تالار عروسی

آموزش تزیین کیک عروسی

تاریخ انتشار : ۴ فروردین ۱۴۰۳

اشتراک گذاری

آموزش تزیین کیک عروسی

شرط برگزار کردن یک مراسم عروسی رویایی و باشکوه که یاد و خاطره آن در ذهن تمام مهمانان و زوجین ثبت شود توجه ویژه و حساسیت در انتخاب تمام المان‌های مرتبط با جشن می‌باشد. شاید کوچکترین مسائل نیز که از نظر شما کم اهمیت و جزئی تلقی شود بتواند تأثیر زیادی روی کیفیت مراسم اجرا شده داشته باشد. یکی از المان‌هایی که در مراسم‌های عروسی مورد توجه قرار می‌گیرد و می‌تواند به خوبی نمایان کننده سلیقه و ذوق هنری و توجه شما به میزان اهمیت مراسم باشد کیک است. یک کیک ساده به وسیله تزئینات مناسب و شیک می‌تواند به نمونه‌ای بسیار تماشایی و جذاب تبدیل شود. در صورتی که شکل و شمایل کیک عروسیتان برایتان اهمیت دارد در ادامه همراه ما باشید تا به شما مطالبی مرتبط با آموزش تزیین کیک عروسی ارائه کنیم.

همه چیز درباره کیک عروسی

تاریخچه کاربرد کیک در مراسم عروسی

استفاده از کیک در مراسم عروسی را می‌توان به زمان امپراطوری روم نسبت داد که از آن زمان نان‌ها و شیرینی‌های مخصوص تهیه و در مراسمات عروسی برای پذیرایی از مهمانان مورد استفاده قرار می‌گرفت.به مرور صنعت کیک پزی نیز دچار تحولات گسترده شد به گونه‌ای که امروزه شاهد تنوع بسیار گسترده‌ای در میان کیک‌های موجود چه از لحاظ ظاهر و چه از نقطه نظر طعم و مزه هستیم. وسایل مورد استفاده برای تزئینات کیک‌ها نیز با گذشت زمان دست خوش تغییر قرار گرفته است تا طراحان بتوانند در نهایت مدلی مطابق میل مشتری ارائه کنند.

کیکی خاص برای جشن ازدواجتان داشته باشید

اهمیت تزیین کیک عروسی

کیک عروسی به تنهایی می‌تواند سهم زیادی در تعیین سبک مراسم عروسی باشد؛ به گونه‌ای که در مراسمات لاکچری اصولاً از کیک‌های بسیار مجلل و چند طبقه در تالار عروسی استفاده می‌شود و در مراسمات ساده‌تر نیز کیک‌های کوچک تهیه می‌شوند. البته تزیینات کیک به میزان قابل توجهی می‌تواند روی زیبایی بصری آن تأثیر گذار باشد؛ یک کیک ولو خوشمزه و لذیذ در صورت نداشتن ظاهر مناسب و جذاب نمی‌تواند سبب جلب توجه مهمانان مراسم شما شود؛ بنابراین علاوه بر کیفیت و مزه کیک بر روی تزیینات آن نیز باید حساسیت زیادی به خرج دهید.

تزیینات مناسب برای کیک مراسم عروسی

سایز کیک

شما باید قبل از سفارش کیک تعداد دقیق مهمانان مراسم را مشخص نمایید تا بتوانید بر حسب آن کیکی متناسب با مدعویین را تهیه کنید. خریدن کیکی کوچک به گونه‌ای که به تمام مهمانان کیک به اندازه کافی نرسد و یا کیکی بزرگ که پس از مراسم بخش زیادی از آن دست نخورده باقی بماند مناسب نخواهد بود؛ بلکه شما باید بر اساس تعداد مهمانان حاضر در مراسم کیک خود را انتخاب نمایید.

در صورتی که تعداد مهمانان دعوتی شما کم است و یا لزومی به پذیرایی از تمام مهمانان با استفاده از کیک نمی‌بینید می‌توانید از کیک‌های کوچک و یک الی دو طبقه استفاده نمایید که برای طبقات اضافی آن از ماکت کیک جهت زیبا سازی و ایجاد فضایی جذاب بهره بگیرید.

تزیینات خاص کیک

آموزش تزیین کیک عروسی

با وجود این مسأله که تزیینات کیک تا حدود زیادی سلیقه‌ای بوده اما استفاده از ایده‌های مطرح شده در ادامه می‌تواند به عنوان راهنمایی برای شما عمل کند؛ این شما هستید که به عنوان تصمیم گیرنده نهایی مدل و سبک کیک عروسی خود را انتخاب خواهید کرد اما آشنایی با این نمونه‌ها می‌تواند سبب خلق ایده جذاب و زیبایی در ذهن شما گردد.

جهت مشاهده باغ تالارهای تهران کلیک کنید.

کیک عروسی توری

در تزیینات این کیک هدف اصلی ایجاد هارمونی زیبا میان لباس عروس و کیک می‌باشد؛ به همین دلیل در ابتدا تمام سطح کیک به وسیله خمیر فوندانت پوشانده می‌شود تا به یک سطح صاف و یکدست برسند سپس با استفاده از یک خمیر تور مانند سطح رویی کیک را تزیین می‌نمایند تا ظاهری شبیه به تور لباس عروس به خود بگیرد. نحوه تزیینات این سطح توری روی کیک کاملاً سلیقه‌ای بوده و می‌تواند به سادگی انجام گیرد.

تزیین با گل عروس

یکی از متداول‌ترین روش‌هایی که برای دیزاین کیک عروسی مورد استفاده قرار می‌گیرد گل‌های عروسی می‌باشد. برای ایجاد هماهنگی مناسب با تم رنگی تالار بهتر است از گل‌هایی که در دکوراسیون فضا مورد استفاده شود برای تزیین کیک نیز به کار گرفته شود. در این نوع دیزاین سعی کنید با استفاده از یک تضاد رنگی سبب خلق اثری زیبا و دلنشین شوید.

در صورتی که قصد دارید از گل‌های مصنوعی برای تزیینات کیک استفاده کنید می‌توانید به کمک خمیر فوندانت گل‌های مورد نظر خود را طرحی کرده و روی کیک قرار دهید تا به زیبایی هر چه تمام‌تر نمایان شوند.

میوه‌های فصلی

میوه‌های رنگارنگ همیشه می‌توانند در تزیینات به کمک ما بیایند؛ کیک‌های عروسی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و شما می‌توانید از میوه‌هایی که در تاریخ برگزاری عروسیتان وجود دارد برای تزیینات آن استفاده کنید. این کار سبب می‌شود حس و حال مراسمتان متناسب با همان فصل برگزار شده باشد و به زیبایی مراسم کمک شایانی خواهد داشت.

نکات مهم در تزیین کیک مراسم عروسی

توجه به تم عروسی

کار تزیین و سفارش کیک را پس از مشخص شدن کامل پالت رنگی و سبک مراسم انجام دهید تا بتوانید هارمونی مناسبی میان تزیینات انجام شده و فضای موجود ایجاد نمایید. این کار سبب ایجاد منظره چشم نواز و زیبایی در فضای برگزاری جشن می‌شود که نگاه تمام مهمانان را به خود جلب خواهد کرد و از طرفی صحنه‌های شگفت انگیز و شیکی را برای فیلم برداری و عکاسی فراهم می‌نماید.

خلاق باشید!

در تزیینات کیک عروسی تلاش کنید تمام خلاقیت و ذوق هنری خود را به کار گیرید و از طرح‌های کلیشه‌ای و معمول استفاده نکنید؛ سعی کنید با استفاده از کمک معجزه رنگ‌ها سبب افزایش جذابیت و زیبایی بصری آن شوید. استفاده از لوازم و تزییناتی مشابه با رنگ کیک نمی‌تواند در نهایت سبب شکل گیری کیکی تماشایی جذاب شود بنابراین با کمک تضاد رنگی به زیبایی کیک عروسیتان بیافزایید.

تزیین خلاقانه کیک مراسم ازدواج

کلام آخر

کیک عروسی در صورتی که به صورت مناسب و درست تزیین شود می‌تواند سهم به سزایی در میزان لاکچری و لوکس نشان دادن مراسم شود؛ یک کیک با تزیینات نامناسب نمی‌تواند جلوه زیبایی را ایجاد کند اما کیکی که به خوبی تزیین شده باشد می‌تواند به عنوان یک نقطه کانونی در جشن در نظر گرفته شود که نگاه همه و خصوصاً عکاسان را خود جلب خواهد کرد. شما با کمک مدل‌های مطرح شده و خلاقیت و ذوق هنری خود در نهایت می‌توانید ایده بسیار جذابی برای تزیین و دیزاین کیک عروسی خود خلق نمایید.

نظرات

0

امتیاز دهید