تالار عروسی

نکات مهم برای برگزاری مراسم در باغ تالار

تاریخ انتشار : ۳ اسفند ۱۴۰۲

اشتراک گذاری

نکات مهم برای برگزاری مراسم در باغ تالار

باغ تالارها با داشتن ویوهای فوق‌العاده و زیبا به یکی از گزینه‌های محبوب برای برگزار کردن جشن عروسی در بین جوانان تبدیل شده است. این تالارها در دسته مکان‌هایی برای برگزاری مراسم عروسی قرار می‌گیرند که به دلیل دارا بودن شرایط خاص و محوطه باغ و تالار به هم مرتبط نیازمند رعایت نکات و موارد مهمی می‌باشند که برای به وجود نیامدن هر گونه مشکل در طی مراسم لازم است رعایت شوند. ما در این مطلب به معرفی نکات مهم برای برگزاری مراسم در باغ تالار اشاره خواهیم داشت تا شما بتوانید با بهره‌گیری از آن‌ها جشن بدون نقصی را داشته باشید.

باغ تالار مناسب چه ویژگی هایی دارد

باغ تالار چیست؟

قبل از هر چیز لازم است مشخص کنیم که باغ تالار چیست و اصولاً به چه نوع از تالارهایی اطلاق می‌شود. همانطور که از نام این مکان بر می‌آید به تالاری که در آن باغی اختصاصی که مرتبط با فضای تالار است، باغ تالار گفته می‌شود. در واقغ دارا بودن محدوده سرباز و بزرگی که دارای درختان مخلف است و به وسیله گل و گیاهان تزیین شده از ویژگی‌های بارز این امکان می‌باشد. باغ تالارها به دلیل اشغال نمودن فضای زیاد و همچنین جلوگیری از ایجاد آلودگی صوتی در محدوده‌های خارج از شهر ساخته می‌شوند. استفاده کردن از فضای سرسبز باغ در کنار تالار مجلل امکان برگزاری جشن باشکوه و بسیار خاصی را فراهم می‌آورد.

جهت مشاهده لیست باغ تالارهای تهران کلیک کنید.

برگزاری مراسم عروسی در محلی مناسب

معرفی نکات مهم برای برگزاری مراسم در باغ تالار

صرف برگزاری مراسم عروسی در هر باغ تالاری بدون در نظر گرفتن شرایط و نکات نمی‌تواند تضمین کننده نتبجه نهایی دلخواه برای صاحبان مراسم و مهمانان باشد. برای داشتن یک جشن فوق‌العاده در فضای باغ تالار لازم است فاکتورهای دخیل در برگزاری مراسم مورد توجه قرار گیرد.

نکات مهم در برگزاری مراسم در باغ تالار چیست؟

تغییرات آب و هوایی

یکی از مهمترین چالش‌هایی که برگزارکنندگان مراسم در فضای باز ممکن است با آن مواجه شوند احتمال بارش باران و یا وزش باد است؛ در فصل بهار حتی با وجود آفتابی بودن هوا ممکن است ناگهان باران شروع به باریدن کند و مراسم شما را بهم بریزد به همین دلیل این احتمالات را در نظر داشته باشید تا بدون نگرانی از بودن در مراسم خود لذت ببرید.

وسایل گرمایشی و سرمایشی

با توجه به این مسأله که جشن در فضای باز انجام می‌گیرد باید به فکر وسایل گرمایشی مناسب برای مهمانان خود باشید؛ همچنین در فصول گرم سال با توجه به تابش آفتاب و گرمای هوا استفاده از سایبان برای میزها و همچنین وسایل سرمایشی برای خنک کردن هوا نباید فراموش شود. علاوه بر این موارد در هر فصلی نوشیدنی مناسب با هوای آن را استفاده نمایید.

دیزاین و دکوراسیون

سعی کنید برای داشتن یک مراسم خاص و بسیار ماندگار تمام خلاقیت خود را به کار گیرید و با ذوق هنری خود محدوده باغی که در اختیار دارید را آراسته نمایید. استفاده از طرح‌های دکوراسیون به روز و مدرن در کنار آلاچیق‌های چوبی و گل‌ آرایی و نور پردازی مناسب می‌تواند محیط فوق‌العاده زیبا و رویایی را پدید آورد.

پارکینگ

به دلیل دوری باغ از محدوده شهر و قرار گرفتن آن در فضایی خارج از شهر تقریبا تمام مهمانان به وسیله ماشین به محل برگزاری مراسم خواهند آمد. بنابراین برای جلوگیری از ایجاد هر گونه نگرانی و یا مشکلات احتمالی محوطه‌ای ایمن و بزرگ را برای پارک کردن خودروی مهمانان مد نظر قرار دهید.

نورپردازی

بیشتر مراسمات عروسی در عصر برگزار شده و مهمانان پس از صرف شام تا پاسی از شب به خوشگذرانی و پایکوبی برای وصال عروس و داماد خواهند پرداخت. به همین دلیل شما باید نور پردازی مناسبی برای ایجاد روشنایی در شب در نظر داشته باشید تا علاوه بر زیبایی برگزاری مراسم را با مختل مواجه نشود.

سالن غذا خوری

سرو کردن غذا در محدوده باغ ممکن است سبب سرد شدن آن شده و همچنین کار پذیرایی در آن دشوار خواهد بود. به همین دلیل باید مکان سر پوشیده‌ای تحت عنوان سالن غذا خوری برای میل کردن شام و مخلفات مد نظر قرار گیرد.

شمع آرایی

در صورتی که قصد آراستن میزهای مهمانان و محدوده باغ و همچنین سفره عقد را به وسیله شمع را دارید باید از شمعدان‌های سرپوشیده مناسب فضای باز استفاده نمایید تا شمع‌ها در طول مراسم در اثر وزش باد خاموش نگردند.

نکات مهم در انتخاب باغ تالار

فاکتورهای مهم در انتخاب باغ تالار

برای گرفتن یک نتیجه مطلوب که پس از پایان مراسم لبخند رضایت بر لبان شما و مهمانانتان بنشیند باید قبل از رزور کردن باغ تالار عواملی را مد نظر قرار دهید تا بتوانید انتخابی مطمئن و درست داشته باشید.

تعداد مهمانان

باغ تالار به دلیل محوطه وسیعی که در اختیار دارد مناسب برای تعداد مهمانان زیاد است؛ برگزاری یک مراسم خلوت با تعداد دعوتی‌های پایین در یک محدوده بزرگ نمی‌تواند جلوه خوشایندی را حاصل کند. بنابراین مکانی متناسب با نفرات حاضر در مراسم خود انتخاب نمایید.

بودجه

با وجود شور و شوق فراوان عروس و داماد و خانواده‌ها برای برگزاری یک مراسم بی‌نظیر و درجه یک اما متحمل شدن هزینه‌های اضافی در همان ابتدای شروع زندگی معقول و منطقی نمی‌باشد. بنابراین در صورتی که دارای محدودیت مالی برای اجاره کردن مکان برای برگزاری عروسی هستید بهتر است محلی متناسب با بودجه خود انتخاب نمایید و یک مراسم ساده و بسیار زیبا را تدارک ببینید.

نحوه مراسم

در باغ تالارها به دلیل محدوده بزرگی که در اختیار هست در بیشتر مواقع امکان جدا سازی محوطه وجود ندارد و مراسمات به صورت مختلط برگزار می‌شود؛ بنابراین این نکته را در هنگام رزرو این امکان مد نظر قرار دهید.

دیزاین اختصاصی

در صورتی که قصد دارید دیزاین اختصاصی و باب میل خود برای سفره عقد، جایگاه عروس و داماد و میزها داشته باشید باغ تالار می‌تواند نیاز شما به خوبی در این موارد برآورده سازد.

ایاب و ذهاب

همان طور که در ابتدا نیز بیان شد باغ تالارها به دلیل دارا بودن شرایط خاص خود در بیشتر مواقع در فضایی بیرون از شهر ساخته می‌شوند به همین دلیل مسأله رفت و آمد مهمانان و همچنین فاصله آتلیه و آرایشگاه تا آن را در نظر داشته باشید.

زیباترین باغ تالارها

کلام آخر

باغ تالارها از گزینه‌های بسیار محبوب و پرطرفدار در بین عروس و داماد‌ها برای برگزاری مراسم عروسی محسوب می‌شوند که دارا بودن همزمان فضای باز و سرپوشیده می‌تواند از علل اصلی این محبوبیت بیان شود. برای داشتن یک مراسم بدون نقص و رضایت بخش نیاز است نکات مربوط به محل برگزاری جشن مورد توجه قرار گیرد تا مسائل و چالش‌هایی در طول مراسم برای صاحبان مراسم و مهمانان پیش نیاید؛ با وجود تنوع بین تالارهای عروسی انتخاب گزینه مناسب نیازمند کسب اطلاعات لازم در خصوص هر کدام می‌باشد.

نظرات

0

امتیاز دهید