تالار عروسی

نکات انتخاب لباس مخصوص تالار عروسی 1401

تاریخ انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۱

اشتراک گذاری

نکات انتخاب لباس مخصوص تالار عروسی 1401

انتخاب یک لباس مناسب برای عروسی همواره پیچیده است. نکات انتخاب لباس مخصوص تالار عروسی 1401 به شما کمک می کند تا بهترین لباسی که می توانید را انتخاب کنید. مهم ترین نکات برای انتخاب، مدل لباس و محل و فضای عروسی است. هم چنین فصلی که عروسی در آن برگزار می شود از اهمیت خاصی برخوردار است. بهتر است در مورد لباستان با نزدیکانتان نیز مشورت کنید. اگر شما از اقوام درجه اول عروس هستید، نظر او را نیز جویا شوید. عروس ها می توانند با توجه به فضای تالاری که تدارک دیده اند راهنمایی های خوبی به شما ارائه دهند.

نکاتی در خصوص انتخاب لباس تالار

لباس مجلسی لباسی است که بانوان در مناسبت های خاص و در مجالس عقد و عروسی به تن می کنند. این لباس ها معمولا از پارچه های گران قیمت تر از لباس روزانه و بافت های ظریف تشکیل می شود. روی لباس با سنگ دوزی و یا هنرهای دیگر تزئین می شود. قیمت لباس های مجلسی نیز از سایر لباس ها گرانتر است. در ادامه به نکاتی که برای انتخاب لباس مجلسی رویایی شما کمک می کند می پردازیم.

همچنین ببینید: تالارهای مشهد

فرم بدن و انتخاب لباس مجلسی مخصوص تالار

فرم بدن مهم ترین نکته ای است که باید به آن توجه کنید. ممکن است لباس زیبا و گران بها و بی نظیری بخرید اما چون فرم بدنتان با آن لباس هماهنگ نیست، زیبایی لباس هم از دست برود. باید نوعی لباس تدارک ببینید که ضعف های فرم بدنی شما را بپوشاند و زیبایی هایتان را بیشتر به چشم بیاورد. اکثر بانوان در فرم های بدنی سیب، گلابی، ساعت شنی، مستطیلی و ریزنقش قرار دارند. شکل هر فرم بدنی، به شرح زیر است:

  • اندام سیبی شکل: در این فرم بدنی، شانه‌ها و بالاتنه پهن تر از پایین تنه و پاهای فرد است.
  • اندام گلابی شکل: فرم بدنی که نیمه پایینی بدن شما از نیم تنه بالا بزرگ‌تر است.
  • اندام ساعت شنی: فرم بدنی که بالا و پایین تنه متناسب هم هستند. یک کمر کاملاً باریک این دو بخش را از هم جدا می‌کند.
  • اندام مستطیلی شکل: فرمی که در آن در بدن انحنای کمی وجود دارد یا اصلاً قابل توجه نیست. فرم کلی بدن در این مورد به کل باریک است.
  • اندام ریز و کوچک: فرم بدنی با قدی کوتاه است و بالا و پایین تنه نسبتاً پر می باشد.

انتخاب لباستان به این مهم بستگی دارد. انتخاب لباس متناسب با فرم بدن به اعتماد به نفس شما می افزاید. هم چنین جذاب تر به نظر می رسید. لباس هایی با مدل یقه ی هفت و دامن هایی با مدل A برای اکثر فرم های بدنی مناسب هستند.

اهمیت فصل در انتخاب لباس مخصوص تالار عروسی

راحت بودن در لباس مجلسی بسیار مهم است. به لرزیدن هنگام زمستان در تالار و چسبیدن لباس به بدن هنگام تابستان فکر کنید! منزجر کننده نیست؟ پس هنگام زمستان از پوشیدن لباس های خیلی نازک و کوتاه صرف نظر کنید. برای حضور در یک مجلس عروسی تابستانی، به پارچه لباس توجه کنید. این پارچه بهتر است از جنس ابریشم و حریر باشد که نازک بوده و شما را خنک نگه می دارد. پارچه های مخمل برای زمستان بهترین انتخاب هستند و در حین شیک بودن شما را گرم نگاه می دارند.

در همین رابطه بخوانید: باغ تالار تهران

تیپ کاملا مشکی ممنوع!

لباس مشکی نماد عزاداری است. بهتر است این لباس ها را در مراسم عروسی که مراسم جشن و شادی است به کار نبرید. ممکن است سلیقه ی شما رنگ مشکی باشد، پس پیشنهاد می کنیم در کنار مشکی از رنگ های دیگر نیز استفاده کنید. ترکیب رنگ های سفید و مشکی، قرمز و مشکی، نقره ای و مشکی می توانند بسیار زیبا باشند. هم چنین اکسسوری های رنگی نیز میتوانند به متعادل شدن استایل شما کمک کنند. اگر عروسی در زمستان برگزار می شود پوشیدن لباس مشکی بهتر است. زیرا در تابستان رنگ مشکی باعث می شود بیشتر گرمتان شود. کفش های قرمز و صورتی نیز با لباس مشکی زیبا می شوند.

لباس کاملا سفید نپوشید

به خصوص اگر لباس شما پف دارد! رنگ سفید در مراسم عروسی مختص عروس است. اگر لباس شما سفید و پف دار باشد، جلوه خوبی ندارد و حتی ممکن است به حسادت به عروس متهم شوید! بهتر است در کنار لباس سفید خود از اکسسوری های رنگی استفاده کنید. هم چنین می توانید لباس سفید یک دست نخرید و از ترکیب رنگ استفاده کنید.

جین، لباس مناسب تالار عروسی نیست

از نکات انتخاب لباس مخصوص تالار عروسی 1401 ، نپوشیدن لباس جین در تالار است. لباس های جین لباس های اسپرت هستند. معمولا این لباس ها برای استفاده ی روزمره استفاده می شوند. عروسی یک مناسبت خاص است که معمولا در آن به لباس های مجلسی رو می آورند. اگر لباس جین شما نوعی لباس مجلسی است پوشیدن آن مشکلی ندارد، اما اگر اسپرت است ، از پوشیدن آن خودداری کنید.

لباس پر زرق و برق نپوشید

لباس های پر زرق و برق علاوه بر این که از مد افتاده اند، جلوه خوبی نیز ندارند. این لباس ها ناخودآگاه توجه ها را به سوی شما جلب می کند. حتما خودتان هم علاقه دارید  در مراسم عروسیتان بیش از همه به چشم بیایید. اگر اکسسوری های شما پرزرق و برق و بزرگ هستند با یک لباس ساده با رنگ ملایم، آن ها را معتدل کنید. استفاده از یک لباس مجلسی دخترانه و ساده بسیار ایده خوبی است. استفاده از پارچه های توری نیز ایده خوبی است که جلوه خاصی به لباس شما می بخشد.

بودجه خود را مشخص کنید

قبل از رفتن به بازار برای خرید لباس، حداکثر پولی که می توانید بابت خرید لباس بپردازید یا مشخص کنید. این کار باعث می شود بهتر بتوانید گزینه مورد نظرتان را پیدا کنید. فراموش نکنید علاوه بر خرید لباس، باید برای اکسسوری و لوازم آرایش و مو نیز هزینه کنید. پس با مدیریت مالی بهترین استایل را برای خود فراهم کنید.

به کیفیت لباس مجلسی اهمیت دهید

اگرچه لباس مجلسی گران است و ممکن است تشویق شوید تا لباس ارزانی بخرید، اما کیفیت نیز مهم است. تصور کنید تور لباس شما در مراسم پاره شود و یا قبل از رسیدن به سالن اتفاقی برای لباس شما بیفتد. توصیه ما این است از مزون های معتبر و برندهای باکیفیت خرید کنید. این امر باعث می شود لباس شما ماندگاری بیشتری داشته باشد و برای مراسم های بعدی نیز باقی بماند.

توجه کنید که بسیاری از مزون های معروف تخفیف های مناسبتی و فصلی می گذارند. اگر قیمت لباس های مزونی برای شما زیاد است و عروسی ای در پیش دارید، از قبل گوش به زنگ باشید. خرید این لباس ها در تخفیف ها و مناسبت ها می تواند یک گزینه بسیار به صرفه باشد.

همچنین بخوانید: تالارهای غرب تهران

نزدیک ترین لباس به سایز خود را انتخاب کنید

ممکن است تصور کنید تا مراسم عروسی، رژیم گرفته و لاغر خواهید شد! با این تصور دست به خرید لباسی که از سایز شما کمتر است اما زیباست و به دلتان نشسته نزنید. به این نکته هم توجه کنید که معمولا لباس های آماده ی بازار دقیقا سایز شما نیستند. بهتر است نزدیک ترین سایز را خریداری کنید و سپس دست به تغییراتی در آن بزنید. تنها در صورتی که لباس مجلسی شما را خیاط دوخته باشد دقیقا متناسب بدن شما خواهد بود. پس نگران کمی تنگ یا گشاد بودن لباس نباشید و با شخصی سازی آن، لباس مناسب بدن خود را بسازید.

مد همیشه خوب نیست

در انتخاب لباس همیشه پیروی مد نباشید. ممکن است ترند سال چیزی باشد که روی تن شما زیبا نیست. هم چنین ترندها به سرعت می آیند و می روند و لباستان برای عروسی دیگری قابل استفاده نخواهد بود. اکسسوری ها نیز به همین شکل هستند و ممکن است دیگر نتوانید از آن ها استفاده کنید. کلیپس های بزرگی که به سر میزدید و یا اپل ها را به خاطر بیاورید! در ادامه برخی لباس هایی که همواره مد هستند و هرگز از مد نمی افتند را معرفی می کنیم:

  • لباس هایی با یقه های سوییت هارت
  • یقه‌های V شکل
  • آستین های پفی رمانتیک همواره یک انتخاب برای استایلیست ها هستند.
  • لباس‌های A-line برای همه خانم‌ها جذاب است. این لباس ها گزینه‌ای مطمئن هستند که همان طور که گفتیم برای تمام فرم های بدنی مناسب می باشند.
  • رنگ‌هایی مانند مشکی، سفید، سرمه ای و طلایی همیشه مناسب و چشم نواز هستند.

نکات انتخاب اکسسوری مخصوص تالار عروسی

اکسسوری ها تکمیل کننده لباس های شما هستند. ضروری است در کنار توجه به نکات انتخاب لباس مخصوص تالار عروسی 1401، به نکات اکسسوری هم توجه کنید. دستکش، شنل، تل، سنجاق سر و … همه جزو اکسسوری های لباس شما هستند. انتخاب جواهرات باید متناسب با فضایی باشد که در آن حضور دارید.

کفش ها نیز یکی از مهم ترین اکسسوری ها هستند. نکته مهم در انتخاب کفش، تنظیم قد شما با آن است. هنگام انتخاب پاشنه ی کفش به دنبال دار بودن یا نبودن لباس خود توجه کنید. اگر قد بلندی دارید بهتر است از کفش های تخت استفاده کنید. به عنوان یک قاعده کلی باید گفت که اگر لباستان پر زرق و برق است سعی کنید اکسسوری ساده استفاده کنید.

نظرات

0

امتیاز دهید