. هماهنگی اعضای تیم تشریفات با یکدیگر و پاکیزگی یونیفرم آن‌ها به ساختن لحظات به‌یادماندنی برای مهمان‌هایتان کمک به‌سزایی میکند.

وجود فضای سرسبز و طبیعی

یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که باعث انتخاب باغ‌تالار به عنوان مکان جشن عروسی می‌شود، فضای آزاد آن است. وجود درختان و گیاهانی که در فصول مختلف سال جلوۀ زیبایی داشته باشند و سرسبز باقی بمانند ویژگی مهم یک باغ‌تالار مناسب است. با این وجود تنها سرسبز بودن باغ مهم نیست بلکه فضای باز آن باید به‌وسیلۀ دیزاینرهای حرفه‌ای با رعایت تمام نکات مهم دیزاین شده باشد.

آلاچیق‌هایی که می‌توانند در فضای باغ‌تالار جایگذاری شده باشند، وجود فواره و سیستم آب‌نمای لوکس، ایجاد مکانی برای آتش‌بازی به دور از درخت‌های سربه‌فلک‌کشیده، همه و همه از ویژگی‌های یک باغ‌تالار درجه یک هستند. فراموش نکنید که بهتر است جایگاهی برای نشستن مهمان‌ها و عروس و داماد در باغ در نظر گرفته شود.

یکی از مشکلاتی که ممکن است در جشن‌های واقع در باغ‌تالار با آن مواجه شوید، عدم راحتی در راه رفتن بین خانم‌های مهمان است. اگر باغ‌تالاری که انتخاب کرده باشید کفپوش‌های مناسبی نداشته باشد، جمعیت کثیری از مهمان‌های شما به‌واسطۀ کفش‌های مجلسی خود نمی‌توانند به راحتی راه بروند و دچار مشکل می‌شوند.

یکی از موارد دیگری که باید هنگام انتخاب باغ‌تالار به آن توجه کنید، وجود سیستم نورپردازی مناسب و متناسب است. اگر هنگام شب در فضای یک باغ نورپردازیِ خلاقانه و مدرنی را با استفاده از عناصر طبیعی موجود در باغ داشته باشید، می‌توانید نمای دوچندانی به جشن عروسی خود ببخشید. همچنین استفاده از رقص نور هنگام رقص مهمان‌ها و یا مه مصنوعی موقع رقص تانگوی عروس و داماد می‌توانند حال‌وهوای جمع را با لحظات حال هماهنگ کنند.

میز پذیرایی

سیستم گرمایشی

وجود سیستم گرمایشی (و یا حتی سرمایشی) از آن جهت قابل توجه است که شاید بخواهید در فصول سرد سال از باغ تالار استفاده کنید. در این صورت بهتر است به فکر سرمای هوا و راحتی خود و مهمان‌هایتان باشید.

یک باغ‌تالار مناسب بهتر است در تمام روزهای سال یک دمای بهینه داشته باشد. به این نکته توجه کنید که جنس لباس‌های مهمان‌ها در تمام فصول با یکدیگر یکسان نیست؛ به عنوان مثال شخصی در فصل زمستان لباس مجلسی از جنس حریر به تن نمی‌کند. با این وجود برای در امان بودن از گزند سرما بهتر است سیستم گرمایشی باغ‌تالار را چک کنید و در صورت لزوم برای مهمان‌های سالمند خود و یا کودکان، پتوهای مسافرتی درنظر بگیرید.

وجود فضای مسقف

اگر در فصل زمستان عروسی خود را برگزار می‌کنید بهتر است فضاهای مسقف مانند آلاچیق‌های بزرگ نیز در باغ وجود داشته باشد، چرا که در هوای سرد می‌توان از سیستم‌های گرمایشی آن استفاده کرد. همچنین وجود یک سقف متحرک در باغ‌تالار می‌تواند لحظات خوش و عکس‌های به‌یاد‌ماندنی‌ای را برای شما و مهمانانتان به یادگار بگذارد.

میز و صندلی

جایگاه عروس و داماد و مهمان‌ها

جایگاه عروس و داماد در باغ‌تالار بهتر است به‌ گونه‌ای باشد که تمام حاضرین در مجلس بتوانند آن‌ها را در تمام طول جشن ببینند، به پیست رقص نزدیک باشند تا نیازی نباشد مسیر طولانی را برای رقصیدن طی کنند و از همه مهم‌تر، در مسیر در ورودی باشند که بتوانند به مهمانهای تازه‌وارد خوش‌آمد بگویند و از مهمان‌هایی که قصد ترک مجلس را دارند خداحافظی و تشکر کنند.

به مکان نشستن مهمان‌ها و جنس صندلی‌هایشان توجه کافی نشان بدهید زیرا وجود سطح ناهموار زیر صندلی ممکن است باعث آزردگی خاطر مهمان‌هایتان بشود و یا اگر جنس صندلی‌های آنها خوب نباشد، پس از چندساعت نشستن خاطر آنها مکدر می‌شود و دیگر با شوق قبلی به ادامۀ جشن نمی‌پردازند.

سرویس بهداشتی و رختکن

وجود سرویس بهداشتی تمیز و کافی که در تمام طول جشن پاکیزگی خود را حفظ کند از اوجب واجبات است. یکی از مواردی که هنگام بستن قرارداد و یا مشاهدۀ تالار باید انجام بدهید این است که سرویس‌های بهداشتی را بررسی کنید و از نظافت و پاکیزگی، وجود مواد ضدعفونی‌کننده به قدر کافی، وجود یک تا چند توالت فرنگی و انتخاب شخصی برای نظافت سرویس بهداشتی در طول جشن است.

به وجود رختکن، نظافت و ظرفیت آن به همراه برخورداری از آینه نیز دقت کنید.

منوی شام و ناهار در باغ تالار مناسب

در باغ‌تالارهای تشریفاتی و لوکس هنگام عقد قرارداد به شما اجازۀ انتخاب منوی پذیرایی خود را می‌دهند. هنگام انتخاب منو به این موضوع توجه کنید که آپشن‌های پذیراییتان از تنوع کافی برخوردار باشند. پیش از انتخاب غذا بهتر است از حساسیت‌های غذایی مهمان‌های خود مطلع شوید و همچنین در صورت دعوت مهمان مسن و یا کودکانُ بهتر است غذاهایی مناسب طبع آنان نیز تدارک ببینید.

نوع باغ‌تالار خود را با توجه به فصل عروسی و سلیقۀ خود انتخاب کنید تا یک شب به‌یاد‌ماندنی را در کنار عزیزان خود تجربه کنید.

نظرات

0

امتیاز دهید