تالار عروسی

نحوه بستن قرارداد با تالار عروسی

تاریخ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۴۰۳

اشتراک گذاری

نحوه بستن قرارداد با تالار عروسی

عروس و داماد با انتخاب تالار عروسی مناسب با نیاز خود برای برگزاری جشنشان قسمت اصلی مسیر را پیموده‌اند؛ زیرا یکی از مهمترین تصمیمات که می‌تواند روی سایر ارکان تأثیرگذار باشد انتخاب محلی مناسب برای برپایی مراسم است. پس از انتخاب تالار حال نوبت به عقد قرارداد بین طرفین مدیریت و صاحبان مراسم خواهد رسید. با توجه به عدم آگاهی کامل زوجین درباره نحوه بستن قرارداد با تالار عروسی و میزان اهمیت این اقدام ما در این مطلب سعی داریم به صورت شفاف درباره این مهم اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهیم.

قرارداد برای تالار عروسی

قرارداد تالار عروسی چیست؟

برای ایجاد تعهد میان صاحب مراسم و مدیریت تالار جهت رزور آن در تاریخ و زمان مورد نظر بین طرفین قراردادی به عنوان یک سند امضا می‌شود. برای جلوگیری از ایجاد هر گونه دخل و تصرف در مفاد قرارداد دو کپی از آن تهیه می‌شود و در اختیار طرفین قرار داده می‌شود. تالارها این قراردادها را به صورت برگه‌های آماده در اختیار دارند و در صورت مراجعه مشتری و اجاره به امضای هر دو طرف خواهد رسید.

قرار داد مناسب برای رزرو تالار

اهمیت توجه به قرارداد تالار

وجود قرارداد در بین طرفین یک معامله به عنوان یک تعهد کتبی مانع از ایجاد هر گونه شک و شبهه و یا کلاه برداری می‌شود؛ اجاره کردن تالار عروسی نیز از این قاعده مستثنی نیست و عقد قرارداد بین صاحب مراسم و مدیریت تالار سبب می‌شود هر دو طرف به صورت کامل شرایط خود را بیان نموده و در پایان هر کدام بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند. امضای قرارداد باعث از بین رفتن هر گونه شک و شبهه و نقض شرایط در میان طرفین شده و شما می‌توانید در صورت نقض شدن هر کدام از شرایط از طریق مراجع قانونی آن مسأله را پیگیری نمایید.

بسیار پیش آمده است که زوجین بدون توجه و داشتن اطلاعات کافی دست به امضای قرارداد با مدیریت تالار زده‌اند و به جای ساختن خاطره‌ای خوش در مهمترین شب زندگیشان یک مشکل و دردسر را ایجاد کرده‌اند. به همین دلیل باید قبل از هر اقدامی با آگاهی کامل از تمام بندها و شرایط موجود در قرارداد اقدام به امضا نمودن آن کنید.

همه چیز درباره قرار داد تالار عروسی

مواردی که باید در قرارداد ذکر شوند

هر تالار با توجه به مزایا و امکاناتی که دارد قراردادهای خاص خود را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد؛ اما در حالت کلی این قراردادها برای اینکه بتوانند مطمئن و مناسب تلقی شوند باید دارای خصوصیات مطرح شده در ادامه باشند.

 

مشخصات طرفین

مشخصات هر دو طرف باید به عنوان قسمت عمده و اصلی یک قرارداد باید به صورت کامل و دقیق نگاشته شود. بخش اول قرارداد توسط مدیریت تالار پر می‌شود و شامل اطلاعاتی از مدیریت مانند نام تالار و سالن پذیرایی، آدرس، شماره تلفن، نام مدیر و مشخصات کامل او می‌باشد سپس باید قسمت مربوط به مشخصات فرد اجاره کننده به صورت کامل پر شود که شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس، شماره شناسنامه می‌باشد.

کلیات قرارداد

در ادامه پس از پر کردن مشخصات کلی هر دو طرف باید موارد زیر بیان شود

نام تالار پذیرایی

شماره ثبت

آدرس دقیق محل برگزاری مراسم

تلفن

روز و تاریخ برگزاری جشن

تعداد مهمانان

ساعت شروع مراسم

ساعت خاتمه دادن به مراسم

هزینه به ازای هر نفر

هزینه کل

هزینه ورودی

مبلغ پیش پرداخت

نحوه پرداخت مبلغ کل

پارکینگ

هزینه‌های جانبی مانند هزینه ترئینات، گل کاری، شمع آرایی، تغییر چیدمان و دکوراسیون، اتش بازی

تعیین نوع غذا، نوشیدنی، دسر، میوه، شیرینی و تمام موارد مربوط به پذیرایی

تعیین کیفیت و نام مواد اولیه مورد استفاده برای تدارکات پذیرایی

وظایف کادر تالار

تعیین نحوه اجرای موسیقی و نور پردازی

وجود سیستم‌های گرمایشی و یا سرمایشی

وظایف مهمانان و صاحب مراسم و هر آنچه که مدیریت تالار آن را شرط کرده است

هزینه پرداخته شده و مانده

مقدار مواد اولیه سفارش داده شده

تعیین میزان مبلغ مالیات و حق سرویس تالار که شامل موارد جانبی و اضافه بر خدمات اصلی می‌باشد

نحوه برخورد کارکنان تالار با مهمانان

پذیرایی در ساعات مشخص

خوش آمد گویی

برقراری نظم

نظافت کامل تالار

شرایط اضطراری

امکانات تالار در صورت وجود شرایط اضطراری مانند قطع برق، آب و گاز را به صورت کامل بررسی نمایید و از ایجاد نشدن هر گونه اختلال در طی مراسم در صورت به وجود آمدن مشکلات احتمالی جلوگیری نمایید.

ذکر موضوع قرارداد

در قسمت موضوع قرارداد باید به صورت دقیق مشخص شود که تالار برای برگزار کردن چه مراسمی مانند عقد، عروسی، بله برون، نامزدی و… رزرو شود.

نحوه پرداخت هزینه

یکی از موارد بسیار مهم در هنگام عقد قرارداد تعیین هزینه کل تالار و نحوه پرداخت آن است؛ در بیشتر مواقع در هنگام عقد قرارداد یک سوم از کل هزینه مشخص شده به مدیریت تالار به عنوان بیعانه پرداخت می‌شود؛ سپس به فاصله ده روز مانده به برگزاری مراسم نیز یک سوم دیگر پرداخت خواهد شد و مابقی مبلغ مانده پس از پایان یافتن مراسم به تالار پرداخت می‌شود.

نکات مهم در عقد قرارداد

برای جلوگیری از ایجاد هر گونه مشکلات احتمالی در هنگام امضای قرارداد بهتر است از خودکار شخصی خود استفاده نمایید و در پای تمام امضاها نام و نام خانوادگی خود را یادداشت کنید و همچنین تاریخ امضای آن‌ها را نیز ذکر نمایید.

در بیشتر مواقع تالار در قبال اشیای قیمتی مفقود شده مسئولیتی را قبول نمی‌کند؛ به همین دلیل بهتر است این موضوع از همان ابتدا با صاحبان مراسم مطرح شود تا در صورت پیش آمدن هر گونه مشکل ابهامی در این میان به وجود نیاید.

مفاد اصلی در قرارداد تالار کدام است

پرداخت خسارت

بستن قرارداد در بین طرفین به معنای ایجاد تعهد می‌باشد و در صورتی که هر کدام از آن‌ها به بندهای نوشته شده در آن پایبند نباشند طرف دیگر می‌تواند بابت این عدم تعهد خسارت دریافت نماید. بنابراین در هنگام امضای قرارداد به صورت کامل بندهای آن را مطالعه کنید و از امضای آن بدون اطلاع دقیق خودداری نمایید.

نکات مهم درباره قرار داد تالار جشن عروسی

کلام آخر

عقد قرارداد مناسب با تالار عروسی می‌تواند بخش عمده‌ای از چالش‌های یک مراسم را برای شما حل کند. در صورتی که بدون اطلاع دست به امضای قرارداد بزنید ممکن است در پایان نتیجه دلخواه را به دست نیاورید و از لحاظ اقتصادی نیز متضرر شوید. از این رو دانستن این نکات کاربردی به شما کمک خواهد کرد تا با آگاهی کامل به سراغ اجاره کردن تالار برای برگزار نمودن جشن وصالتان بروید.

نظرات

0

امتیاز دهید