تالار عروسی

راهنمای گرفتن عکس خانوادگی در عروسی

تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۳

اشتراک گذاری

راهنمای گرفتن عکس خانوادگی در عروسی

در عروسی همیشه صحبت از عروس و داماد نیست. ممکن است خانواده هر یک از طرفین برای این روزها لحظه‌شماری‌کنند و دوست داشته باشند عکس‌های زیبایی بیندازند. شما هم دوست دارید تا قشنگ‌ترین خاطرات را بسازید و به یادگار بگذارید. پس احتمالاً گرفتن عکس خانوادگی در عروسی از دغدغه‌های این روزهای شما باشد. چرا که شما می‌خواهید همه چیز به زیبایی هر چه تمام‌تر ثبت شود.
به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله اصولی را یاد بدهیم که شاید در روز عروسی برای شما مفید واقع شود. این اصول اگرچه در ابتدا ممکن است ساده به نظر بیایند ولی کمک زیادی به بهتر شدن عکس‌ها خواهند کرد. با ما همراه باشید تا همه آن چه را که لازم است یاد بگیرید.

بهترین ژست برای عکاسی خانوادگی چیست؟

ممکن است با خود بگویید بهترین ژست برای عکاسی با خانواده چیست؟ اول از همه باید به این نکته توجه کنید که عکاس تالار احتمالاً به شما ژست‌های مناسب برای عکس را می‌گوید. در غیر این صورت خودتان از عکاس بخواهید که ایده مناسب را برای داشتن عکس‌های زیبا به شما بگوید. اما این امکان وجود دارد که شما بخواهید با دوربین خودتان یا یکی از اعضای خانواده عکاسی کنید.
در این صورت بهتر است که عکس را به همان شیوه کلاسیک بیندازید. همگی کنار هم بایستید و یک عکس به سبک قدیمی داشته باشید. شاید این که می‌گوییم به سبک قدیمی عکس بگیرید شما را نگران کند. باید بگوییم این سبک اگرچه کلاسیک است اما همیشه کاربرد دارد و زیبایی خود را در طول زمان حفظ کرده است. بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت عکسی زیبا کنار عزیزان خود بیندازید.

مطلب مرتبط: باغ تالار تهران

عکاسی متفاوت کنار دوستان و نزدیکان خود داشته باشید

وقتی صحبت از دوستان می‌شود قضیه کمی متفاوت می‌شود. دوستان صمیمی هر فرد همیشه شوخی‌ها و رفتارهای مخصوص خود را با آنها دارند. البته این تنها در مورد دوستان صدق نمی‌کند و ممکن است شما با برخی از اعضای خانواده نیز صمیمیت زیادی داشته باشید. بنابراین برای گرفتن عکس خانوادگی در عروسی لازم نیست به سبک کلاسیک بسنده کنید.
شما می‌توانید شور و هیجان بیشتری به عکس‌ها بدهید و ژست‌های بامزه‌ای کنار یکدیگر بگیرید. عکس‌های خلاقانه شما در این روش هیچ محدودیتی ندارد و شما می‌توانید انواع مختلفی از آن را امتحان کنید. حتی ممکن است یک علامت یا ژست همیشگی با برخی دوستان نزدیک خود داشته باشید. می‌توانید در لباس عروس نیز کنار دوستان خود به همان مدل عکس بگیرید.

عکس عروسی کنار دوستان

در فضایی که نوردهی بهتری دارد عکس بیندازید

عروس و داماد و خانواده عروس حتماً قبل از شروع مراسم از تالار جشن دیدن کرده‌اند. بنابراین با فضاهای قشنگ‌تر و جذاب‌تر محیط آشنا هستند. برخی قسمت‌ها همیشه نوردهی مناسب‌تری نسبت به بقیه جاها دارند. به همین خاطر است بهتر است اگر کسی قصد عکس انداختن کنار شما را داشت از او بخواهید به آن فضا بروید و جای مناسب عکس بگیرید.
این موضوع به قشنگ‌تر شدن عکس شما و هر کسی که کنار شما عکس بیندازد کمک می‌کند. همچنین اگر جایی با نوردهی مناسب پیدا نکردید می‌توانید از عکاس یا فیلم‌بردار بپرسید و کمک بگیرید. این افراد به دلیل حرفه‌ای که دارند در شناخت این بخش‌ها خوب عمل می‌کنند و می‌توانند شما را راهنمایی کنند.

شخصی از نزدیکان خود را مسئول عکس بگذارید

تنها اعضای خانواده نیستند که می‌خواهند با عروس و داماد عکس داشته باشند بلکه اکثریت فامیل نیز این خواسته را دارند. از آنجایی که عکس‌های عروسی شما قرار است در دست تعداد زیادی از افراد فامیل باشد شاید بهتر است از قبل فکری به حال این موضوع کرده باشید. بهترین راه حل برای گرفتن عکس خانوادگی در عروسی (از جمله فامیل، دوستان و…) این است که شخصی را مسئول عکس انداختن بگذارید.
برای مثال در تایم مشخصی از عروسی شخص مسئول می‌تواند همه کسانی را که می‌خواهند عکس بیندازند یک جا جمع کند. با در نظر گرفتن یک فضای زیبا و مناسب برای عکاسی همه می‌توانند عکس‌های زیبایی کنار عروس داشته باشند.

در مراسم فرمالیته کنار خانواده و دوستان عکس بیندازید

اگر جزو علاقه‌مندان به برگزاری مراسم فرمالیته هستید از یک امتیاز مثبت برخوردار هستید. زیرا شما می‌توانید در باغ یا هر جایی که مراسم را برگزار میکنید کنار دوستان نزدیک و خانواده بهترین عکس‌ها را داشته باشید. از آنجایی که مسئولیت این کار را در مراسم فرمالیته عکاس شما که حرفه‌ای است بر عهده دارد خیال شما از عکس آسوده می‌شود.
عکاس و فیلم‌بردار شما با تخصصی که دارد می‌تواند زیباترین عکس‌ها را از شما کنار عزیزان خود بیندازد. این مراسمی که جداگانه برگزار می‌کنید شانس شما را برای داشتن عکس‌های خوب بالا می‌برد. در نتیجه حتی اگر نتوانید در مراسم عروسی اصلی عکس‌های زیبایی بیندازید ناراحت نمی‌شوید.

لبخند را در عکس دست کم نگیرید

برای داشتن عکس‌های زیبا تنها فضای قشنگ، نوردهی مناسب، عکاس خوب و… مؤثر نیستند. خوش‌انرژی بودن شما نیز در عکس‌ها تأثیر زیادی می‌گذارد. فرقی ندارد که مهمان عروسی باشید یا خودتان عروس یا داماد باشید. در هر صورت لبخند را فراموش نکنید. عروسی جشنی برای شادی است و جایی برای غر زدن و چهره‌ای ناراحت ندارد.
سعی کنید تا جای ممکن برای گرفتن عکس خانوادگی در عروسی پرانرژی ظاهر شوید تا عکس‌هایی که از شما به یادگار می‌ماند احساس خوبی را با دیدن آنها در شما زنده کند.

عکس خانوادگی در عروسی

حواستان به پس ‌زمینه عکاسی باشد

توجه به جزئیات همیشه مهم است. اگر می‌خواهید عکس‌های خوبی داشته باشید نیاز به یک پس‌زمینه زیبا نیز دارید. معمولاً در تالار عروسی جاهای قشنگی برای عکاسی وجود دارد ولی اکثریت افراد به این نکته دقت نمی‌کنند. بیشتر افراد دقیقاً در نزدیک‌ترین جایی که خودشان یا عروس نشسته باشند عکس‌ می‌اندازند.
در حالی که جاهای قشنگی برای عکس‌برداری وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. همچنین به این موضوع هم توجه داشته باشید که موقع گرفتن عکس کسی از پشت سر داخل کادر نباشد. در این صورت هر چقدر هم عکس زیبایی گرفته باشید عکس خوبی نمی‌شود و مجبور می‌شوید آن عکس را حذف کنید یا نادیده بگیرید.

قبل از برگزاری مراسم ژست مناسب عکاسی را تمرین کنید

تمرین کردن امتحان کردن ژست‌های مختلف قبل از مراسم عروسی کمک شایانی به شما خواهد کرد. هر فردی ممکن است از زاویه خاصی عکس بهتری بیندازد. برای مثال بعضی افراد رخ چپ قشنگ‌تری دارند و برخی دیگر رخ راست بهتری دارند. این تنها یک مثال از این موضوع است.
شما می‌توانید ترفندهای مختلف را در اینترنت ببینید و پیدا کنید تا بهترین‌ها را انتخاب کنید. بیشتر افراد وقتی عکسی را در عروسی می‌اندازند بعد از مشاهده عکس می‌گویند عکس خوبی نشده است. در حالی که در ظاهر همه چیز درست و منطقی به نظر می‌رسد. اما در واقع مشکل اصلی بخاطر همین نوع ژست‌هایی است که هنگام عکس می‌گیرید. پس به این نکات برای گرفتن عکس خانوادگی در عروسی دقت کنید.
برای مثال عده‌ای احساس می‌کنند که در عکس چاق‌تر به نظر می‌رسند. این دقیقاً مصداق بارز همین مسأله است. شما ممکن است با یک تغییر کوچک حالت دست یا پا، زاویه دوربین و… تغییر زیادی را در عکس به وجود آورید. مثال دیگر این است که برای این که فردی قدبلندتر دیده شود بهتر است دوربین از پایین گرفته شود تا پاها کشیده‌تر در عکس بیفتند.

عکاسی را به دست افراد کاردان بسپارید

به غیر از عکاسی که مسئول عکاسی از مراسم شما است عکاس دیگری را نیز در نظر داشته باشید. ممکن است فردی از اعضای خانواده یا دوستان شما احاطه خوبی به عکس‌برداری داشته باشد. شما می‌توانید از او بخواهید تا مسئولیت بخشی از عکس‌های یادگاری و خانوادگی را بر عهده بگیرد.
برخی اتفاقات ناگهانی و پیش‌بینی نشده هستند که اگر در ان لحظه از آن اتفاق یا عکس‌العمل عکاسی شود بسیار زیبا خواهد بود. لبخندها، گریه‌های شوق، جیغ خوشحالی، برخی ژست‌های منحصربه‌فرد که غیرقابل پیش‌بینی هستند ولی می‌توانند جزو بهترین عکس‌ها باشند. به هر حال عکاس شما ممکن است نتواند در لحظه حواسش جمع همه چیز باشد.
از این رو همراهی یک عکاس دیگر در مراسم احتمال داشتن عکس‌های بهتر و متنوع‌تر را بیشتر می‌کند.

عکاسی غافلگیرانه

جمع بندی

نکات ریز و درشت زیادی در مورد عکاسی در مراسم عروسی وجود دارد. ما در این مقاله سعی کردیم به مهم‌ترین موارد گرفتن عکس خانوادگی در عروسی اشاره کنیم. آنچه که مهم است این موضوع است که شما در مراسم خوشحال باشید و از تمام لحظات ان لذت ببرید. سعی کنید خیلی هم به خود فشار نیاورید و ایراد زیاد هم از عکس‌ها نگیرید.
به هر چیزی که در مراسم رقم می‌خورد به عنوان یک چالش نگاه کنید و آن را به یک شادی جمعی و یا لبخند گره بزنید. هر چیزی را جشن بگیرید و حتی اگر عکس‌ها به مذاق شما خوش نیامد به عنوان یک سرگرمی به آن نگاه کنید و دوباره بخندید و برای عکس‌های بهتر آماده شوید. با رعایت این نکات به شما قول می‌دهیم عکس‌های شما از آنچه در تصور داشتید بهتر خواهد شد. ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.

نظرات

0

امتیاز دهید