تالار عروسی

مراحل قبل از انتخاب تالار و باغ تالار عروسی

تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

اشتراک گذاری

مراحل قبل از انتخاب تالار و باغ تالار عروسی

مراسم عروسی یکی از خاطره انگیزترین جشن‌ها در طول زندگی افراد محسوب می‌شود و والدین و مهمانان شور و شوق زیادی برای وصال عروس و داماد دارند. امروزه مراسمات نسبت به گذشته تغییرات اساسی پیدا کرده است؛ زندگی در آپارتمان‌های بدون حیاط افراد را به سمت برگزاری مراسم در تالار عروسی کشانده و امروزه شاهد رقابت زیادی در میان صاحبان این املاک هستیم که هر کدام با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند هزینه‌ای را نیز دریافت خواهند نمود. انتخاب محلی مناسب برای برگزار نمودن جشن عروسی یکی از مهمترین اقدامات است که انجام دادن درست آن می‌تواند تا حد زیادی در پیشروی مناسب کارها مؤثر باشد. اما دانستن مراحل قبل از انتخاب تالار و باغ تالار عروسی می‌تواند به شما کمک نماید تا بتوانید مراسم بی کم و کسری را داشته باشید؛ بنابراین در ادامه همراه ما باشید تا به شما در این مورد توضیحات مفید و اجمالی را ارائه نماییم.

مراحل برگزاری یک مراسم عروسی بی نقص

تالار چیست؟

تالار به محوطه سرپوشیده‌ای اطلاق می‌شود که برای پذیرایی مهمانان در مراسمات مختلف مانند عروسی، عقد، نامزدی، جشن تولد و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تالارها در متراژهای متفاوت و با خدمات مختلف موجود هستند که انتخاب هر کدام وابسته به سلیقه و مقدار بودجه افراد است.

جهت مشاهده تالار تهران کلیک کنید.

اقدامات لازم برای برگزاری مراسم عروسی

باغ تالار به چه مکانی گفته می‌شود؟

همانطور که از نام این مکان نیز بر می‌آید وجود همزمان باغ و یک تالار سرپوشیده در یک محدوده سبب شکل گیری باغ تالار خواهد شد. در واقع تالارهایی که دارای باغ‌های اختصاصی در محوطه خود هستند به باغ تالار شناخته می‌شوند که مناسب برگزاری مراسم در فصول گرم و خنک سال می‌باشند.

جهت مشاهده باغ تالار تهران کلیک کنید.

باغ تالار چیست

تفاوت باغ تالار و تالار

تفاوت عمده و اصلی که در میان این دو محل می‌توان به صورت بارز مشاهده نمود وجود فضای سرباز و باغ بزرگ در باغ تالار است که تالارها فاقد آن می‌باشند. همچنین باغ تالارها به دلیل وسعت زیادی که دارند می‌توانند تعداد زیادی از مهمانان را در خود جای دهند. توجه به میزان جلا و شکوه تالارها چه در نمای بیرونی و چه در فضای داخلی نسبتاً زیاد است و استفاده از لوسترهای لاکچری و دیوارهای حکاکی شده و میز و صندلی‌های اشرافی در این مکان بیشتر به چشم می‌خورد.

برنامه ریزی برای برگزاری جشن عروسی

مراحل قبل از انتخاب تالار و باغ تالار چیست؟

 

تعیین مقدار بودجه در دسترس

قبل از هر اقدامی شما باید مقدار هزینه‌ای که قرار است برای برگزاری مراسم متقبل شوید را به صورت کامل مشخص نمایید. این کار به شما یک نقشه راه کلی خواهد داد که طبق آن می‌توانید مشخص کنید در هر کدام از موارد لازم برای برگزاری مراسم تا چه بازه‌ای می‌توانید هزینه کنید. در صورتی که برای برگزار کردن مراسم دارای محدودیت مالی هستید مجبور به متحمل شدن هزینه‌های اضافی نیستید و می‌توانید جشن ساده و جمع‌ و جوری را برگزار نمایید.

مواردی مانند ورودی تالار به ازای هر نفر، تزیینات، غذا و مخلفات، موسیقی، لباس، آرایشگاه، کیک و… از جمله گزینه‌های مهم و ضروری است که باید در هنگام تخمین هزینه‌ها آن‌ها را در نظر داشته باشید.

تعیین فصل مراسم

برگزاری مراسم عروسی در فصول سرد سال در باغ تالارها نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد زیرا بارش برف و باران مانع از حضور مهمانان در محوطه باغ  می‌شود؛ اما در فصل‌های گرم و خنک مانند بهار و تابستان باغ تالارها مکان بسیار زیبا و دلچسب هستند که می‌توانند سبب برگزاری مراسمی رویایی برای شما شوند.

تعداد افراد دعوتی

قبل از رزرو باغ و یا تالار شما باید آمار دقیقی از تعداد مهمانان خود داشته باشید تا بتوانید مطابق با آن تالار و یا باغ تالاری با ظرفیت مناسب انتخاب نمایید. تعداد افراد همچنین تعیین کننده مقدار مواد اولیه برای غذا، میوه و شیرینی نیز می‌باشد. در صورتی که تعداد افرادی زیادی در مراسم شما حاضر خواهند شد انتخاب باغ تالار و تالارهای بزرگ و وسیغ می‌تواند پیشنهاد مناسبی برای شما باشد.

در شمارش تعداد مهمانان نهایت دقت را به کار گیرید تا بتوانید مراسم بی نقصی را از جهت جای دادن افراد در میز و صندلی‌ها و همچنین مقدار غذا داشته باشید. در صورتی که در این کار سهل انگاری کنید ممکن است تمام زحمات شما به دلیل تمام شدن غذا و یا نبودن میز و صندلی برای نشستن تعدادی از مهمانان هدر رود.

تاریخ برگزاری مراسم

برای برگزاری یک مراسم فوق‌العاده که تمام جوانب در آن رعایت شده باشد نیازمند زمان کافی برای انجام دادن کارها خواهید بود؛ بنابراین تاریخ مشخصی را برای برگزاری عروسی خود تعیین نمایید تا بتوانید کارها را به موقع و با برنامه ریزی دقیق تا آن زمان انجام دهید.

در صورتی که قصد دارید مراسم عروسی خود را در تاریخ‌های خاص مانند اعیاد، تاریخ‌های رند، ولنتاین و… برگزار نمایید لازم است از قبل نسبت به رزرو تالار و یا باغ تالار برای برگزاری مراسم در آن زمان اقدام نمایید. سعی کنید مراسم را در روزهای پایانی هفته و یا تعطیلات انجام دهید تا تمام مهمانان امکان حضور در آن را داشته باشند.

دکوراسیون و دیزاین

در صورتی که خواهان دکوراسیون و چیدمان خاصی برای میز و صندلی‌ها و گل آرایی محیط و همچنین جایگاه عروس و داماد و سفره عقد هستید به صورت کامل در این مورد با همسر خود مشورت نمایید و طرحی توافقی و مطابق میلتان را انتخاب کنید و در هنگام رزرو باغ و یا تالار آن را به مدیریت تحویل نمایید.

توجه به آداب و رسوم

برای اینکه مهمانان از حضور در مراسم شما نهایت لذت را ببرند و با خاطره خوبی از جشن شما بیرون روند بهتر است در هنگام برنامه ریزی برای مراسم رسم و رسومات و نوع مراسم خود را مشخص نمایید. در صورتی که قصد دارید جشن عروسی خود را به صورت مختلط برگزار کنید انتخاب باغ تالارها می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد؛ البته تالارهایی که مدیریت آن‌ها مجوز برگزاری مراسمات مختلط را دارا می‌باشند می‌تواند مورد استفاده قرار گیرند.

چگونگی برگزاری مراسم باشکوه عروسی

کلام آخر

داشتن یک مراسم منحصر به فرد در خاطره انگیز ترین شب زندگی آرزوی هر فردی است؛ رسیدن به این آرزو کاری دشوار و غیر ممکن نخواهد بود و هر زوجی با برنامه ریزی دقیق و صرف وقت می‌توانند مراسمی رویایی و بسیار خاص را داشته باشند که یاد و خاطره آن در ذهن مهمانان ثبت خواهد شد. با انجام دادن مراحل قبل از انتخاب تالار و باغ تالار می‌توانید پس از رزرو محل به کارهای مشخص شده بپردازید و در نهایت مراسم بسیار فوق‌العاده‌ای را برگزار نمایید

نظرات

0

امتیاز دهید