تالار عروسی

نحوه رزرو تالار پذیرایی

تاریخ انتشار : ۳۰ تیر ۱۴۰۱

اشتراک گذاری

تالار پذیرایی و نحوه رزرو آن

تالار پذیرایی محلی برای برگزاری مراسمات است. این مقاله به معرفی تالار پذیرایی و نحوه رزرو آن می پردازد. معمولا تالارها به نام تالار عروسی شناخته می شوند اما سایر مراسمات مانند عقد و پذیرایی هایی به مناسبت بازگشت از مکه، عزاداری و … نیز در تالار برگزار می شود. معمولا تعداد مهمانان تالار بیش از 100 نفر هستند. معماری تالار های عروسی معمولا به شکل لوکس و مجلل انجام می شود. نمای خارجی تالارها نیز معمولا زیبا و چشم نواز است. با شکوه بودن تالار از مسائلی است که مهمانان مراسم را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد.

بعضی از تالارها دارای فضای سبز بزرگ و زیبا همراه با آب نماهای جذاب هستند. محل بازی کودکان از امکاناتی است که برخی از تالارها دارند و خدمت بزرگی به مادران محسوب می شود. انتخاب محل عروسی برای راحتی مهمانان نیز حائز اهمیت است. داشتن تالاری با با دسترسی راحت، مسیر با ترافیک روان و پارکینگ اختصاصی بزرگ خیال مهمانان شما را آسوده خواهد کرد.

شرایط رزرو تالار و باغ تالار

با گرفتن عروسی و مراسم در تالار و باغ تالار، مهم ترین امر کم شدن زحمت خانواده ی میزبان است. زیبایی و امکانات تالار نیز از مزایای قابل توجه است. با کم شدن متراژ منازل امکان گرفتن بسیاری از مراسم ها در خانه وجود ندارد و خانواده ها گرفتن تالار را گزینه اول خود می دانند. در ادامه شرایط تالار پذیرایی و نحوه رزرو آن را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

انتخاب بر اساس بودجه

پیش از عقد قرارداد با مدیر تالار، بودجه خود را بسنجید. باشکوه بودن محل پذیرایی اهمیت زیادی دارد اما نباید شما را از نظر اقتصادی تحت فشار قرار دهد. معمولا هزینه های تالار به امکانات آن بستگی دارد. منوی شام و کیفیت غذا، منوی پذیرایی شامل نوشیدنی و دسر، سلف سرویس بودن، گروه موسیقی، دکوراسیون و گل‌آرایی، برنامه‌های جانبی مانند آتش‌بازی، مالیات بر ارزش افزوده، سفره عقد و … در هزینه نهایی موثر هستند. بدیهی است برخی تالارها پولی اضافه تر به دلیل برند و شهرت خود می گیرند. لازم به ذکر است برخی تالارها علاوه بر هزینه های فوق، هزینه ی ثابت و مجزایی تحت عنوان ورودی از شما دریافت می کنند.

همچنین ببینید: باغ تالار غرب تهران

ظرفیت تالار مورد نظر

قبل از انتخاب تالار شما باید تعداد مهمانانی که قصد دعوت آن ها را دارید مشخص کنید. برخی تالارها مهمانی های زیر سیصد یا پانصد نفر را تقبل نمی کنند. اگر تالاری که قرار است رزرو کنید ظرفیتی بسیار بیشتر از مهمانان شما داشته باشد باعث می شود جشن عروسی خیلی خلوت به نظر برسد. این موضوع هم بر شور و حال حاکم بر مهمانی اثر می گذارد و هم باعث می شود فیلم عروسی شما زیبا نباشد.

در همین رابطه ببینید: تالارهای مشهد

امکانات تالار

قبل از عقد قرارداد حتما امکانات تالار را بررسی کنید. نورپردازی، دکوراسیون، زیبایی و راحتی میزهای پذیرایی، طراحی جایگاه عروس و داماد، گل‌آرایی و سایر تزئینات باید مورد پسند و سلیقه شما باشند. حتما داشتن پارکینگ مناسب در تالار را مدنظر بگیرید. مهمانان شما نباید برای پارک ماشینشان دچار مشکل شوند و یا نگران ماشینشان در طول مراسم باشند. این موضوع را با مدیر تالار حتما مطرح کنید. اگر انتظار امکانات دیگری مانند آلاچیق، کافی شاپ، محل گرفتن عکس مهمانان و … دارید حتما امکان انجام آن در تالار را بررسی کنید.

اهمیت غذای تالار پذیرایی در رزرو تالار

منوی تالار را بررسی کنید و از کیفیت غذاهایی که ارائه می کنند مطمئن شوید. ممکن است بخواهید غذا را از تالار سفارش ندهید و از رستوران دیگری بگیرید. از پیش غذاها و دسر و نوشیدنی ها نیز غافل نشوید و از کیفیت همه ی آن ها اطمینان حاصل کنید. در این مورد حتما از زوج هایی که قبل از شما در این تالار برنامه ای برگزار کرده اند تحقیق و پرس و جو کنید.

تاریخ رزرو تالار پذیرایی

حتما از چند ماه قبل تالار مد نظر خود را رزرو کنید. به خصوص اگر تاریخ مراسم شما در یکی از مناسبت های مهم است، این مسئله اهمیت دو چندان پیدا می کند. زوج های دیگری به جز شما به دنبال رزرو تالارها در آن تاریخ هستند و اگر این کار را به آخرین لحظات موکول کنید ممکن است آن تاریخ را به کل از دست بدهید.

پرسنل تالار

رفتار پرسنل و عملکرد آن ها باید برای شما بسیار مفید باشد. منظم بودن آن ها باعث می شود مراسم شما بی دردسر پیش برود. حتما از سلامت و رعایت نکات بهداشتی پرسنل تالار نیز اطمینان خاطر حاصل کنید. تعداد پرسنل تالار نیز باید با مهمانان شما هماهنگی داشته باشد تا امکان خدمت رسانی مناسب برای تمام مهمانان فراهم شود.

انتخاب گروه موسیقی دلخواه

برخی تالارها دارای گروه های موسیقی مخصوص خود هستند و به شما اجازه نمی دهند از گروه های موسیقی دیگری استفاده کنید. اگر بند یا گروه موسیقی خاصی مدنظر شماست قبل عقد قرارداد حتما این مهم را با مدیر تالار هماهنگ کنید. گروه موسیقی باعث شور و نشاط مراسم شما می شوند و اگر دلخواه شما نباشند، بهتر است به دنبال تالار دیگری بگردید.

بررسی سرویس بهداشتی و اتاق پروی تالار

از مکان هایی که باید هنگام بازدید تالار به آن دقت کنید اتاق پرو و سرویس بهداشتی تالار است. توجه کنید که تالار دارای سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی باشد. اتاق پرو باید به حد کافی بزرگ و دارای آیینه کافی بوده و تهویه مناسب داشته باشد. در غیر این صورت مهمانان شما اذیت خواهند شد. نور کافی اتاق پرو نیز از مسائل حائز اهمیت است. به نظافت سرویس بهداشتی، دستمال کاغذی های رولی، توشه های نگهدارنده ی لباس و دستگاه خشک کن توجه کنید. فراموش نکنید این نکات باید هم در بخش مردانه و هم زنانه رعایت شده باشند.

سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب

در تالار پذیرایی و نحوه ی رزرو آن ، باید به سیستم گرمایشی و سرمایشی نیز توجه کنید. اگر عروسی شما در تابستان است، گرما باعث کلافگی مهمانان، ریزش میکاپ و خراب شدن شینیون موها می شود. سیستم سرمایشی تالار را بررسی کنید تا یک مراسم خنک و راحت داشته باشید. از طرف دیگر در مراسم هایی که در زمستان برگزار می شود وجود سیستم گرمایشی اهمیت خاصی دارد. عدم وجود سیستم گرمایشی مناسب باعث می شود خودتان یا مهمانان سرما بخورید و خاطره خوبی در ذهن ها باقی نگذارید. هم چنین این امر باعث می شود مجبور به پوشاندن خود باشید و زیبایی های لباستان دیگر به چشم نیاید.

وجود سیستم برق اضطراری

همواره باید برای موقعیت های اضطراری و اتفاقات پیش بینی نشده آماده باشید. از اتفاقاتی که شب عروسی شما را خراب می کند رفتن برق تالار است. از وجود سیستم برق اضطراری در تالار مطمئن شوید تا در صورت رفتن برق نیز، بهترین شب زندگی شما به خوبی و طبق برنامه انجام شود.

تعهدات تالار

قبل از عقد قرار داد مفاد آن را به خوبی بخوانید تا با تعهدات تالار آشنا شوید. تعهد تالار در قبال اشیای گم شده، شرایط فسخ قرار داد، مبلغ بیعانه، مبلغ قابل استرداد در صورت فسخ قرارداد، مهلت فسخ، زمان دریافت مابقی هزینه و … بخوانید و حتما در خصوص آن سوال بپرسید. امیدواریم بهترین شب زندگی شما با خاطرات زیبا و بدون استرس و نگرانی باشد.

نظرات

0

امتیاز دهید