تالار عروسی

نمونه قرارداد تالار عروسی

تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۳

اشتراک گذاری

به قلم تالار عروسی،شما برای برگزاری مراسم عروسی لازم است تا یک قرارداد را ببندید که به آن قرارداد تالار عروسی گفته می‌شود. این قراردادها مانند هر قرارداد دیگری دارای مفادی هستند که لازم است نسبت به آن‌ها آگاه باشید. چرا که داشتن اطلاعات در این موضوع به شما کمک می‌کند تا با آرامش بیشتری آن را امضا کنید.
بنابراین ما برای شما در این مقاله نمونه‌ قرارداد تالار عروسی را می‌آوریم تا با دیدن آن، از جزئیاتی که در آن وجود دارد آگاه شوید. این آگاهی به شما کمک می‌کند تا هنگام عقد قرارداد، هر متنی که در آن می‌خوانید برای شما بدون ابهام باشد. در نتیجه می‌توانید راحت‌تر نیز راجع به آن صحبت کنید.

قرارداد تالار عروسی چه نوع قراردادی است و شامل چه اصولی است؟

شاید بهتر باشد قبل از دیدن نمونه قراردادها نوع و مفادی که در آن نوشته می‌شود را بدانیم. به طور کلی مطابق با ماده ۱۰ قانون مدنی قراردادهای خصوصی مانند قرارداد تالار عروسی، در برابر کسانی که آن را منعقد کردند در شرایطی که مخالف صریح قانون نباشد نافذ است.
این ماده در ماده ۱۰ قانون مدنی شامل اصل آزادی قراردادها می‌شود که ۴ تأثیر مهم دارد. از جمله این شرایط این است که هر یک از طرفیت می‌توانند به صورت آزادانه شرایط و آثار قرارداد را تعیین نمایند. همچنین اثر این قرارداد فقط محدود به کسانی می‌شود که در قرارداد حضور داشتند.
لازم به ذکر است که این قرارداد با رضایت طرفین و بدون تشریفات به خصوصی انجام می‌شود. در نهایت رعایت این نکته که طرفین قرارداد ملزم به رعایت مفاد آن هستند. با دانستن این اطلاعات راحت‌تر می‌توانیم سراغ نمونه قرارداد تالار عروسی برویم.

مطلب مرتبط: تالار تهران

قرارداد تالار عروسی چه مفادی دارد؟

قبل از آن که بخواهیم ببینیم قرارداد تالار، چه مفادی دارد بد نیست با نحوه انجام آن آشنا شویم. در واقع در ابتدا شما به عنوان میزبان با تالار، برگه‌ای را تحت عنوان سند، امضا می‌کنید. سپس طبق روال عادی هر قراردادی از آن سند، دو کپی تهیه می‌کنید که یک مورد آن نزد شما و مورد دیگر، نزد تالار نگهداری می‌شود.
علت این کار برای جلوگیری از مشکلات احتمالی است که می‌تواند در آینده پیش بیاید. پس ایجاب می‌کند که کپی سند در دست هر دو طرف باشد. حال می‌خواهیم بدانیم چه مفادی معمولاً در این اسناد ذکر می‌شود. در ادامه مطلب با این مفاد، آشنا می‌شویم.

  • یک اصل ساده در هر قراردادی نوشتن نام دو طرف در سند است.
  • بعد از این اصل ساده، لازم است حتماً نام تالاری که با آن طرف قرارداد هستید در سند، ذکر شود. شما در واقع، با رعایت این اصول به سند خود اعتبار می‌بخشید.
  • در مرحله بعدی، روز مراسم عروسی و زمان آن نیز در برگه سند نوشته می‌شود.
  • سپس شما تعداد مهمانان، شیرینی‌جات، غذاهای تهیه شده و موارد دیگر را داخل قرارداد می‌نویسید.
  • هر گونه صحبتی که بین شما و تالار، در مورد مراسم، شکل گرفته نیز داخل سند نوشته می‌شود. این موارد می‌تواند شامل میزان هزینه اجاره تالار، کرایه ماشین، عکاسی، فیلم‌برداری و… باشد.

همانطور که متوجه شدید در نمونه قرارداد تالار عروسی لازم است این اصول را بنویسید و رعایت کنید.

نمونه قرارداد عروسی

چگونه قرارداد تالار پذیرایی فسخ می شود؟

فسح قرارداد در هر تالاری می‌تواند متفاوت از دیگری باشد. بنابراین نمی‌توان یک اصل کلی را گفت که در مورد تمام تالارها صدق کند. تالار عروسی، شرایط فسخ قرارداد را موقع امضای آن، به شما توضیح می‌دهد. اگر بخواهیم یک موضوع کلی را در این رابطه بگوییم این است که هر چه به زمان قرارداد نزدیک‌تر شوید میزان جریمه بیشتر خواهد شد.
زیرا تالار تا نزدیک مراس شما بسیاری را از هزینه‌ها را کرده است و بیشتر مواردی را که لازم است تهیه نموده است. فلذا منطقی است که میزان مبلغی که به عنوان جریمه باید به آنها بپردازید بیشتر خواهد شد. از آنجایی که تالار دچار خسارت می‌شود لازم است که شما در جبران خسارت وارده به تالار، مسئولیت کافی داشته باشید.

شرایط پرداخت را در قرارداد ذکر کنید

یکی از موارد مهمی که حتماً باید به آن دقت کنید ذکر شیوه پرداخت در قرارداد است. برای مثال ممکن است شما بخواهید در مبلغ‌ها را به صورت قسطی و در زمان مشخصی پرداخت کنید. اگر این موضوع را در قرارداد بنویسید در آینده مشکلی برای شما پیش نمی‌آید. در واقع همه چیز می‌تواند حتی در صورت اعتراض تالار، روند قانونی درست خود را طی کند.
بنابراین سعی کنید این موارد را در قرارداد رعایت کنید تا نگرانی از این بابت نداشته باشید. بیشتر تالارها روند مشخصی را در مورد نحوه پرداخت طی می‌کنند. بدون آن که نگاهی به نمونه قرارداد تالار عروسی بیندازیم می‌دانیم که اکثر تالارها یک‌سوم پول را قبل از مراسم، یک‌سوم را نزدیک مراسم و باقی پول را بعد از مراسم می‌گیرند. اما باز هم با وجود روالی که در این تالارها وجود دارد مکتوب کردن آنها روش بهتری است. در واقع شما با ذکر این موضوع در قرارداد، می‌توانید در صورت تخطی هر یک از طرفین، آن را قانوناً پیگیری کنید.

شکایت از تالار در صورت بی توجهی به موضوعات قرارداد

یکی از مزایای نوشتن یک قرارداد درست و دقیق این است که اگر هر یک از موارد داخل قرارداد به درستی رعایت و اجرا نشوند شما امکان پیگیری، اعتراض و در نهایت شکایت را خواهید داشت. گاهی ممکن است یکی از موضوعات مهم در قرارداد نقض شود و یا آن طور که گفته شده اجرا نشود.
در این شرایط داشتن یک قرارداد درست، به کمک شما می‌آید و می‌توانید برای جبران خسارت مادی و معنوی اقدام کنید. در واقع، اگر تالار از هر یک از مسئولیت‌های خود، شانه خالی کند تخلف محسوب می‌شود و شما می‌توانید شکایت کنید. هر چند که گاهی ممکن است برخی مشکلات، سهواً پیش بیاید که بهتر است در این شرایط، با گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز، مسئله را حل کنید.

چگونه از با کیفیت برگزار شدن مراسم مطمئن شویم؟

همه افراد دوست دارند تا مراسم خوب و آبرومندانه‌ای را برگزار کنند. این موضوع به معنای آن نیست که حتماً عروسی گران و مجللی داشته باشید؛ بلکه به معنای آن است که همه چیز در مراسم با کیفیت و شرایط خوب، برگزار شود. اگر نگاهی به نمونه قرارداد تالار عروسی بیندارید متوجه می‌شوید که یک قرارداد درست، چقدر می‌تواند کمک‌کننده باشد.
اما علاوه بر آن که مهم است در سندی که بین شما و تالار امضا می‌شود جزئیات مسائل را ذکر کنید؛ موارد دیگری هستند که می‌توانند تا حدی کمک‌کننده باشند. یکی از این موارد، بررسی پیشینه تالار در زمینه برگزاری مراسم و مجالس است. اگر پیشینه و سابقه خوبی در این زمینه دارد؛ احتمال خطاهای عمدی و غیرعمدی آنها بسیار کمتر می‌شود.
در واقع محبوبیت و معروفیت تالارها احتمالاً می‌تواند مهری بر درستی کار آنها باشد. البته که معروف بودن کافی نیست؛ بلکه صرفاً یکی از عواملی است که می‌توانید در انتخاب تالار به آن توجه کنید. برخی تالارها نیز هستند که ممکن است به اندازه بقیه معروف نباشند ولیکن از ويژگی‌ها و شرایط خوبی برخوردار هستند.
در این حالت بهتر است با کمی تحقیقات بیشتر از این مجموعه‌ها اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری به دست آورید.

قرارداد تالار

ما در این مقاله به شما در مورد نمونه قراردادها و اهمیت آنها گفتیم. حتماً با خواندن این مقاله متوجه مهم بودن این مسئله شدید و از این به بعد، به قراردادها به شکل جدی‌تری نگاه می‌کنید. یادتان باشد نباید هیچ قراردادی را سرسری و بدون خواندن تمام مفاد و جزئیات آن، امضا کنید. گاهی ممکن است صرفاً یک خط از سند، چیزی نوشته باشد که به صلاح شما نباشد.

بنابراین جزء به جزء آن را بخوانید و چیزی را از قلم نیندازید. سعی کنید طبق آنچه در مطالب گفته شد شیوه و نحوه پرداخت را نیز ذکر کنید. برای درک بهتر می‌توانید نمونه قرارداد تالار عروسی را ببینید تا پیش‌زمینه‌ای راجع به آن داشته باشید. امیدواریم که خواندن این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

نظرات

0

امتیاز دهید