تالار عروسی

فرق قیمت های منو غذا در تالار

تاریخ انتشار : ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

اشتراک گذاری

فرق قیمت های منو غذا در تالار

شام عروسی یکی از مهمترین المان‌های تأثیر گذار روی کیفیت مراسم خواهد بود و می‌تواند دیدگاه مهمانان را به صورت کامل در مورد جشن برگزار شده تغییر دهد. با توجه به چالش برانگیز بودن این مسأله و دشواری انتخاب بین منوی ظرفی، دیس پرس و سلف سرویس و میزان تأثیرات این انتخاب بر روی هزینه مراسم ما در این مطلب به بررسی فرق قیمت های منو غذا در تالار پرداخته‌ایم تا بتوانید با کمک مباحث ارائه شده انتخاب درست و مناسب داشته باشید.

شام عروسی مناسب

انواع منوی غذای تالار

امروزه در حالت کلی به سه صورت غذا در تالار عروسی سرو می‌شود که شامل ظرفی، دیس پرس و سلف سرویس است؛ با توجه به تفاوت‌های زیادی که این دو دسته با یکدیگر دارند زوجین قبل از مراجعه به تالار و انتخاب نوع منو باید به صورت کامل اطلاعاتی در این مورد را به دست آورند؛ در ادامه به بررسی هر کدام از این منوها خواهیم پرداخت.

با مشاهده هر تالار و باغ تالار میتوانید منوهای آن تالار را هم مشاهده کنید: باغ تالار

منوی ظرفی

در این حالت از سرو غذا که بیشتر در گذشته متداول بود از غذا، پیش غذا و دسر برای پذیرایی از مهمانان استفاده می‌شود؛ همانطور که از نام این مدل بر می‌آید غذاها در ظروف جداگانه به همراه سایر مخلفات در اختیار مهمانان قرار داده می‌شود و معمولاً به تمام مهمانان حاضر در جمع یک نوع پیش غذا داده می‌شود.

منوی ظرفی در تالار چیست

مزایای منوی ظرفی

  • یکی از انواع رسمی سرو غذا در مجالس عروسی محسوب می‌شود.
  • می‌توانید نظر خود را به صورت دقیق برای تهیه غذا اعلام کنید و با مسئول تهیه غذا همکاری داشته باشید.
  • گزینه به صرفه‌ای است که سبب حداقل کردن میزان اسراف و دور ریز غذا می‌شود.
  • برنامه ریزی و مدیریت این سبک از سرو غذا به بهترین نحو ممکن انجام می‌گیرد.

معایب منوی ظرفی

محدودیت تنوع غذایی ممکن است سبب شود با ذائقه برخی مهمانان و یا کودکان سازگار نباشد.

به دلیل پذیرایی کامل و قراردادن تک تک ظروف غذا در اختیار مشتریان نیروی خدماتی تالار باید فعالیت بیشتری انجام دهند و از این رو این مسأله تا حدودی روی هزینه‌های تالار تأثیر می‌گذارد.

منوی دیس پرس

در حالت دیس پرس همانطور که از نام آن بر می‌آید افراد مانند یک خانواده در دورهمی‌هایی که در خانه برگزار می‌شود دور هم جمع می‌شوند و ظرف‌های بزرگی از غذا، پیش غذا، دسر و نوشیدنی روی میز قرار داده می‌شود و مهمانان حاضر سر میز برای خود از دیس‌های قرار داده شده غذا را در بشقاب می‌کشند. این حالت برای مراسم‌های خودمانی که جنبه غیر رسمی دارد کارایی بیشتری دارد و در آن از یک یا دو نوع غذای اصلی استفاده می‌شود.

بهتر است برای جلوگیری از ایجاد شدن هر گونه مشکل از قبل به نیروهای خدمات نحوه چیدمان و قرار دادن ظروف و دیزاین آن‌ها را به صورت کامل مطرح نمایید؛ همچین به خاطر داشته باشید بهتر است از ظروف متوسط و کوچک استفاده نمایید تا علاوه بر قرار گرفتن مناسب روی میزها و جلوگیری از شلوغی بیش از حد نیازی به استفاده زیاد از مواد غذایی جهت پر کردن تمام ظروف بزرگ نباشد.

منوی دیس پرس در تالار چیست

مزایای منوی دیس پرس

  • تنوع غذایی در این حالت به نسبت منوی ظرفی بیشتر است.
  • سبب ایجاد جو صمیمی و بسیار گرمی در مراسم خواهد شد.
  • پذیرایی از مهمانان در این حالت راحت‌تر صورت می‌گیرد.
  • نیازی به فعالیت زیاد نیروهای خدماتی و افزایش قیمت تالار نیست.

معایب منوی دیس پرس

  • به دلیل وجود ظروف بزرگ روی میزها جای دادن و چیدمان آن‌ها کار دشواری است.
  • با توجه به تنوع غذایی بیشتر هزینه تهیه این منو به نسبت زیاد است.
  • مدیریت درست و اصولی برای جای دادن افراد به تعداد مناسب و ظرف‌های غذا با همان ظرفیت کار چالش برانگیزی خواهد بود.
  • برگزاری عروسی به استفاده از این مدل پذیرایی گران خواهد بود.
  • برای پذیرایی مناسب نیاز به تعداد میزهای بیشتری خواهد بود و به همین دلیل تالار بزرگ‌تری برای این کار باید رزرو کنید.

منوی سلف سرویس

در حالت سلف سرویس بوفه‌ها و میزهای بزرگی در قسمتی از سالن قرار داده می‌شود و مهمانان حاضر در آن با صف بستن و رفتن به سمت بوفه می‌توانند در زمان سرو غذا با برداشتن غذا، پیش غذا و دسر مورد علاقه از خود پذیرایی نمایند.

منوی سلف سرویس در تالار چیست

مزایا منوی سلف سرویس

ایجاد حالت بسیار لاکچری و باشکوه در مراسم عروسی.

این منوی غذایی این امکان را به مهمانان می‌دهد که از غذایی به هر مقداری که میل دارند بردارند.

تنوع غذایی در این حالت بیسیار بیشتر است.

چیدمان و دیزاین این بوفه‌ها سبب خلق فضایی بسیار زیبا خواهد شد که مناسب برای عکاسی و فیلم برداری خواهد بود.

معایب منوی سلف سرویس

به دلیل تنوع غذایی هزینه و مخارج این سبک از پذیرایی بسیار زیاد خواهد بود.

مدیریت نحوه صف گرفتن و به موقع پذیرایی کردن از تمام مهمانان می‌تواند در حالتی که تعداد مدعوین زیاد باشد چالش برانگیز باشد.

اسرافی و دور ریز در این سبک بیشتر خواهد بود.

فرق قیمت های منو غذا در تالار چیست؟

در حالت استفاده از منوی ظرفی برای پذیرایی از مهمانان عروسی کنترل روی هزینه‌های شام بسیار بالاتر خواهد بود و به راحتی صورت می‌توان مخارج آن را مدیریت نمود. منوی ظرفی این امکان را به شما می‌دهد که با تهیه کمتری از مواد غذایی بتوانید هزینه‌های خود را کاهش دهید. اما در این حالت به دلیل پذیرایی از تک تک مهمانان هزینه نیروی خدمات تالار تا حدودی افزایش پیدا می‌کند.

انتخاب منوی دیس پرس سبب به علت حالت غیر رسمی که دارد بیشتر مناسب مراسم‌های خودمانی است و این سبک از منوی غذایی سبب افزایش مخارج تهیه شام عروسی شما خواهد شد که علت آن را می‌توان در تنوع بیشتر غذاها و همچنین حجم غذاهای تهیه شده جهت پذیرایی از مهمانان دانست. در این حالت میزان دور ریز و اسراف به نسبت منوی ظرفی بیشتر خواهد بود.

هزینه تهیه مواد اولیه و همچین آشپزی در منوی سلف سرویس بیشتر از دو نوع منوی قبلی خواهد بود؛ اما با توجه به نیاز به کمترین فعالیت نیروهای خدماتی جهت پذیرایی هزینه این قسمت به کمترین حالت می‌رسد.

منوی غذایی تالارها کدامند

کلام آخر

منوی غذایی در تالار به سه حالت کلی ظرفی، دیس پرس و سلف سرویس وجود دارد و انتخاب هر کدام در وهله اول به میزان بودجه‌ای که برای تدارکات شام عروسی در نظر گرفته‌اید وابسته است. منوی ظرفی حالت رسمی‌تر و در عین حال به صرفه‌تری را در بین انواع منوها دارا می‌باشد و از طرفی انتخاب منوی سلف سرویس در صورت نداشتن محدودیت مالی سبب لاکچری و باشکوه نشان دادن جشن شما خواهد شد اما بیشترین اسراف و دور ریز در این حالت اتفاق می‌افتد.

نظرات

0

امتیاز دهید