تالار عروسی

نکات مهم انتخاب مکان جشن عقد

تاریخ انتشار : ۱ بهمن ۱۴۰۲

اشتراک گذاری

نکات مهم انتخاب مکان جشن عقد

یکی از مهمترین المان‌ها که به صورت مستقیم سایر موارد مربوط به جشن عروسی و یا عقد را تحت الشعاع قرار می‌دهد انتخاب مکانی مناسب برای برگزاری آن است. تالار عروسی، باغ تالار، سالن عقد، محوطه باز و سایر موارد همگی گزینه‌هایی هستند که در شرایط مختلف می‌توانند مناسب واقع شوند؛ از این رو توجه به نکات مهم انتخاب مکان جشن عقد می‌تواند سبب خلق شدن مراسمی رویایی و به یاد ماندنی برای شما و مهمانان شود.

نکات مهم انتخاب مکان جشن عقد که باید بدانید

در گذشته بیشتر مرسوم بود که مراسماتی مانند عقد و عروسی و نامزدی در محیط خانه و در محدوده حیاط برگزار می‌شد؛ اما رفته رفته با گسترش زندگی‌های آپارتمانی امروزه دیگر افراد تمایلی به برگزاری جشن‌های ولو کوچک نیز در منزل شخصی خود را ندارند. مزایای بی شمار تالار و سالن‌های مختلف و همچنین باغ‌های دلباز سبب گرایش زوجین به سمت آن‌ها شده است که از آن جمله می‌توان به بزرگ و وسیع بودن محوطه، دارا بودن امکاناتی مانند پارکینگ، میز و صندلی راحتی، استیج رقص، دکوراسیون جذاب، نور پردازی و تجهیزات صوتی و تصویری پیشرفته اشاره داشت. به علاوه انتخاب این اماکن صاحبان مراسم را از تمیز کردن و نظافت پس از پایان یافتن آن و همچنین نگرانی از بابت آسیب به وسایل منزل رها می‌سازد. با توجه به گسترش روز افزون تالارها و باغ تالارها با امکانات و خدمات متنوع و همچنین ویژگی‌های متفاوت گاهی انتخاب از بین گزینه‌های موجود موجب ایجاد سردرگمی در میان زوجین می‌شود؛ از این رو توجه به نکات مهم انتخاب مکان جشن عقد می‌تواند تا حد زیادی به عنوان یک راهنما برای شما عمل کند.

ویژگی های یک سالن عقد مناسب

اهمیت توجه به نکات انتخاب مکان جشن عقد

یکی از مهمترین قسمت‌های مراسم که بودجه زیادی را به خود اختصاص می‌دهد اجاره کردن مکان برگزاری آن است؛ این مکان انتخابی شما است که تعیین می‌کند مراسمتان لوکس و لاکچری باشد و یا ساده و خودمانی. همچنین در نحوه دیزاین و دکوراسیون و زیبایی و جذابیت بصری محیط و تدارکات مربوط به پذیرایی و به علاوه فیلمبرداری و عکاسی از صحنه‌های مختلف مراسم تأثیر گذار است. گاهاً به دلیل عدم توجه به نکات مهم انتخاب مکان جشن عقد زوجین با وجود تمام تلاشی که به کار گرفته‌اند در نهایت جشن مورد نظر خود را با کیفیت مناسب برگزار نخواهند کرد که علت اصلی آن عدم تناسب میان ویژگی‌های تالار و سالن مربوطه با مراسم می‌باشد.

نکات مهی که قبل از رزور سالن عقد باید بدانید

نکات مهم انتخاب مکان جشن عقد

جشن‌هایی مانند عروسی و عقد لحظات تکرار نشدنی هستند که یاد و خاطره آن می‌تواند تا همیشه در ذهن مهمانان و صاحبان مراسم باقی بماند؛ داشتن شبی رویایی در کنار شریک زندگیتان با وجود تمام موانع و مشکلات در صورت داشتن برنامه ریزی و تلاش مستمر امکان پذیر خواهد بود. از این رو ما در ادامه به شما مهمترین نکات مهم انتخاب مکان جشن عقد ارائه می‌نماییم تا بتوانید گزینه ایده آل خود را مطابق با شرایط جشنتان رزور نمایید. توجه داشته باشید که موقعیت و ویژگی‌های هر جشن با دیگری متفاوت است و به همین دلیل باید با در نظر داشتن فاکتورهای مؤثر در این انتخاب در نهایت سالن عقد و یا عروسی مناسبی را برگزینید.

مناسب ترین سالن را باید نکات برای عقدتان انتخاب کنید

قیمت سالن عقد

بودجه نقش تعیین کننده‌ای در انتخاب سالن عقد مناسب ایفا می‌کند که می‌تواند تأثیر مستقیمی روی کیفیت جشن برگزار شده داشته باشد؛ از این رو قبل از هر اقدامی مقدار بودجه مورد نظر برای اجاره کردن سالن و یا تالار مناسب محاسبه نمایید تا بتوانید گزینه‌ای را که با آن مقدار بودجه و در عین داشتن شاخصه‌های کیفی همخوانی داشته باشد، پیدا کنید. فراموش نکنید که هر تالار گران قیمتی لزوماً مورد مناسبی برای داشتن جشنی رویایی نیست و برنامه ریزی و مدیریت اصولی هزینه‌ها می‌تواند به هر چه بهتر برگزار شدن جشن کمک شایانی داشته باشد. سعی کنید تا حد امکان از بریز و بپاش و تجملات افراطی خودداری نمایید و جشن عروسی خود را به شادترین نحو ممکن در فضایی مساعد و معقول برپا کنید. در صورتی که سالن خاصی را مد نظر دارید اما قصد دارید که در هزینه‌های مراسم خود صرفه جویی نمایید می‌توانید در تاریخ‌های بدون مناسب‌های خاص و یا ایام وسط هفته به سالن مربوطه سری بزنید؛ بیشتر سالن‌ها در روزهای معمولی تخفیف‌های ویژه برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند.

موقعیت جغرافیایی

یکی از مسائل مهم در نکات مهم انتخاب مکان جشن عقد توجه به لوکیشن و موقعیت جغرافیایی سالن مربوطه می‌باشد؛ دیر رسیدن عروس و داماد به علت دور بودن آرایشگاه و آتلیه از تالار عروسی و یا به موقع نرسیدن مهمانان و گیر افتادن آن‌ها در ترافیک از جمله مشکلاتی است که می‌تواند در شب عروسی دردسر ساز شود. بهترین تالار عروسی برای شما گزینه‌ای خواهد بود که شما و مهمانان دسترسی راحتی به آن داشته باشید و بدون نگرانی بتوانید آن را پیدا کنید. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که اکثر باغ تالارها در خارج از محدوده شهری قرار دارند و مسافتی را برای رسیدن به آن باید طی نمایید.

شما میتوانید محضر عقد های مختلف را در این صفحه ببینید: بهترین محضر عقد

بهترین سالن عقد برای شما کدام است

مدیریت سالن و پرسنل خدماتی

یک سالن خوب و مجهز بدون داشتن مدیریتی کاردان و مجرب نمی‌تواند به شما نوید داشتن شبی رویایی در مراسم عروسیتان را بدهد؛ مدیریت حرفه‌ای با برنامه ریزی اصولی و زمان بندی مناسب برای تمام اقدامات و تدارکات به شما در داشتن مراسمی بدون نقص کمک خواهد کرد. به علاوه یک مدیر خبره در تمام بندهای قرارداد موارد مهم و تمام جزئیات را می‌گنجاند تا در حین برگزاری مراسم و پس از آن ابهام و مشکلی به وجود نیاید و هیچ کدام از طرفین متضرر نشوند.

علاوه بر مدیریت سالن نیروی خدماتی نیز از جمله المان‌هایی است که تأثیر به‌سزایی در کیفیت جشن برگزار شده دارد؛ نیروی خدماتی سالن از آن جهت که وظیفه خوشامد گویی به مهمانان و پذیرایی از آنان را به عهده دارند با از لحاظ ظاهری خوشایند بوده و مرتب و آراسته باشند به علاوه رفتار و نحوه برخورد آن‌ها روی دیدگاه مهمانان نسبت به جشن تأثیر گذار می‌باشد. نیروی خدماتی تالار مورد نظر باید از توانایی کافی برای انجام به موقع و درست کارها مانند پذیرایی و تعداد دفعات شارژ میزها برخوردار باشند.

گنجایش سالن

قبل از هر اقدامی باید در ابتدا طرفین مراسم تعداد دقیق مهمانان خود را مشخص نمایند تا مطابق با آن تالار مناسبی اجاره شود؛ برابری کردن ظرفیت سالن رزور شده و تعداد مهمانان می‌تواند یک جشن مرتب و هماهنگ را شکل بدهد. انتخاب کردن یک سالن با محدوده وسیع برای تعداد محدود مهمانان نه تنها صرفه اقتصادی ندارد بلکه مراسم شما را سرد و بی روح جلوه می‌دهد که هر فردی در گوشه‌ای از سالن حضور دارد؛ فیلمبرداری و عکاسی و در کل کار مدیریت این نوع مراسم به شدت مشکل آفرین خواهد شد. به علاوه جای دادن تعداد زیادی از مهمانان در یک سالن با فضای محدود جلوه نامناسبی از مراسم شما ایجاد خواهد کرد که روی دیدگاه افراد حاضر در آن تأثیر منفی خواهد داشت. هرج و مرج و شلوغی در یک محیط کوچک برای ساعات متوالی آن هم با حجم زیاد سر و صدا و آهنگ غیر قابل تحمل خواهد بود. بنابراین تصمیم هوشمندانه این است که قبل از اقدام به رزور کردن تالار مورد نظر از تعداد مهمانان خود اطلاع داشته باشید تا بتوانید در تناسب با آن گزینه مناسبی را انتخاب نمایید.

هر آنچه باید درباره رزرو سالن عقد بدانید

دیزاین و دکوراسیون

بدون تردید یکی از مهمترین نکات مهم انتخاب مکان جشن عقد توجه ویژه به ویژگی‌های ظاهری آن می‌باشد؛ یک سالن موجه علاوه بر داشتن دکوراسیون جذاب و مدرن در داخل ساختمان در نمای بیرونی نیز لوکس و شیک می‌باشد. در انتخاب سالن توجه داشته باشید که سقف تالار مربوطه به اندازه کافی بلند بوده و همچنین با استفاده از لوسترهای بزرگ و شیک دیزاین شده باشد. روشن بودن سالن و همچنین مجلل بودن آن تا حد زیادی به نور پردازی و تعداد لوسترهای به کار گرفته شده در فضا بستگی دارد. علاوه بر این موارد تالار مورد نظر باید قابلیت تطبیق پذیری گزینه‌هایی مانند تزئینات سفره عقد و همچنین رنگ و طرح رومیزی‌ها را با تم شما داشته باشد. بنابراین در صورتی که قصد دارید سفره عقدتان را مطابق با سلیقه خودتان چیدمان کنید این مسأله را با مدیریت سالن در میان گذارید و از نداشتن محدودیت در این زمینه اطمینان حاصل کنید.

امکانات رفاهی

امروزه دیگر کمتر خانواده‌ای را می‌توان یافت که بدون خودروی شخصی به مراسم عروسی حضور یابند به همین دلیل مجهز بودن تالار رزرو شده به پارکینگ اختصاصی با ظرفیت کافی می‌تواند مانع از نگرانی مهمانان بابت جای پارک و ایمنی ماشینشان شود. علاوه بر این یک تالار شیک و مجلل که دارای سالن‌هایی در طبقات مختلف است جهت رفاه حال مهمانان خود باید مجهز به آسانسور مناسب باشد. همچنین سیستم‌های صوتی و تصویری مجهز و پیشرفته، نور پردازی حرفه‌ای، سرویس بهداشتی مناسب، کفپوش یک دست، استیج رقص وسیع و جذاب، میز و صندلی‌های مدرن و راحت از جمله مواردی است که یک سالن موجه و مناسب دارد.

حضور کودکان در استیج رقص سبب ایجاد شلوغی و بهم ریختگی شده و به علاوه ممکن است آن‌ها علاقه‌ای به دورهمی‌های بزرگترها نداشته باشند و بازی‌های کودکانه خود را ترجیح بدهند؛ به همین دلیل مجهز بودن تالار عروسی به سالن بازی کودکان می‌تواند در حل این مشکلات بسیار کمک کننده باشد.

نکات مهم در انتخاب مکان عقد

پذیرایی

در میزان رضایتمندی مهمانان از مراسم برگزار شده پذیرایی و کیفیت آن حرف اول را می‌زند؛ یک مهمانی ولو پر انرژی و لوکس در صورت نداشتن پذیرایی مناسب نمی‌تواند تصویر مطلوبی از خود در ذهن افراد به جای گذارد. به همین دلیل در نکات مهم انتخاب مکان جشن عقد این مسأله حیاتی را به یاد داشته باشید که تالار انتخاب شده بتواند پذیرایی با کیفیت مورد نظرتان را برای مهمانان تدارک ببیند. در صورتی که قصد ندارید یک مراسم پر هزینه را برگزار نمایید بهتر است به جای منوی سلف سرویس تمرکز خود را روی تنها یک یا دو نوع غذا بگذارید. برای اطمینان از کیفیت پذیرایی تالار مربوطه می‌توانید در یکی از جشن‌های برگزار شده در آن حضور یابید.

تعیین زمان شروع و پایان

یکی دیگر از نکات مهم انتخاب مکان جشن عقد این است که در هنگام عقد قرارداد به صورت دقیق زمان شروع و پایان مراسم را تعیین نمایید تا در اجرای برنامه‌های خود دچار مشکل نشوید. برخی تالارها با طولانی شدن مراسم تا پاسی از شب محدودیت داشته و اجازه حضور شما را تا ساعات مشخصی خواهند داد؛ بنابراین در صورتی که قصد دارید مراسم خود را طولانی تر برگزار نمایید از همان ابتدا آن را با مدیریت تالار در میان گذارید.

کدام مکان برای مراسم عقد شما مناسب تر است

هماهنگی فوق برنامه

شب عروسی شبی تکرار نشدنی است که هر فردی در طول زندگی برای داشتن آن برنامه ریزی می‌کند و به همین دلیل سعی در خاص و ویژه برگزار کردن آن دارد. در صورتی که برای مراسمتان علاوه بر برنامه‌های اجرا شده قصد دارید مواردی مانند آتش بازی، نور پردازی حرفه‌ای، مه سرد و… را بگنجانید، از قبل آن را با مدیریت سالن در جریان بگذارید تا در حین اجرای برنامه‌های مورد نظر دچار مشکل نشوید.

گزینه جایگزین

ممکن است به هر دلیلی تالاری که مد نظر قرار داده‌اید در تاریخ مربوطه قابل رزرو کردن نباشد؛ بنابراین برای جلوگیری از ایجاد هر گونه خلل در برنامه ریزی مراسمتان بهتر است گزینه‌های دیگری را نیز در تناسب با بودجه و ویژگی‌های جشنتان مد نظر داشته باشید تا در صورت رزرو نشدن تالار در آن تاریخ بتوانید مکان دیگری را انتخاب نمایید.

نظرات

0

امتیاز دهید