تالار عروسی

نکات مهم عکاسی از کودکان در مراسم عروسی

تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۳

اشتراک گذاری

عکاسی از کودکان در مراسم عروسی

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های عروسی برای هر عکاسی می‌تواند عکاسی از کودکان در مراسم عروسی باشد. بچه‌ها همواره به دلیل غیرقابل پیش‌بیتی بودن، گزینه‌های بسیار جالبی برای گرفتن عکس هستند. همین غیرمنتظره بودن آنها است که باعث می‌شود خاطرات بامزه‌ای از آنها در عروسی ثبت شود. اما اگر بخواهیم عکس‌های قشنگ‌تر و بهتری را بیندازیم از چه ترفندهایی باید استفاده کنیم؟
ما در این مقاله به شما سبک‌های مختلفی را که می‌توانید از کودکان در عروسی عکس بیندازید را توضیح می‌دهیم. در ادامه مطلب، با ما همراه باشید.

گریه و خنده کودک هر دو موضوع جذابی برای عکاسی هستند

شاید اگر بخواهید از بزرگسالان عکاسی کنید تنها برای شما مهم باشد تا از لحاظ شادی که لبخند روی صورت آنها می‌باشد عکس بیندازید. اما در مورد کودکان موضوع، فرق می‌کند. گریه کوکد می‌تواند گاهی به زیبایی خنده‌های او باشد. بنابراین شما باید گوش به زنگ هر دوی این موارد در چهره کودک باشید.
چه بسا که گاهی گریه کودک که احتمالاً بخاطر موضوع کوچکی است می‌تواند بسیار با نمک، جلوه کند.

رفتار کودکان را برای عکاسی زیر نظر بگیرید

یکی دیگر از مواردی که در مورد کودکان باید به آن دقت کرد این است که هر لحظه و هر رفتاری از آنها می‌تواند سوژه خوبی برای عکاسی باشد. گاهی کودکان، حالات بامزه و عجیبی به خود می‌گیرند که اگر آن لحظه را ثبت کنید بعدها در دید شما بسیار دوست‌داشتنی خواهد بود. ممکن است به طرز جالبی در حال نگاه کردن به نورپردازی‌ها باشند.
یا در حالی که با تعجب و بهت‌زده به سالن عروسی خیره می‌شوند نیز لحظه زیبایی را برای عکاسی از کودکان در مراسم عروسی فراهم می‌کند.

از ذوق کردن آنها عکس بیندازید

چه کسی را پیدا می‌کنید که با ذوق کردن کودکان به وجود نیاید؟ یکی از لحظه‌های دیدنی دقیقاً زمانی است که کودکان به هر نوع موضوعی واکنشی فراتر از حد معمول نشنا می‌دهند و خوشحالی می‌کنند. این لحظات بهترین موقعیت را برای یک عکاسی فوق‌العاده فراهم می‌کنند. احتمالاً یکی از لحظاتی که آنها را در حال ذوق کردن می‌بینید زمان ورود عروس و داماد و دیدن آنها از نزدیک است.
بچه‌ها احتمالاً محو نورهای رقصان در سالن، مهی که در استیج رقص پخش می‌شود، کیک و… خواهند شد. حتماً در شکار این لحظه‌ها دقت کنید.

از بازی های کودکان عکس بگیرید

زمانی که کودکان با یکدیگر در حال بازی کردن هستند نیز میتواند سوژه مناسبی برای عکاسی باشد. یکی از دلایلی که آنها را بیش از پیش جذاب می‌کند این است که برای کدوکان اصلاً مهم نیست از آنها عکس بگیرند. حتی این که عکس آنها قشنگ یا بد باشد نیز اهمیتی برایشان ندارد. به همین خاطر در حالی که بچه‌ها سرگرم بازی‌های کودکانه خود هستند می‌توان از آنها سوژه‌هایی به غایت جذاب پیدا کرد.

عکاسی از بازی کودکان

در عکاسی اجازه دهید کودکان آزادانه رفتار کنند

برای بیشتر کودکان چندان جالب نیست که مجبور باشند مانند بزرگ‌ترها یک جا بایستند یا بنشینند و برای عکاسی ژست‌های مختلف گیرند. این کار، آنان را زود خسته و بدخلق می‌کند. بهتر است که زمان زیادی از وقت آنها را برای این کار نگیرید. بهترین راه حال این است که در حین اینکه کودکان مشغول انجام کارهای مورد علاقه خود هستند از آنها عکس بگیرید.
عکاسی از کودکان در مراسم عروسی اگر چه کار سختی نیست اما قلق خاص خودش را دارد. کافی است مانع از بازیگوشی و شادمانی آنها نشوید و تا جایی که ممکن است آنها را سرگرم کنید. در این صورت می‌توانید بهترین عکس‌ها را از بچه‌ها بیندازید.

کودکان را سرگرم کنید

برای راحت‌تر کردن کار عکاسی بهتر است که در آن هنگام، کودکان را به اندازه کافی سرگرم کنید. زمانی که حواس آنها پرت می‌شود بهترین زمان برای شروع عکاسی شما محسوب می‌شود. ممکن است با دادن یک خوراکی و یا بادکنک به دست آنها بتوانید از آنها بخواهید در جایی که شما می‌خواهید بایستند و عکس بیندازند.
حتی ممکن است گاهی عصبانی شوند اما شما باید به صورت حرفه‌ای از این موقعیت‌ها نیز برای ثبت تصاویر استفاده کنید. یک کودک عصبانی نیز خیلی اوقات به بامزگی یک کودک خوش‌اخلاق است. به آنها فرصت دهید تا طوری که دوست دارند باشند و رفتار کنند.
بعد از به دست آوردن دل آنان، زمان مناسبی است که ژست خوبی را به آنان دهید و آماده عکاسی شوید.

حتی کودکان خسته در انتهای مراسم را از قلم نیندازید

مراسم در تالار عروسی بیشتر مواقع به قدری طولانی است که کودکان در انتهای مراسم، کاملاً خسته و بی‌انرژی می‌شوند. چهره و حالات آنها حتی در این شرایط نیز دیدن دارد. ممکن است کودکی خسته یک گوشه لنگان لنگان با چشمان خمار در حال راه رفتن در سالن باشد. کودکی دیگر ممکن است روی صندلی دراز کشیده و خیره به نقطه‌ای در انتها باشد.
هر کدام از آنها می‌توانند سوژه جالبی برای عکس‌برداری باشند. عکاسی از کودکان در مراسم عروسی همواره لذت خاص خودش را دارد. دیدن چهره معصوم و زلال آنها در هر یک از حالت‌های خنده، گریه، عصبانی، بازیگوشی، پرانرژی و یا بی‌انرژی شگفت‌انگیز است. حتی ممکن است کودکی را پیدا کنید که در حال غذا خوردن۷ خوابش برده باشد.
شما می‌توانید تک تک این موقعیت‌ها را به عنوان یک سوژه عالی در نظر بگیرید.

عکاسی از کودکان

از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید از شما سپاس‌گاریم. همانطور که متوجه شدید عکاسی از کودکان همان اندازه که سخت است ساده و شیرین است. همین موضوع که شما می‌توانید از تمام حالا آنها عکس بیندازید نکته بسیار مثبتی به حساب می‌آید. امیدواریم که این مقاله به شما کمک کنید تا بهترین عکس‌ها را از کودکان بیندازید.

نظرات

0

امتیاز دهید