تالار عروسی

راهنمای برگزاری عقد فضای باز باغ و روف گاردن در تهران

تاریخ انتشار : ۲۶ تیر ۱۴۰۳

اشتراک گذاری

افراد زیادی علاقه‌مند به برگزاری مراسم عقد خود در باغ و فضای باز هستند. به دلیل زیبایی‌های بی‌شماری که طبیعت به فضای عروسی شما اضافه می‌کند این انتخاب برای بسیاری از افراد، جذاب است. اما آیا نکات مربوط به آن را می‌دانید؟ آیا تصور می‌کنید نحوه برگزاری عقد فضای باز باغ و روف گاردن در تهران همانند برگزاری مراسم در تالار عروسی است؟
واقعیت آن است که اگرچه شباهت‌هایی بین آنها وجود دارد ولیکن برخی موارد نیز هستند که صرفاً مختص مراسم در فضای باز می‌باشند. با دانستن این نکات، شما می‌توانید انتظار یک مراسم بی‌نقص و فوق‌العاده را داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر در این مقاله با ما همراه باشید.

برای انتخاب سالن عقد فضا باز تهران کلیک کنید

به نکات ایمنی در فضای باز توجه کنید

اگر دوست دارید مراسم را در فضای باز برگزار کنید لازم است به نکات ایمنی توجه بیشتری داشته باشید. اگر چه در تالار عروسی نیز تشریفات باید به این نکات توجه کنند. ولیکن در فضای باز، مراقبت بیشتری لازم است. یکی از دلایل آن، وجود مسائلی نظیر وزش باد، طوفان غیرمنتظره یا باران است.
به عنوان مثال، در شمع‌آرایی به این موضوع توجه کنید که چیدمان آن به نحوی باشد که مشکلی در اثر وزش باد و طوفان به وجود نیاید. با وجود آن که در شمع‌آرایی از شمع‌های کوچک و در واقع بی‌خطری استفاده می‌شود ولی مهم است که دیزاین آن، فکر شده باشد. در این صورت از وقوع آتش‌سوزی و آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کنید.

شمع ارایی

در صورت مسطح نبودن زمین اقدامات احتیاطی را انجام دهید

یکی از مسائل مهمی که ممکن است به سادگی از قلم بیندازید مسطح بودن زمین است. زمانی که فضای باز مانند باغ یا ویلا را برای مراسم در نظر می‌گیرید میز و صندلی‌ها در محیط بیرون قرار می‌گیرند. از آنجایی که روی میزها با اکسسوری‌های متعددی تزئین می‌شود باید به این موضوع دقت کافی داشته باشید.
اگر به فکر برگزاری عقد فضای باز باغ و روف گاردن در تهران هستید از خدمات تشریفات در ارتباط با این موضوع می‌توانید سؤال کنید. برای مثال اگر زمین مسطح نیست آیا راه حلی برای این مسئله دارند؟ آیا سرو غذا به نحوی انجام می‌شود که روی سطح محکم و بدون لغزندگی قرار گرفته و به سادگی جابه‌جا نشوند؟
پاسخ این پرسش‌ها به شما کمک می‌کند اطمینان بیشتری به بهتر برگزار شدن عقد خود داشته باشید.

سرو مناسب و به موقع مواد غذایی و خوراکی

برخی موضوعات شاید ساده به نظر بیایند؛ ولی می‌توانند همان اندازه راحت، کیفیت مراسم شما را کاهش یا افزایش دهند. یکی از این موضوعات، سرو به موقع و مناسب مواد غذایی و خوراکی است. در مراسمی که در باغ یا روف گاردن برگزار می‌شود این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به ویژه اگر مراسم شما در یکی از فصل‌های تابستان یا زمستان باشد اهمیت آن بیشتر مشخص می‌شود.
به عنوان مثال تصور کنید که قرار است مراسم را در تابستان در روف گاردن برگزار کنید. معمولاً سرو نوشیدنی خنک، در این شرایط حتمی است. اما چه می‌شود اگر نوشیدنی‌ها به زودی گرم شود؟ برعکس این حالت نیز صادق است. اگر در فصل زمستان بخواهید غذا یا نوشیدنی را سرو کنید ممکن است زودتر از حد تصور سرد شوند.
به همین دلیل باید اقدامات لازم برای جلوگیری از این اتفاق را در نظر داشته باشید. با به کارگیری سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی به تعداد کافی مناسب می‌توانید از این اتفاق جلوگیری کنید. برگزاری عقد فضای باز باغ و روف گاردن در تهران نیازمند دقت به همین جزئیاتی است که به شما توضیح دادیم.

استفاده کلیدی از سایه بان

سایه بان برای مراسمی که در فضای باز برگزار می‌شود یک موضوع کلیدی محسوب می‌شود. تفاوتی ندارد که در چه فصلی از سال مراسم را برگزار کنید در هر صورت سایه بان، کمک بزرگی به شما خواهد بود. وجود آن در فصل تابستان از گرما و آفتاب زیاد جلوگیری می‌کند. در نتیجه مهمانان شما در صورت وجود آفتاب زیاد، آزرده‌خاطر نخواهند شد.
در فصل پاییز، زمستان و حتی بهار نیز به همین اندازه کاربردی خواهد بود. چرا که در صورت برف و باران، محافظ خوبی برای مهمانان خواهد بود. در واقع شما در حین اینکه از زیبایی بارش برف و باران می‌توانید لذت ببرید از ورود مستقیم آن نیز در امان خواهید بود. حتی اگر به این جنبه از سایه‌بان نیز نگاه نکنید جلوه زیبایی برای استفاده در فضای سبز دارد.

سایه بان در باغ

وجود نور کافی در فضای باز

بیشتر مراسم‌ها در ایران از زمان عصر به بعد برگزار می‌شود. بنابراین دقیقاً مصادف با زمانی است که هوا رو به تاریکی می‌رود. برای آن که زیبایی مراسم و دکور آن دیده شود لازم است نور کافی در فضای باز وجود داشته باشد. بنابراین از تشریفات بخواهید تمهیدات لازم را در این باره انجام دهد.
برگزاری عقد فضای باز باغ و روف گاردن در تهران و یا هر شهر دیگری ، نیازمند نورپردازی حرفه‌ای است. این موضوع روی کیفیت عکس‌ها و فیلم‌برداری شما نیز اثرگذار است. برای داشتن یک فیلم‌برداری با کیفیت و فوق‌العاده، نور خوب را دست کم نگیرید.

برگزاری مراسم در فضای باز برای چه کسانی مناسب است؟

سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا برگزاری عقد در فضای باز برای همه مناسب است؟ اگرنه برای چه افرادی مناسب است؟ باید گفت اگر علاقه زیادی به داشتن مراسم در فضایی هستید که تلفیقی از طبیعت را به همراه دارد بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود.
بسیاری از افراد از بودن در طبیعت یا فضای سبز، لذت می‌برند. این دسته معمولاً چندان مشکلی هم با گرما و سرما، بارندگی و آفتاب ندارند. در نتیجه از ریسک‌پذیری بیشتری برخوردار هستند. اگر شما نیز جزو این دسته هستید می‌توانید مراسمی فوق‌العاده در روف گاردن با باغ داشته باشید.

از اینکه تا انتهای مقاله همراه ما بودید از شما سپاس‌گزاریم. امیدوارم با خواندن این مقاله به جواب سؤالات خود رسیده باشید.

نظرات

0

امتیاز دهید