تالار عروسی

ضرورت ازدواج آسان در جامعه

تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

اشتراک گذاری

ازدواج آسان

ازدواج چه ضرورتی برای انسان‌ها دارد؟ مزایای ازدواج چیست؟ ابتدایی‌ترین نیاز‌های انسان می‌تواند در راستای ازدواج کردن تأمین شود. ازدواج امنیت و آرامش را بین زن و مرد برقرا می‌سازد. زن و مرد پیمان می‌بندند که در غم و شادی کنار هم باشند و از یکدیگر در مقابل ناملایمات زندگی حمایت کنند. بر اساس تحقیقات به عمل آماده کسانی که ازدواج می‌کنند تا حد زیادی از بیماری‌های روانی محافظت می‌شوند. با توجه به وضعیت فعلی جامعه، بسیاری از افراد معتبر جامعه، ازدواج آسان را تبلیغ می‌کنند.

ازدواج آسان ایده ای مناسب برای جوانان

ممکن است برای شما هم سؤال پیش آمده باشد که ازدواج آسان چیست و معیار‌های آن چگونه است؟ بر اساس یک تعریف کلی ازدواج آسان، ازدواجی است که بر اساس ساده زیستی و دوری از تجملات بنا شکل می‌گیرد. در این نوع ازدواج، زوجین سعی می‌کنند با کمترین هزینه، ملزومات ازدواج را فراهم کنند و بر سر زندگی بروند. در این امر خیریه‌هایی هستند که به جوانان کمک هزینه می‌دهند یا برای آن‌ها جهیزیه و خانه فراهم می‌کنند تا به این صورت کمک بزرگی به جامعه کنند. در نهایت ازدواج آسان می‌تواند فواید اجتماعی بسیاری داشته باشد و منجر به بقای نسل شود و همچنین افزایش جمعیت را نیز به همراه بیاورد. همچنین خیریه‌ها و مؤسسات در زمینه برگزاری مراسم عقد و عروسی به زوجین یاری می‌رسانند تا به صورت آبرومندانه مراسم برگزار کنند. طرح ازدواج آسان معتقد است که با دوری از تجملات می‌توان بر سر زندگی رفت. در این نهاد‌ها افراد می‌کوشند که با صرفه‌جویی در هزینه‌ها راه ازدواج را برای زوجین آسان‌تر کند.

ازدواج آسان

موسسات خیریه ازدواج آسان

مؤسساتی که از سوی وزارت ورزش و جوانان تحت عنوان کانون برگزاری ازدواج آسان فعالیت می‌کنند، تمام خدمات عقد تا عروسی را دارا هستند. این کانون‌ها تنها تمایزی که با سایر مراکز تشریفات دارند  در این است که خدماتشان، در ساده‌ترین شکل ممکن به زوجین ارئه می‌شود.

کانون‌ها و مؤسسات خیریه ازدوج آسان، با تعدادی از تالار‌های عروسی، آتلیه‌ها، مزون‌ها، سالن‌های زیبایی و مراکز فروش لوازم خانگی قرارداد دارند. در نتیجه اگر زوج‌های جوان از طریق این مراکز و مؤسسات، برای برگزاری مراسم عقد در سالن عقد تهران و عروسی خود اقدام کنند، صاحب تخفیفات ویژه‌ای می‌شوند. خدماتی که به صورت کاملاً  ساده و به دور از تشریفات ارائه می‌شود.

دوری از تجملات در ازدواج آسان

اتاق عقدی ساده و به دور از تشریفات، منوی غذایی  که شامل یک نوع غذا است، عکاسی بدون داشتن آلبوم دیجیتال، لباس‌های عروس دوخته و خریداری شده و آماده‌ی ارائه به نو عرؤسان، و سالن‌های آرایشی و زیبایی که کانون طرح ازدواج آسان قرار داد بسته‌اند  و هزینه‌های کمتری از زوج‌های جوانان اخذ می‌کنند.جهیزیه‌هایی که از طریق این کانون‌ها خریداری می‌شود شامل لوازم ضروری زندگی آبرومند است و خبری از تجملات در آن نیست. تالار‌های طرح ازدواج اسان به صورتی است که نمی‌توانید در ان تعداد زیاد برای عروسی خود دعوت کنید و اگر مایل باشید افراد بیشتری را دعوت کنید باید هزینه بیشتری را نیز صرف کنید.

تالار‌ عروسی ممکن است با این این موسسات قرارداد داشته باشد و از با این قرار داد نشان می دهد که بسیاری از سالن داران نیز با این طرح موافقند و از آن حمایت می کنند.

تالار هایی که عضور طرح ازدواج آسان هستند خدماتی را ارئه می‌کنند که به قرار زیر است:

کارت دعوت عروسی

لباس عروس

ماشین عروس

آرایشگاه عروس و داماد

میوه و شیرینی

آتلیه و شام  عروسی

نکات ازدواج آسان

در صورت تمایل می‌تواند آیتم‌های مورد پسند خود را انتخاب کنید و هر کدام که مورد انتخاب شما نبود را حذف کنید و یا مورد دیگری را به دلخواه خودتان انتخاب کنید.افراد متاهل کیفیت خواب بهتری دارند. مطالعه‌ای که روی ۲۰۰۰ زن انجام شد، نشان داد که زنانی که زندگی زناشویی بهتری را دارند، کیفیت خواب بالاتری را نیز تجربه می‌کنند.

افراد متاهل کمتر رفتار‌های پرخطر از خود نشان می‌دهند. مثلاً  افراد متاهل کمتر به اختلال سوء مصرف مواد مخدر دچار می‌شوند. به گفته کریستوفر فاگوندس، محقق، افرادی که با هم زندگی می‌کنند نسبت به افراد مجرد با احتیاط بیشتری زندگی می‌کننددر نتیجه متاهل بودن در واقع می‌تواند رفتار افراد را به سمت رفتار بهتر و سالم‌تر تغییر دهد.

موانع ازدواج

موانع ازدواج معمولاً موانع فرهنگی است. عادت‌ها، فخر فروشی‌ها، چشم و هم چشمی‌ها، تجمل گرایی، ماردی است که ازدواج را به تأخیر میاندازد. شما و خانواده‌هایتان این موانع را از سر راه بردارید. همین ازدواج‌های دانشجویی مثال خوبی است برای زوج‌هایی که با قلبی پر از شور و عشق و با صافی و زلالی وارد زندگی مشترک می‌شوند.  خانواده‌ها باید عادت کنند، ازدواج‌ها را ساده، بی‌پیرایه و بی‌تشریفات انجام دهند، که در پی آن بسیاری از مسکلات حل می‌شود.

نظرات

0

امتیاز دهید