تالار عروسی

عقد و ازدواج در چه ایامی بهتره؟

تاریخ انتشار : ۸ خرداد ۱۴۰۲

اشتراک گذاری

عقد و ازدواج در چه ایامی بهتره؟

شاید برای شما هم این سؤال پیش اومده که عقد و ازدواج در چه ایامی بهتره؟ برخی افراد هستند که براشون مهمه که توی تاریخ و روز مناسبی مراسم رو برگزار کنند. در واقع این مسئله بیشتر از باورهاشون ناشی میشه و به همین خاطر این موضوع براشون اهمیت پیدا می‌کنه. عده‌ای هستند که معتقدند مراسم‌شون باید توی روز خوش‌یمنی باشه.
اگه روزی باشه که توی باور اونا نحس یا بد محسوب شه از گرفتن جشن توی این تاریخ صرفه‌نظر می‌کنند. معمولاً افراد مذهبی به این موضوع اهمیت بیشتری می‌دن. یعنی شما اگر جزو افراد معتقد به دین خاصی باشی احتمال اینکه این موضوع برات دغدغه‌مند باشه بیشتره. حالا ما می‌خوایم بعضی تاریخ‌هایی که به نظر، زمان مناسب‌تری هست رو به شما توضیح بدیم.
با ما همراه باشید.

عقد و ازدواج در ماه محرم و سفر نگیرید

تقریباً برای تمام مسلمانان معتقد، این موضوع مهمه که توی این تاریخ یعنی محرم و صفر، مراسم شادی برگزار نشه. فرقی نداره که این مراسم شادی کوچیک یا بزرگ باشه. در هر صورت هر مراسمی که شادی و رقص داخلش باشه جزو این دسته محسوب می‌شه. بنابراین اگه جزو افراد مذهبی هستیم و نمی‌خوایم هتک حرمت به این ماه داشته باشیم بهتره تاریخ عقد و عروسی رو به زمان دیگه‌ای موکول کنیم. در نتیجه این دو ماه از لیست شما خط می‌خوره.

در روزهای شهادت مراسم نگیرید

یکی دیگه از نبایدها توی این لیست، مربوط به روزهای شهادت می‌شه. طبیعتاً این موضوع بیشتر برای خانواده‌های مذهبی صدق می‌کنه. بنابراین این موضوع که عقد و ازدواج در چه ایامی بهتره بستگی زیادی به اعتقادات مذهبی شما داره. حالا روزهای شهادت شامل چه روزها یا ماه‌هایی از سال می‌شه؟ از جمله این روزها می‌توان به تاسوعا، عاشورا، رحلت پیامبر، رحلت امامان، شهادت حضرت فاطمه و… اشاره کرد.
چه روزهایی در تقویم مسلمانان نحسه؟

همچنین بخوانید: بهترین تالارها در تهران

شاید شما اساساً به این موضوعات اعتقادی نداشته باشید. بنابراین این بخش به طور کلی در مورد شما صدق نمی‌کنه. اما ممکنه شما هم به روزهای نحس باور داشته باشید و از این موضوع تأثیر بگیرید. بنابراین اگه جزو این دسته از افراد هستید بهتره به تاریخی که قصد دارید مراسم رو برگزار کنید دقت کنید.
چرا که روزهایی در تقویم هست که به عنوان روز نحس شناخته می‌شه. این ایام منحوس که در ماه قمری وجود داره شامل روز سوم، روز پنجم، روز شانزدهم، بیست و چهارم و بیست و پنجم هست. هیچ حکمی وجود نداره که به شما بگه توی این تاریخ مراسم نگیرید. ولی بعضی افراد به رعایت این قبیل مسائل اهمیت می‌دن.
بنابراین اگه اعتقادات قوی دارید بهتره روز دیگه‌ای رو برای عقد یا ازدواج در نظر بگیرید تا دل‌چرکین نشید.

افراد معتقد، چه روزی رو برای جشن انتخاب کنند؟

تا الان ما روزهایی رو مثال زدیم و توضیح دادیم که برای عقد و ازدواج مناسب نیستند. حالا سؤال پیش میاد افراد معتقد بهتره چه تاریخی رو برای عروسی یا خطبه عقد انتخاب کنن؟ طبق برخی روایاتی که از ائمه وجود داره برخی روزها نسبت به روزای دیگه نیکوتر هستند. از جمله این روزها می‌شه به تاریخ یک، هشت، چهارده، پانزده و بیست و نهم ماه قمری اشاره کرد.
همچنین طبق روایاتی گفته شده که روزهای شنبه، یکشنبه، پنج‌شنبه و جمعه زمان مناسب‌تری برای برگزاری مراسم عقد و عروسی هستند. در جواب به این سؤال که عقد و ازدواج در چه ایامی بهتره اگه از روز چهارشنبه و بقیه مواردی که توی بخش‌های قبلی گفتیم فاکتور بگیریم روزهای دیگه مناسب هستند.

روز مناسب

کدوم عید مذهبی برای عروسی بهتره؟

اعیاد مذهبی زیادی وجود داره که مسلمانان توی ایران جشن می‌گیرن. برای مثال عده‌ای ممکنه عروسی‌شون رو توی نیمه شعبان برگزار کنن. برخی دیگه عید فطر رو برای عقدشون انتخاب می‌کنن. همچنین تاریخ ولادت پیامبر، ولادت حضرت فاطمه، ولادت حضرت علی و امامان دیگه نیز می‌تونه جزو گزینه‌های انتخابی باشه.
بیشتر افراد مذهبی از انتخاب هر یک از این روزها به عنوان تاریخ عقد یا عروسی استقبال خوبی می‌کنن. از اونجایی که روز مبارکی شمرده می‌شن و طبق اعتقادات مسلمونا می‌تونن با خودشون خیر و برکت بیارن گزینه‌های خوبی هستن.

کدوم عید باستانی برای تاریخ عروسی بهتره؟

اگه از مبحث افراد مذهبی گذر کنیم می‌رسیم به افرادی که ممکنه این اعتقادات رو نداشته باشن یا در هر صورت تمایل دارن توی اعیاد باستانی مراسم داشته باشن. اعیاد باستانی زیادی وجود داره که می‌تونید برای تاریخ عروسی انتخاب کنید. از جملع معروف‌ترین اینا جشن نوروز هست که ما ایرانی‌ها همه ساله اون رو جشن می‌گیریم.
البته که برای انتخاب اینکه عقد و ازدواج در چه ایامی بهتره نمی‌خوایم خودمون رو محدود به عید نوروز کنیم. جشن‌های باستانی زیادی وجود داره که ایرانی‌ها از گذشته اون رو جشن می‌گرفتن. اگه نگاهی به تاریخ ایران باستان داشته باشید متوجه می‌شید که روزای زیادی وجود داره که می‌تونه تاریخ ازدواج شما باشه.
هر کدوم از این روزا تاریخچه خاص خودشون رو دارن که اگه بخوایم جداگونه همه رو توضیح بدیم ممکنه براتون خسته‌کننده بشه. اما اگه به فلسفه پشت هر کدوم از این تاریخ‌ها نگاه کنید بیشتر علاقه‌مند می‌شید که مراسم‌تون رو توی این تاریخ‌ها برگزار کنید.

عید نوروز

آیا برگزاری مراسم در روز چهارشنبه ایراد داره؟

بنا به اعتقاد برخی مذهبیون بهتره که مراسم عقد در روز چهارشنبه برگزار نشه. البته منظور فقط مراسم عقد نیست. بلکه هر نوع مراسمیه که شامل حال خوب می‌شه. این اعتقاد از گذشته وجود داشته و برخی به به این موضوع اعتقاد قلبی دارن. کسانی که این باور رو دارن بهتره که مراسم رو به روز دیگه‌ای موکول کنن.
چون حتی اگه روز چهارشنبه برگزار کنن ممکنه نسبت به هر اتفاقی توی مراسم دل‌چرکین بشن و به این موضوع ربط بدن. اما اگه همچنان شخص معتقدی هستین و دوست دارین به این موضوعات توجه کنید پس بهتره طبق روایاتی که هست صدقه رد کنید تا بعد با خیال راحت، مراسم بگیرید.

ما تو این مقاله سعی کردیم بیشتر مطالبی رو توضیح بدیم که برای افراد معتقد و مذهبی کاربرد بیشتری داره. هر چند که تموم افراد اگه بخوان می‌تونن به این موضوعات توجه کنن. روزای زیادی هستن که تپ مقاله بهشون اشاره نشد ولی می‌تونن جزو روزای خوب برای داشتن مراسم باشن.
بنابراین ما با مشخص کردن روزای نامناسب تا حدودی مسیر رو نشون دادیم عقد و ازدواج در چه ایامی بهتره. اگه روزای نامناسب رو فاکتور بگیرید شما مختار هستید هر روز دیگه‌ای که مد نظرتون هست رو به عنوان روز مراسم عقد یا ازدواج در نظر بگیرید. این ایام می‌تونه شامل روزای عید باشه یا می‌تونه یه تاریخ منحصربه‌فرد باشه.
امیدواریم که با خوندن این مقاله تونسته باشید روز مناسبی رو برای مراسم‌تون انتخاب کنید.

نظرات

0

امتیاز دهید