تالار عروسی

شرایط کنسلی تالارهای عروسی تهران

تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲

اشتراک گذاری

شرایط کنسلی تالارهای عروسی تهران

جشن عروسی یکی از مراسماتی است که برای هر فردی در زندگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و زوج‌ها برای برگزار کردن آن دارای شور و شوق خاصی هستند از جمله اقداماتی که قبل از هر کاری صورت می‌گیرد رزرو کردن مکانی مناسب برای برگزار نمودن جشن است. اما یکی از شرایط خیلی ناگواری که ممکن است قبل از برگزار کردن جشن عروسی برای هر زوجی اتفاق بیفتد این است که به ناچار و بنابر وجود مشکلاتی برگزاری جشن خود را کنسل کنند. پس از رزرو کردن تالار عروسی بنابر دلایلی عروس و داماد یا خانواده‌ها ممکن است تصیم بگیرند آن را کنسل کرده و یا به تاریخ دیگر موکول نمایند. آگاهی کامل از شرایط کنسلی تالارهای عروسی به شما کمک می‌کند که در هنگام عقد قرارداد این موارد را مد نظر قرار دهید و در زمان کنسل کردن مشکلاتی بین شما و صاحبان تالار به وجود نیاید.

کنسل کردن قرارداد تالار عروسی

کنسل کردن تالار عروسی

با شیوع بیماری کرونا و ترس زوجین و یا خانواده‌ها از ابتلا به این ویروس موج شدیدی از کنسلی ها در تالارهای عروسی رخ می‌داد و همین مسأله سبب شد که شرایط کنسلی تالارهای عروسی برای افراد مورد توجه قرار گیرد. در حالاتی مانند فوت یکی از نزدیکان و یا به موقع انجام نشدن کارهای مراسم و یا مواردی مختلف ممکن است سبب شود عروس و داماد تصمیم بگیرند قرارداد خود را با تالار مربوطه فسخ کنند. این موارد به وفور در میان زوجینی که قصد دارند مراسم عروسی خود را برگزار نمایند مشاهده می‌شود و شما نیز گاهاً در میان اقوام و دوستان خود شاهد چنین اتفاقاتی بوده‌اید. اما به دلیل ضرر رساندن مالی به آن مکان زوجین ناچار به پرداخت مقداری جریمه به مدیریت تالار خواهند شد که مقدار آن با توجه به شرایط متغییر است.

فسخ قرارداد تالار عروسی

شرایط کنسلی تالارهای عروسی

در حالت پیش آمدن چنین شرایطی هر دو طرف قرارداد حق دارند و نمی‌توان کسی را در این میان مقصر جلوه داد، هیچ عروس و دامادی دوست ندارد مراسمی که با شور و اشتیاق برای آن برنامه ریزی کرده را کنسل کنند، اما در شرایطی ناچار به چنین اقدامی خواهند بود. از طرف دیگر مدیریت تالار نیز به دلیل اختصاص دادن زمان مربوطه به جشن عروسی این افراد و برنامه ریزی لازم برای برگزاری آن دچار ضرر مالی شده و ممکن است نتواند در آن تاریخ تالار خود را پر نماید.

طبق قوانین کنسلی تالار هر چقد زمان بیشتری تا تاریخ عروسی باقی مانده باشد و افراد تصمیم به فسخ قرارداد خود با تالار داشته باشند مبلغ کمتری را بابت جریمه به تالار خواهند پرداخت، زیرا در این شرایط تالار می‌تواند زمان رزور شده توسط این زوج را به مشتریان دیگری که تا آن تاریخ به تالار مراجعه می‌کنند پیشنهاد نماید. اما هر چقد زمان کنسل کردن تالار به تاریخ عروسی شما نزدیک‌تر باشد مقدار درخواستی جریمه نقدی صاحب تالار بابت این کنسلی از شما بیشتر خواهد بود. علت این مسأله در این است که در آن زمان محدود احتمال رزرو کردن تالار توسط افراد دیگری برای جانشین شدن کمتر خواهد بود و ممکن است تالار به دلیل خالی ماندن در آن روز دچار ضرر مالی شود و به همین دلیل باید مبلغ بیشتری را بابت احتمال رخداد آن ضرر از شما دریافت نماید.

شرایط فسخ قرارداد تالار

اطلاع از شرایط کنسلی

با وجود تعیین دقیق تاریخ عروسی اما باز هم شما احتمال رخداد مسائل و یا مشکلات پیش بینی نشده را در نظر بگیرید و در هنگام عقد قرارداد شرایط کامل کنسلی را مطلع شوید. در صورتی که این موارد بیان شده معقول و مطابق با قوانین اتحادیه صنف تالارها بود به عقد قرارداد اقدام نمایید تا شما نیز در این میان در صورت فسخ قرارداد متضرر نشوید. بنابراین در صورت نبودن موارد مربوط به قوانین فسخ قرارداد از مدیریت تقاضا کنید که بند قوانین کنسلی تالار را در آن قید نماید تا شک و شبهه‌ای در این میان برای دو طرف باقی نماند.

همه چیز درباره رزور تالار

قوانین کنسلی تالارهای عروسی

اتحادیه تالارهای عروسی برای اینکه شرایط کلی در سراسر تالارها وجود داشته باشد و هیچ کدام از طرفین در این بین دچار ضرر نشوند قوانین کنسل کردن قرارداد تالار را به صورت زیر بیان نموده است:

  • در صورت کنسل کردن قرارداد رزرو تالار عروسی 45 روز مانده به برگزاری مراسم 5 درصد از مبلغ کل کسر می‌شود.
  • در صورت کنسل کردن قرارداد رزرو تالار عروسی 30 روز مانده به برگزاری مراسم 15 درصد از مبلغ کل کسر می‌شود.
  • در صورت کنسل کردن قرارداد رزرو تالار عروسی 15 روز مانده به برگزاری مراسم 20 درصد از مبلغ کل کسر می‌شود.
  • در صورت کنسل کردن قرارداد رزرو تالار عروسی 10 روز مانده به برگزاری مراسم 30 درصد از مبلغ کل کسر می‌شود.

بنابراین در صورتی که قصد رزرو کردن مکانی برای برگزار کردن جشن عروسیتان را دارید دقت نمایید که حتماً بند مربوط به شرایط کنسلی در قرارداد مطابق قوانین موجود ذکر شده باشد تا در صورت پیشامد هر گونه اتفاق و مشکل ناگهانی و ناچار شدن به فسخ قرارداد بحث و چالشی بین شما و مدیریت تالار پیش نیاید.

جریمه های فسخ قرارداد تالار عروسی

کلام آخر

جشن عروسی یکی از مراسماتی است که برای برگزار کردن آن نیاز است اقدامات زیادی انجام شده و تدارکات خاصی صورت گیرد که فقدان هر کدام از آن‌ها منجر به کنسل کردن مراسم خواهد شد؛ از جمله دلایلی که ممکن است سبب کنسل شدن مراسم عروسی شود فوت یکی از نزدیکان عروس و یا داماد است که آن‌ها ناچار هستند مراسم خود را برای مدت زمانی به تعویق بیاندازند. با توجه به این مورد که طبق قانون در صورتی که بین مشتری و تالار قرارداد رسمی ثبت شود و بنابر هر دلیلی مشتری اقدام به فسخ قرارداد قبل از تاریخ مشخص شده نماید باید مبلغی را به مدیریت تالار تحت عنوان جریمه پرداخت کند. این جریمه بدان جهت لحاظ می‌شود که تالار نیز برنامه ریزی‌هایی را برای برگزاری مراسم در آن تاریخ انجام داده و همچنین احتمال جایگزین شدن افراد جدیدی در آن تاریخ برای برگزاری مراسم کم است و مدیریت دچار ضرر مالی شده و عروس و داماد برای جبران بخشی از این ضرر باید مبلغی را مطابق قانون اتحادیه تالارهای عروسی به آن‌ها پرداخت نماید. مقدار این جریمه با توجه به زمان باقی مانده تا تاریخ برگزار نمودن عروسی متغییر بوده که در بالا به صورت کامل به آن اشاره شده است.

نظرات

0

امتیاز دهید