تالار عروسی

معیار‌های انتخاب تالار عروسی و تالار پذیرایی

تاریخ انتشار : ۱۱ شهریور ۱۴۰۱

اشتراک گذاری

انتخاب تالار عروسی
درست بعد از مراسم عقد، نوبت به انتخاب سالن عروسی و تالار پذیرایی می‌رسد. شش ماه قبل از عروسی، زوجین باید به فکر انتخاب تالار پذیرایی باشند. اگر ساکن تهران هستید می‌توانید با یک سرچ ساده باغ تالار‌های تهران را پیدا کنید. این روز‌ها انتخاب یک باغ تالار می‌تواند‌ ایده خوبی برای برگزاری یک مراسم آبرومند باشد. در این مقاله سعی شده است به معیار‌های انتخاب تالار عروسی و تالار پذیرایی بپردازد. تا با مطالعه این نوشته، بتوانید یک انتخاب درست و اصولی داشته باشید. اگر انتخاب شما باغ تالار عروسی است به نکاتی که اشاره می‌شود حتماً توجه داشته باشید.

نکته‌ی مهم در مورد  انتخاب باغ تالارعروسی

حتماً قبل از کرایه‌ی باغ تالار‌های تهران به فکر تأمین برق مورد نیاز مراسم‌تان باشید. اگر در جایی غیر از تهران نیز هستید به مراتب باید پیگیر این موضوع باشید. چه باغ تالار مشهد باشد و هر شهر دیگری مطمئن شوید که برق منطقه و یا کنتور باغ به گونه‌ای باشد که باغ تالار خود را بتوانید چراغانی کنید و تأمین‌کننده برق گروه موسیقی باشد. همچنین برق مورد نیاز کار‌های دیکر مانند تصویر‌برداری و آشپزی نیز مهیا شود. اگر مثلاً در باغ تالار‌های گرمدره هستید، و ممکن است هر لحظه برق منطقه قطع شود، باید به فکر اجاره‌ی موتور برق باشید.
چک لیستی از سؤالات را در هنگام انتخاب سالن عروسی داشته باشید. با استفاده از این سؤالات شما به معیار‌های انتخاب تالار عروسی و تالار پذیرایی می‌رسید.

معیار انتخاب تالار پذیرایی

چک لیست سوالات برای انتخاب تالار عروسی و تالار پذیرایی

تالار عروسی و پذیرایی را در چه تاریخ‌هایی می‌توان رزرو کرد؟
چه تعداد ظرفیت در فصای خارجی و داخلی این مکان وجود دارد؟
چه خدمات جانبی بر روی رزرو تالار عروسی و پذیرایی است؟
نحوه پرداخت هزینه رزرو و خدمات جانبی چگونه است؟
چند درصد هزینه را باید قبل از مراسم پرداخت کنیم؟
در عید‌ها و تعطیلات افزایش هزینه وجود دارد؟
در صورت فسح قرارداد با مجموعه پذیرایی، چند درصد خسارت بر عهده ما خواهد بود؟
سالن عروسی چقدر در زمینه تزئینات دلخواه عروس و داماد معطف است؟ آیا می‌توان از تزیینات مبتنی بر سلیقه زوجین برای تالار استفاده کرد؟
آیا در تالار عروسی و پذیرایی پارک‌بان، خدمت‌گزار و محافظ کافی وجود دارد؟
آیا هماهنگی با دجی و گروه موسیقی بر عهده عروس و داماد است؟
هزینه پکیج‌های خدمات شما چیست؟
آیا در پخش موسیقی در تالار عروسی محدودیتی وجود دارد؟
وضعیت سالن از نظر امکانات بهداشتی چگونه است؟ آیا در اتاق پررو، مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار مهمانان قرار داده می‌شود؟
به ازای هر ۱۰۰ مهمان چند خدمه برای پذیرایی وجود دارد؟
تکلیف مازاد غذا‌ها چه می‌شود؟ آیا به میزبان تحویل داده می‌شود؟
اگر‌اشیاء گم و یا دزدیده شوند، تالار یا باغ مسئولیتی را متقبل می‌شود؟
آیا برای بچه‌ها فضای بازی کودک وجود دارد؟
آیا قبل از برگزاری مراسم می‌توان کیفیت غذا‌ها را بررسی کرد؟تا به اینجا مجموعه سؤالات کلیدی را در دست دارید و می‌توانید بر اساس آن معیار‌های انتخاب تالار عروسی و تالار پذیرایی را برای خود تعیین کنید. با توجه به فصلی که قرار است در آن مراسم بگیرید، یعنی در فصل‌های گرم یا در فصل‌های سرد، به سیستم گرمایش و سرمایش مکان عروسی‌تان باید توجه کنید. زیرا که شما به عنوان میزبان باید مراقب این مسائل باشید و شبی خاطره‌انگیز را برای مهمانان خود رقم بزنید. موضوع فصل می‌تواند در پذیرایی شما از مهمانان نیز مؤثر باشد. اگر در فصل گرما مراسم می‌گیرید حتماً برای پذیرایی از مهمانان در چند طعم متفاوت آبمیوه سفارش دهید تا دربرگیرنده سلیقه متفاوت مهمانان باشد. اگر مراسم در پاییز و زمستان است، شیرکاکائو داغ، چای یا نسکافه می‌تواند انتخاب خوبی برای پذیرایی باشد.

نکات مهم برای انتخاب تالار عروسی و تالار پذیرایی

حتماً برای شما گاهی پیش آمده است و به یک تالار پذیرایی تهران دعوت شده‌اید و با یک سری مهمان مواجه شده‌اید که دعوت نبوده‌اند! پیشنهاد ما این است که با توجه به ظرفیتی که تالار دارد مهمان دعوت کنید و بر روی کارت دعوت خود دقیق ذکر کنید که چه کسانی دعوت هستند.
یکی از نکات ظریفی که باید عروس و داماد برای انتخاب سالن عروسی توجه کنند، سقف سالن می‌باشد. سقف سالن پذیرایی باید بلند باشد. سالن‌های با سقف کوتاه دلگیر هستند و مهمانان احساس خفگی می‌کنند.
توصیه اکید ما این است که مجدد روز قبل از مراسم، به تالار یا باغ عروسی خود سر بزنید تا مطمئن شوید که همه چیز مرتب است و ساعت تحویل و دریافت سالن را از مدیریت مجموعه بپرسید.حتماً تذکر دهید که سیستم‌های صوتی سالن، دارای عیب و خرابی نباشد و به طور کلی درباره‌ی گروه موسیقی و برنامه‌های تالار برای پخش موسیقی به طور دقیق پرسش کنید.

تالار عروسی

تست کیفیت غذا از معیار‌های انتخاب تالار عروسی

یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که باید در هنگام بستن قرارداد انجام دهید، ملاقات با مدیر تالار عروسی است، با برگزاری یک جلسه، تمام آنچه که مد نظرتان است و روی آن حساس هستید را مطرح کنید. در پروسه جلسه حتماً با مدیر تالار درباره انواع پیش غذا، غذا، سالاد و دسر صحبت کنید و تصمیم خود را نهایی کنید. یکی از راه‌هایی که می‌توانید به بررسی کیفیت غذای تالار عروسی مشخص شده برسید، این است که غذا را تست کنید. البته شما می‌توانید تهیه شیرینی و میوه را خودتان برعهده بگیرید و این کار را به مسئول تالار واگذار نکنید زیرا که شما بهتر سلیقه و ذائقه مهمانان خود را می‌دانید.
مثلاً یک شب به صورت سرزده به تالار یا باغ رفته و بعد از ملاقات با مدیر تالار تقاضای تست غذا و مشاهده نوع سرویس دهی را می‌کنید.
شما با سرزده رفتن متوجه سرویس دهی مهمانداران، برخورد آن‌ها با مهمانان، نوع پوشش آن‌ها، کیفیت ظروف پذیرایی و موارد دیگر از نزدیک می‌شوید. و این مسائل به شما کمک خواهد کرد که تصمیم نهایی خود را راحت‌تر بگیرید. داشتن یک جلسه و مطرح کردن تمام دغدغه‌ها باعث می‌شود که شما با خیالی آسوده مراسم خود را برگزار کنید.

موقعیت جغرافیایی تالار عروسی

نکته دیگری که در معیار‌های انتخاب تالار عروسی و تالار پذیرایی مؤثر است موقعیت جغرافیایی تالار عروسی شما است. تالار محل برگزاری جشن عروسی شما باید از جهت دسترسی شهری، وضعیت مناسبی داشته باشد. یکی از مهمترین معیار‌ها در انتخاب تالار عروسی دسترسی شهری است. زیرا مهمانان شما باید این مسیر را طی کنند و اگر در ترافیک سنگین بیوفتند و یا مجبور شوند به خارج از شهر بیایند، موجب کلافگی و خستگی آن‌ها خواهد شد.
خصوصاً آنکه اگر مراسم شما در وسط هفته برگزار شود و مهمانان شما فردای آن شب به سرکار ‌می‌روند و این خستگی همچنان با آن‌ها همراه است. همچنین دوری مسافت برای مهمانانی که که بچه‌های کوچک داشته باشند، سالخورده‌ها و کسانی که وسیله‌ی نقلیه نداشته باشند مشکل بزرگی خواهد بود و اگر نتوانند در مراسم عروسی شما شرکت کنند نباید از آن‌ها دلخور شوید.
یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب تالار، این است که تالار یا باغ عروسی را در نزدیکی آرایشگاه عروس و آتلیه عکاسی خود انتخاب کنید زیرا خود شما شما هم باید این مسیر را طی کنید و نباید دیر در جشن خود حاضر شوید. چون هیچ چیز بد‌تر از این نیست که عروس و داماد موقع شام به جشن خود برسند. از راه کار‌های دیگر این است که تمام برنامه‌های خود را از صبح زود آغاز کنید تا دقیق و سر ساعت به مراسمی که شما میزبان آن هستید برسید.

جای پارک ویژه مهمانان دعوت شده به تالار پذیرایی

جای پارک نیز از دیگر معیار‌های انتخاب تالار عروسی و تالار پذیرایی می‌باشد. شما باید به دنبال مکانی باشید که برای مهمانان جای پارک وجود داشته باشد. بسیاری از سالن‌های پذیرایی هستند که پارکینگ اختصاصی برای مهمانان در نظر گرفته‌اند. مبلغ ورودی پارکینگ بر عهده داماد است نه مهمانان. زیرا که جشن متعلق به عروس و داماد است و مهمانان به خاطر دعوت شما در جشن حضور دارند. ضمن آنکه معمولاً برای شما هدایایی نیز ممکن است آورده شود و نباید به ان‌ها هزینه دیگری تحمیل شود.

نظرات

0

امتیاز دهید