تالار عروسی

تاج و تور عروس

تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

اشتراک گذاری

انتخاب تاج و تور عروس

عروس خانم‌ها به تازگی به تاج و تور علاقه زیادی پیدا کرده‌اند زیرا که آن‌ها را منحصر به فرد‌تر می‌کند و باعث می‌شود در مراسم عروسی خود بیشتر بدرخشند. معمولاً استفاده از تور می‌تواند متناسب با آرایش موی شما باشد. اگر مو‌های کار شده‌ای دارید. تاج‌های عروس در بازار به صورت‌های متنوعی طراحی و دیزاین شده‌اند و کسانی که برای مراسم عروسی خود خرید می‌کنند، حتماً دیده‌اند که که یک سری مغازه مختص تاج عروس وجود دارد تا عروس خانم‌ها تاج و تور مناسب خود را انتخاب کنند. همانطور که برای دیدن تالارهای پذیرایی تهران زمان می‌گذارید و آن‌ها را بررسی میک‌نید، باید برای خرید لوازم و اکسسوری عروسی نیز زمان بگذارید.

 مدل تاج و تور عروس

یک مدل تاج عروس وجود دارد که مانند یک تل روی مو بست می‌شود. معمولاً کسانی که بالای مدل مو‌هایشان خوابیده است می‌توانند از این سبک تل‌ها استفاده کنند. تل عروس به صورت نیمه هم روی سر قرار می‌گیرد که بسیار جلوه بیشتری به صورت عروس خانم می‌دهد. نوع دیگر هدبند‌های نگین دار است و عروس‌هایی که پیشانی بلند‌تری دارند می‌توانند از این مدل برای زیبایی مو و صورت خود استفاده کنند.
در آرایشگاه‌ها تاج‌هایی وجود دارد که بسیار منعطف عمل می‌کند و شما به هر سمت و جهتی که بخواهید می‌توانید آن ها را خم کنید و روی سر قرار بدهید. معمولاً بدنه این تاج از برگ و نگین نقره‌ای یا طلایی پوشیده شده است و دارای برق و جلوه است.
نوع دیگری از تاج که بسیار مناسب افراد خاص پسند می‌باشد، هدبند نگین دار است. این نوع از تاج بیشتر مناسب افرادی است که دارای پیشانی بلندی هستند و دوست دارند خاص جلوه کنند.

تاج عروس

مدل‌های متنوع تاج عروس

تاج و تور عروس هر چقدر بیشتر کار شده باشد و زرق و برق بیشتری داشته باشد، هزینه خرید یا اجاره آن بیشتر است. معمولاً مزون دار‌ها و آرایشگاه‌ها مدل‌های متنوع را در معرض دید عروس خانم‌ها قرار می‌دهند تا با خیال راحت آن‌ها را تست کنند و بر اساس نوع لباس عروس و نوع میکاپ و مدل مویی که دارند آن را خریداری یا اجاره کنند. البته اگر از نوع گران قیمت آن‌ها باشد، بدلیل اینکه نگین‌های کار شده آن زیاد است و احتمال افتادن هر یک از آن‌ها وجود دارد، تست کردن آن روی سر ممکن نیست.

تور عروس

تور عروس از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر به زنان مهم و تأثیر‌گذار در جهان نگاهی بیندازید، اکثر آنان از یک تور ساده ولی خیلی بلند استفاده کرده‌اند زیرا شکوه و جلوه منحصر به فردی می‌دهد و عروس در مرکز توجه‌ها قرار می‌گیرد. این تور‌ها حتی تا پایین لباس می‌آیند و به زمین کشیده می‌شوند. حالا فرصت خوبی است تا ساقدوش‌های عروسی یک نمایش کامل را رقم بزنند و هر کدام بخش از تور عروس را بگیرند و با او همراهی کنند. عروس خانم‌ها برای خرید تاج و تور عروس باید دقت خاصی به کاربرند. هر چقدر انتخاب اکسسوری‌ها هماهنگ‌تر باشد، زیبایی عروس را نیز بیشتر می‌کند.
معمولاً عروس‌هایی هستند که مو‌های کوتاهی دارند و لباس عروس آن‌ها نیز دامن کوتاهی دارد و به نوعی سلیقه فانتزی دارند می‌توانند از تور‌های کوتاه استفاده کنند. معمولاً تور‌هایی که لبه دوزی شده هستند از مابقی تور‌های عروس گران‌تر هستند.

خرید یا اجاره تاج و تور عروس

اگر لباس عروس شما نسبتاً ساده است تور‌های بلند حاشیه دار انتخاب کنید، که آن‌ها تا پایین لباس شما ادامه داشته باشد. عروس‌هایی هستند که اضافه وزن دارند و می‌خواهند لاغر‌تر به نظر برسند برای آن‌ها هم راهکاری وجود دارد. استفاده از یک تور ساده بدون چین می‌تواند این سبک اندام‌ها را کشیده‌تر نمایش دهد.
اگر شما نیز دنبال یک تور بلند دنباله دار هستید، حتماً در هنگام خرید که تور اضافه نیز داشته باشید. زیرا که تور‌های بلند مناسب عکاسی و فیلمبرداری است و شما برای اینکه راحت‌تر در مراسم خود وقت بگذرانید می‌توانید از تور‌های با ارتفاع کمتر استفاده کنید. خصوصاً زمانی که شما تاج و تور عروس اجاره می‌کنید باید مراقب لوازم و وسایل باشید تا در هنگام تحویل آن‌ها مشمول جریمه خسارات وارد شده نشوید.

دانتل و گیپور

تور‌های دانتل دار مناسب لباس‌هایی است که در آن دانتل نیز به کار رفته است. انتخاب تور دانتل دار می‌تواند هماهنگی خوبی بین تور و لباس ایجاد کند. هماهنگی رنگ تور نیز دارای اهمیت است. خیلی باید دقت شود تا رنگ کاملاً ست انتخاب شود. اگر لباس عروس شما به رنگ یخچالی است نباید از تور به رنگ نباتی استفاده شود. در تالار عروسی باید بهترین بانوی مراسم باشید پس سعی کنید اطلاعات خود را در زمینه ست کردن بالا ببرید.

تور عروس

اگر بخشی از لباس شما با پارچه دانتل دوخته شده توری را انتخاب کنید که حاشیه‌هایی از جنس دانتل دارد. این حاشیه‌های دالبری شکل با لباس شما هماهنگی بیشتری دارند. رنگ تور هم باید با لباس عروس هماهنگ باشد. اگر لباس شما سفید یخچالی است تور‌های نباتی را انتخاب نکنید.
اگر فرق بین دانتل و گیپور را نمی‌دانید حتماً در این باره اطلاعات خود را بالا ببرید و برای آن سرچ کنید. همان طور که می‌دانید برخی از آرایشگاه‌ها و مزون‌های لباس عروسی، تور‌های عروس را با مبلغ کمتری اجاره می‌دهند. که با توجه به هزینه مناسبی که دارد دارای مرغوبیت دانتل پارچه و ظرأفت بالاتری است.

هزنیه خرید تور عروس

تور‌های عروس قیمت‌های متنوعی دارد و اگر شما برای آن بودجه زیادی در نظر نگرفته‌اید می‌توانید در بازه قیمتی ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومن نیز آن را تهیه کنید. مثلاً تور‌ها را در چهارراه ولیعصر می‌توانید از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان هم خریداری کنید. اگر بودجه شما از ۱۰۰ هزار تومان کمتر است تور‌های عروسی که در مزون‌های کوچه رفاهی خیابان سعدی موجود است، بسیار مناسب خواهد بود. ارزان‌ترین لباس‌ها و لوازم جانبی برای جشن عروسی در این کوچه از شهر تهران موجود است. نکته مهم این است که خرید یا اجاره آن فرق چندانی با یکدیگر ندارند. یعنی ممکن است از ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان تفاوت هزینه بین خرید و اجاره باشد.

نظرات

0

امتیاز دهید