تالار عروسی

نکات قرارداد تالار پذیرایی

تاریخ انتشار : ۱ مرداد ۱۴۰۱

اشتراک گذاری

قرارداد تالار پذیرایی مابین مشتری و صاحب تالار نوشته می شود. نکات قرارداد تالار پذیرایی در این مقاله خدمت شما ارائه خواهد شد. اسامی طرفین قرارداد به همراه نوع مراسم، تاریخ و ساعت و غذای سفارش داده شده به همراه مبلغ و تعهدات طرفین در این قرارداد قید می شود.

قرارداد تالارهای پذیرایی

قرارداد تالار پذیرایی ، قراردادی است که میان مشتری و خواهان تالار و مدیریت تالار به شکل قانونی بسته می شود. این قرارداد ارتباط میان طرفین قرارداد را تعیین می کند. قرارداد تالار پذیرایی به طور کلی تعیین میکند که انجام مراسم چگونه باید باشد. این به آن معنی است که درباره تعداد مهمانان، زمان برگزاری مراسم و… باید در این قرارداد توضیح داده شود.
هنگامی که این قرارداد مطابق توافق طرفین امضا شود، دو طرف را موظف به انجام تعهدات توافق شده در قرارداد میکند.

قانون قرارداد تالار عروسی

این نوع قراردادها بر اساس قانون مدنی تنظیم میشوند. در واقع این قرارداد را از نوع قراردادهای پیمانکاری به حساب می آورند. با توجه به ماده 10 قانون مدنی هر دو طرف میتوانند به هر شکلی که میخواهند قرارداد را تنظیم کنند. البته هر چه که درقرار داد بین دو طرف به عنوان توافق امضا شده باشد لازم الاجرا است.

اجاره تالار پذیرایی

همانطور قبلا گفتیم قرارداد میان متقاضیان و تالار های پذیرایی بسته می شود که هزینه های عروسی را بر دوش تالار می گذارد. این قرارداد که به صورت پیمانکاری تنظیم میشود، تالار را متعهد میکند تا مراسم را به بهترین شکل و بدون هیچ نگرانی برای متقاضی برگزار کند.
در صورتی که متقاضی درخواست کند که مراسم خود را به طور خاص و یا شکلی برگزار کند که تالار نتواند برگزار کند یا متقاضی فقط محیط تالار را نیاز داشته باشد، در این شرایط مالک تالار میتواند قرارداد اجاره تالار را تنظیم کند. در قرارداد اجاره ی تالار، تاریخ تحویل و دریافت تالار ذکر میشود. همچنین این قرارداد مستاجر را ملزم میسازد که تالار را همانطور که تحویل گرفته به مالک آن بازگرداند.

رزرو تالار پذیرایی

مراسم دارای اهمیت بسیار بالایی برای متقاضی دارد و با توجه به این مهم، اهمیت رزرو تالار دو برابر می شود. به همین دلیل است که نمونه قرارداد تالار پذیرایی امضا میشود.  شما در قرارداد بازه زمانی و چگونگی انجام مراسم مدنظرتان توسط تالار را مشخص میکنید. تالار موظف به پیروی از شرایط قید شده توسط شما است.
چنان که تالار در این امر موفق نباشد و مراسم شما درست برگزار نشود، میتوانید با استناد به این قرارداد از تالار شکایت کنید.

همچنین ببینید: باغ تالار غرب تهران

فسخ یک سویه ی قرارداد

قرارداد های تالار برای یک یا نهایتا چند روز تنظیم می شوند. متقاضیان تالار با توجه به اینکه صفر تا صد هزینه عروسی برعهده تالار است امکان فسخ قرارداد خود را ندارند.
شرایط فسخ در تالار ها با یکدیگر متفاوت است. قانون یک پارچه و مشخصی برای فسخ قرارداد عروسی وجود ندارد و به همین دلیل قانون فسخ قرارداد همان شروطی است که مدیران تالار قید می نمایند.

معمولا شرط فسخ قرار داد به وسیله ی مدیر تالار در همان اول، هنگام امضای قرارداد میان طرفین به متقاضی به طور کامل توضیح داده می شود.
همان گونه که قبلا گفته بودیم هزینه صفر تا صد مراسم عروسی برعهده تالار خواهد بود. به دلیل همین مسئله وقتی که رزرو کنندگان تالار درخواست فسخ قرارداد را ارائه دهند، تمامی هزینه هایی که تالار برای انجام مراسم از ابتدا خرج کرده است از میان رفته و بیهوده می شود. هر قدر زمان فسخ قرارداد به زمان برگزاری مراسم نزدیک تر باشد مبلغ جریمه پرداختی توسط رزروکنندگان به تالار بیشتر خواهد شد. لازم است بدانید در زمان یک روز مانده به برگزاری مراسم، رزرو کننده تالار اصلا نمیتواند قرارداد را فسخ کند

نظرات

0

امتیاز دهید