تالار عروسی

چک لیست کامل و حرفه‌ای برای برگزاری مراسم عروسی و کار‌های آن

تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱

اشتراک گذاری

چک لیست کامل و حرفه ای برای برگزاری مراسم عروسی

همیشه وقتی برای یک مراسم مهم آماده میوشیم ممکن است به قدری کار‌ها زیاد باشد که دچار سردرگمی شویم و در نهایت خیلی از امور مهم را از قلم بیندازیم. از جمله کار‌هایی که برای این جور اتفاقات باید در اولویت خود بگذارید، داشتن چک لیست است. فرض کنید نزدیک به زمان عروسی شما است و شما بعد از توافقات اولیه، زوج مورد پسند خود را یافته‌اید و برای‌ایده‌آل‌ترین مراسم برنامه‌ریزی می‌کنید. برای این مراسم مهم حتماً باید از چک لیست کامل و حرفه‌ای برای برگزاری مراسم عروسی استفاده کنید. در این مطلب سعی شده است بر اساس یک زمانبدی درست چک لیست کامل و حرفه‌ای برای برگزاری مراسم عروسی و کار‌های آن به شما ارائه شود.

چک لیست کامل برای عروسی

قاعدتاً بعد از اینکه خانواده عروس و داماد به توافق رسیدند، تقویمی آورده می‌شود و تاریخ عقد و عروسی را مشخص می‌کنند. معمولاً این مراسم‌های مهم را در عید‌های مذهبی می‌گیرند. باتوجه به سلیقه عروس و داماد تعیین فصل عروسی هم می‌تواند به دست خودشان باشد. مثلاً در فصل بهار یا فصل پاییز باشد. دوران نامزدی فرصت خوبی است تا در رابطه با استایل‌های عروسی و عقد بیشتر‌ایده بگیرید. یکی از منبع‌های خوب می‌تواند سرچ در سایت‌های معتبر و‌ایده گرفتن از شبکه‌های اجتماعی باشد. همچنین شما می‌توانید نوع و سبک مراسم عروسی خود را نیز در این دوره تعیین کنید که به صورت کلاسیک یا مدرن برگزار شود.

چک لیست کامل و حرفه‌ای برای برگزاری مراسم عروسی

چک لیست کامل و حرفه‌ای برای برگزاری مراسم عروسی و کار‌های آن از اهمیت بالایی برخوردار است و شما را چند پله جلو میاندازد. احتمالاً نامزدی را به صورت کاملاً مبهم برگزار می‌کنید و حتی در خیلی از خانواده‌ها برگزاری جشن برای نامزدی مرسوم نیست. صرفاً خانواده‌ها کنار هم جمع می‌شوند و برای عروس خانم هدایایی آورده می‌شود و مهم‌تر از آن این است که حلقه‌ای به نام نشان در دست عروس می‌کنند.
اما می‌رسیم به یکی از مهم‌ترین مراسم‌ها که عقد است. در این مورد باز هم بسته به سلیقه و برنامه‌ریزی شما چک لیست عروسی می‌تواند متفاوت باشد. بعضی از خانواده‌ها مراسم عقد را در یک سالن عقد تهران به صورت اجاره‌ای برگزار می‌کنند. بعضی دیگر برای آن تالاری مانند تالار عروسی می‌گیرند و با شکوه برگزار‌ی کنند.

چک لیست عروسی

چک لیست مراسم عقد

البته هستد خانواده‌هایی که جدای از عقد محضری یک عقد کوچک و خودمانی نیز در منزل عروس برگزار می‌کنند و خانوادگی جشن می‌گیرند. پس اگر از آن دسته عروس‌هایی هستید که باید به محضر بروید و بعد از آن در منزل نیز، مراسم کوچکی دارید حتماً باید چک لیست کامل و حرفه‌ای برای برگزاری مراسم عروسی و کار‌های آن داشته باشید. در چک لیست خود تاریخ عقد را تعیین کنید و در پایین آن موارد لازم را بنویسید مثلا:

  • خرید مانتو و شال سفید برای عقد محضری
  • خرید حلقه عقد عروس و داماد
  • آراسته کردن مو و ناخن و وقت گرفتن از ارایشگاه
  • خرید کت و شلوار داماد برای عقد
  • خرید لباس مجلسی برای عروس
  • اگر در منزل مراسم دارید، حتماً یک تزئین و گل‌آرایی داشته باشید.
  • هماهنگی با گل فروشی
  • خرید کفش مجلسی عروس
  • مطرح کردن موارد لازم به خانواده داماد
  • بودجه‌بندی هزینه برای پذیرایی(خرید شیرینی و میوه)

خرید های دو نفره عروس داماد

برای این نوع خرید‌ها بهتر است عروس و داماد خودشان تصمیم بگیرند و خانواده‌ها نقش تسهیل‌گر و حمایت‌کننده را اجرا کنند. زیرا که از همین روز‌ها باید معنای تصمیم‌گیری، همراه بودن، در چالش‌ها کنار هم قدم برداشتن را بیاموزند.
از مهم‌ترین خرید‌ها، که باید در چک لیست کامل و حرفه‌ای برای برگزاری مراسم عروسی و کار‌های آن آورده شود. خرید حلقه عقد است. که عروس و داماد باید سبک‌تر از حلقه عروسی انتخاب کنند. معمولاً زوجین برای عقد خود یک رینگ ساده انتخاب می‌کنند. در عین سادگی، شیک بودن خاص خود را دارد و برای روزمره نیز می‌توان از آن استفاده کرد.
برای محضر نیز سعی کنید جایی را انتخاب کنید که سفره عقد زیبایی انداخته باشد. این موضوع زیبایی عکس‌های شما را نیز چند برایر می‌کند. حتماً در چک لیست عروسی سر زدن به چند محضر باشد تا بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید و زمانی را برای آن خالی بگذارید.

یک قانون مهم برای تعیین تاریخ عروسی!

تاریخ عروسی از آن مواردی است که باید در چک لیست کامل و حرفه‌ای برای برگزاری مراسم عروسی و کار‌های آن هایلایت شود. بر اساس زمان‌بندی موجود بسیاری از کار‌ها باید برنامه‌ریزی شده پیش روند. ابتدا می‌خواهیم یک قانون را به شما بگوییم. معمولاً گفته می‌شود برای مراسم عروسی خود یک روز خوش یمن مثل اعیاد را انتخاب کنید ولی ادامه توضیحات را به شما نمی‌دهند. هر چقدر آن روز از اهمیت بالاتری برخوردار باشد یعنی یک عیدی باشد که همراه آن تعطیلی هم وجود داشته باشد قیمت اجاره تالار عروسی خصوصاً تالار عروسی تهران بالاتر است. پس اگر دنبال هزینه‌های اضافه نیستید می‌توانید یک روز معمولی یا حتی وسط هفته را برای مراسم خود انتخاب کنید.

چک لیست کار های عروسی

چک لیست بازدید مزون ها و آرایشگاه ها

برای مراسم عروسی باید چک لیست کامل و حرفه‌ای برای برگزاری مراسم عروسی و کار‌های آن داشته باشید. عروس خانم باید به مزون‌های مختلف سر بزند و لباس عروس‌های متنوعی را پررو کند تا با توجه به آناتومی بدنی که دارد بتواند یک لباس برازنده انتخاب کند. عروس خانم‌ها، معمولاً می‌توانند به بازدید عروس‌های آرایشگاه‌ها نیز سر بزنند و کار انواع آرایشگر عروس را ببینند. بعضی از عروس خانم‌ها علاقه دارند در مراسم خود خیلی تغییر کنند و بعضی دیگر دوست دارند آرایشی ساده و ملیح داشته باشند. پس در نتیجه باید سبک‌های مختلف را از نزدیک ببینند تا بر اساس سلیقه خود آرایشگاه عروس انتخاب کنند.

خرید کارت عروسی

خرید کارت عروسی نیز باید در چک لیست کامل و حرفه‌ای برای برگزاری مراسم عروسی و کار‌های آن باشد. امروزه تنوع کارت عروسی بسیار زیاد شده است و عروس و داماد می‌توانند به صورت حضوری خرید داشته باشند. البته اگر از آن دسته زوجین با ذوق هستند می‌توانند یک نسخه کارت عروسی آنلاین نیز داشته باشند تا زودتر به مهمانان خودتاریخ عروسی را اعلام کنند. زیرا که هر چقدر مهمانان شما از قبل، از تاریخ مراسم عروسی اطلاع داشته باشند امکان حضورشان چندبرابر می‌شود زیرا که آنان نیز می‌توانند به خوبی برنامه‌ریزی کنند.

اجاره ماشین و گل آرایی

بخش مهم دیگر گل‌آرایی و خرید دسته گل عروس است که همه موارد باید از قبل با گل فروشی هماهنگ شود. آقا داماد باید وقت رزرو کند تا ماشین را برای گل‌آرایی به دست گل فروش دهد. البته گاهی داماد ماشین را نیز اجاره می‌کند که باید حتماً از دو ماه قبل کار‌های آن را نیز کرده باشد. برای پذیرایی از مهمانان و مواردی که در پذیرایی آن‌ها وجود دارد باید حتماً با مدیریت تالار عروسی هماهنگ شود تا بهترین مراسم را داشته باشید. برای انتخاب آتلیه عکاسی و فیلم‌برداری، به سوابق کاری آتلیه دقت کنید و نمونه کار‌های آن‌ها را مورد بررسی کنید. در نهایت می‌توانید آتلیه‌ای مطابق با سلیقه خود انتخاب کرده و بهترین ثبت خاطره را در شب عروسی خود داشته باشید. سفارش کیک عروسی نیز در چک لیست کار‌های عروسی باید باشد و می‌توانید این کیک را دو طبقه و سه طبقه و بالاتر سفارش دهید. کیک عروسی سفید رنگ بوده و می‌تواند تزئیناتی با گل‌های سرخ، صورتی و یا به همراه اکسسوری‌ها داشته باشد.

روز عروسی فرا رسید!

روز عروسی رسید! شما برای آن روز هم باید چک لیست کامل و حرفه‌ای برای برگزاری مراسم عروسی و کار‌های آن داشته باشد
دوشِ آبِ گرم بگیرید تا به بخورید تا در طول روز اذیت نشوید.
* این، آخرین روز حضور شما در خانه پدری است. حتماً پدر و مادرتان را بغل کنید و بابت تمام زحمات و حمایت‌هایشان از آن‌ها تشکر کنید. از خواهر و برادر خود نیز تشکر کنی و خاطرات شیرین را یادآوری کنید.
* برای رفتن به آرایشگاه، زود‌تر از خانه خارج شوید تا به ترافیک نخورید به آنجا دیر نرسید.
* حتماً یک دست لباسِ نرم و راحتی به تن کنید.

باید های مراسم عروسی

قبل از شروع آرایش صورت، وضو بگیرید، نماز بخوانید، ناهار سبک میل کنید و مسواک بزنید و بعد زیر دست آرایشگر بنشینید.
* اگر بی‌انرژی هستید، یک نوشابه خنک انرژی‌زا و اگر عصبی هستید، یک دمنوش پاکتی در فنجانِ آب جوش، حالتان را بهتر می‌کند.
* بد نیست وسطِ روز، حالی از دامادِ خوشبخت بپرسید و تأکید کنید که فقط به خاطر خوشحال کردنِ او، اینجایید و فقط نگاه و نظر او، اهمیت دارد.
* اولین لحظه دیدنِ همسرتان، لحظه طلایی و مهمی است. حتی اگر خسته و نگرانید، خوب و مهربان برخورد کنید.
* معمولاً در فاصله بین آرایشگاه تا آتلیه و تالار، خانواده‌ها با تماس‌های پی در پی، سراغتان را می‌گیرند. لطفاً آرام و خوش اخلاق باشید.
* در روند عکاسی و فیلم‌برداری، وسواس به خرج ندهید و با خلق ژست‌ها و فیگور‌ها و نگاه‌ها و لبخند‌های طبیعی و بانشاط، از لحظه‌های حضور در آتلیه لذت ببرید.
* در طولِ جشن، به مهمانان، به خصوص مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و دختربچه‌ها که عاشق عروسی هستند، توجه ویژه داشته باشید.

نظرات

0

امتیاز دهید