تالار عروسی

برای دسته گل عروس چه گل هایی بخریم؟

تاریخ انتشار : ۲ فروردین ۱۴۰۳

اشتراک گذاری

برای دسته گل عروس چه گل هایی بخریم؟

گل به عنوان نمادی از عشق و محبت نمایان‌گر احساسات و عواطف ما می‌باشد و به همین دلیل در المان‌های مختلفی در مراسم عروسی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ یکی از این مهم‌ترین عناصر دسته گل عروس است که یکی از نقاط کانونی و مرکز توجه در جشن‌های عروسی می‌باشد. هر دسته گلی برای هر عروس و مراسمی نمی‌تواند زیبایی شگفت انگیزی را بیافریند و توجه به نکات مهم در این خصوص لازم و ضروری است؛ از این رو ما در این مطلب به این پرسش کلی شما پاسخ خواهیم داد که برای دسته گل عروس چه گل هایی بخریم؟ و همچنین فاکتورهای اساسی مؤثر در انتخاب گل عروس په چیزهایی هستند.

برای مشاهده مدل های دسته گل عروس کلیک کنید

همه چیز درباره دسته گل عروس

دلیل اهمیت گل عروس

عروس و داماد به عنوان افرادی که جشن عروسی به مناسبت وصلت آن‌ها صورت گرفته است در مرکز توجه عکاسان و مهمانان قرار خواهند گرفت و نگاه‌ها در تمام مراسم بیشتر به سمت این زوج معطوف خواهد بود؛ به همین خاطر تمام عناصری که در استایل آن‌ها تأثیر گذار است باید با دقت و وسواس انتخاب شود تا در نهایت به عروس و دامادی تماشایی و جذاب تبدیل شوند. دسته گل عروس از آن‌جا که به عنوان تنها چیزی که در دستان او قرار می‌گیرد مورد توجه خواهد بود و نشانی از سلیقه و احساسات او می‌باشد به همین دلیل بهتر است در انتخاب آن نهایت توجه و دقت اعمال شود.

چه گلی مناسب عروس است

فاکتورهای مهم در انتخاب دسته گل عروس

هر دسته گلی لزوماً در هر مراسمی و برای هر عروسی نمی‌تواند سبب خلق صحنه‌های زیبایی شود و دسته گل عروس بر اساس فاکتورهای مختلف باید انتخاب شود از جمله:

برای مشاهده مدل های دسته گل عقد کلیک کنید.

هارمونی با دکوراسیون

برای ایجاد فضایی زیبا و دل‌انگیز شما باید بتوانید در تالار عروسی هارمونی و هماهنگی مناسبی را در بین اجزای موجود در فضا ایجاد نمایید. گل آرایی و استفاده از گل در تزیینات و دیزاین محیط در مراسمات عروسی کاربرد فراوانی دارد و می‌تواند سبب خلق فضایی دل‌پذیر و خوشایند شود؛ چه بهتر که با ایجاد هماهنگی و تناسب میان گل‌های به کار گرفته شده در دسته گل عروس، تزیینات میز و دیزاین ورودی و گل آرایی سایر بخش‌ها به زیباتر شدن این فضا بیافزایید.

توجه به لباس عروس

قبل از انتخاب مدل گل به سبک لباس عروس خود توجه ویژه‌ای داشته باشید و دسته گلی متناسب با آن را تهیه نمایید؛ به عنوان مثال در صورتی که لباس عروس شما دنباله دار است استفاده از دسته گل‌های آبشاری می‌تواند پیشنهاد مناسبی باشد.

محضر عقد های مشهد

دسته گل فصلی

در صورتی که در انتخاب رنگ دسته گل تردید دارید می‌توانید از معجزه رنگ‌های زیبای طبیعت کمک بگیرید؛ در فصل‌های زمستانی دسته گل‌های سفید و طلایی و در فصل پاییز دسته گل نارنجی و زرد می‌تواند ترکیب خارق‌العاده‌ای باشد.

گل‌های بدون حساسیت

با توجه به این مسأله که گل‌های طبیعی در برخی موارد با پخش گرده سبب ایجاد حساسیت در افراد می‌شود و در نهایت منجر به آبریزش بینی و عطسه می‌شود؛ بهتر است برای جلوگیری از اتفاق افتادن چنین مواردی از گل‌هایی که در فضا گرده پخش می‌کنند استفاده نکنید.

مناسب ترین دسته گل برای عروس کدام است

برای دسته گل عروس چه گل هایی بخریم؟

آلاله

این گل انتخابی هوشمندانه است که با توجه به زیبایی چشم نواز خود از قیمت مناسبی نیز برخوردار است؛ یافتن آلاله به دلیل موجود بودن در تمام فصول سال راحت انجام می‌گیرد. ترکیب رنگ متنوع و جذاب این گل دست عروس را برای انتخاب رنگ دلخواه خود باز نگه داشته است.

پائونیا

این گل که در فارسی به صد تومنی شناخته می‌شود در دسته گل‌های بزرگ و پرپشتی دسته بندی می‌شود که کمی گران قیمت هستند. این گل عموماً به رنگ‌های سفید، صورتی و قرمز یافت می‌شود و می‌تواند زیبایی خارق‌العاده را بیافریند.

گل رز

بدون شک می‌توان یکی از انواع محبوب گل‌ها برای دسته گل عروس را رز دانست که در صورت ترکیب شدن با سایر رنگ‌ها و گل‌ها می‌توان حالت کلیشه‌ای و تکراری آن را از بین برد.

لیلیوم

گل لیلیوم یا همان سوسن در دسته گل‌های گران قیمت قرار می‌گیرد که به دلیل زیبایی خاصی که دارد می‌تواند نگاه همه را به سمت خود بکشاند. لیلیوم در نژاد و رنگ‌های متنوع یافت می‌شود و برای تزئینات قسمت‌های مختلف در مراسم عروسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ادریسی

این گل به دلیل حجم زیادی که دارد انتخابی مقرون به صرفه برای پر کردن دسته گل می‌باشد که می‌توانید از یک یا دو قسمت از آن برای بخشی از دسته گل استفاده نمایید و یا تنها بخش مرکزی دسته گل را به وسیله آن آراسته کنید.

نکات مهم در انتخاب گل برای دسته گل عروس

انواع سبک دسته گل عروس

دسته گل آبشاری

این سبک از دسته گل‌ها بیشتر در مراسمات بسیار مجلل و لاکچری مورد استفاده قرار می‌گیرد و در آن گل‌ها به صورت آبشاری از دسته آویزان می‌شوند.

دسته گل بازویی

در این مدل هنگامی که دسته گل را در دست قرار می‌دهید ساقه بلند گل‌ها می‌تواند دستان شما تا بازو را بپوشاند.

دسته گل گرد

یکی از انواع محبوب دسته گل‌ها مدل گرد است که برای تهیه آن گل فروش باید مهارت لازمه را دارا باشد تا نتیجه کار مطلوب و رضایت بخش شود.

دسته گل دستبندی

این سبک از دسته گل که به تازگی در بین زوجین رواج بیشتری داشته است مناسب کسانی است که فکر می‌کنند گرفتن دسته گل از ابتدا تا انتهای مراسم ممکن است برای آن‌ها مزاحمتی ایجاد می‌کند؛ از این رو دستبندی از گل را تهیه کرده و روی مچ خود قرار می‌دهند.

طبیعی یا مصنوعی؟

یکی از دو راهی‌هایی که ممکن است در سر راه هر عروسی قرار بگیرد این است که دسته گل خود را از میان گل‌های طبیعی انتخاب نماید و یا از نوع مصنوعی استفاده کند. گل‌های مصنوعی امروزه طرح و شکلی مانند انواع طبیعی را دارا هستند و از نظر ظاهری نیز جلوه زیبایی را به نمایش می‌گذارند؛ اما تهیه نمودن دسته گل طبیعی با آن بو و رایحه آرامش بخش می‌تواند حس و حال دیگری را به عروس و داماد منتقل نماید. گل به عنوان یک المان طبیعی تداعی کننده حس آرامش برگرفته شده از طبیعت است و می‌تواند به کاهش استرس در عروس نیز کمک نماید.

زیباترین دسته گل را برای عروس داشته باشید

کلام آخر

دسته گل عروس یکی از عناصر بسیار مهم و تأثیر گذار روی زیبایی و جذابیت جشن است؛ انتخاب این گل تنها بر اساس فاکتور سلیقه ممکن است در نهایت نتواند نتیجه رضایت بخشی را به عمل آورد و از این رو لازم است اطلاعات مفیدی را در این خصوص به دست آورید تا بتوانید دسته گلی متناسب با لباس و مراسم خود انتخاب نمایید. ایده‌های بالا به شما کمک خواهد کرد تا در نهایت بتوانید دسته گلی زیبا و مناسب را در جشن عروسیتان داشته باشید.

نظرات

0

امتیاز دهید