تالار عروسی

نکاتی در مورد نوشتن متن کارت عروسی

تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

اشتراک گذاری

نکاتی برای نوشتن متن کارت عروسی

کارت عروسی همواره یکی از بخش‌های مهم در عروسی هر شخصی محسوب می‌شود. عروس و دامادهای زیادی سعی می‌کنند تا با دقت کافی اقدام به انتخاب کارت دعوت کنند. هر کارت دعوتی نیز ویژگی‌های خاص خودش را دارد که با توجه به سلیقه افراد، این تمایز مشخص می‌شود. ما امروز می‌خواهیم نکاتی در مورد نوشتن متن کارت عروسی را به شما توضیح دهیم.
متنی که شما روی کارت خود می‌نویسید اهمیت زیادی دارد. این کارت قرار است سال‌های طولانی در جعبه خاطرات شما و عزیزانتان باقی بماند. بنابراین انتخاب کارت دعوت مناسب مانند جزئیات دیگر در عروسی، حائز اهمیت است. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مهم را در مورد این موضوع بدانید.

متن کارت عروسی رسمی باشد یا خودمونی؟

حتماً تا به حال با کارت‌های عروسی مختلف از دوستان و نزدیکان مواجه شده‌اید. احتمالاً هر کدام از آن‌ها در عین شباهت‌ها، تفاوت‌هایی را نیز داشته‌اند. بخشی از این تفاوت مربوط به رسمی بودن یا خودمونی بودن متن کارت است. برخی از افراد دوست دارند متن‌های خودمونی را در کارت عروسی بگنجانند.
واقعیت این است که متن‌های غیررسمی عموماً احساس همزادونداری بیشتری را با مخاطب، برمی‌انگیزانند. به همین خاطر است که این دسته افراد تصور می‌کنند متن خودمونی انتخاب بهتری نسبت به گزینه‌های دیگر است. این بدان معنا نیست که متن‌های رسمی دیگر کاربردی ندارند. اتفاقاً متن‌های رسمی زیادی نیز وجود دارند که جذاب و دلنشین هستند.
فلذا برای جلب توجه بیشتر مخاطب، بیشتر از هر چیز لازم است از متن درستی استفاده کنید تا اینکه به رسمی یا غیررسمی بودن آن توجه کنید. بنابراین سبک‌های نوشتن نیز از جمله نکاتی برای نوشتن متن کارت عروسی محسوب می‌شوند.

متن کارت عروسی شامل چه چیزهایی است؟

یکی دیگر از سؤالاتی که احتمالاً برای شما به وجود می‌آید، این است که چه موضوعاتی را روی کارت، باید نوشت. برخی موضوعات هستند که روی هر کارت عروسی باید نوشته شوند. بدان معنا که شما نمی‌توانید از نوشتن آنها خودداری کنید. این موضوعات می‌تواند موارد زیر باشد.

  • نام عروس و نام داماد روی کارت عروسی نوشته می‌شود.
  • در قدم بعدی، تاریخ عروسی به طور دقیق ذکر می‌شود.
  • زمان شروع و پایان مراسم عروسی
  • آدرس و نام مکان و تالار عروسی نیز حتماً نوشته می‌شود.
  • در نهایت متنی که برای دعوت از مهمانان به صورت رسمی یا غیررسمی نوشته می‌شود.
  • شعر یا متنی درخور مراسم عروسی نیز در اکثر کارت دعوت‌ها دیده می‌شود که یکی از دلایل آن، انتقال احساس بیشتر به مخاطب است.

همانطور که دیدید مواردی که در بالا ذکر شد جزو متونی هستند که در کارت عروسی نوشته می‌شوند. هر کسی با توجه به سلیقه خود و نوع کارتی که سفارش می‌دهد این متن‌ها را در بخش‌های مختلف کارت دعوت، می‌نویسد.

متن کارت دعوت

چطور کارت عروسی را پشت نویسی کنیم؟

شاید با خود بگویید این موضوع دیگر نیازی به توضیح ندارد و کار راحتی است. در واقع نظر شما درست است و انجام این کار بسیار ساده است؛ اما نکاتی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم. روش پشت‌نویسی کردن، با توجه به اینکه شما آن را برای چه کسی می‌نویسید می‌تواند متفاوت باشد. پشت نویسی کردن می‌تواند برای افراد مختلف کاملاً فرق داشته باشد.
برای مثال نوع پشت نویسی روی کارت برای فرد مجرد با فرد متأهل متفاوت است. بر این اساس، پشت‌نویسی می‌تواند به چند روش برای چند گروه، تقسیم شود. پشت نویسی براساس مجرد بودن، متأهل بودن، نوع شغل و افراد دارای فرزند انجام شود. بنابراین نحوه پشت‌نویسی نیز از جمله نکات نوشتن متن کارت عروسی است.
برای درک بهتر مطالب، به مثال‌های زیر توجه کنید.

  • برای افراد مجرد می‌توان از (سرکار خانم – و سرکار آقا) استفاده کرد.
  • برای افراد متأهل می‌توان جمله (آقای سعیدی به همراه بانوی گرامی یا خانم سعیدی همراه همسر گرامی) استفاده نمود.
  • براساس شغل می‌توان جمله (جناب/ سرکار خانم دکتر سعیدی) را به کار برد.
  • برای دعوت خانواده نیز جمله (خانواده محترم سعیدی به همراه فرزندان) کاربرد دارد.

راه های بهتر دیدن شدن متن

فرض کنید که متن مناسب را برای کارت دعوت پیدا کردید و نکات مربوط به آن را رعایت کردید. در قدم بعدی باید چه کاری را انجام دهید و چهه چیزی را رعایت کنید؟ علاوه بر خوب بودن متن، موارد دیگری نیز هستند که بر بهتر دیده شدن متن شما اثرگذار هستند. بنابراین لازم است این نکات را بدانید تا یک کارت عروسی بی‌نقص داشته باشید.

ما در این بخش می‌خواهیم مسائل کوچکی که تأثیر زیادی بر نوشته شما می‌گذارند را توضیح دهیم. اولین موردی که برای نوشتن متن کارت عروسی و بهتر شدن آن باید دقت کنید جنس کارت دعوت است. اگر کارتی که انتخاب می‌کنید از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد باعث می‌شود نوشته شما به خوبی دیده نشود.
فرقی ندارد چه جنس کارتی را انتخاب می‌کنید؛ مهم باکیفیت بودن آن است. کارت عروسی می‌تواند چوبی، مقوایی، پارچه‌ای، گلاسه و… باشد. البته اگر کارت دعوت شما به صورت دیجیتالی باشد دیگر این مشکل را به کل، نخواهید داشت.

عوامل مؤثر دیگر بر متن کارت عروسی

عامل دیگری که بر نوشته شما اثرگذار است رنگ کارت دعوت است. واضح است که رنگ کارت، باید به گونه‌ای باشد که مانع از دیده شدن متن کارت، نشود. یک متن تیره روی پس‌زمینه تیره یا یک متن روشن روی پس‌زمینه روشن، در اکثر مواقع انتخاب مناسبی نیست. بنابراین دقت لازم را در این موضوع داشته باشید تا نوشته شما به دلیل نامناسب بودن پس‌زمینه، ایراد پیدا نکند.

همچنین دیدن کنید از باغ تالارهای تهران

آخرین موردی را که باید حتماً در نظر داشته باشید ریز نبودن متن است. متن شما نباید آنقدر ریز باشد که چشم را برای خواندن اذیت کند. شما ممکن است شعر زیبایی را برای کارت عروسی انتخاب کرده باشید؛ اما کوچک بودن نوشته باعث می‌شود افراد از خواندن آن صرفه‌نظر کنند. سعی کنید متن سایز مناسبی داشته باشد و برای بهتر دیده شدن به اندازه کافی برجسته باشد.
همچنین انتخاب فونت مناسب نیز می‌تواند کارت شما را زیباتر کند. خواندن برخی فونت‌ها برای افراد، سخت است و نمی‌توانند به راحتی آن را متوجه شوند. موقع انتخاب کارت، به فونت نیز توجه کنید و ببینید آیا خواندن آن برای خود شما آسان است؟ اگر توانستید متن را بدون دشواری بخوانید یعنی فونت مناسبی را انتخاب کرده‌اید.
بنابراین برای نوشتن متن کارت عروسی حتماً به این نکات توجه داشته باشید.

متن کارت عروسی

در این مقاله مواردی را که برای نوشتن متن کارت دعوت مهم هستند به شما توضیح دادیم. همانطور که متوجه شدید چندین نکته در ارتباط با این موضوع وجود دارد که لازم است آنها را رعایت کنید. این نکته‌ها اگرچه در ظاهر بی‌اهمیت و کوچک هستند؛ اما تأثیر نهایی آنها بر نوشته شما مشهود خواهد بود.
بنابراین تلاش شما بر این باشد تا این نکات ریز را رعایت کنید تا کارت دعوت باکیفیت و مناسبی داشته باشید. یک کارت عروسی زیبا برای زیباتر دیده شدن همه نکات فنی نیز باید در آن رعایت شده باشند. توجه به این جزئیات به شما کمک می‌کند تا بهترین کارت دعوت را برای مراسم خود داشته باشید.

نظرات

0

امتیاز دهید