تالار عروسی

طرح ازدواج آسان چیست؟ (راهنمای صفر تا صد)

تاریخ انتشار : ۶ فروردین ۱۴۰۳

اشتراک گذاری

طرح ازدواج آسان چیست؟ (راهنمای صفر تا صد)

تورم و هزینه‌های سر به فلک کشیده برگزاری جشن عروسی امروزه به یکی از موانع بزرگ برای تشکیل زندگی مشترک در بین جوانان تبدیل شده است. با توجه به بیکاری و حقوق‌های پایین در بین جوانان و افزایش چشم و هم چشمی و تجملات نامعقول آن‌ها ناچارند برای تشکیل زندگی مشترک و برگزاری جشن وصال زیر بار وام و قرض زیادی روند و روزهای خوش آغاز زندگی زناشویی را با چالش سپری کنند. اما امروزه در بین جوانان طرحی به نام طرح ازدواج آسان رواج پیدا کرده است که می‌تواند به آن‌ها کمک نماید بدون صرف هزینه‌های زیاد با همسرشان زیر یک سقف بروند. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به شما توضیح دهیم که طرح ازدواج آسان چیست و چه مزایایی را به همراه دارد.

طرح ازدواج آسان برای جوانان

مشکلات اقتصادی جوانان، مانع اصلی ازدواج

سبک زندگی مردم در دهه‌های اخیر نسبت به گذشته تغییرات چشم گیری داشته و امروزه دیگر کمتر زوجینی هستند که بدون داشتن توقعات غیر معقول حاضر به تشکیل زندگی مشترک و برگزاری مراسم عروسی شود. چشم و هم چشمی و تجملات تیشه بر ریشه زندگی جوانان زده و همین مسأله سبب گرایش آن‌ها به زندگی‌های آزاد و عدم مسئولیت می‌کشاند.

از طرف دیگر مسائل اقتصادی، تورم و بیکاری بر این مشکلات دامن زده و سبب کاهش شدید نرخ ازدواج در بین جوانان شده است. نا گفته نماند که با وجود این مشکلات پایین آوردن سطح توقعات و داشتن دیدگاه منطقی سبب می‌شود جوانان به راحتی بتوانند زندگی مشترک خود را شروع کنند.

برگزاری عروسی با حداقل هزینه

ازدواج آسان چیست؟

ازدواج آسان در واقع بر پایه سادگی و دوری از تجملات بنا می‌شود و در آن زوجین تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند که به دور از تمام چشم و هم چشمی‌ها توقعات خود را پایین آورده و با یک ازدواج راحت و آسان سراغ شروع زندگی مشترک در کنار همسر خود روند. در این سبک از ازدواج‌ها زوجین بدون اینکه به خود فشار اقتصادی زیادی را تحمیل نمایند اقدام به برگزاری جشنی ساده و کم خرج می‌کنند.

طرح ازدواج آسان چیست؟

کاهش چشم گیر ازدواج در بین جوانان با توجه به مشکلات روز افزون اقتصادی خیرین را به این فکر فرو برد که برای حل این مسأله راهکاری بیاندیشند از این رو طرح ازدواج آسان ثمره تلاش جمعی از خیرینی شد که هدف و قصد آن‌ها کمک به جوانان بری تشکیل زندگی مشترک بود.

در طرح ازدواج آسان خیرین در حد توان خود کمک‌های مالی را به مؤسسات خیره اهدا می‌نمایند و این مراکز به جوانان کمک می‌کنند تا بتوانند مراسم آبرومندانه و مناسبی را برای عروسی خود داشته باشند. در واقع می‌توان هدف این مؤسسات را آسان‌ نمودن راه ازدواج با کم کردن هزینه‌های اضافی بیان نمود.

عروسی با صرفه اقتصادی برای جوانان

طرح ازدواج آسان و ارزان

دلیل ارزان بودن طرح ازدواج آسان را می‌توان در همان سادگی و دوری از تجملات آن دانست. زوجین با مراجعه به مراکز و مؤسسات این طرح می‌توانند صفر تا صد کارهای عروسی خود را به آن‌ها بسپارند؛ اما تفاوت این کانون‌ها با مراکز تشریفات در تلاش برای سادگی و دوری از تجملات است.

تالارهای عروسی ساده، آتلیه‌های به دور از تجملات و هزینه‌های اضافی، گل فروشی‌های مناسب و آرایشگاه‌های معمولی طرف قرارداد با این مراکز هستند و زوجین می‌توانند با انتخاب در بین گزینه‌های موجود یک ازدواج آسان و مراسم آبرومندانه و به دور از هزینه‌های اضافی را برای خود داشته باشند.

تالارهای طرح ازدواج آسان

با توجه به میزان اهمیت مکان برگزاری عروسی شاید برای شما سؤال پیش آمده باشد که ویژگی تالارها در طرح ازدواج آسان چیست؟ این تالارها در واقع ممکن است یکی از همان انواع مدل‌هایی باشد که شما بدون حضور واسطه‌های طرح ازدواج آسان نیز ممکن است به آن‌ها مراجعه کرده باشید. این تالارها امکان مناسب و زیبایی جهت برگزاری مراسم عروسی هستند که در آن‌ها سعی شده تجملات و هزینه‌های اضافی به حداقل مقدار خود برسد.

برای مشاهده باغ تالار تهران و تالارهای پذیرایی کلیک کنید.

همچنین پذیرایی در این سبک از تالارها به ساده‌ترین شکل ممکن صورت می‌پذیرد و از هر گونه تجملات و مخارج اضافی که سبب تحمیل شدن هزینه‌های زیادی بر روی زوجین می‌شود جلوگیری به عمل می‌آید. تنوع منوی غذایی، میوه، شیرینی و سایر مخلفات مربوط به پذیرایی از مهمانان در این تالار حداقل می‌باشد اما کیفیت مواد اولیه همان چیزی است که شما توقع دارید برای یک شام آبرومندانه و مناسب داشته باشید.

طرح ازدواج آسان مناسب چه کسانی است

سایر تدارکات در ازدواج آسان

علاوه بر تالارها سایر تدارکات و اقدامات مرتبط با برگزاری جشن عروسی مانند لباس عروس و اکسسوری‌های مربوط به آن، آرایشگاه عروس و داماد، گل فروشی و گل آرایی جهت تزئینات تالار و ماشین عروس و همچنین گل عروس، فیلم برداری دو عکاسی و آتلیه و هر آنچه که در برگزار نمودن یک جشن مناسب و معقول دخیل هستند در ساده‌ترین شکل و با صرف حداقل هزینه به کمک این کانون‌ها صورت می‌گیرد که همین مسأله سبب کاهش چشم گیر هزینه‌های برگزار نمودن جشن عروسی و شروع زندگی مشترک برای زوجین خواهد شد.

عقد رسمی در طرح ازدواج آسان

مهریه‌های نجومی و افزایش زندان بابت به اجرا گذاشتن مهریه و درخواست طلاق سبب شد کارشناسان و خیرین به فکر ترویج فرهنگ کم کردن مهریه و ایجاد ازدواج بر پایه اعتماد انداخته است. از این رو در این مؤسسات سفره عقد به ساده‌ترین شکل ممکن و با صرف کمترین هزینه در اختیار زوجین قرار می‌گیرد؛ به گونه‌ای که حتی در عوض مقرر کردن چهارده سکه جهت مهریه این مراکز سفره عقد آن‌ها را به صورت رایگان برگزار خواهند نمود.

ازدواج آسان چگونه انجام میشود

کلام آخر

استقبال از طرح ازدواج آسان امروزه در بین جوانان در حال ترویج است؛ این طرح تنها مناسب برای زوجین دارای محدودیت مالی نیست بلکه سبب ایجاد فرهنگ دوری از اسراف و تجمل گرایی در بین افراد جامعه خواهد شد. شما می‌توانید در عوض هزینه کردن بودجه زیادی بابت برگزار کردن مراسم عروسی خود آن را به عنوان سرمایه‌ای برای شروع زندگی مشترک در نظر داشته باشید. طرح ازدواج آسان به شما عروس و دامادها کمک خواهد کرد که مراسمی مناسب و درخور را بدون صرف هزینه‌های نامعقول داشته باشید که این مسأله به هیچ عنوان به معنای ایجاد کم و کاستی و نقص در جشن شما نخواهد بود؛ بلکه هزینه‌ها به صورت مناسب و به میزان معقول صرف خواهد شد.

نظرات

0

امتیاز دهید