تالار عروسی

ریز هزینه های پنهان عروسی که ممکن است ندانید

تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲

اشتراک گذاری

ریز هزینه های پنهان عروسی که ممکن است ندانید

برگزاری یک مراسم آبرومند و باشکوه عروسی مستلزم مدیریت و برنامه ریزی اصولی و درست کارها است به گونه‌ای که حتی کوچک‌ترین و ریزترین اقدامات که ممکن است از نظر برخی کم اهمیت جلوه کند و نادیده گرفته شود نیز مورد بررسی قرار گیرد. یکی از مهمترین مسائل هنگام برگزاری جشن عروسی مدیریت مالی و بودجه بندی مناسب برای آن است به گونه‌ای که مقدار پول کنار گذاشته شده برای تدراک مراسم درست و طبق برنامه هزینه شود. اما در بیشتر مواقع تنها کارهای نمایان و مشخص برای تخمین هزینه عروسی در نظر گرفته می‌شوند در حالی که هزینه‌های نامشهودی وجود دارند که ممکن است عروس و داماد از آن غافل شوند و هنگام برگزاری جشن به صورت کلی سوپرایز شده و انتظار این تغییرات را در میزان هزینه‌های صورت گرفته نداشته باشند.

بنابرین در این مطلب ما به ریز هزینه های پنهان عروسی که ممکن است از دید شما مشخص نباشند اشاره می‌کنیم تا در هنگام بودجه بندی برای مراسمتان آن‌ها را در نظر داشته باشید.

جهت مشاهده لیست هزینه های عروسی و لیست هزینه های عقد کلیک کنید.

لیست هزینه های عروسی

ریز هزینه های پنهان عروسی چیست؟

برنامه ریزی درست برای هزینه های عروسی منجر خواهد شد شما در طی تدارک دیدن برای یک جشن باشکوه و آبرومندانه دیگر نگرانی بابت کسری پول نداشته باشید و بتوانید به صورت دقیق و طبق محاسبات انجام شده به تمام کارهای خود برسید. برخی عروس و دامادها و یا والدین در هنگام بررسی هزینه‌های عروسی تنها به گزینه‌های مهم و اصلی مانند شام عروسی، لباس عروس، تالار عروسی، آرایشگاه و… می‌پردازند و از توجه به مسائل ریزی که ممکن است از دید آن‌ها پنهان باشد غافل می‌مانند. این هزینه‌های ریز در برخی مواقع می‌توانند از لیست مخارج خط خورده و به صورت کامل حذف شوند اما برخی از آن‌ها جز ملزومات برگزاری یک عروسی بوده و برای داشتن یک مراسم مناسب و رضایت بخش وجود آن‌ها الزامی خواهد بود. این ریز هزینه ها ممکن است در نگاه اول کم اهمیت جلوه کند و افراد آن‌ها را در لیست مخارج و بودجه بندی مراسم دخیل نکنند اما شما نباید این عناصر را تنها به صورت جداگانه در نظر داشته باشید بلکه با جمع شدن آن‌ها روی هم مقدار قابل توجهی از بودجه را به خود اختصاص خواهند داد.

مخارج عروسی شامل چه می‌شود

اهمیت مدیریت هزینه‌ها

ممکن است برای برخی که مشکلات مالی ندارند مدیریت هزینه‌ها کاری بیهوده تلقی شود اما برگزاری یک جشن باشکوه و رویایی بدون مدیریت و برنامه ریزی دقیق برای تمام کارها امکان پذیر نخواهد بود. بدون مدیریت هزینه‌ها مقدار زیادی از بودجه مراسم در جاهای نادرست و به شیوه‌ای نامعقول خرج خواهد شد.

هزینه های ریز و درشت عروسی

هزینه های اصلی در مراسم عروسی

شاید بتوان بارزترین هزینه‌ای که هر زوجی در ابتدا برای مراسم خود مد نظر قرار می‌دهند اجاره کردن محلی مناسب برای برگزاری مراسم باشد؛ این گزینه مقدار زیادی از بودجه در نظر گرفته شده برای مراسم را به خود اختصاص می‌دهد که با توجه به مکان اجاره شده و همچنین خدمات ارائه شده در آنجا متفاوت است.

پذیرایی از مهمانان با استفاده از شام و یا شیرینی و میوه نیز جز گزینه‌هایی است که با توجه به رشد چشمگیر اقلام خوراکی امروزه به یکی از چالش‌ها در برگزاری مراسم عروسی تبدیل شده است. در صورتی که قصد دارید هزینه کمی را در قسمت پذیرایی بپردازید انتخاب منوی پرس دیس به جای سلف سرویس برای شما معقولانه‌تر خواهد بود.

شرط داشتن یک مراسم شاد و پر انرژی در گرو پخش کردن موسیقی‌های شاد است به گونه‌ای که مهمانان با شور و شوق فراون بتوانند به رقص و پایکوبی بپردازند. کیفیت این بخش می‌تواند کم کاری‌های سایر بخش‌ها را نه به صورت کامل اما تا حدودی جبران نماید؛ بنابراین تلاش خود را به کار گیرید تا فضایی پر نشاط و انرژی بخش را برای خود و مهمانان شکل دهید.

لباس عروس و کت شلوار دامادی نیز از گزینه‌های اصلی و مهمی است که زوجین توجه خاصی به این قسمت دارند و دوست دارند لباسی بپوشند که مانند ماه در جمع بدرخشند و نگاه همه مهمانان را به خود خیره کنند.

لیست مخارج یک مراسم عروسی

لیست ریز هزینه های پنهان عروسی

مدیریت هزینه های مراسم عروسی

تغییرات لباس عروس

در بیشتر مواقع لباس عروسی که کرایه شده و یا حتی خریداری شده نیازمند تغییراتی است تا بتواند مناسب استایل عروس شود؛ این تغییرات شامل تنگ و گشاد کردن لباس و یا کوتاه و بلند کردن آن و یا تغییراتی در تزیینات آن می‌باشد که انجام آن مقداری از بودجه مراسم را به خود اختصاص خواهد داد.

شاباش و انعام

در شب عروسی داماد در مواقعی ممکن است نیاز باشد به مهمانان و یا گروه‌های موسیقی و رقص و یا سایر افراد شاباش پرداخت کند و یا به گروه خدمات انعام بدهد به همین دلیل باید مقداری پول نقد برای انجام این قبیل کارها به همراه خود داشته باشد.

هزینه بعد از قرارداد

ممکن است پس از عقد قرارداد با مرکز تشریفات تا روز مراسم برخی گزینه‌ها مانند تعداد مهمانان، تغییرات نوشیندنی، افزودن موردی به گزینه‌های پذیرایی و… دچار تغییرات در قرارداد قبلی شود و به همین دلیل مقدار هزینه بیشتری در قبال آن‌ها دریافت شود.

آپشن‌های عکاسی و فیلم برداری

آتلیه‌ها نیز مانند سایر موارد آپشن‌های اضافی دارند که لیستی از آن‌ها را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند که هزینه این موارد به صورت جداگانه علاوه بر هزینه کلی حساب می‌شود. مواردی مانند عکس برداری در لوکیشن‌های خاص، استفاده از هلی شات، فرمالیته و… می‌تواند جز این گزینه‌ها باشد.

هزینه اضافی گروه موسیقی

پولی که گروه‌های موسیقی در ابتدا به شما اعلام می‌کنند به احتمال زیاد نواختن موسیقی با حداقل امکانات است و در صورتی که بخواهید از آپشن‌های دیگر استفاده نمایید باید هزینه بیشتری را نیز پرداخت کنید.

هزینه ارسال دعوت نامه

برای اینکه بتوانید کارت‌های عروسی را به دست دوستان و اقوام خود برسانید باید هزینه رفت و آمد و یا در مواقعی حتی پست کردن کارت را مد نظر قرار دهید.

هزینه گل‌آرایی

برخی گل‌ها با توجه به خاص و نایاب بودن ممکن است در تاریخ برگزاری عروسی بسیار گران قیمت باشند و در صورتی که قصد داشته باشید از آن‌ها برای گل کاری ماشین، میزها، محوطه تالار، سفره عقد و جایگاه عروس و داماد استفاده نمایید ناچار به صرف مخارج زیادی خواهید شد.

بودجه بندی مخارج کلی مراسم عروسی

کلام آخر

در هنگام بودجه بندی و تخمین هزینه ها برای برگزاری یک مراسم شکیل و مناسب تنها هزینه موارد مشهود و اصلی را نباید مد نظر قرار دهید بلکه برخی گزینه‌های ریز که ممکن است از چشم شما پنهان بماند می‌تواند بخش قابل توجهی را به خود اختصاص دهد که در صورت فراموش و بی اهمیت جلوه دادن آن‌ها می‌تواند برگزاری مراسم شما را با چالش مواجه سازد. جمعاوری شده در سایت تالار عروسی میباشد.

نظرات

0

امتیاز دهید