تالار عروسی

راهنمای انتخاب کارت عروسی + نکات طلایی

تاریخ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

اشتراک گذاری

راهنمای انتخاب کارت عروسی + نکات طلایی

برای داشتن یک جشن عروسی باشکوه و رویایی که دلخواه شما باشد باید به تمام جزئیات و المان‌هایی که در برگزار شدن مراسم شما دخیل هستند حساسیت به خرج دهید و آن‌ها را با نهایت دقت و توجه انتخاب نمایید. کارت عروسی و ارسال آن به افراد مدعو نشان از ادای احترام شما به مهمانان است و نمادی از ذوق و سلیقه و سبک عروسی شما به آن‌ها خواهد بود. به همین دلیل باید در انتخاب کارت و دیزاین آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد. ما در این مطلب به شما راهنمای انتخاب کارت عروسی به همراه یک سری نکات طلایی ارائه می‌کنیم تا به شما کمک کند کارت دعوت مناسبی را برای خود برگزینید.

کارت عروسی مناسب برای عروسی

بهترین کارت عروسی کدام است؟

به صورت قطعی و حتمی نمی‌توان به این سؤال پاسخ داد و بهترین کارت عروسی در شرایط مختلف متفاوت خواهد بود. در صورتی که بخواهید بهترین کارت عروسی را برای مراسم خود انتخاب نمایید در گام اول باید علایق و سلایق خود را به صورت کامل شناسایی نماید تا بتوانید کارتی متناسب با آن‌ تهیه کنید. انتخاب کارتی که در عین سادگی ظریف و زیبا باشد و بتواند معرفی کننده تم جشن شما به مهمانان باشد می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

راهنمای تمام اقدامات جشن عروسی

ویژگی‌های کارت عروسی مناسب

با وجود تفاوت در سلیقه‌ها و تنوع گسترده در میان کارت‌های عروسی اما در کل یک کارت دعوت در صورتی می‌تواند مناسب جلوه کند که دارای ویژگی‌هایی مانند خوش خطی و خوانایی مطالب نوشته شده روی آن، دیزاین زیبا، کیفیت مرغوب، سایز مناسب، متن شاعرانه و عاشقانه و… باشند.

کارت دعوت عروسی چه ویژگی هایی دارد

راهنمای انتخاب کارت عروسی

انتخاب مناسب کارت دعوت برای مراسم یکی از هیجان انگیزترین کارها می‌باشد اما در صورتی که این اقدام بدون داشتن اطلاعات و تنها بر اساس سلیقه شخصی صورت گیرد ممکن است نتواند نتیجه مطلوبی را حاصل کند. به همین دلیل می‌توانید با مراجعه به نکات طلایی که در ادامه مطرح می‌کنیم می‌توانید به انتخابی درست دست بزنید.

انتخاب مدل و سبک

در قدم اول قبل از هر چیز باید سبک مراسم خود را مشخص نمایید تا بتوانید بر اساس آن مدل کارت عروسی خود را انتخاب کنید. وجود هارمونی میان اجزای مختلف مراسم می‌تواند سبب جلب توجه مهمانان شود و سلیقه و ذوق شما برای این مراسم مهم را نمایان کند. به عنوان مثال در صورتی که قصد دارید عروسی خود را لاکچری و اشرافی برگزار نمایید این سبک را باید روی کارت‌های عروسی خود نیز پیاده کنید و از مدل‌های بسیار فاخر و لوکس استفاده نمایید.

دیزاین کارت عروسی

کارت عروسی نمادی از سلیقه و ذوق هنری شما به مهمانان است و هر چه قدر دیزاین آن خاص و متفاوت‌تر باشد می‌تواند جلوه بیشتری را ایجاد نماید. استفاده از روبان، گل‌های ریز و اکسسوری‌های دیگر می‌تواند ایده مناسبی برای طراحی کارت عروسی باشد. شما می‌توانید با دیدن نمونه‌های موجود به همراه خلاقیت و ذوق هنری خود طرحی منحصر به فرد و خاص را برای کارت عروسی خود خلق کنید.

تم رنگی مناسب

شما می‌توانید دیزاین و حتی تم رنگی کارت‌های دعوت خود را به صورت دلخواه تغییر دهید و آن را به رنگ مورد علاقه خود در بیاورید. استفاده از رنگ‌های شاد و عاشقانه می‌تواند گزینه مناسبی برای آراسته کردن کارت‌های مراسم شما باشد؛ به ترکیب رنگ استفاده شده برای قسمت‌های مختلف کارت توجه ویژه داشته باشید و پالت‌های رنگی را انتخاب نمایید که با یکدیگر تناسب زیبایی را شکل دهند.

متن کارت دعوت

علاوه بر ظاهر کارت متن و شعری که در آن نگاشته می‌شود نیز بر میزان جذابیت آن مؤثر است؛ شما می‌توانید از شعر و متن‌های عاشقانه‌ای که در فضای مجازی موجود هستند استفاده نمایید. اما برای خاص و متفاوت بودن بهتر است کلیشه‌ها را کنار گذاشته و با ذوق و سلیقه خود متنی را بنویسید و یا شعر متفاوتی را انتخاب نمایید.

بخوانید متن کارت دعوت عروسی

متن روی پاکت

روی پاکت کارت باید اطلاعات مدعو نوشته شود و از ایجاد ابهام در افراد دعوت شده جلوگیری نمایید. همچنین آدرس و مشخصات دقیق و کامل مکان و زمان برگزاری عروسی باید در این قسمت درج شود و در صورت لزوم کروکی نیز به صورت پیوست به پاکت اضافه گردد.

برگزاری جشن عروسی بدون نقص

ابعاد کارت دعوت

در انتخاب سایز مناسب برای طراحی کارت دعوت بهتر است نوع متعادلی را تهیه نمایید طوری که نه بزرگ‌تر از حد معمول باشد و نه کوچک‌تر از آن چه که بتوان به متون مورد نیاز را روی آن چاپ کرد. علاوه بر طرح‌های مربع و مستطیل شما می‌توانید از اشکال هندسی دیگری نیز مانند دایره و بیضی برای این کارت‌ها استفاده نمایید.

هزینه کارت عروسی

در صورتی که برای برگزاری مراسم خود با محدودیت مالی مواجه هستید و می‌خواهید بودجه مورد نظر را به صورت مناسب مدیریت نمایید بهتر است از انواع کارت دعوت‌های ساده و ارزان قیمت استفاده نمایید. به کار بردن دیزاین خاص و زیبا و همچنین متون عاشقانه و خلاقانه می‌تواند کارت دعوت ساده شما را به یک مدل بسیار جذاب و شیک مبدل نماید.

کی خرید کنیم؟

با توجه به زمان‌بر بودن انتخاب طرح و مدل کارت عروسی می‌توانید از چند ماه قبل از برگزاری مراسم دست به کار شوید و با جست و جو در فضای مجازی ‌می‌توانید مدل و طرح خود را به صورت کامل مشخص نمایید تا دیگر دغدغه‌ای درباره این موضوع نداشته باشید. همچنین انتخاب متن و شعر نوشته شده در کارت می‌تواند خیال شما را از این بابت راحت کند.

تعداد کارت عروسی

پس از مشخص نمودن طرح و مدل کارت حال نوبت به تعداد مورد نیاز جهت چاپ می‌باشد؛ شما باید به صورت دقیق تعداد مهمانان خود را مشخص نمایید تا بر اساس آن کارت‌های عروسی خود را تهیه نمایید. کم بودن تعداد کارت‌های عروسی سبب می‌شود در همان روزهای منتهی به عروسی ناچار به چاپ مجدد و دردسرهای مرتبط با آن شوید و همچنین زیاد بودن تعداد آن‌ها از نظر اقتصادی شما را متضرر خواهد نمود زیرا آن کارت‌ها بدون استفاده باقی خواهند ماند.

تعداد مهمانان مدعو در جشن چقد باید باشد

کلام آخر

شرط برگزار نمودن یک جشن عروسی بدون کم و کاستی این است که تمام عناصر و اجزا به صورت مناسب و صحیح انتخاب شوند به همین دلیل توجه به جزئیاتی مانند انتخاب کارت عروسی نیز می‌تواند در کیفیت جشن برگزار شده مؤثر واقع شود. از این رو مطالعه راهنمای انتخاب کارت عروسی می‌تواند به شما ایده‌های ارائه کند که با ترکیب خلاقیت و ذوق هنری خود با آن‌ها می‌توانید کارت منحصر به فرد و بسیار خاصی را برای مراسم خود داشته باشید.

نظرات

0

امتیاز دهید