تالار عروسی

مزایا و معایب برگزاری عروسی در فضای باز

تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲

اشتراک گذاری

مزایا و معایب برگزاری عروسی در فضای باز

بخش عمده‌ای از هزینه‌های مربوط به عروسی برای اجاره کردن محلی مناسب برای برگزار کردن جشن صرف می‌شود و به همین دلیل باید این مکان با وسواس و حساسیت زیادی انتخاب شود تا بتواند در نهایت نتیجه رضایت بخشی را برای شما به ارمغان بیاورد. برخی افراد دوست دارند که جشن وصال خود را در فضایی باز و زیر آسمانی پر ستاره اجرا کنند و از بودن در آن محیط آرامش بخش نهایت لذت را ببرند. اما برگزاری مراسم عروسی در فضایی باز مانند هر مکان دیگری نیازمند بررسی عوامل مرتبط است و بدون در نظر گرفتن آن‌ها برگزاری مراسم ممکن است با مشکل مواجه شود. بنابراین برای اینکه در هنگام برگزار نمودن مراسم دچار چالش نشوید بهتر است مزایا و معایب برگزاری عروسی در فضای باز را مطالعه نمایید تا در نهایت به جمع بندی کاملی در این خصوص دست پیدا کنید.

عروسی در باغ تالار

اهمیت انتخاب مکان عروسی

با توجه به هزینه‌بر بودن اجاره و رزرو مکانی مناسب جهت برگزاری مراسم عروسی این کار بخش عمده‌ای از بودجه را به خود اختصاص می‌دهد و به همین دلیل جز یکی از اقدامات پر ریسک است که عدم دقت در انتخاب آن می‌تواند نتیجه نامطلوبی را به همراه داشته باشد. به همین برای دچار نشدن با این موارد بهتر است قبل از هر اقدامی اطلاعات لازم را در این زمینه را کسب کنید تا بتوانید مکانی متناسب با شرایط و بودجه خود انتخاب نمایید.

بین باغ تالارهای تهران جستجو کنید.

باغ تالار چیست

برگزاری عروسی در فضای باز

با وجود تنوع گسترده در میان محل‌های برگزاری عروسی مانند تالار عروسی، باغ، باغ تالار و سایر مکان‌ها امروزه دیگر دست زوج‌ها برای انتخاب مکانی مطابق سلیقه و بر حسب بودجه‌شان امری راحت شده است. یکی از گزینه‌هایی که پیش روی عروس و دامادها برای اجرا نمودن جشن وصالشان است فضای باز است. رقص و پایکوبی در زیر تلألو نور ستارگان و درخشش ماه می‌تواند شب رویایی شما را زیباتر نماید.

مکان مناسب برای برگزاری جشن عروسی

مسائلی و نکات مهم عروسی فضای باز

قبل از پرداختن به معایب و مزایای برگزاری عروسی در فضای باز لازم است به نکات و موارد مهمی که در این خصوص مطرح است توجه  شود تا بتوانید به دید کلی درباره این مکان مورد نظر دست پیدا کنید.

آب و هوا

شاید بتوان این گونه بیان نمود که مهمترین فاکتوری که می‌تواند روی کیفیت عروسی در فضای باز دخیل باشد آب و هوا باشد؛ در صورت ناپایدار بودن شرایط هوایی برگزاری مراسم در فضای باز کاری عاقلانه و منطقی نخواهد بود. به همین دلیل اگر قصد دارید مراسمتان را در باغ برگزار نمایید بهتر است تاریخ مراسم را به فصل‌های گرم سال موکول نمایید.

هزینه

مدیریت مالی و بودجه بندی صحیح سبب می‌شود مبالغ درست در جایی درست خرج شوند و از پرداختن به موارد اضافی و نامرتبط جلوگیری می‌کند. با توجه به سهم بزرگی که مکان اجاره شده برای برگزاری عروسی در میزان هزینه‌ها دارد بنابراین از قبل این مقدار را برای این قسمت مد نظر قرار دهید.

تعداد مهمانان

اجاره کردن مکانی بزرگ برای تعداد کمی از افراد نه تنها صرفه اقتصادی ندارد بلکه فیلمبرداری از این نفرات کم در مکانی وسیع و پراکنده امری سخت و دشوار خواهد بود و نمی‌تواند در نهایت نتیجه مطلوبی را به عمل آورد؛ همچنین جای دادن تعداد زیادی از افراد در مکانی با متراژ پایین امکان پذیر نخواهد بود. به همین دلیل قبل از مشخص نمودن مکان عروسی بهتر است آمار دقیقی از تعداد افراد دعوتی به مراسم خود را مشخص نمایید.

امکانات

با توجه به این مساله که بیشتر مراسمات عروسی درشب برگزار می‌شوند مسائل روشنایی و نورپردازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود و در صورتی وجود مشکلات الکتریکی برگزاری مراسم با مشکل مواجه خواهد شد. علاوه بر این مسائل بهداشتی و تمیز بودن محیط از جمله موارد مهمی است که باید برای سلامت خود و مهمانانتان مد نظر قرار دهید. وجود پارکنینگ می‌تواند نگرانی مهمانان را جهت پارک کردن خودروهایشان در محلی امن برطرف نماید و در این خصوص دچار مسائل و مشکلاتی نخواهند شد.

برگزاری مراسم در فضای باز

مزایای برگزاری عروسی در فضای باز

جشنی وصال زیر آسمانی بی کران

برگزار کردن مراسم عروسی در زیر سایه آسمان پر ستاره می‌تواند آرامش وصف ناشدنی را به جمع القا نماید که درخشش و  زیبایی عروس و داماد را دو چندان خواهد نمود.

همچنین ببینید سالن عقد های فضای باز تهران

هوای مطبوع و خنک

در صورتی که مراسم در زمان مناسبی از سال برگزار شود که هوا خنک و خوشایند باشد می‌توان در طول مراسم از نسیمی که وزیده می‌شود بهره برد و از بودن در فضایی باز و پایکوبی در آن نهایت لذت را ببرید.

زیبایی درختان و گل‌ها

گل و گیاهان همواره نمادی از طبیعت و تداعی کننده حس آرامش الهام گرفته شده از آن هستند و با حضور خود می‌توانند احساس مطلوبی را در فضا پدید آوردند. در فضای باز می‌توان با کمک گل و گیاهان و درختان صحنه اعجاب انگیزی را برای برگزاری مراسم عروسی خلق نمود.

فضای باز برای دکوراسیون

در فضای باز و وسیع دست شما برای پیاده سازی چیدمان مخصوص و دلخواه خود باز است و شما می‌توانید میز و صندلی مهمانان و همچنین سفره عقد و جایگاه ویژه عروس و داماد را با هر دیزانی که دلخواهتان است طراحی نمایید.

چیدمان و دکوراسیون عروسی در فضای باز

معایب برگزاری عروسی در فضای باز

بدی آب و هوا

یکی از مسائلی که ممکن است جشن عروسی را در فضای باز با مشکل مواجه سازد تغییرات آب و هوایی است؛ وزش باد و باراش باران از جمله مواردی هستند که ممکن است در صورت برگزاری عروسی در فصل بهار سبب ایجاد چالش در طول مراسم شود.

فیلمبرداری

برای داشتن یک فیلم خوب که بتواند تمام صحنه‌ها را با کیفیت مناسب ضبط کرده باشد نیازمند نور و روشنایی است و این مقدار از نور در فضای باز نمی‌تواند کیفیت مطلوب را داشته باشد و فیلم ضبط شده در فضای بسته با وجود نور پردازی و انواع لوستر و لامپ‌ها قابل در قیاس با فیلم ضیط شده در فضای باز کیفیت پایین تری خواهد داشت.

هزینه ورودی

با توجه به امکاناتی که باغ‌ها در اختیار شما قرار خواهند داد و همچنین بزرگ بودن محوطه آن؛ هزینه‌هایی که در قبال ورود هر مهمان دریافت می‌کنند به نسبت مبلغ بالایی می‌باشد؛ بنابراین در صورتی که دچار محدودیت مالی هستید اجاره تالار را در اولویت انتخاب خود قرار دهید.

معایب عروسی در فضای باز

کلام آخر

برگزاری عروسی در فضای باز می‌تواند سبب شکل گیری خاطره‌ای بسیار زیبا و به یاد ماندنی در ذهن شما و مهمانانتان شود؛ اما قبل از هر اقدامی شریط را به صورت کامل بسنجید تا بتوانید مراسمی ایده آل و مناسب را داشته باشید.

نظرات

0

امتیاز دهید