تالار عروسی

عروسی در تالار بهتر است یا باغ تالار

تاریخ انتشار : ۷ اسفند ۱۴۰۲

اشتراک گذاری

عروسی در تالار بهتر است یا باغ تالار

جشن عروسی یکی از مهمترین مراسماتی است که در طول زندگی هر فرد به یک خاطره به یاد ماندنی تبدیل خواهد شد و به همین دلیل عروس و داماد و والدین در تلاش هستند تا مراسمی بدون نقص و مطابق میل خود را برگزار کنند. رزرو مکانی متناسب با نوع مراسم و نیاز شما می‌تواند بخش اعظمی از نگرانی‌ها را حل نماید. یکی از دو راهی‌های اصلی در هنگام پیدا کردن فضایی برای برگزاری مراسم انتخاب بین تالار و باغ تالار می‌باشد. با توجه به اهمیت این موضوع ما در این مطلب به بررسی این مسأله خواهیم پرداخت که عروسی در تالار بهتر است یا باغ تالار و هر کدام از این موارد را به صورت جداگانه تحلیل خواهیم نمود.

تفاوت باغ تالار و تالار

تالار چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

تالارها محلی سرپوشیده برای برگزاری مراسماتی مانند جشن تولد، عروسی، عقد، نامزدی و… می‌باشند که در ابعاد و متراژهای مختلف و با امکانات و خدمات متنوع موجود هستند. این تالارها دارای تزیینات متنوع و مجللی در داخل و نمای بیرونی خود هستند که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند.

تالار پذیرایی چیست

باغ تالار چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

در صورتی که یک تالار دارای فضای بیرونی مشابه باغ باشد که امکان حضور مهمانان هم در محدوده باغ و هم در تالار وجود داشته باشد به آن باغ تالار گفته می‌شود. همان طور که از نام آن‌ها پیدا است این امکان دارای باغ سرسبز و تزیین شده با گل‌های مختلف می‌باشند؛ باغ تالارها معمولا در فضای خارج از شهر ساخته شده و مقدار فضای زیادی را در اختیار دارند.

باغ تالار چیست

تفاوت تالار و باغ تالار

تفاوت عمده و اصلی این دو مکان را می‌توان فضای بزرگ و سربازی است که باغ تالار در اختیار دارد و تالار سرپوشیده فاقد آن می‌باشد، مطرح کرد. در طراحی باغ تالارها علاوه بر باغ یک فضای مسقف و سرپوشیده نیز در کنار آن موجود می‌باشد تا در صورت تمایل و یا تغییرات آب و هوایی مهمانان به آن جا مراجعت کنند و مشکلی برای آن‌ها ایجاد نشود همین مسأله سبب شده تا برای طراحی و ساخت یک باغ تالار مناسب زمین زیادی نیاز باشد تا بتواند محدوده باغ و تالار مورد نظر را پوشش دهد. باغ تالارها به دلیل امکانات متنوعی که در اختیار مهمانان قرار می‌دهند ممکن است هزینه بیشتری را در قبال آن نیز دریافت نمایند.

مکان مناسب برای برگزاری جشن عروسی

فاکتورهای مهم پیش از انتخاب

قبل از هر اقدامی لازم است المان‌هایی را که روی انتخاب شما تأثیر گذار هستند بشناسید تا بتوانید مطابق نیاز خود و ویژگی‌های تالار و باغ تالارها مورد مناسبی را برگزینید.

فصل اجرای عروسی

شاید بتوان این گونه بیان نمود که یکی از مهمترین عواملی که روی انتخاب بین این دو مکان تأثیر گذار است فصل اجرای جشن است. در صورتی که در فصل‌های پاییز و زمستان قصد برگزاری مراسم عروسی خود را دارید به احتمال زیاد محوطه باغ موجود در باغ تالار برای شما بی استفاده خواهد بود. وجود سقف پوشیده و وسایل گرمایشی تالار را به گزینه مناسبی برای برگزار نمودن مراسمات در فصول سرد سال کرده است. از طرف دیگر زیبایی طبیعت و گل‌های نوشکفته در فصل‌های بهار و تابستان باغ را به مکانی بسیار رویایی تبدیل خواهد کرد که می‌توانید مراسم فوق‌العاده‌ای را در آن داشته باشید.

فضای در دسترس

بزرگی باغ تالارها نسبت به تالارهای پذیرایی این امکان را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد که به راحتی ماشین خود را پارک کنند و نگرانی از این بابت نداشته باشند.

لوکیشن

اکثر باغ تالارها به دلیل اینکه فضای زیادی را اشغال می‌کنند و همچنین صدای موسیقی در باغ‌های آن ممکن است برای خانه‌های مجاور آزار دهنده باشد، در فضاهای خارج از شهر ساخته می‌شوند؛ اما تالارها به دلیل اینکه دارای فضای سرپوشیده هستند این چالش را ندارند و می‌توانند در فضاهای داخل شهر نیز طراحی و ساخته شوند. به همین دلیل در هنگام انتخاب بین این دو مورد مسأله رفت و آمد مهمانان و دوری از آتلیه و آرایشگاه و سایر موارد را نیز مد نظر قرار دهید.

نوع مراسم

باغ تالارها به دلیل اینکه دارای فضایی باز و بزرگ هستند امکان برگزاری مراسمات مختلط و پیاده سازی دکوراسیون‌ها و دیزاین‌های مختلف و… را فراهم می‌کنند.

بودجه مالی

هزینه رزرو باغ تالار و تالار ممکن است تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته باشد اما در برخی مواقع باغ تالار به دلیل اینکه مقدار فضا و امکانات بیشتری را در اختیار افراد قرار می‌دهد هزینه بیشتری را نیز بر دوش صاحبان مراسم بگذارد.

تعداد مهمانان

تالارهای پذیرایی در متراژهای مختلف ساخته می‌شوند در هنگام رزرو و تعیین مکان برای برگزاری مراسم عروسی تعداد دقیق مهمانان خود را مد نظر قرار دهید تا بتوانید مراسم بی نقصی را داشته باشید. باغ تالارها به دلیل فضای بزرگی که در اختیار دارند در بیشتر مواقع پاسخگوی تعداد زیادی از مهمانان نیز خواهند بود.

عکاسی فرمالیته

محدوده باغ و گل و درختان آن این امکان را به عروس و داماد خواهد داد تا بتوانند عکس‌های بسیار زیبا و جذابی را در آن به یادگار داشته باشند. همچنین مهمانان شما نیز می‌توانند از این فضای منحصر به فرد استفاده نمایند. در حالی که در تالارهای پذیرایی عکاسی با محدودیت مواجه است و ممکن است عروس و داماد نتوانند عکس‌های مطابق با میل خود را داشته باشند.

گل و گیاهان باغ

سرسبزی و درختان و گل‌های تزیین شده در باغ فضایی بسیار رویایی و خاطره انگیز را ایجاد خواهد کرد؛ شادی و نشاط افراد حاضر در مراسم با وجود این فضا دوچندان خواهد شد. علاوه بر آن فیلم مراسم عروسی که در این مکان ضبط شده بسیار زیبا و خاص خواهد بود.

عروسی در تالار بهتر است یا باغ تالار؟ چرا؟

عروسی در تالار بهتر است یا باغ تالار؟

صمیم نهایی در مورد انتخاب بین باغ تالار و یا تالار به عهده زوجین و والدینی است که با توجه به مقدار بودجه مورد نظر و سلیقه خود می‌توانند مراسمی با شکوه و مجلل را برگزار نمایند. در هر صورت هر دوی این امکان با توجه به ویژگی‌های خاص خود مراسمی زیبا و تماشایی را ترتیب خواهند داد.

جشن عروسی را در چه محلی برگزار کنیم

کلام آخر

تنوع در مکان‌های موجود برای برگزاری مراسم سبب می‌شود افراد در هنگام انتخاب دچار نوعی سردرگمی شوند و این مسأله ممکن است برای آن‌ها نگرانی ایجاد نماید. اما شما در صورتی که اطلاعات کافی در مورد انواع تالار عروسی برای برگزاری مراسم را داشته باشید می‌توانید بدون دغدغه انتخاب درستی را انجام دهید.

نظرات

0

امتیاز دهید