تالار عروسی

چطور در مراسم عروسی عرق نکنیم؟

تاریخ انتشار : ۴ مرداد ۱۴۰۳

اشتراک گذاری

چطور در مراسم عروسی عرق نکنیم؟

به گزارش تالار عروسی ،شاید تصور کنید که تنها گرمای زیاد باعث تعریق خواهد شد. اما در واقع یکی دیگر از عوامل مهم تأثیرگذار بر عرق کردن، استرس و نگرانی می‌باشد. حال، تصور این موضوع که روز مراسم عروسی این اتفاق برای عروس یا داماد پیش بیاید چندان خوشایند نیست. اگر چه موضوعات مهم‌تری برای توجه در این روز وجود دارند. ولیکن نمی‌توان تأثیر عرق بر چهره و بدن را نیز نادیده گرفت.
اکنون این سؤال پیش می‌آید که چگونه در مراسم عروسی عرق نکنیم؟ ما در این مقاله چند راهکار به شما معرفی می‌کنیم که نگرانی شما را از این بابت تا حد زیادی بر طرف خواهد کرد. برای اطلاعات در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

استرس خود را با روش های مختلف کاهش دهید

یکی از روش‌های بسیار مهم برای افرادی که همواره نگران هستند این است که استرس خود را کاهش دهند. همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم نگرانی بر سیستم بدن شما تأثیر می‌گذارد که یکی از عوارض آن می‌تواند تعریق باشد. بنابراین اگر در حالت عادی هم تعریق بالایی دارید با اضافه شدن استرس، میزان عرق، دوچندان می‌شود.
شاید تصور کنید که باید کار عجیب و غریبی برای کاهش اضطراب خود انجام دهید. اما واقعیت آن است که این کار ساده است و کافی است شما به طور مستمر برخی نکات را تا رسیدن روز مراسم، رعایت کنید. یکی از کارهایی که به شما کمک می‌کند ورزش روزانه است. حتی اگر روزی ده دقیقه ورزش کنید نتیجه‌ای که بر روان و ذهن شما می‌گذارد بسیار قابل توجه است.
یکی از بهترین ورزش‌ها برای آرامنش ذهنی، یوگا و مدیتیشن است. فعالیت‌هایی از این قبیل باعث بهبود کیفیت انرژی شما می‌شود و قطعاً بر تصمیم‌گیری‌ها و بهتر شدن روند کارهای شما اثرگذار است. البته باید بدانید لازم نیست حتماً به خود سخت بگیرید. حرکات ساده‌ای در اینترنت پیدا می‌شوند که می‌توانید روزانه آنها را انجام دهید.

ریلکس کردن

از لوازم آرایشی مناسب استفاده کنید

عامل دیگری که مهم است آن را رعایت کنید استفاده از لوازم آرایشی مناسب در روز عروسی است. شاید در ابتدا این موضوع را بی‌اهمیت یا حتی بی‌ربط بپندارید. اما واقعیت این است که در جواب سؤال چطور در مراسم عروسی عرق نکنیم نمی‌توان آن را نادیده گرفت. بدن انسان به طور طبیعی به ویژه در فصل و آب‌وهوای گرم، تعریق می‌کند و این واکنش طبیعی بدن است.
بنابراین به احتمال زیاد آن را تجربه خواهید؛ حتی اگر در مراسم عروسی خود باشید. اما نیازی به نگرانی وجود ندارد اگر لوازم آرایشی باکیفیتی را استفاده کرده باشید. در صورتی که مواد آرایشی خوب باشد به سادگی با تعریق، خراب یا پاک نمی‌شود. بنابراین آرایش شما مدتی طولانی حتی با وجود تعریق به خوبی دوام می‌آورد.
در انتخاب آرایشگاه عروسی خود دقت کافی داشته باشید و از کیفیت محصولاتی که استفاده می‌کنند مطمئن شوید.

جنس مناسبی را برای لباس عروس و داماد انتخاب کنید

تصور کنید که تمام موارد بالا را رعایت کرده باشید اما اگر جنس لباس نامناسبی را انتخاب کنید تمام تلاش شما بی‌نتیجه می‌ماند. به ویژه لباس‌هایی که پلاستیکی هستند به سادگی بوی بد را به خود جذب می‌کنند و ممکن است با یک تعریق ساده، بوی ناخوشایندی از شما ساطع شود. خرید لباس عروسی با کیفیت و جنس پارچه خوب، از بوی بد تعریق تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.
به ویژه اگر مراسم شما در فصول گرم سال مانند تابستان برگزار می‌شود.

مصرف غذاهای مناسب برای جلوگیری از تعریق

همه این موارد را هم که کنار بگذاریم یک رژیم غذایی مناسب را نمی‌توان از قلم انداخت. نه تنها این موضوع به جلوگیری از تعریق کمک می‌کند بلکه روی جنبه‌های مختلف بدن شما نیز تأثیرگذار است. از جمله مواد غذایی که می‌تواند غدد تعریق را تحریک کند، غذاهای پرادویه، غذاهای سرخ‌کردنی، کافئین، غذای چرب و… می‌باشند.
بنابراین با توجه به این توضیحات اکنون می‌دانیم چطور در مراسم عروسی عرق نکنیم. علاوه بر این موارد، برخی غذاها و نوشیدنی‌ها که بدن را خنک نگه می‌دارند می‌توانند گزینه مناسبی برای مصرف باشند. برای مثال اگر مراسم در تابستان است شما می‌توانید آب‌دوغ‌خیار که یک غذای ایرانی ساده و سنتی ایرانی است را قبل از مراسم، میل کنید.
همچنین انواع نوشیدنی‌های تابستانی و خنک‌کننده مانند شربت سکنجبین، یخ‌ در بهشت هندوانه، آیس‌پک و… می‌توانند مفید باشند. البته بهتر است در مصرف هر کدام از از این‌ها اعتدال را رعایت کنید.

شربت سکنجبین برای خنک شدن بدن

شناخت نقاط تعریق بدن

بعد از رعایت نکات بالا بهتر است به این نکته نیز توجه کنید. شناخت نقاط تعریق بدن یکی از مواردی است که در این زمینه به شما می‌تواند کمک شایانی نماید. معمولاً علاوه بر زیر بغل، گردن، کف دست و قسمت بالای لب، نقاطی هستند که بیشتر امکان عرق کردن دارند. بنابراین بهترین راه حل این است که به آن نقاط، اسپری بدن یا هر خوشبوکننده دیگری را بزنید.
امروزه بادی‌اسپلش‌های متنوعی در رایحه‌های بسیار خوب و مختلف وجود دارند که می‌توانید از آنها برای بدن خود استفاده کنید. بنابراین یکی دیگر از جواب‌های سؤال چطور در مراسم عروسی عرق نکنیم استفاده از خوشبوکننده بدن است.

تالار عروسی با تهویه مناسب انتخاب کنید

یکی از موضوعاتی که برای مهمانان و میزبان می‌تواند آزاردهنده باشد تهویه نامناسب در تالار عروسی است. اگر تهویه مناسبی در مجموعه تالار باشد هوا به خوبی رد و بدل می‌شود و در نتیجه مهمانان احساس بهتری خواهند داشت. تهویه نامناسب علاوه بر آن که شما را آزرده‌خاطر می‌کند باعث می‌شود بیشتر عرق کنید.
از آنجایی که در این شرایط، هوا نیز به خوبی جابه‌جا نمی‌شود بوی بدی سالن را فرامی‌گیرد. یک تهویه، سیستم گرمایش و سرمایش مناسب، از این مشکلات جلوگیری می‌کند.

از اینکه تا انتهای مقاله ما را همراهی کردید از شما سپاس‌گزاریم. امیدواریم که این مقاله به سؤالات شما پاسخ داده باشد.

نظرات

0

امتیاز دهید