تالار عروسی

انتخاب بهترین غذا برای تالار عروسی

تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲

اشتراک گذاری

انتخاب بهترین غذا برای تالار عروسی

یکی از مهمترین المان‌هایی که روی دیدگاه مهمانان نسبت به مراسم تأثیر زیادی دارد شام آن است؛ شام عروسی از گذشته تا به امروز جایگاه ویژه‌ای به خصوص در میان ما ایرانیان داشته و به همین دلیل افراد تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا شام باکیفیتی را برای مهمانان عزیزشان آماده سازند. تفاوت ذائقه‌ها و وجود رده‌های سنی مختلف در مراسم و همچنین موانع مالی از جمله مسائلی هستند که ممکن است صاحبان مراسم را با چالش مواجه سازد. ما در این مقاله به موضوع انتخاب بهترین غذا برای تالار عروسی پرداخته‌ایم تا شما بتوانید با توجه به نکات مطرح شده در میان موارد موجود گزینه‌های دلخواه خود را انتخاب نمایید.

شام مناسب برای عروسی

اهمیت شام عروسی

پذیرایی و کیفیت غذای تهیه شده در هر مراسمی مخصوصاً در جشن‌های عروسی از اهمیت زیادی برخوردار است و یک شام لذیذ و دلچسب می‌‌تواند سبب ماندگار شدن خاطره عروسی شما در ذهن مهمانان شود. با وجود تزیینات فوق‌العاده در تالار و امکانات عالی اما در صورت عدم پذیرایی مناسب و پایین بودن کیفیت غذا سبب می‌شود رضایت کافی در دل مهمانان شما ایجاد نشود. به همین دلیل در انتخاب مواد اولیه و نحوه پخت غذا باید نهایت دقت به کار گرفته شود. علاوه بر این موارد انتخاب در بین غذاهای موجود برای شام عروسی یک مسأله مهم و در عین حال دشوار است که نیازمند صرف وقت و کسب اطلاعات در این خصوص می‌باشد که مستلزم توجه به مقدار بودجه مد نظر و سلیقه مهمانان است.

جهت مشاهده باغ تالارهای تهران کلیک کنید.

شام عروسی مناسب چه نوعی است

انواع سرو غذا در تالار

در تالارها اصولاً غذاها به دو صورت دیس پرس و یا سلف سرویس در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد که انتخاب هر کدام با توجه به ویژگی‌هایی که دارند مزایای متفاوتی را در بر خواهد داشت. در مدل دیس پرس تنوع غذایی پایین بوده و شام در پرس‌های جداگانه و آماده در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد؛ اما در مدل سلف سرویس امکان انتخاب چند غذا در بین موارد موجود برای مهمانان فراهم می‌شود و همچنین مقدار و نوع غذا را خود مهمان بر اساس سلیقه خود تعیین می‌شود.

منوی غذایی به صرفه در عروسی

ویژگی‌های انواع سرو غذا

  • تنوع غذایی در منوی سلف سرویس بالاتر بوده و انواع متعددی از دسر، سوپ و غذاهای مختلف موجود است.
  • هزینه آماده سازی منوی سلف سرویس بیشتر خواهد بود.
  • امکان ماندن و اسراف شدن غذای زیادی در حالت سلف سرویس وجود دارد.
  • ممکن است مهمانان از تمام منوی سلف سرویس امتحان کنند و تمام موارد دست خورده شده و ناچار بعد از مراسم باقی مانده دور انداخته شود.
  • در منوی دیس پرس حداقل مقدار باقی مانده غذا وجود خواهد داشت و در سر هر میزی مطابق تعداد افراد غذا قرار داده می‌شود.
  • در منوی دیس پرس دیس‌های باقی مانده دست نخورده هستند و می‌توان پس از پایان مراسم آن را تحویل داد.
  • در منوی سلف سرویس ممکن است تنها تعداد معدودی از غذاها مطابق میل مهمانان باشند و آن تعداد پس از مدتی به اتمام رسیده و به همه مهمانان نرسد.
  • در حالت دیس پرس تنها یک الی دو نوع غذا موجود است که ممکن است مطابق ذائقه تمام مهمانان نباشد.
  • میزان ریسک در حالت دیس پرس بالاتر است زیرا در صورتی که غذای اصلی مطابق میل مهمانان نباشد جایگزینی برای آن وجود نخواهد داشت.
  • در حالت سلف سرویس مهمانان می‌توانند در صورت عدم رضایت از یک غذا مورد دیگری را انتخاب نمایند.

خاص ترین پذیرایی در عروسی تالار

انتخاب بهترین غذا برای تالار عروسی

تنوع ذائقه و سلیقه مهمانان مدیران تالارها را مجاب می‌کند که انواع گوناگونی از غذاهای ایرانی و فست فودی را در لیست پذیرایی خود داشته باشند. صاحبان مراسم متناسب با بودجه مد نظر و ذائقه کلی افراد دست به انتخاب در بین منوی موجود خواهند زد؛ اما با توجه به تنوع گسترده و همچنین تفاوت سلیقه این کار عملی به نسبت دشوار برای آن‌ها خواهد بود. شما باید سعی کنید غذاهایی را انتخاب نمایید که باب میل بیشتر افراد باشد.

  • غذاهای تشریفاتی و گران قیمت: ماهیچه با گردن، بوقلمون، خوراک بره، ششلیک و…
  • انواع پلوها: پلوهای معروف ایرانی مانند ته چین، زرشک پلو، باقالی پلو، شیرین پلو، پلو زعفرانی، مرصع پلو، آلبالو پلو و…
  • کباب‎‌ها: انواع مختلف کباب‌ها مانند کباب بره، دنده کباب، کوبیده، جوجه، چنجه، سلطانی، بختیاری، برگ، ماهی کباب، کباب میگو و…
  • انواع خورشت‌ها: خورشت‌های مختلف ایرانی مانند خلال، قیمه،سبزی، فسنجان و…
  • غذاهای دریایی: انواع مختلف و متنوع غذاهای دریایی مانند ماهی، قلیه ماهی، میگو، ماهی گریل شده، ماهی کباب شده، ماهی شکم پر و…
  • انواع خوراک: انواع مختلف خوراک‌های لذیذ و خوشمزه مانند بیف استراگنف، زبان، شنسیل مرغ، چیکن استراگنف، رولت گوشت و…
  • انواع سوخاری‌ها: سوخاری‌های محبوب برای نوجوانان و کودکان مانند مرغ، سیب زمینی، قارچ و…
  • میز اردو: انواع مختلف کوکوها، دلمه‌ها، کشک بادمجان، میرزا قاسمی، شامی، کوفته و…
  • انواع سالادها: سالادهای متنوع و رنگارنگی مانند فصل، سزار، شیرازی، کاهو، پاستا، الویه، قارچ و پنیر و…
  • انواع دسرها: دسرهایی مانند کیک، ژله، موس شکلاتی، پودینگ و…
  • نوشیدنی‌ها: انواع مختلف نوشیدنی مانند آب معدنی، نوشابه، دوغ، شربت، دلستر و…

یک شام به یاد ماندنی در عروسی داشته باشید

کیفیت را فدای کمیت نکنید!

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که سرو کردن یک یا دو نوع غذای لذیذ و با کیفیت برای مهمانان خوشایندتر از خوردن غذاهای متنوع و با حجم زیاد اما بدون کیفیت است. بنابراین در انتخاب مواد اولیه مورد استفاده برای تهیه غذا نهایت دقت را به کار گیرید و اولویت خود را بر روی کیفیت غذای عروسی بگذارید.

تفاوت اسراف و لاکچری بودن مراسم

ممکن است این تصور غلط در میان مردم وجود داشته باشد که برای داشتن یک مراسم لاکچری و بسیار اشرافی باید از غذاهای بسیار زیاد با تنوع گسترده استفاده نمایند. اما لازم است این نکته را مد نظر قرار دهید که اسراف کردن در هر موردی نشان از لاکچری بودن افراد ندارد و شما می‌توانید با افزایش کیفیت غذا و تزیینات مورد نظر مراسم خود را به یاد ماندنی تر کنید.

کلام آخر

تنوع گسترده میان منوهای غذایی برای تالارهای پذیرایی صاحبان مراسم را با این چالش مواجه ساخته که توانایی انتخاب قطعی و مناسب بین موارد موجود را نداشته باشند. شما باید مطابق با مقدار هزینه در نظر گرفته شده برای پذیرایی در مراسم انتخاب خود را انجام دهید و همچنین استفاده از غذاهای عجیب که ممکن است مطابق ذائقه‌های ایرانی نباشد را فراموش نمایید تا بتوانید در نهایت بهترین غذا برای تالار عروسی را انتخاب نمایید.

نظرات

0

امتیاز دهید