تالار عروسی

پروتکل های بهداشتی برای تالارها

تاریخ انتشار : ۹ مرداد ۱۴۰۱

اشتراک گذاری

بیماری مخرب ویروس کرونا چند سال است که بر تمام جهان حاکم شده و در امور کشورهای دنیا اخلال ایجاد نموده است. پروتکل های بهداشتی برای تالارها به همین منظور وضع شدند. فراگیری این ویروس منحوس محدودیت‌های زیادی برای مشاغل به ارمغان آورد. تالارهای پذیرایی و باغ تالارها هم از این قاعده جدا نیستند. چون تالارهای پذیرایی جمعیت زیادی را در یک مکان کوچک جمع می‌کند، از مشاغل پرخطر به شمار آمده و می‌توانند شیوع ویروس کرونا را به طرز چشمگیری سرعت ببخشند.

به همین علت تالارهای عروسی مدت‌ها تعطیل بودند. بازگشایی این تالارها بعد از ماه ها و به صورت مشروط انجام شد. اصناف برای تالارها پروتکل های بهداشتی خاصی تدوین کردند. تنها با استفاده از این پروتکل ها بود که تالارهای پذیرایی می توانستند به فعالیتشان ادامه دهند.

در ادامه شما را از پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده برای بازگشایی تالارهای پذیرایی و باغ تالارها و جدید باخبر می کنیم. پس با ما در ادامه ی این مقاله همراه باشید.

بازگشایی تالارهای پذیرایی و باغ تالارها

از ابتدای اسفند 98 تا کنون که در سال 1401 هستیم بیش از دو سال است که کرونا کم و بیش در جهان و کشور جولان می دهد. این بیماری خسارت‌های زیادی را به عروسی ها و هم چنین خانواده‌های زوجین، کارکنان تالارها، تالارداران و کلیه مشاغل مرتبط با مراسمات عروسی مثل آتلیه داران، مزون ها و آرایشگران وارد کرده است.

همچنین ببینید: سالن عقد تهران

خسارت های ناشی از کرونا برای تالارها

از جمله خسارت هایی که در دوران کرونا بر تالار عروسی وارد شد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعطیلی تالارهای عروسی باعث شد کارکنان تالارها از کار بی کار و برای فراهم کردن هزینه‌های روزمره زندگی خود و خانواده دچار مشکلات زیادی شوند.
  • تالارهای پذیرایی، باغ تالارها و تالار داران در زمان کرونا دچار آسیب های شدیدی از جمله ورشکستگی شدند.
  • بازگرداندن تمام بیعانه ای که تالارها از مشتریان خود گرفته بودند باعث شد دچار آسیب فراوانی شوند. زیرا با پول بیعانه برای مراسم آن ها تدارک دیده بودند.
  • عروسی زوج های بسیاری به تاخیر افتاد و این امر مشکلات فراوانی برای آن ها و خانواده شان به ارمغان آورد.

اما با این وجود مشکلات بیماری کرونا باعث تعطیلی تالارها شد. سلامت مردم امر مهمی بود که باعث شد تالاردارها در زمان اوج گیری شیوع ویروس کرونا مجبور باشند تالارها را ببندند.

البته بسته بودن تالارها باعث نشد جلوی ازدحام جمعیت و برگزاری مراسم های شلوغ به طور کلی گرفته شود. بسیاری از خانواده ها مراسم های خود را در منازل و باغ ها برگزار کردند. این جمعیت های بسیار در زمان کرونا یکی از عوامل پخش شدن ویروس بود. از طرفی برخی از دفترهای ثبت ازدواج و سالن های عقد نیز به برگزاری جشن های عقد و نامزدی اقدام کردند.

برگزاری این مراسم ها در خانه‌ به مراتب پرمخاطره تر از انجام مراسم در تالار بود و بیماری را بیشتر گسترش می‌داد. دلیل این امر آن بود که پروتکل‌های بهداشتی در منازل به طور کامل رعایت نمی‌شد. تالارها با رعایت سختگیرانه ی پروتکل‌های بهداشتی بیماری کرونا و رعایت فاصله ی اجتماعی بین مهمان‌ها، مراسم را برگزار و شیوع بیماری را کنترل می‌کنند.

به علت کاهش خسارت‌های وارده به اقشار مختلف ناشی از تعطیلی تالارها و جلوگیری از برگزاری مراسم در اماکن کوچک وخصوصی، ستاد مبارزه با کرونا با رعایت سختگیرانه پروتکل های بهداشتی به تالارها اجازه ی بازگشایی داد.

البته لازم به ذکر است این بازگشایی فقط در مناطق آبی و زرد از نظر وضعیت کرونایی و تنها با 50 درصد ظرفیت تالارهای پذیرایی و باغ تالارها صورت گرفت. با گذشت زمان و افزایش شهرهای آبی و زرد بیشتر تالارها کار خود را شروع کردند.

همچنین ببینید: تالار تهران

اعلام پروتکل ها برای بازگشایی تالار

در تاریخ 7 خرداد 1399 آقای خسرو ابراهیمی نیا، ریاست اتحادیه تالارداران پذیرایی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تسنیم، در خصوص آخرین تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا برای بازگشایی تالارهای پذیرایی و باغ تالارها، اظهار کرد:

” اتحادیه، پروتکل ها پیشنهادی خود جهت بازگشایی تالارهای پذیرایی و باغ تالارها را در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا  مطرح کرده است. قرار شده است ستاد ملی کرونا پروتکل های پیشنهادی را بررسی کند و آینده نتیجه ی نهایی را اعلام کند. امیدواریم با بررسی های انجام شده اقدامات مناسبی جهت بازگشایی تالارها انجام شود و البته تالارداران محترم نیز با رعایت جزئیات پروتکل های اعلامی وزارت بهداشت را بدقت اجرا نمایند.”

همینطور ببینید: تالارهای مشهد

پروتکل های بهداشتی وضع شده برای تالار

  1. بازگشایی تالارها تنها در مناطق زرد و آبی که از لحاظ کرونایی کم خطر هستند صورت پذیرفت.
  2. تالارهای پذیرایی و باغ تالارها باید تنها معادل 50 درصد از ظرفیت سالن خود مهمان بپذیرند.
  3. تعداد صندلی های دور هر میز باید یک دوم حالت عادی باشد. فاصله ی مناسب بین صندلی ها در هر میز نیز اهمیت دارد.
  4. میزها در سالن تالار باید با رعایت فاصله مناسب از هم چیده شوند.
  5. فضای سالن پذیرایی و داخل آشپزخانه باید مرتبا به طور کامل ضدعفونی شوند.
  6. تمام مواد خوراکی باید توسط تالار به خوبی شسته و ضدعفونی شوند.
  7. تمامی کارکنان و پرسنل تالارها و باغ تالارها موظف هستند به صورت مرتب تست کرونا بدهند. تنها در صورت منفی شدن تست کرونا مجاز به کار در تالار و مراسم هستند.
  8. همه ی کارکنان تالار باید در زمان کار ماسک و دستکش بپوشند.
  9. پذیرایی تالارها تحت هیچ شرایطی نباید به صورت سلف سرویس باشد؛ زیرا در پذیرایی به شیوه سلف سرویس ازدحام جمعیت در صف ها اتفاق می افتد. این موضوع خود می تواند عاملی برای گسترش ویروس کرونا باشد.
  10. سرو غذا باید به صورت پرس های تک نفره صورت بگیرد.
  11. برای پذیرایی باید از ظرف های یکبار مصرف استفاده شود.
  12. هنگام ورود مهمان ها به تالار، باید با استفاده دستگاه تب سنج، یک معاینه معمولی به عمل بیاید.
  13. در طول مراسم، پرسنل باید مراقب رعایت فاصله مناسب بین مهمان ها باشند.

شرط ادامه فعالیت تالارها

با وجود با ثبات شدن شرایط بیماری کرونا در ایران و کاهش آمار مبتلایان و فوت شدگان، هم چنان رعایت پروتکل ها و مقررات بهداشتی الزامی است. زیرا هر آن امکان بازگشت دوباره ی شرایط قرمز و خانمان سوز کرونا وجود دارد.

در آخر اینکه، در شرایط خطرناک فعلی جهان که هزاران نفر در دنیا بیمار می شوند و از بین می روند، ادامه ی روند مثبت و کاهشی کرونا در ایران تنها با رعایت نکات بهداشتی امکان پذیر است تا ضررهای پیشین برای تالارها و مردم اتفاق نیفتد. پس بیایید با رعایت نکات بهداشتی و حاضر نشدن در جشن ها و عروسی ها در صورت داشتن علائم بیماری به عدم شیوع آن کمک کنیم.

نظرات

0

امتیاز دهید