تالار عروسی

وسایل نقلیه جایگزین ماشین عروس

تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲

اشتراک گذاری

فرهگ ما در زمان قدیم به گونه‌ای بوده که در جشن‌های عروسی، عروس را سوار بر اسبی که معمولاً به رنگ سفید بود به جشن می‌آوردند. با گذر زمان و تولید وسائط نقلیۀ مختلف، میزان تنوع افزایش پیدا کرد و وسیلۀ آوردن عروس به جشن، به خودروهای متفاوت تغییر پیدا کرد.

امروزه اما گویا مردم می‌خواهند به فرهنگ گذشتۀ خود برگردند و از وسایلی به جز اتوموبیل استفاده کنند؛ این وسایل از اسب گرفته تا وسایل برقی مدرن دیگر را شامل می‌شود. این انتخاب منطبق‌بر سلیقه عروس و داماد و منطقۀ برگزاری عروسی است.

در این بین ممکن است قصد استفاده از وسایل نقلیه غیرموتوری داشته باشید ولی امکان انجام آن را در مراسم اصلی خود پیدا نکنید؛ در این صورت می‌توانید در مراسم فرمالیته و یا حتی برای عکاسی عروسی از آن وسایل استفاده کنید تا عکس‌هایی به یاد ماندنی را به یادگار بردارید.

اسب

قایق، انتخابی رمانتیک به عنوان جایگزین ماشین عروس

برای اجاره قایق در روز عروسی بهتر است به فصل آن توجه بسیاری کنید. اجارۀ قایق در یک فصل یا روز بارانی احتمالا نتایج چندان جالبی به دنبال نخواهد داشت و همچنین اگر در فصلی باشید که گرمای هوا از متوسط بیشتر باشد، کلافگی ناشی از تابش خورشید ممکن است باعث ناراحتی شما بشود.

برنامۀ ورود عروس و داماد با قایق را در استان‌هایی می‌توانید برزار کنید که دریا و دریاچه داشته باشند، مانند استان‌های شمالی و جنوبی. ممکن است حتی بتوانید یک مراسم کوچک دوستانه بر روی عرشۀ یک کشتی در دل دریا داشته باشید.

قایق

جت اسکی

آیا تا به حال به گرفتن عکس‌هایی اسپرت و به‌روز فکر کرده‌اید؟ یکی از راه‌های خاص بودن، تمایز با دیگران است. اگر از تسلط کامل برای راهبری یک جت اسکی برخوردار هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم در شهرهای ساحلی جشن خود را برگزار کنید، از جت اسکی برای جایگزین ماشین عروس استفاده کنید و عکس‌هایی را با آن نیز بیندازید. در انتخاب جت اسکی با توجه به ژست‌های عکاسی یا ورود خود عمل کنید. جت اسکی‌ها دو مدل هستند؛ محبوب‌ترین مدل آن‌ها یک صندلی بزرگ و جادار برای نشستن یک الی سه نفر دارد و مدل دوم فاقد صندلی است، تنها برای یک سرنشین طراحی شده و به صورت اسکوتر باید ایستاده از آن استفاده کرد. نوع دوم معمولاً برای انجام حرکات نمایشی و مسابقات استفاده می‌شود.

دوچرخه

اگر فاصلۀ بین آرایشگاه عروس و داماد تا مکان برگزاری جشن کوتاه باشد، می‌توانید از دوچرخه‌های یک یا دو نفره برای رسیدن به آن‌جا استفاده کنید؛ این ایده یکی از چندین ایده‌های نوع و بدیع برای وسیلۀ نقلیه در روز جشن عروسی است که تا به حال در بسیاری از کشورهای جهان مورد توجه زوج‌های جوان قرار گرفته است.

تزئین یک دوچرخه زمان زیادی از شما نمی‌گیرد و همچنین می‌توانید آن را به مدرن‌ترین شیوۀ ممکن بیارایید. به عکس‌هایی که می‌توانید با یک دوچرخۀ زیبا و کلاسیک بیندازید فکر کنید؛ این مورد احتمالاً نیروی محرکۀ پرقدرتی در راستای انتخاب وسیلۀ نقلیه‌ای به جز خودرو به شما می‌دهد.

دوچرخه

اسکیت

اگر عروس و داماد از آن دسته افرادی باشند که اهل ورزش و تفریح هستند، می‌توانند روی اسکیت به عنوان وسیلۀ‌ای برای رسیدن به تالار عروسی حساب ویژه‌ای باز کنند. برای استفاده از اسکیت در روز عروسی شاید بهتر باشد لباستان را به گونه‌ای انتخاب کنید که حجم کم‌تری داشته باشد، دامن آن کوتاه باشد و یا طوری باشد که به راحتی بتوانید آن را با دست‌های خود جمع کنید و آزادی عمل بیشتری داشته باشید. توجه داشته باشید که برای انتخاب نوع وسیلۀ نقلیه عروسی بهتر است مدل شینیون و آرایش خود را با آن هماهنگ کنید.

اسکیت

اتوبوس

بله اتوبوس. اگر از خواندن این وسیله به عنوان جایگزین ماشین عروس متعجب شده‌اید باید به شما بگوییم که خیلی از زوج‌های خوش ذوق چنین تصمیمی را برای مراسم عروسی خود اتخاذ می‌کنند. این کار باعث می‎‌شود رفت‌وآمدی متمایز از سایرین داشته باشند و در طول مسیر خود، واکنش‌های پرمحبتی از مردم دریافت کنند و بدین صورت، خاطرات خوشی از روز عروسی خود بر جای بگذارند. البته برای این کار باید اتوبوسی را انتخاب کنید که پرجمعیت نبوده و باعث کلافگی شما و خرابی آرایش و لباستان نشود.

اتوبوس

کالسکه

شاید شما از آن دسته عروس و دامادهایی باشید که ترجیح می‌دهند با عروسی خود خاطرات خوشی را برای خود و اطرافیانشان بر جای بگذارند. مثلا سوار کالسکه یا بالن شوید و با دستۀ گل خود برای رهگذران دست تکان بدهید و به آن‌ها لبخند بزنید. کالسکه‌ها معمولاً به صورت فرفوژه‌های فلزی هستند که تزئین کردن آن‌ها در سبک‌های مختلف کار سختی نیست. توجه کنید که اسب‌های کالسکه بهتر است سفید و تمیز باشند که جلوۀ زیباتری به آن ببخشند. اگر قرار است در فصل سرما سوار کالسکه شوید شاید بهتر باشد اتاقک آن را به صورت پوشیده و محفظه‌دار انتخاب کنید که سرمای هوا باعث ناراحتی‌تان نشود.

کالسکه

پرواز با بالن در آسمان

اگر صراحتاً بخواهیم با شما صحبت کنیم، بالن به عنوان وسیلۀ عبور و مرور عروس و داماد تا سالن عروسی استفاده نمی‌شود و بیشتر جنبۀ تجملاتی و تزئینی دارد. با توجه به این که تنها 4 مرکز پرواز بالن فعال در کشور داریم که تنها در مکان‌هایی خاص مانند دماوند و آبعلی سرویس خود را ارائه می‌دهند، بردن بالن به مراسم عملا یک اتفاق غیرقابل انجام است؛ اما اگر به این ایده علاقمند شده‌اید می‌توانید با بالن به پرواز در بیایید و عکس‌هایی به‌یادماندنی از روز عروسی خود ثبت کنید. پیشنهاد ما به شما این است که پس از فرود بالن و پیاده شدن از آن، با یک ماشین آفرود تزئین‌شده و زیبا به سمت مکان برگزاری جشن عروسی خود حرکت کنید.

بالن

خودروی کلاسیک

خودروهای کلاسیک انتخاب‌های مناسبی برای جایگزین ماشین عروسی هستند؛ چرا که هم وسیلۀ نقلیه موتوری محسوب می‌شوند و هم شبیه ماشین‌های مرسوم عروسی نیستند. تنها موردی که باید به آن توجه کنید شرایط فنی و سلامتی خودرو است که باعث نشود در روز عروسی منتظر تعمیرکار و امداد خودرو بمانید.

موتور

اگر از طرفداران هیجان در روز عروسی خود هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم موتورسواری را امتحان کنید! البته مراقب دوربین‌های راهنمایی و رانندگی باشید و توجه کنید که ممکن است مدل مو و آرایشتان کمی به هم بریزد.

ایده‌های بسیار زیاد دیگری وجود دارند که ممکن است در این مقاله به آن‌ها پرداخته نشده باشد. برای خود محدودیتی ایجاد نکنید و با خلاقیت خود، بهترین عروسی ممکن را برگزار کنید.

همچنین ببینید باغ تالارهای تهران و تالارهای تهران را برای مشاهده تمام لیست تالارها به صفحه تالار عروسی مراجعه کنید.

نظرات

0

امتیاز دهید