تالار عروسی

در عقد قرارداد با تشریفات عروسی باید چه نکاتی را توجه کنیم

تاریخ انتشار : ۱۲ فروردین ۱۴۰۳

اشتراک گذاری

در عقد قرارداد با تشریفات عروسی باید چه نکاتی را توجه کنیم

برگزاری مراسم عروسی با وجود تمام هیجانی که دارد یکی از کارهای چالش برانگیز است که برای به دست آوردن نتیجه مطلوب زوجین باید زمان و حوصله کافی برای انجام تدرکات را داشته باشند؛ از طرفی در برخی امور نیاز به تجربه و تخصص بسیار لازم و ضروری خواهد بود. به همین دلیل جوانان برای صرفه جویی در هزینه‌ها و انجام به موقع اقدامات لازم از صفر تا صد برگزاری مراسم خود را به عهده مراکز و مؤسسات تشریفات عروسی می‌گذارند. با توجه به اهمیت این مسأله ما در این مطلب به این مورد اشاره‌ای خواهیم داشت که نکات مهم در قرارداد تشریفات عروسی چیست؟ و چرا باید در هنگام امضای قرارداد به این نکات توجه داشته باشید.

قرارداد تشریفات عروسی چیست

تشریفات عروسی چیست؟

برگزاری یک مراسم عروسی بدون کم و کاستی نیاز به زمان، تخصص و حوصله کافی دارد و با توجه به چالش‌هایی که در این مسیر ممکن است وجود داشته باشد مراکزی به عروس و دامادان کمک می‌کنند و صفر تا صد برگزاری جشن آن‌ها را به عهده خواهند گرفت. این گروه‌ها با توجه به میزان خدماتی که ارائه می‌دهند مبالغ متفاوتی را نیز دریافت می‌کنند؛ از جمله خدماتی که این مراکز می‌توانند به مراجعین خود ارائه کنند عبارت‌اند از کمک به انتخاب تالار عروسی و یا باغ، آرایشگاه، آتلیه، گروه موسیقی، فیلم بردار و عکاس و… می‌باشد.

تشریفات عروسی چیست

قرارداد تشریفات چیست؟

برای ایجاد تعهدی در بین طرفین قرارداد و جلوگیری از متضرر شدن هر کدام از آن‌ها قراردادی بین صاحبان مراسم و مدیریت گروه تشریفات بسته می‌شود که در بندهای آن به صورت کامل باید موارد مورد نظر جهت اجرای مراسم توسط عروس و داماد مطرح شود. در پایان هر کدام از طرفین قرارداد آن را امضا می‌کنند و نسخه‌ای از آن را دریافت می‌نمایند که در صورت عدم پایبندی هر شخص به سند مربوطه طرف مقابل می‌تواند ادعای خسارت نماید.

اهمیت قرارداد تشریفات عروسی

نکات مهم در قرارداد تشریفات عروسی کدام است؟

با توجه به میزان اهمیت قراردادی که با مراکز تشریفات بسته می‌شود برای اینکه بتوانید در نهایت نتیجه رضایت بخشی را از مراسم خود داشته باشید باید به نکاتی که درباره این مهم وجود دارد توجه داشته باشید و با اطلاعات کامل و دقیق دست به انجام آن بزنید.

نکات مهم قرارداد تشریفات عروسی کدام است

اعتبار مرکز تشریفات و سند

در وهله اول و به عنوان یکی از مهمترین ارکان به این مسأله توجه داشته باشید که قراردادی که در حال امضای آن هستید سندیت داشته باشد و از نظر قانونی دارای اعتبار باشد؛ زیرا در غیر این صورت قرارداد امضا شده بین شما و مرکز تشریفات هیچ گونه ارزشی نخواهد داشت؛ بنابراین مطمئن شوید که تشریفات عضو اتحادیه می‌باشد و دارای شماره ثبت می‌باشد.

ذکر کامل خدمات مورد نظر

برای جلوگیری از ایجاد هر گونه ابهام و شک و شبهه از ذکر ریزترین نکات نیز غافل نشوید و با این کار خیال خود را از بابت کارهایی که قرار است انجام گیرد راحت می‌کنید. این نکات مطرح شده می‌تواند شامل مسأله‌ای مانند مکان برگزاری جشن و یا نکته ریزی مانند نحوه دیزان و دکوراسیون میز شام و گل آرایی تالار باشد.

دریافت نسخه‌ای از قرارداد

پس از عقد قرارداد دو نسخه از آن تهیه می‌شود و یکی از آن‌ها به مدیریت و دیگری در اختیار صاحبان مراسم قرار داده می‌شود؛ بنابراین نسخه مربوطه را در نزد خود نگه دارید. همچین توجه داشته باشید که نسخه‌ای که به شما تحویل داده می‌شود دارای امضا و اثر انگشت مدیریت تشریفات باشد.

تعیین میزان خسارات احتمالی

میزان و مبلغ خسارات با توجه به امکان کنسل شدن و فسخ قرارداد نیز باید به صورت صریح بیان شود؛ یا توجه به احتمال وقوع پیشامد و اتفاقات پیش بینی نشده امکان کنسل کردن مراسم وجود خواهد داشت به همین دلیل باید میزان جریمه‌ای که صاحب مراسم باید به مدیریت پرداخت کند مشخص باشد.

همچنین مرکز تشریفات باید متعهد شود که نسبت به اقدامات بیان شده در بندهای قرارداد کوتاهی نکند و یا با به موقع انجام ندادن تدارکات سبب ایجاد اختلال در برگزاری مراسم نشود.

نحوه پرداخت

در قراردادی که به امضای طرفین می‌رسد باید به صورت کامل مسائل مالی و میزان مبلغ دریافت شده و نحوه پرداخت مابقی آن نیز شرح داده شود. مبلغی که به عنوان بیعانه به مدیریت پرداخت می‌شود باید به صورت دقیق در قرارداد به همراه تاریخ و امضا ذکر شود. در بیشتر مواقع درصدی از مبلغ کل به عنوان بیعانه به مرکز پرداخت می‌شود و به فاصله چند روز مانده به مراسم نیز درصد دیگری از آن پرداخت خواهد شد و مابقی نیز پس از پایان یافتن مراسم و به عنوان حسن انجام کار تسویه می‌شود.

مهامانداران

نحوه پوشش و برخورد مهماندارن وکارکنان خدماتی در زمان برگزاری مراسم از جمله نکاتی مهمی است که لازم است در هنگام عقد قرارداد در این باب نیز توضیحاتی به صورت شفاف در اختیار مدیریت قرار داده شود و شرایط صاحب مراسم درباره این مسأله به صورت کامل در قرارداد بیان شود.

حضور یا عدم حضور مدیریت تشریفات

در قرارداد به این نکته اشاره داشته باشید که لزومی بر حضور مدیریت تشریفات در مراسم برگزار شده وجود دارد یا خیر.

در نظر داشتن تورم

با توجه به تورم و تغییرات روزانه قیمت‌ها این مسأله نیز در قرارداد قید شود که تا روز برگزاری مراسم امکان تغییر در میزان هزینه درخواست شده توسط مدیریت تشریفات وجود دارد یا خیر.

خدماتی اضافی

در صورتی که علاوه بر خدمات اصلی ارائه شده توسط گروه تشریفات شما خواستار اقداماتی مضاف بر آن‌ها نیز هستید باید به صورت کامل و با جزئیات آن اقدامات بیان شوند. همچنین میزان تغییرات قیمت با توجه به افزایش خدمات ارائه شده توسط آن‌ها به صورت کامل در بندهای قرارداد ذکر شود.

همه چیز درباره برگزاری جشن عروسی

کلام آخر

انتخاب یک مرکز تشربفات مناسب می‌تواند تا حد زیادی تضمبن کننده میزان کیفیت مراسم شما باشد؛ به همین دلیل در صورتی که قصد دارید برگزار کردن جشن عروسی خود را به عهده تشریفات عروسی گذارید این کار را به صورت سرسری و بدون داشتن اطلاعات انجام ندهید. عقد یک قرارداد مناسب با مرکز تشریفات انتخاب شده می‌تواند به شما کمک کند مراسمی درخور و زیبا داشته باشید که از بودن در آن لذت ببرید؛ بنایراین لازم است برای کسب بهترین نتیجه اطلاعات کافی در مورد نکات مهم در قرارداد تشریفات عروسی کسب کنید.

نظرات

0

امتیاز دهید