تالار عروسی

هزینه سالن عقد و محضر در سال 1403 (تعرفه دفاتر ازدواج)

تاریخ انتشار آگهی : ۲۵ دی ۱۴۰۲

اشتراک گذاری

توضیحات
اگر در آستانه برنامه‌ریزی برای ازدواج هستید احتمالاً یکی از موضوعاتی که می‌خواهید بدانید هزینه سالن عقد و محضر است. از آنجایی که هزینه‌ها در زمان‌های مختلف دچار تغییراتی می‌شوند ما به شما جدیدترین نرخ محضر را می‌گوییم تا بودجه درست و دقیقی را برای آن در نظر بگیرید. هزینه سالن عقد می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. ما در کنار توضیح نرخ قیمت دفاتر به عوامل اثرگذار بر آن نیز می‌پردازیم. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص، با ما همراه باشید.

هزینه سالن عقد در سال 1403

نرخ ثابتی برای هزینه عقد در سال 1403 وجود دارد. اگر بخواهید در محضر عقد کنید هزینه قابل پرداخت برای شما، 845 هزار تومان است. توجه داشته باشید که در این هزینه هیچ خدمات و تشریفات دیگری لحاظ نشده است. اگر شما بخواهید از سایر خدمات برای عقد استفاده کنید لازم است هزینه بیشتری را بپردازید که هر کدام جداگانه حساب می‌شود. این هزینه برعهده مرد و خانواده آن است اما میتواند توافق شود. اما برای جشن و مراسم عقد هزینه ها به شرح زیر است:
هزینه های سالن عقد حدود هزینه به تومان
پذیرایی متوسط در سالن های کم هزینه بدون شام حدود 3 الی 5 میلیون تومان برای 15 نفر
پذیرایی متوسط در سالن های متوسط بدون شام حدود 5 الی 7 میلیون تومان برای 15 نفر
پذیرایی درجه یک در سالن های متوسط بدون شام حدود 6 الی 10 میلیون تومان برای 15 نفر
پذیرایی متوسط در سالن های درجه یک بدون شام حدود 8 الی 12 میلیون تومان برای 15 نفر
پذیرایی درجه یک در سالن های درجه یک بدون شام حدود 10 الی 16 میلیون تومان برای 15 نفر
پذیرایی تشریفاتی با عکس و فیلم و خدمات مختلف بدون شام حدود 7 الی 20 میلیون تومان برای 15 نفر
منو غذا سالن های عقد هر نفر بین 200 الی 400 هزار تومان

عوامل مؤثر بر هزینه سالن عقد

شاید برای شما هم سؤال باشد چرا هزینه سالن عقد از جایی به جای دیگر متفاوت است. فاکتورهای متعددی بر این موضوع تأثیرگذار است که یکی از آنها نوع و میزان خدماتی است که هر سالن عقد ارائه می‌دهد. برای مثال اگر شما بخواهید موسیقی زنده برای مراسم داشته باشید قطعاً هزینه آن با موسیقی که صرفاً از دستگاه پخش شود تفاوت زیادی خواهد داشت.

جهت مشاهده و انتخاب سالن عقد در تهران کلیک کنید.

همچنین تزئیناتی نظیر گل‌آرایی، شمع‌آرایی و به طور کلی اکسسوری‌هایی که در سالن استفاده می‌شود هر کدام می‌توانند قیمت نهایی را بیشتر کنند. اگر سالن برای دیزاین از گل طبیعی استفاده کند نسبت به گل مصنوعی هزینه بیشتری خواهد داشت. حتی میزان گلی که در سالن به کار می‌برند نیز خالی از تأثیر نیست. ممکن است شما با سالنی مواجه شوید که سرتاسر آن با گل‌هایی گران‌قیمت و زیبا تزئین شده است. در حالی که در یک سالن دیگر حجم گل‌های استفاده شده ممکن است کمتر و صرفاً در برخی بخش‌ها باشد. مورد دیگری که به طور قطع، باعث افزایش هزینه می‌شود رزرو سالن عقد در منطقه‌ بالای شهر و خوش آب‌وهوای تهران است. هر چه شما در محدوده گران‌تری از شهر، اقدام به رزرو کنید مبلغ بیشتری را نیز باید بپردازید. این موضوع تقریباً همیشه در مورد بیشتر سالن‌ها صدق می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید هزینه سالن عقد و محضر را کاهش دهید می‌توانید در منطقه متوسطی از شهر، سالن را رزرو کنید. علاوه بر تمام این موارد، نوع سالنی که آن را اجاره می‌کنید نیز مهم است. ممککن است شما یک سالن کاملاً لاکچری و لوکس را که وسعت زیادی هم دارد انتخاب کنید. در این صورت منطقی است که مبلغ بالاتری را هم پرداخت کنید. هزینه سالن عقد

هزینه عقد آریایی چقدر است؟

یکی از رسم‌های زیبایی که در چندین سال اخیر در مراسم عقد به آن توجه می‌شود عقد آریایی است. امروزه بسیاری از عروس و دامادها دوست دارند این سنت زیبا را در مراسم خود به جای آورند. طبق این رسم، عروس و داماد، نوعی دکلمه که گویی در زمان ایران باستان نیز استفاده می‌شده است را به زبان می‌آورند. به طور کلی تعرفه مشخصی برای این سنت وجود ندارد اما در سال‌های اخیر هزینه‌ای حدود 500 هزار تومان بوده است که ممکن است در سال 1403 بیشتر نیز شده باشد.

چه مدارکی برای عقد محضری لازم است؟

برای آن که بتوانید ازدواج خود را ثبت کنید نیاز به تعدادی از مدارک دارید که همراه خود در محضر عقد داشته باشید. این مدارک شامل موارد زیر می‌شود:
  • شناسنامه عکس‌دار و کپی از تمام صفحات را به همراه داشته باشید.
  • همراه داشتن کارت ملی عروس و داماد و فتوکپی آنها
  • نتایج آزمایشاتی از قبیل (تالاسمی، عدم اعتیاد، دریافت واکسن کزاز و…) که قبل از ازدواج هر یک از زوجین انجام می‌دهند را باید همراه خود داشته باشند.
در ادامه مطلب به شما توضیح می‌دهیم چه عواملی بر هزینه سالن عقد و محضر در سال 1403 تأثیرگذار است.

چطور هزینه عقد را کاهش دهیم؟

این روزها با افزایش مشکلات اقتصادی، هزینه عقد و عروسی بار زیادی را بر روی خانواده‌ها می‌اندازد. پرداخت هزینه سنگین این مراسم کار ساده‌ای نیست و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و انتخاب درست دارد. اگر هزینه مراسم برای شما زیاد است چند راه حل را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اولین مورد این است که سعی کنید تا حد امکان، مراسم خود را در زمان و تعطیلات و مناسبات خاص برگزار نکنید. اگرچه بیشتر افراد دوست دارند مراسم عقد خود را در آخر هفته برگزار کنند تا مهمانان نیز راحت‌تر بتوانند در مراسم شرکت کنند. ولیکن برای کاهش هزینه سالن عقد و محضر، یکی از راه‌ها همین است که چندان هم سخت و ناممکن نیست. ایده مناسب دیگر بهره‌گیری از پکیج‌ها و تخفیفات ویژه سالن‌ها در شرایط خاص است. بسیاری از سالن‌های عقد، این پکیج‌ها را در برخی روزهای سال ارائه می‌دهند که با پیگیری آنها می‌توانید از این ویژگی مثبت استفاده کنید. همچنین گاهی پیش می‌آید که افراد دیگر زمانی که نزدیک مراسم عروسی یا عقد آنها است رزرو خود را کنسل می‌کنند. در این شرایط، مدیریت سالن، برای جلوگیری از ضرر ناشی از این اتفاق× تخفیف لحظه آخری برای سالن می‌گذارد. اگر در سایت‌های مختلف مدام گوش به زنگ باشید می‌توانید از این فرصت‌های خوب و استثنايی برخوردار شوید. راه دیگری که به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند حذف کردن خدماتی است که نبودن آنها تأثیر زیادی بر کیفیت مراسم ندارد. برای مثال شما می‌توانید از تنوع غذایی برای پذیرایی بکاهید، موسیقی زنده را حذف و یا از گروه‌های موسیقی با قیمت پایین‌تر استفاده کنید. تعداد مهمانان را کم و سالن متوسطی را برای مراسم اجاره کنید. ما در این مقاله به شما راجع به هزینه سالن عقد در سال 1403 توضیح دادیم. امیدوارم با خواندن این مقاله جواب سؤالات خود را پیدا کرده باشید.

اطلاعات تماس این تالار

دریافت قیمت منو ها و تخفیف
هنگام مراجعه آشنایی خود را از طریق سایت "تالارعروسی" اعلام نمایید تا از تخفیفات مجموعه ما بهره مند شوید.

امکانات هزینه سالن عقد و محضر در سال 1403 (تعرفه دفاتر ازدواج)

امکانات فعال
  • پارکینگ اختصاصی

  • آسانسور

  • طرح ازدواج آسان

  • کیک و شیرینی

  • عکاسی و فیلمبرداری

  • آتش بازی

  • گل آرایی

  • نورپردازی

  • محوطه و فضای سبز

  • سفره خانه سنتی

  • کافی شاپ

  • سیستم صوتی

  • میوه

  • اتاق عقد داخل سالن

  • استیج رقص

  • اتاق عقد مجزا

  • شمع آرایی

  • نمایشگر تصویر

  • سفره عقد

  • اینترنت بی سیم

  • روف گاردن

  • محل بازی کودک

امکانات غیرفعال

نظرات، نقد و بررسی هزینه سالن عقد و محضر در سال 1403 (تعرفه دفاتر ازدواج)

0

امتیاز دهید