تالار عروسی

نکاتی برای صرفه جویی هزینه جشن عروسی

تاریخ انتشار : ۲۳ فروردین ۱۴۰۳

اشتراک گذاری

نکاتی برای صرفه جویی هزینه جشن عروسی

برگزار کردن مراسم عروسی در زندگی هر فرد جز بهترین و در عین حال پر استرس‌ترین کارها محسوب می‌شود که زوجین تلاش می‌کنند این جشن را به یکی از شب‌های با خاطره خوب در ذهن خود و مهمانان ثبت نمایند. امروزه به دلیل چشم و هم چشمی عروس و داماد در همان شروغ زندگی خود را زیر بار قرض و قسط می‌برند تا فقط بتوانند جشن مجلل و لاکچری داشته باشند. اما این کار باعث تحمیل شدن فشار اقتصادی زیادی به آن‌ها خواهد شد و ناچار هستند روزهای شیرین شروع زندگی خود را با چالش سپری کنند. شرط داشتن یک مراسم آبرومندانه و باشکوه در ولخرجی و هزینه‌های اضافی نیست بلکه شما می‌توانید با مدیریت مالی صحیح مراسمی رویایی و مطابق میل خود داشته باشید. بر همین اساس ما در این مطلب به ارائه نکاتی برای صرفه جویی هزینه جشن عروسی خواهیم پرداخت تا شما بتوانید با کمک آن‌ها بودجه مراسم خود را در جاهای مناسب هزینه نمایید.

کاهش هزینه های عروسی

اهمیت مدیریت مالی در جشن عروسی

برخی افراد به اشتباه تصور می‌کنند که صرفه جویی در هزینه جشن عروسی به معنای این است که مراسم خود را به صورت نامناسب و سرسری برگزار کنند و جشن عروسی آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار نباشد. اما شما با رعایت کردن نکاتی ریز می‌توانید مراسم خود را به گونه‌ای برگزار نمایید که به جای پرداختن به موارد اضافی تمرکز خود را روی المان‌های اصلی قرار دهید و عروسی را با کیفیت هر چه تمام‌تر برگزار نمایید.

برگزاری مراسم عروسی به صرفه و اقتصادی

معرفی نکاتی برای صرفه جویی هزینه جشن عروسی

همه چیز درباره مخارح عروسی

تالار عروسی

یکی از المان‌هایی که تأثیر شگرفی روی هزینه‌های عروسی دارد و بخش عظیمی از بودجه را به خود اختصاص می‌دهد تالار عروسی می‌باشد؛ به همین دلیل اجاره کردن تالاری متناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارید می‌تواند به شما کمک کند به سایر قسمت‌های دلخواه خود نیز برای تدارکات جشن برسید. برخی باغ و تالارهای اطراف شهر با وجود داشتن فضایی با طراوت و دلنشنین به دلیل فاصله‌ای که از محدوده شهری دارند از قیمت پایینی برخوردار هستند شما با اجاره کردن این اماکن می‌توانید به مقدار چشم گیری در هزینه‌های خود صرفه جویی نمایید و در عین حال از برگزار نمودن مراسم خود در یک محیط آرام و مناسب لذت ببرید.

انتخاب کنید بین باغ تالارهای تهران

ماشین عروس لاکچری اجاره نکنید

امروزه این مسأله در میان زوجین رایج شده است که با وجود محدودیت مالی در شب عروسی با پرداخت مبالغ گزاف ماشین لاکچری و لوکسی را اجاره می‌کنند. اما شما می‌توانید برای ماشین عروس از خودرو خود و یا یکی از آشنایان استفاده نمایید و هزینه‌های اضافی و غیر معقولی را به خود تحمیل ننمایید.

تاریخ عروسی

برگزار نمودن عروسی در هر تاریخی نمی‌تواند روی کیفیت مراسم شما دخیل باشد بنابراین با قرار دادن زمان برگزاری جشنتان در روزهای معمول و غیر مناسبتی می‌توانید به میزان قابل توجهی هزینه رزرو تالار، خرید شیرینی و میوه و گل را کاهش دهید.

گل آرایی

برای تزئینات تالار و میزها تنها به گل آرایی اکتفا نکنید؛ زیرا استفاده از این المان به تنهایی می‌تواند هزینه زیادی را روی دوش شما قرار دهد. در کنار گل آرایی روی میزها از اکسسوری‌های دیگر مانند شمع دان نیز استفاده کنید و در جایگاه عروس و داماد با قرار دادن آینه درخشش و جلوه ویژه‌ای ایجاد نمایید. همچنین استفاده کردن از گل‌های معمولی و متناسب با فصل می‌تواند به کاهش هزینه‌ها کمک ویژه‌ای داشته باشد.

مراسم عروسی خود را کم خرج برگزار کنید

کاهش تنوع غذایی

به جای قرار دادن چند نوع غذای مختلف می‌توانید تمرکز خود را روی یک یا دو گونه غذا قرار دهید و از اسراف کردن مواد غذایی خودداری نمایید. در انتخاب شام عروسی ریسک نکنید و بهتر است غذاهایی را انتخاب نمایید که با مذاق اکثر مردم هم خوانی دارد. همچنین تعداد میوه‌ها، شیرینی، نوشیدنی و دسرها را تا حد امکان کاهش دهید؛ به این نکته توجه داشته باشید که مسأله‌ای که در ذهنیت مردم تأثیر گذار است کیفیت غذای مراسم شماست نه کمیت آن.

کارت دعوت معمولی

کارت دعوت به عنوان وسیله‌ای برای دعوت کردن از مهمانان و اطلاع دادن زمان و تاریخ مراسم و محل برگزاری آن است و کمتر کسی پس از فهمیدن این موارد کارت دعوت شما را نگه می‌دارد بلکه آن را به گوشه‌ای انداخته و استفاده دیگری ندارد. بنابراین از تهیه کردن کارت‌های دعوت گران قیمت خوددداری کنید؛ می‌توانید نوع ساده‌ای را برگزیند و با نوشتن متن مناسب و تزئینات زیبا آن را به یک کارت دعوت شیک و جذاب تبدیل نمایید. امروزه استفاده از کارت‌های دعوت آنلاین در میان افراد رایج شده و هزینه‌های جانبی را به صورت قابل توجهی کاهش خواهد داد.

انجام دادن کارهایی که خودتان می‌توانید

در صورتی که در برخی کارها مهارت دارید و یا در اطرافتان افرادی را دارید که می‌توانند این کارها را برای شما انجام دهند به جای پرداخت مبالغ اضافی خودتان با کمک سایرین این اقدامات را انجام دهید. به عنوان مثال به کمک دوستان خود کارهای گل آرایی، شمع آرایی، تزیینات سفره عقد و یا حتی درست کردن کیک را انجام دهید. در صورتی که قصد دارید در مراسم خود به مهمانان گیفت بدهید خودتان با خرید وسایل ساده اما زیبا گیفت‌های شیک و جذابی را درست کنید.

فیلم برداری و عکاسی

در صورتی در میان اقوام و آشنایان خود افرادی را دارید که بدون هزینه و یا پرداخت هزینه کم کارهای عکاسی و فیلم برداری شما را انجام دهد می‌توانید از آن‌ها کمک بخواهید تا در مخارج عروسی خود صرفه جویی نمایید. از فیلم‌های فرمالیته و عکاسی در لوکشین‌های خاص اجتناب کنید زیرا با وجود کم اهمیت بودن هزینه زیادی را در بر خواهند داشت. همچنین از چاپ نمودن عکس‌های عروسی در آلبوم‌های لاکچری و بسیار گران قیمت خودداری نمایید.

برگزاری مراسم عروسی با هزینه کم

کلام آخر

با وجود تورم و فشارهای اقتصادی بهتر است در برگزار نمودن جشن عروسی خود نهایت اعتدال را رعایت نمایید و توقع خود را پایین بیاورید. این مسأله را به خاطر داشته باشید که این جشن تنها بهانه‌ای برای وصال عروس و داماد بوده و لزومی به لاکچری و مجلل برگزار کردن آن وجود ندارد. رعایت چند نکته ساده اما مهم می‌تواند به صورت چشم گیری در هزینه‌های عروسی شما تغییر ایجاد نماید. این نکات گرچه ممکن است کم اهمیت جلوه کند اما می‌توانید به کمک آن‌ها به صورت مؤثر و مطلوبی در مخارج عروسی شما صرفه جویی کنید.

نظرات

0

امتیاز دهید