تالار عروسی

نمونه کارت عروسی جدید

تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۳

اشتراک گذاری

نمونه کارت عروسی جدید

عروسی هر فرد می‌تواند مهم‌ترین روز زندگی آن شخص باشد. فرقی ندارد کجای کشور یا حتی کجای جهان زندگی کنید این موضوع برای اکثر افراد مهم است تا همه چیز به طرز عالی پیش برود. از کلیاتی مانند رزرو یک تالار عروسی مناسب گرفته تا جزئیاتی نظیر کارت دعوت.

این روزها افرادی که به فکر تدارک مراسم ازدواج هستند یکی از چیزهایی که دنبال آن هستند کارت عروسی جدید است. طراحی یک کارت عروسی که حتی اگر سال‌ها بعد نیز به آن نگاه کنید همچنان زیبا باشد. از گذشته تاکنون انواع کارت‌های عروسی به شیوه‌های مختلفی طراحی شده است تا به عنوان نمادی از روز عروسی با جزئیات به یادگار بماند.

با ما همراه باشید تا ایده‌های مختلف و زیبا را ببینید و آنچه را که مورد پسند شما است بتوانید سفارش دهید.

چرا از کارت دعوت استفاده می‌ کنند؟

شاید برخی افراد تصور کنند کارت دعوت هزینه بیهوده‌ای است و نیازی به استفاده از آن نیست. از آنجایی که امروزه بسیاری از افراد از طریق تلفن و سایر شبکه‌های اجتماعی دعوت به مراسم را اعلام می‌کنند تصور می‌شود نیازی به کارت دعوت به خصوصی نیست. اما نکته‌ای که به آن دقت نمی‌کنند این است که کارت عروسی شبیه یک کارت تجاری نیست بلکه می‌تواند مفهومی نمادین داشته باشد که تا سال‌ها در ذهن شما و مهمانان باقی بماند.
کارت دعوت جدید یا قدیمی نمونه کوچک شده‌ای از بخشی از عروسی شما می‌تواند باشد. شما چه با مهمانان تماس بگیرید و چه صرفاً از طریق کارت، اطلاع‌رسانی کنید آنچه بیشتر در ذهن می‌ماند حرفی است که مکتوب شده است. علاوه بر این جزئیاتی از قبیل زمان و مکان مراسم و شعر یا متنی که انتخاب کرده‌اید نیز وجود دارد که هر موقع هر کسی به آن کارت نگاهی بیندازد همه چیز را به خاطر می‌آورد. چه بسا که کارت به زیبایی نیز طراحی شده باشد این یادآوری خاطره‌انگیزتر نیز خواهد شد.

انواع کارت عروسی

کارت‌های عروسی تنوع بسیار بالایی دارند و این موضوع هم نقطه قوت و هم نقطه ضعف می‌تواند محسوب می‌شود. مزیت تنوع زیاد آن‌ها این است که دست شما برای انتخاب باز است و احتمال آن که بتوانید طرحی کاملاً متناسب با سلیقه خود پیدا کنید بسیار بالا است. از طرفی مشکلی که می‌تواند ایجاد شود این است که تنوع زیاد ممکن است انتخاب را برای شما سخت کند.

در نتیجه شاید شما نتوانید از میان آن همه طرح زیبا تصمیم بگیرید کدام را انتخاب کنید. اما نگران این موضوع نباشید. ما در این جا سعی می‌کنیم با یک دسته‌بندی کلی از کارت‌های عروسی به شما انواع آن را نشان دهیم تا بتوانید بدون دردسر انتخاب کنید. مواردی را که برای شما در این مطلب در نظر گرفتیم شاخص‌ترین‌ها هستند.

فلذا از بین طرح‌های زیاد سرگیجه نمی‌گیرید و در عین حال طیف متنوعی از آن را مشاهده می‌کنید.

مطلب مرتبط: متن کارت عروسی

کارت دعوت جدید

اگر جزو افراد علاقه‌مند به سبک مدرن هستید احتمالاً کارت دعوت‌های جدید نظر شما را به خود جلب می‌کند. امروزه انواع و اقسام زیبا و جذابی از این کارت‌ها وجود دارد که در سبک‌های مختلفی ساخته شده‌اند. این سبک‌ها می‌تواند فانتزی، کلاسیک، مدرن، وینتج و… باشد. هر کدام از این کارت‌ها از جنس‌های متفاوتی به کار برده شده‌اند.
کارت دعوت جدید می‌تواند جنس کتان، پارچه‌ای و حتی چوبی باشد. شما می‌توانید یک کارت دعوت شیک از هر سبک و طرحی که دوست دارید سفارش دهید. کارت دعوت‌های جدید نیز سلایق مختلف را پوشش می‌دهند تا همه بتوانند یک طرح زیبا و به روز از آنچه در ذهن دارند را خرید کنند.

کارت دعوت چوبی

کارت دعوت یونیک

کارت دعوت

کارت دعوت خاص

طراحی کارت عروسی را خودتان انجام دهید

اگر گشتی در اینترنت بزنید می‌توانید انواع و اقسام کارت‌های عروسی را برای سلیقه‌ افراد مختلف ببینید که به سادگی خودتان می‌توانید طراحی کنید. به ویژه اگر ساده‌پسند باشید و به سبک مینیمال علاقه‌مند باشید این کار برای شما راحت‌تر نیز خواهد شد.
شما می‌توانید حتی دستور درست کردن کارت عروسی جدید و تمام مراحل آن را در اینترنت پیدا کنید. وسایل مورد نیاز آن را تهیه و خودتان اقدام به طراحی کنید.

این کار نیز به نوبه خود جذابیت‌های خودش را دارد. این که برای مراسم عروسی خود کارت دعوت را با دست‌های خود طراحی کنید ارزش معنوی آن را نیز می‌تواند بیشتر کند. البته اگر زمان انجام آن را داشته باشید و تعداد مهمانان آنقدر زیاد نباشد که زمان باارزش شما را برای کارهای مهم‌تر بگیرد.
در هر صورت افراد زیادی هستند که می‌توانند به سادگی و حرفه‌ای این کار را برای شما انجام دهند. پس نگران این موضوع نباشید و طراحی را به دست افراد متخصص این حوزه بسپارید.

طراحی کارت عروسی توسط خودتان

طراحی شخصی کارت عروسی

طراحی کارت عروسی

کارت دعوت وینتج

کارت عروسی دیجیتال

با پیشرفت تکنولوژی افرادی هم هستند که دوست دارند از ترندهای به روز دنیا استفاده کنند. افراد ساختارشکن احتمالاً جزو این دسته از افراد هستند. شما می‌توانید برای عروسی خود کارت عروسی دیجیتال داشته باشید. یکی از مزایای کارت عروسی دیجیتال این است که دیگر لازم نیست بخواهید تک به تک کارت‌ها را برای مهمانان ببرید و وقت زیادی از شما گرفته شود.

در صورت تحت وب بودن کارت دعوت به سادگی می‌توانید آن را برای همه در شبکه‌های اجتماعی ارسال کنید. این روزها تقریباً همه نیز اکثر شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب را در گوشی خود نصب دارند و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. به طور کلی کارت دیجیتال یک نوع کارت عروسی جدید محسوب می‌شود.

به ویژه برای افرادی که تعداد مهمان بالایی دارند گزینه به صرفه‌تر و راحت‌تری است. این روش در عین حال معمولاً هزینه کمتری دارد و می‌تواند به عنوان یک الگو و روش جدید برای مراسم عروسی استفاده شود. کارت‌های دیجیتال درواقع یک صفحه از وب‌سایت هستند و لینک اختصاصی دارند.

شما به طور ویژه برای کسانی که به مراسم دعوت هستند آن را ارسال می‌کنید. برخی از ویژگی‌‌های این نوع کارت را در متن زیر مشاهده می‌کنید:

  •  در صورت طرح پرسش در دعوت‌نامه این امکان وجود دارد که مهمانان به آن پاسخ دهند.
  • اگر بخواهید می‌توانید تایمر و روزشمار تا آغاز مراسم عروسی را در کارت دیجیتال خود بگنجانید.
  • نشانی تالار را می‌توانید به صورت map داخل کارت دعوت قرار دهید.
  • هزینه کمتر، تنوع قالب‌ها و طرح‌ها نیز از امتیازات این نوع کارت دعوت محسوب می‌شود.
  • اگر دغدغه محیط زیست دارید نیز با این کار به کاهش مصرف کاغذ کمک می‌کنید.

کارت دعوت دیجیتال

کارت دیجیتال

کارت دعوت مراسم

هزینه کارت عروسی

فرقی ندارد قصد خرید چه چیزی را داشته باشید همیشه تفاوت قیمت بین گزینه‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارد. بنابراین این موضوع در مورد کارت  عروسی جدید نیز صدق می‌کند. شما با توجه به نوع طرح، جنس، تعداد و… هزینه‌های مختلفی را برای آن پرداخت می‌کنید. عوامل مختلفی در هزینه کارت عروسی تأثیرگذار هستند که در زیر به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • معمولاً آن دسته از کاغذهایی که جنس ضخیم‌تری دارند هزینه بیشتری دارند.
  • برخی جنس‌ها مانند کاغذی که پنبه‌ای یا براق باشد می‌تواند هزینه بیشتری داشته باشد.
  •  در صورت استفاده از فونت‌های برجسته نیز کار گران‌تر می‌شود.
  • کارت دعوت‌هایی که برش خاصی دارند یا گوشه آن‌ها به شکل گرد ساخته می‌شود گران‌تر می‌شوند. زیرا برای ساخته شدن فرآیند چاپ بیشتری دارند.

هزینه کارت عروسی

کارت دعوت فانتزی

کارت دعوت فانتزی

متن روی کارت دعوت

نگران متن نباشید. تقریباً تمام مغازه‌ها یا سایت‌هایی که فروش کارت عروسی دارند طیف وسیعی از متن‌های مناسب را به شما نشان می‌دهند تا هر کدام را بیشتر دوست دارید بر روی کارت نوشته شود. هرچند که شما می‌توانید هر متنی را که می‌خواهید سفارش دهید تا روی کارت شما استفاده شود. ممکن است به یک بیت شعر از شاعری علاقه‌مند باشید و بخواهید از آن استفاده کنید.
حتی ممکن است خود شما خوش‌ذوق و اهل قلم باشید و متنی را که خودتان نوشته‌اید در کارت عروسی استفاده کنید. در این صورت این کارت دعوت جذابیت بیشتری نیز پیدا خواهد کرد و همیشه به یادمادنی خواهد بود. شما می‌توانید با توجه به نوع کارت دعوتی که انتخاب می‌کنید متن کارت را انتخاب کنید. برای یک کارت دعوت رسمی طبیعتاً یک متن رسمی‌تر مناسب‌تر است.
اگر کارت دعوت فانتزی را انتخاب کرده‌اید متن‌های خلاقانه و فانتزی را نیز می‌توانید استفاده کنید. در کارت عروسی جدید هماهنگی سبک متن و سبک کارت را در نظر داشته باشید.

در انتخاب کارت عروسی خلاق باشید

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید خلاقیت است. با شور و شوقی که برای مراسم دارید می‌توانید بهترین‌ها را روی کارت عروسی استفاده کنید. برای مثال شما حتی می‌توانید با توجه به نوع شغلی که دارید (عروس و داماد) طرح کارت دعوت را انتخاب کنید. برای مثال اگر در سینما فعالیت می‌کنید می‌توانید کارت دعوتی که یکی از المان‌های سینما را به تصویر می‌کشد مانند کلاکت انتخاب کنید.
همچنین با توجه به محل مراسم عروسی نیز می‌توانید برای کارت دعوت ایده بگیرید. برای مثال اگر محل برگزاری مراسم نزدیک ساحل است می‌توانید از المان‌هایی مانند صدف، طرح دریا و… استفاده کنید. دست شما برای اجرای طرح‌های زیبا باز است. فقط کافی است خلاق باشید و آن چه را که می‌خواهید به طراح توضیح دهید تا ایده‌آل‌ترین و مناسب‌ترین کارت دعوت را برای شما طراحی کنند.

کارت عروسی خلاقانه

کارت دعوت طرح سینما

کارت عروسی طرح دریا

انواع کارت دعوت

 

جمع‌ بندی

ممنون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. تمام توضیحات لازم راجع به کارت عروسی در این مطلب به شما عزیزان گفته شد. درصورتی که ایده‌های دیگری مدّنظرتان است یا سؤالی دارید که به آن پاسخ داده نشد می‌توانید از ما بپرسید. امیدواریم بتوانید کارت عروسی خود را متناسب با سلیقه و مد روز انتخاب کنید و از نمونه کارت عروسی جدید که در این پست قرار دادیم ایده بگیرید.

نظرات

0

امتیاز دهید