تالار عروسی

قوانین تالار عروسی ها در تهران (قوانین جدید 1403)

تاریخ انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

اشتراک گذاری

قوانین تالار عروسی ها در تهران (قوانین جدید 1402)

شرط برگزار نمودن یک جشن عروسی باشکوه و بدون نقص توجه به تمام نکات و المان‌های لازم و مرتبط با آن است؛ برای ساختن یک شب رویایی در ذهن خود و شریک زندگیتان در کنار مهمانان باید بتوانید برای تمام کارها برنامه ریزی درست و اصولی انجام دهید. برخی از زوج‌ها بدون هیچ گونه اطلاعی اقدام به رزرو تالار عروسی کرده و از بندهای قرارداد و همچنین قوانین مربوط به آن آگاهی ندارند این قوانین به صورت کلی توسط اتحادیه تالارها ابلاغ می‌شود و برخی موارد آن در هر شهر نسبت به دیگری متفاوت خواهد بود. بنابر میزان اهمیت این مسأله ما در این مطلب به شما قوانین تالار عروسی ها در تهران را معرفی خواهیم نمود تا بتوانید بدون هیچ گونه نگرانی به عقد قرار داد با تالار عروسی دلخواه خود بپردازید.

قوانین تالار عروسی

قرارداد تالار عروسی

به صورت معمول قراردادی برای ایجاد تعهد بین صاحب تالار و زوجین منعقد می‌شود که این قرارداد برای هر تالار به صورت جداگانه و با توجه به شرایط خاص آن نوشته شده است و در قسمت ابتدایی آن مشخصات امضا کننده قرارداد نوشته شده و در بخش بعدی نیز توضیحات و موارد تکمیلی آورده می‌شود. قبل از امضا نمودن قرارداد به صورت کامل آن را مطالعه نمایید و در صورت وجود هر گونه مغایرت آن را به اطلاع مدیریت تالار برسانید.

برنامه ریزی مناسب برای جشن عروسی

در قسمت موضوع قرارداد باید به جزئیات کامل مراسم و خدماتی ارائه شده شود و لازم است برای داشتن یک مراسم بدون هر گونه کم و کاستی این قسمت به صورت کامل و با شرح دقیق موارد بیان شود. به عنوان مثال توضیح درباره نوع غذا، پیش غذا، مواد غذایی مورد استفاده، میوه و شیرینی و… از جمله موارد ضروری است که باید در این بخش از قرارداد به صورت کامل شرح داده شود.

در صورتی که روی جزئیاتی مانند پوشش خدمه نیز حساسیت دارید و می‌خواهید مراسمتان از هر نظر مطابق میل و خواسته شما انجام گیرید در هنگام عقد قرارداد به این موضوع نیز اشاره‌ای داشته باشید و برای اطمینان از این مسأله می‌توانید در یکی از مراسماتی که در آن مکان برگزار می‌شود حضور پیدا کنید.

همه چیز درباره برگزاری جشن عروسی

آشنایی با قوانین تالار عروسی ها در تهران

قوانین هر تالار عروسی ممکن است در جزئیات با تالار دیگر متفاوت باشد اما در حالت کلی برخی از موارد در قرارداد وجود دارد که در تمام تالارها یکسان می‌باشند. باید مشخصات دقیق تالار در آن ذکر شود و سپس اطلاعات دقیق زوجین در آن نوشته خواهد شد. پس از وارد نمودن این موارد قسمت موضوع و توضیحات اصلی درباره نحوه برگزاری مراسم آورده می‌شود که در ادامه به این موارد اشاره‌ای خواهیم داشت.

جهت مشاهده باغ تالار تهران کلیک کنید.

قرارداد تالار عروسی در تهران

زمان

زمان به عنوان المانی که می‌تواند تمام موارد دیگر را تحت تأثیر خود قرار دهد از مهمترین گزینه‌ها محسوب می‌شود که برای داشتن یک مراسم بدون نقص باید مدیریت درستی در این حیطه انجام شود. مدیریت تالار باید زمان برگزاری مراسمات تالار خود را به گونه‌ای تنظیم نماید که هیچ گونه تداخلی در جشن‌ها صورت نگیرد. در قسمت مربوط به زمان شما باید به صورت دقیق روز و ساعت برگزار کردن مراسم خود و همچنین مدت زمانی که مراسم به طول می‌انجامد را به صورت کامل مشخص نماید.

اگر مدت زمانی که تالار برای برگزار کردن مراسم در اختیار شما قرار می‌دهد از نظر شما محدود است می‌توانید با پرداخت مبلغی اضافی این زمان را به مقدار دلخواه خود افزایش دهید تا جشن شما باشکوه‌تر و طولانی‌تر برگزار شود وشما بتوانید تمام برنامه‌های از قبل تعیین شده را با خیالی آسوده اجرا نمایید.

شرط داشتن یک مراسم رویایی و خاطره انگیز در گرو توجه ویژه به تمام جزئیات است و زمان بندی مراسم از جمله مواردی است که می‌تواند روی کیفیت آن تأثیر به‌سزایی داشته باشد. قبل از عقد قرارداد به صورت کامل موارد مربوط به زمان پذیرایی و سرو شام و شیرینی و میوه، ساعت برش دادن کیک، پخش موسیقی، رقص اختصاصی عروس و داماد، مدت زمان مورد نیاز برای تکمیل تزیینات و گل آرایی قبل از مراسم، زمان مورد نیاز برای جمع آوری و نظافت بعد از جشن و… را مشخص نمایید تا شک و شبهه‌ای قبل و بعد از مراسم برای شما به وجود نیاید.

تعداد مهمانان

جای دادن تعداد زیادی افراد در مکانی محدود نمی‌تواند نتیجه مطلوبی را حاصل نماید و مدیریت کردن کارها را دشوار می‌سازد و همچنین فیلم برداری از تعداد کمی از مهمانان در یک فضای بزرگ کار سخت و دشواری خواهد بود؛ به همین دلیل شما باید تالاری با ظرفیتی متناسب با تعداد مهمانان دعوتی خود رزور نمایید. بنابراین قبل از هر اقدامی تعداد افراد دعوتی هر دو طرف عروس و داماد را به صورت دقیق مشخص نمایید و قبل از عقد قرارداد آن را به اطلاع مدیریت برسانید.

ثبت هزینه‌ها

هر تالار به صورت جداگانه مبلغی را بابت ورودی هر تعداد از مهمانان دریافت می‌نماید که این مقدار با توجه به امکاناتی که تالار در اختیار صاحبان مراسم قرار می‌دهد متغیر است. همچنین شما ممکن است بابت خدمات اضافی و یا افزایش زمان برگزاری مراسم به مدیریت مبلغ بیشتری را پرداخت نمایید.

قبل از عقد قرارداد شرایط پرداخت هزینه تالار را با مدیریت مطرح نموده و به توافق برسید. در برخی از قراردادها مقداری از مبلغ کل پس از برگزاری مراسم و در صورت حسن انجام کار به تالار پرداخته می‌شود که وجود این گزینه می‌تواند خیال شما را بابت انجام گرفتن اصولی و مناسب کارها راحت نماید.

کنسل کردن قرارداد

برگزار نمودن جشن عروسی یکی از کارهای زمان‌بر است و برای گرفتن نتیجه خوب باید از قبل تدارکات لازم جهت انجام این کار صورت گیرد؛ به همین دلیل کار رزور تالار از چند ماه و یا چند هفته قبل از برگزاری مراسم انجام می‌شود. بنابر دلایل متفاوت ممکن است عروس و داماد ناچار به کنسل کردن جشن و یا موکول نمودن آن به تاریخ دیگر شوند، بنابراین در هنگام عقد قرارداد به بند مربوط به کنسل نمودن تالار توجه ویژه داشته باشید.

خدمات و امکانات

برای داشتن یک جشن عروسی مناسب که لبخند رضایت را بر لبان مهمانان و شما جاری سازد باید توجه ویژه‌ای به امکانات و خدمات ارائه شده تالار داشته باشید. این خدمات شامل مواردی همچون منوی پذیرایی، میوه و شیرینی، نحوه برخورد پرسنل، نظافت محیط، گل آرایی میزها و ورودی، تزیینات سفره عقد، پخش موسیقی، نور پردازی ویژه، پارکنینگ، سرویس بهداشتی، محوطه بازی کودکان، برق اضطراری، شرایط استیج، آتش بازی و… می‌باشد که می‌تواند مطابق میل و بر حسب نوع تالار مواردی از این لیست حذف و یا به آن اضافه شود.

بندهای قرارداد تالار عروسی

کلام آخر

لازمه داشتن جشنی با شکوه که خاطره‌ای شیرین را در ذهن شما ثبت نماید توجه ویژه به جزئیات و مدیریت صحیح کارها می‌باشد. با توجه به اینکه بخش زیادی از بودجه مراسم در قسمت تالار عروسی صرف می‌شود باید در هنگام عقد قرارداد به قوانین مربوطه توجه داشته باشید تا بتوانید تالاری متناسب با نیاز و شرایط خود انتخاب نمایید.

نظرات

0

امتیاز دهید