تالار عروسی

پذیرایی در عقد محضری چگونه باشد

تاریخ انتشار : ۹ دی ۱۴۰۲

اشتراک گذاری

پذیرایی در عقد محضری چگونه باشد

مراسم عقد یکی از باشکوه‌ترین و جذاب‌ترین مراسمات ازدواج محسوب می‌شود که عروس و داماد برای برگزار کردن آن شور و شوقی وصف ناپذیر دارند. شروع زندگی متأهلی و تعهد به رابطه زناشویی از زمان جاری شدن خطبه عقد میان دختر و پسر آغاز می‌شود. به مناسب این وصال فرخنده و مبارک عروس و داماد از عزیزانشان دعوت به عمل می‌آورند تا در این شادی با آن‌ها سهیم شوند. افزایش مخارج برگزاری جشن در تالار عروسی افراد را به سمت برگزاری یک مراسم شیک و صمیمی در محضر متمایل کرده است. نحوه پذیرایی در عقد محضری از مهمانان ویژه یکی از مهمترین اقداماتی است که باید قبل از مراسم اطلاعات کافی درباره آن به دست آورید تا بتوانید با برنامه ریزی اصولی و صحیح آن را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. در صورتی که قصد دارید یک مراسم عقد به یاد ماندنی با سبک پذیرایی متفاوتی داشته باشید در ادامه ما را همراهی نمایید.

اصول پذیرایی در عقد محضری چگونه باید باشد؟

تاریخ برگزاری مراسم عقد اصولاً در جشن بله برون مشخص می‌شود و از قبل نیز افراد مدعو به جشن از تاریخ و نحوه برگزاری جشن مطلع می‌شوند. در نظر داشته باشید برای اینکه پذیرایی در عقد محضری به بهترین نحو ممکن صورت گیرد و یک جشن بدون کم و کاستی داشته باشید بهتر است تعداد مهمانان خود را تا حد ممکن کاهش دهید تا از ایجاد شلوغی و ازدحام در فضای محضر جلوگیری شود.

نحوه پذیرایی در عقد محضری

امروزه تدارکات و اقدامات لازم و نحوه پذیرایی در عقد محضری به سادگی امکان پذیر شده و محضرها با در اختیار گذاشتن امکانات کافی به مکان مناسبی برای برگزار کردن یک جشن عقد جذاب و صمیمی تبدیل شده‌اند. در صورتی که قصد دارید پس از عقد محضری مهمانان را به مکان دیگری مانند سالن و تالار مجزا ببرید و از در آن جا یک جشن را برگزار کنید بهتر است از قبل این مسأله را به مهمانان خود اطلاع دهید و به علاوه هزینه‌های زیادی که در این مسیر برای شما به وجود می‌آید را آماده سازی کنید. توجه داشته باشید که مسافت محضر و مکان انتخاب شده به اندازه‌ای باشد که مهمانان برای رسیدن به آن مجبور به طی کردن مسافت طولانی و خسته کننده نشوند. به علاوه علاوه بر تدارک دیدن پذیرایی و اقداماتی مانند گل آرایی و تزئینات در تالار مربوطه باید پذیرایی در عقد محضری را نیز به بهترین نحو ممکن برای مهمانان خود انجام دهید.

بهترین پذیرایی برای محضر کدام است

پذیرایی در عقد محضری را به بهترین شکل انجام دهید

مراسم عقد خاطره‌ای تکرار نشدنی است که تنها یک بار با این شرایط و حال و هوا برای شما اتفاق می‌افتد بنابراین سعی کنید که برای تمام جزئیات و کلیات آن برنامه ریزی اصولی انجام دهید تا در نهایت جشنی رویایی برای خود و عزیزانتان خلق کنید. یکی از مهمترین قسمت‌های مراسمات درست انجام دادن پذیرایی با بهترین کیفیت است به گونه‌ای که مهمانان از آن رضایت کافی را به دست آورند. بنابراین در نحوه پذیرایی در عقد محضری وسواس کافی به خرج دهید تا لبخند رضایت بر لبان شما و مهمانانتان بنشیند.

نکات مهم برای داشتن مراسم عقدی مجلل

مشخص کردن نوع پذیرایی

در ابتدا باید تصمیم گیری کنید که قصد دارید برای عصرانه از مهمانان خود در محضر پذیرایی کنید و یا قصد تدارک دیدن برای شام را دارید. این مسأله روی محضر انتخابی شما تأثیر گذار است و باید محضری را انتخاب نمایید که امکانات لازمه را در اختیار شما قرار دهد. به علاوه باید منوهای مختلف پذیرایی را بررسی نمایید و بر اساس سلیقه خود و با در نظر گرفتن مهمانان دست به انتخاب بهترین منو با توجه به مقدار بودجه در دسترس بزنید. توجه داشته باشید که منوی انتخاب شده برای پذیرایی در عقد محضری کیفیت مقبولی را داشته باشد هر چند که ناچار باشید برای دستیابی به این کیفیت برخی از موارد از آن خط بزنید و منوی محدودتری را در نهایت داشته باشید. در صورتی که قصد ندارید برای برگزار کردن جشن عقد هزینه‌های زیادی را متحمل شوید بهتر است و در عین حال می‌خواهید پذیرایی مناسبی از مهمانان را در محضر شکل دهید بهتر است منوی عصرانه را برای این کار انتخاب نمایید. استفاده از انواع دسرها، نوشیدنی‌ها، میوه، فینگر فودها و شیرینی در نهایت منوی فوق‌العاده‌ای را برای پذیرایی در عقد محضری برای شما ترتیب می‌دهد.

تشریفات معتبر

از آنجا که گروه تشریفاتی که با آن‌ها قرارداد می‌بندید به صورت مستقیم روی کیفیت مراسم شما تأثیر گذارند در انتخاب آن باید توجه ویژه‌ای اعمال نمایید. مدیریت و برنامه ریزی مناسب این گروه تشریفاتی می‌تواند مراسم شما را به خوبی رقم بزند؛ زیرا این گروه تشریفات هستند که در تدارکات لازم برای جشن شما دخیل می‌شوند و آن‌ها را با سلیقه شما به انجام می‌رسانند و کیفیت کارهای انجام گرفته به عهده این گروه می‌باشد. با پرس و جو از اطرافیان و همچنین چرخیدن در فضای مجازی می‌توانید گروه معتبر و خبره‌ای را برای کار خود انتخاب نمایید.

برای انتخاب تشریفات مناسب سالن عقد در صفحه سالن عقد تهران انتخاب کنید.

موارد مهم درباره پذیرایی در مراسم

به کار گیری ذوق و سلیقه

از متفاوت بودن مراسم خود نترسید و هر آنچه که به صورت معقول فکر می‌کنید می‌تواند مراسم شما را جذاب‌تر کند را اجرایی نمایید. این مراسم متعلق به شماست و نگذارید حسرت انجام دادن برخی کارها تا همیشه روی دلتان بماند؛ بنابراین تا حد امکان از ذوق و سلیقه خود برای داشتن یک جشن رویایی کمک بگیرید و سعی کنید تمام اقدامات را با انرژی مثبت اجرایی نمایید.

اجرای فضایی مناسب

در صورتی که می‌خواهید جشنی به یاد ماندنی داشته باشید که هر شخصی با حضور در آن احساس خوشایندی را تجربه کند باید سعی کنید که جو مناسبی را ایجاد نمایید. این کار را می‌توانید با کمک پخش کردن موسیقی‌های مناسب و جذاب، خنک کردن هوا، گل آرایی و تزئینات جذاب و استفاده از اکسسوری‌های تماشایی انجام دهید.

امکانات کافی محضر

یکی از مهترین نکاتی که باید در هنگام رزور محضر مربوطه در نظر داشته باشید مجهز بودن آن به امکانات کافی می‌باشد؛ از آن رو که مهمانان قرار است در ساعتی که در کنار شما هستند نهایت لذت را ببرند بنابراین باید شرایط مناسب را برای این دورهمی مهیا نمایید. وجود پارکینگ ایمن برای پارک کردن خودروها، تجهیزات رفاهی و وسایل گرمایشی و سرمایشی، مجهز بودن به تعداد کافی صندلی و راحت بودن آن‌ها، رعایت نکات بهداشتی و نظافت محیط از جمله مواردی است که باید در هنگام رزور مکان مورد نظر برای داشتن بهترین نحوه پذیرایی در عقد محضری باید در نظر داشته باشید.

پذیرایی مهمترین قسمت مراسم عقد

با این نکات زیباترین مراسم عقد را داشته باشید

بیشتر زوجین به دلیل موکول کردن تمام کارها و تدارکات مربوط به مراسم به روزهای آخر به جای لذت بردن از این روزهای خوش و تکرار نشدنی در اضطراب و استرس برای به موقع انجام شدن کارها به سر می‌برند. اما برنامه ریزی اصولی و مدیریت زمان می‌تواند به شما کمک کند تا با اطمینان خاطر از داشتن مراسمی جذاب و باشکوه لذت ببرید. در صورتی که قصد دارید مراسم عقد خود را در تاریخ‌های با مناسبت‌های خاص برگزار نمایید از چند ماه قبل اقدام به رزرو محضر کنید؛ زیرا به دلیل استقبال افراد برای برپا کردن جشن خود در این مناسبت‌ها ممکن است در روزهای مانده به مراسم محضر با نوبت خالی پیدا نکنید. از آن جهت که جواب آزمایش‌های پیش از عقد یک ماه اعتبار دارد آن را به همان تاریخ روزهای مانده به مراسم موکول نکنید و سر فرصت مناسب اقدام به انجام آزمایشات مربوطه نمایید.

از آن جا که به دلیل نوسانات اقتصادی ممکن است که هزینه‌های برگزار کردن جشن روز به روز افزایش یابد بهتر است که تمام این موارد را در نظر داشته باشید و مقدار بودجه‌ای را برای این اقدمات تخمین بزنید. بهتر است برای غافلگیر نشدن مقدار بودجه تخمین زده شده چیزی فراتر از میزان محاسبه شده باشد تا در صورت ایجاد تفاوت در قیمت‌ها دچار دردسر نشوید. این هزینه‌ها شامل رزرو محضر، تهیه گل و شیرینی، فیلمبردار، خرید حلقه و نحوه پذیرایی در عقد محضری و سایر موارد می‌باشد.

بهتر است از یک ماه قبل از برگزار کردن مراسم مهمانان خود را لیست بگیرید و تاریخ حدودی برگزاری مراسم خود را به آن‌ها اطلاع دهید تا در صورت عدم امکان حضور آن‌ها افرادی را به جاییشان جایگزین کنید و یا هزینه‌های اضافی برای پذیرایی از آن‌ها در نظر نگیرید. به علاوه این کار به شما کمک می‌کند که مطابق با تعداد نفرات دعوتی مقدار تقریبی پذیرایی در عقد محضری را محاسبه کنید و بودجه مورد نیاز برای این کار را کنار بگذارید.

در روزهای مانده به مراسم به اندازه کافی استرس و نگرانی دارید و در این میان در صورتی که کارهایی مانند خرید حلقه، تعیین وقت آرایشگاه، خرید لباس و اقدامات مربوطه نیز اضافه شود این نگرانی دو برابر خواهد شد. بنابراین بهترین روش این است که از قبل این موارد را اجرایی کنید و تصمیماتی مانند نحوه پذیرایی در عقد محضری، نوع گل عروس و گل کاری ماشین، میزان و مقدار مهریه و شروط عقد را مشخص نمایید تا با خیال راحت بتوانید در روز مراسم از بودن در کنار شریک زندگیتان لذت ببرید.

نظرات

0

امتیاز دهید