تالار عروسی

راهکارهای طراحی باغ عروسی شیک و زیبا

تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲

اشتراک گذاری

راهکارهای طراحی باغ عروسی شیک و زیبا

هر زوجی آرزو دارد که مراسم عروسیشان به بهترین نحو ممکن اجرا شود و به یکی از به یاد ماندنی‌ترین خاطرات برای ‌آن‌ها تبدیل شود. امروزه با وجود تنوع گسترده در میان تالار عروسی و محل‌های برگزاری جشن دیگر افراد نگرانی از این بابت ندارند و با خیال راحت به انتخاب جایی مطابق سلیقه و بودجه خود خواهند پرداخت. باغ به دلیل داشتن فضایی سرسبز و مطبوع، دور بودن از شهر، عدم ایجاد مزاحمت برای همسایه‌ها، ویو فوق‌العاده و موارد دیگر به عنوان یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای برگزاری جشن عروسی در بین افراد شناخته می‌شود. اما ممکن است زوج‌ها ایده‌هایی برای دیزاین و دکوراسیون باغ نداشته باشند به همین دلیل ما در این مطلب به معرفی راهکارهای طراحی باغ عروسی شیک و زیبا خواهیم پرداخت.

باغ عروسی زیبا و شیک

باغ عروسی

باغ عروسی در واقع محلی سرسبز و وسیع است که در اکثر مواقع خارج از شهر واقع می‌شود و برای مراسمات مختلفی مانند عروسی، جشن تولد، نامزدی، عقد و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نمونه های باغ تالار عروسی مشاهده کنید.

باغی رویایی در شب عروسی داشته باشید

فواید استفاده از باغ برای عروسی

محوطه وسیع باغ این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید هر دکوراسیون و دیزاینی که مد نظر دارید را به زیباترین شکل ممکن پیاده سازی کنید.

درختان و گیاهان طبیعی می‌توانند سبب به وجود آمدن یک محیط بسیار جذاب و دلنشین شوند.

دوری از شهر باعث می‌شود شما با خیال راحت و بدون ایجاد مزاحمت برای همسایه‌ها تا پاسی از شب به اجرای موسیقی و پایکوبی ادامه دهید.

محوطه باغ مکانی بسیار مناسب برای عکاسی فرمالیته عروس و داماد است.

دیزاین اختصاصی باغ عروسی

نکات مهم قبل از طراحی باغ

با توجه به شرایط آب و هوایی ابتدا باید مشخص کنید که قصد دارید چیدمان میز و صندلی‌ها را در سالن باز و یا سرپوشیده انجام دهید.

علاوه بر محل نشستن مهمانان باید جای دقیق سفره عقد را مشخص نمایید تا بتوانید مطابق آن فضا تزیینات مناسبی را اجرایی کنید؛ در صورت مطمئن بودن از شرایط آب‌وهوایی چیدن سفره عقد در محوطه باغ می‌تواند ایده بسیار خارق‌العاده‌ای باشد.

قبل از هر اقدامی لازم است با باغ مربوطه قرارداد ببنید و در تاریخ مشخص شده برای مراسم باغ را رزرو نمایید.

لازم است از قبل لیستی از تعداد مهمانان خود را به صورت دقیق آماده سازی کنید و بر اساس تعداد افراد باغی با ظرفیت مناسب رزرو نمایید.

در هنگام عقد قرارداد اطلاعات دقیقی در مورد میزان هزینه‌ها از مدیریت آن کسب کنید و در صورتی که بخشی از خدمات را نیاز ندارید می‌توانید آن‌ها را از لیست خارج کنید و هزینه‌های اضافی را بر خود تحمیل نکنید.

از کیفیت مواد اولیه مورد استفاده برای تهیه غذای مهمانان مطمئن شوید و از غذاهای موجود در تالار تست نمایید.

از فضایی ایمن و بزرگ برای پارک کردن ماشین مهمانان اطمینان حاصل کنید تا افراد حاضر در جشن نگرانی از این بابت نداشته باشند.

سعی کنید تا حد امکان باغ مورد نظر را در نزدیک شهر انتخاب نمایید تا مشکلی از بابت مسافت پیموده شده تا آن را نداشته باشید.

از رعایت کردن مسائل بهداشتی و نظافت وسایل و اجزای باغ مطمئن شوید.

به دلیل اهمیت نور پردازی در میزان جذابیت دکوراسیون و جلای باغ از قوی بودن برق آن اطمینان حاصل کنید تا در شب مراسم مشکلی برای روشنایی و نورپردازی نداشته باشید.

محوطه باغ به دلیل وجود خاک و گل و گیاهان ممکن است دارای چال و چوله و برآمدگی باشد بنابراین پوشش کف آن را به صورت کامل بررسی کنید.

باغ عروسی خود را لوکس و لاکچری کنید

همه چیز درباره تزیینات و طراحی باغ عروسی

طراحی باغ عروسی شیک و زیبا

دیزاین ورودی

ورودی اولین مکانی است که مهمانان در هنگام داخل شدن به باغ با آن مواجه می‌شوند و به همین دلیل از اهمیت زیادی برخوردار است؛ برای تزیینات این قسمت از گل و گیاهان خوش رنگ غافل نشوید؛ استفاده از طاق‌های چوبی به همراه نور پردازی خیره کننده و گل کاری می‌تواند ورودی شما را به یک قسمت زیبا و جذاب تبدیل نماید.

نمای بیرونی

در انتخاب باغ به صورت ویژه‌ای به نمای بیرونی آن توجه نشان دهید و موردی را رزور نمایید که نمای بیرونی آن دارای جلا و شکوه خاصی باشد. تزیینات نمای بیرونی باغ را دست کم نگیرید و با استفاده از چراغانی ویژه و گل آرایی آن می‌تواند یک باغ معمولی را به باغی مجلل و زیبا تبدیل نمایید.

استفاده از آبنما

استفاده از آبنماها در وسط باغ به همراه درخشش نور می‌تواند یک منظره خیره کننده را ایجاد نماید که علاوه بر زیبایی بر میزان شیک و لاکچری نشان دادن مراسم و فضای شما بسیار مؤثر خواهد بود.

نور پردازی

یکی از موارد بسیار تأثیرگذار روی زیبایی و جلای باغ را می‌توان نحوه نور پردازی آن معرفی نمود که در صورتی که به صورت صحیح و اصولی انجام نشود نمی‌تواند جلوه خاصی را حاصل نماید. استفاده از لوسترهای بزرگ و مدرن در محوطه تالار و همچنین ریسه‌های نوری و نورپردازی به وسیله دستگاه‌های پیشرفته در محدوده باغ می‌تواند کمک شایانی به جذابیت فضای آن داشته باشد.

گل آرایی

گل به عنوان نمادی از عشق و محبت در مراسمات عروسی کاربرد فراوانی دارد و تزیین کردن محیط باغ و میز و صندلی‌ها و همچنین جایگاه عروس و داماد و سفره عقد به وسیله گل علاوه بر زیبایی می‌تواند آرامش وصف نشدنی را به همراه داشته باشد.

شمع و شمعدان

شمع می‌تواند فضایی بسیار رمانتیک و عاشقانه ایجاد نماید و در میزان زیبایی و جذابیت محیط بسیار مؤثر واقع شود. استفاده از شمعدان‌های لوکس و شیک روی میزها نشانه‌ای از لاکچری بودن مراسم شما را دارد؛ البته لازم است در هنگام انتخاب شمعدان موردی را انتخاب نمایید که با قرار گرفتن در فضای بیرونی شمع داخل آن خاموش نشود.

کیک عروسی

کیک‌های عروسی امروزه در طرح و شکل‌های متنوع طراحی می‌شوند و شما می‌توانید با استفاده از یک کیک چند طبقه و دیزاین خاص برای آن جلوه خاصی را به مراسم خود ببخشید. برای ایجاد هارمونی با محیط طبیعی باغ بهتر است کیک خود را با استفاده از گل و المان‌های طبیعی آراسته نمایید.

استفاده از المان های طبیعی در تزیین باغ عروسی

بهترین طراحی باغ عروسی

کلام آخر

برگزاری مراسم عروسی در باغ می‌تواند شبی رویایی و ماندگار را در ذهن شما و مهمانانتان ثبت نمایید؛ استفاده از محوطه باز در باغ و همچنین گل و گیاهان و درختان می‌تواند فضایی بسیار شاد و آرامش بخش را ایجاد نمایید. تزیین و دکوراسیون مناسب می‌تواند مراسم شما را از سادگی خارج کرده و به یک جشن باشکوه و مجلل تبدیل نماید. استفاده از روش‌های طراحی باغ عروسی زیبا و شیک می‌تواند به شما ایده‌هایی را معرفی نماید تا بتوانید بر اساس آن‌ها باغ دلخواه خود را برای جشن وصالتان داشته باشید.

نظرات

0

امتیاز دهید