تالار عروسی

چگونه بهترین تاریخ برای عروسی انتخاب کنیم؟

تاریخ انتشار : ۲ خرداد ۱۴۰۲

اشتراک گذاری

چگونه بهترین تاریخ برای عروسی انتخاب کنیم؟

خوش اومدید به دیگر مقالات تالار عروسی، یکی از دغدغه‌های افراد قبل از عروسی انتخاب کردن بهترین تاریخ برای عروسی است. بسیاری از افراد دوست دارند تاریخ مناسبی را برای عروسی انتخاب کنند و به انتخاب زمان مناسب اهمیت زیادی می‌دهند. برخی افراد که مذهبی هستند دوست دارند در اعیاد مذهبی مانند عید فطر، نیمه شعبان و… عروسی خود را برگزار کنند.
برخی دیگر دوست دارند در روزهای تاریخی و مربوط به ایران باستان اقدام به برگزاری مراسم کنند. عده‌ای دیگر نیز هستند که فارغ از تمام این موارد فقط به تعطیل رسمی بودن آن روز اهمیت می‌دهند. زیرا در این حالت، اکثر مهمانان امکان شرکت در مراسم را خواهند داشت. ما در این مقاله به بررسی تمام این موارد می‌پردازیم تا شما بتوانید بهترین تاریخ را انتخاب کنید.

بهترین فصل برای برگزاری مراسم عروسی

وقتی صحبت راجع به زمان برگزاری تاریخ عروسی می‌شود همه ممکن است برخی از فصل‌ها را از دایره انتخاب خود حذف کنند. از جمله فصل‌های که ممکن است از لیست خود حذف کرده باشید فصل تابستان و زمستان باشد. اما پیشنهاد ما به شما یک تصمیم راحت‌تر و کاربردی‌تر است. اگر دوست دارید عروسی خود را در فصل تابستان برگزار کنید بهتر است در ماهی از این فصل که گرمای کمتری دارید جشن بگیرید.
اگر هم تمایل دارید که عروسی خود را در فصل زمستان بگیرید بهتر است در روز و ماهی از زمستان که سرمای آزاردهنده‌ای ندارد برگزار کنید. بنابراین انتخاب بهترین تاریخ برای عروسی از لحاظ فصلی، روزی از سال است که شرایط آب‌وهوایی مناسب‌تری داشته باشد. این موضوع که می‌خواهید در چه فصلی مراسم داشته باشید کاملاً تصمیم خود شما است.
ولیکن در انتخاب تاریخ‌ها دقت کنید تا بتوانید جشن زیباتر و باکیفیت‌تری داشته باشید.

فصل عروسی

روز تعطیل را برای عروسی انتخاب کنید

یکی از نکات مهمی را که باید برای عروسی در نظر داشته باشید انتخاب تاریخی است که معمولاً افراد سرکار نمی‌روند. برای مثال روز پنج‌شنبه و جمعه از جمله روزهایی است که تقریباً اکثر افراد در ایران تعطیل هستند. بنابراین احتمال آن که تعداد بیشتری بتوانند در مراسم شما حضور داشته باشند بیشتر است.
به ویژه اگر مهمانانی از شهرهای دیگر یا جاهای دورتر دارید رعایت این موضوع حائز اهمیت است. مزیت مهم دیگر آن، این است که مهمانان خستگی کمتری در مراسم شما خواهند داشت. زیرا در خانه به اندازه کافی می‌توانند استراحت کنند و بعد در جشن شما حاضر شوند.
همچنین از آن جایی که اکثر خانم‌ها برای مراسم عروسی به آرایشگاه می‌روند نگرانی از بابت زمان این کار نیز نخواهند داشت. در واقع می‌توانند بدون استرس در آرایشگاه حاضر شوند بدون آن که نگران دیر رسیدن به مراسم باشند. البته که روزهای تعطیل معمولاً نسبت به روزهای دیگر سال شلوغ‌تر هستند.
تنها مشکل این تاریخ‌ها ترافیکی است که احتمال دارد مهمانان در آن گرفتار شوند. اگر این بخش را در نظر نگیریم از بقیه لحاظ، انتخاب روز تعطیل، می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل برای زمان برگزاری عروسی باشد.

یک مناسبت خاص را برای تاریخ عروسی انتخاب کنید

یکی دیگر از ایده‌های بسیار خوب به عنوان بهترین تاریخ برای عروسی، انتخاب یک مناسب خاص است. این کاری است که بسیاری از افراد انجام می‌دهند. شما می‌توانید با مشورت یکدیگر تاریخی را انتخاب کنید که مناسبتی باشد و در عین حال هر دوی شما (عروس و داماد) آن را دوست داشته باشید. مناسبت‌های مختلفی برای برگزاری مراسم عروسی وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید.
شما می‌توانید با توجه به سلیقه، معیارها و باورهای مشترک خود یکی از مناسبت‌ها اعم از تاریخی، مذهبی و.. را انتخاب نمایید. در ادامه به شما می‌گوییم چه مناسبت‌های را می‌توانید برای تاریخ عروسی خود در نظر بگیرید.

عروسی

روزهای تاریخی باستانی را انتخاب کنید

از جمله ایده‌های جذاب تاریخ عروسی، روزهای تاریخی باستانی است. از گذشته ما ایرانیان مناسبت‌های بسیاری داشته‌ایم که تاکنون نیز در بسیاری مناطق برگزار می‌شود. اگر به تاریخ علاقه‌ دارید و از اعیاد باستانی لذت می‌برید ما به شما یکی از همین اعیاد را پیشنهاد می‌کنیم. جشن‌های زیادی از زمان ایران باستان وجود داشته است.
معروف‌ترین آن که امروزه تمام ایرانیان در سراسر جهان آن را جشن می‌گیرند عید نوروز است. این جشن که سرشار از نمادهای شاد و روحیه‌بخش است می‌تواند انتخاب زیبایی برای تاریخ عروسی باشد. البته که تنها جشن نوروز نیست که از ایران باستان به جا مانده است. جشن‌های دیگری نیز وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • فرورگان
  • اردیبهشتگان
  • خردادگان
  • تیرگان
  • آمردادگان
  • شهریورگان
  • مهرگان
  •  آبانگاه
  • آذرگان
  • دیگان
  • بهمنگان
  •  سپندارمذگان
  • جشن سده
  • یلدا
  • جشن سده
  • جشن نوسره
  • و…

بنابراین همانطور که مشاهده کردید اعیاد زیادی از ایران باستان وجود دارد که هر کدام نمادی از عشق، پاکی، شجاعت، فروتنی و… هستند. فلذا بهترین تاریخ برای عروسی نیز هر یک از روزهای ایران باستان می‌توانند باشند.

جشن یلدا

انتخاب اعیاد مذهبی برای تاریخ عروسی

این گزینه برای افرادی است که اعتقادات مذهبی بیشتری دارند و دوست دارند تا مراسم خود را در این اعیاد خاص برگزار کنند. جشن‌های مذهبی زیادی در دین وجود دارد که هر کدام می‌توانند انتخاب مناسبی برای تاریخ عروسی باشند. لازم به ذکر است بهتر است که در این موارد، عروس و داماد هر دو اشتراک داشته باشند و با توافق یکدیگر تاریخ را انتخاب کنند.
برای مثال ممکن است فقط عروس یا فقط داماد مذهبی باشد اما طرف مقابل نیز مشکلی با برگزاری عروسی در تاریخ اعیاد مذهبی نداشته باشد. در این حالت، شما می‌توانید با خیال راحت بهترین تصمیم را برای مراسم خود بگیرید. هدف این است که هر دوی عروس و داماد از این انتخاب راضی و خوشحال باشند و کسی دل‌چرکین نباشد.
از جمله اعیاد دین اسلام شامل عید قدیر، عید قربان، عید فطر و همچنین نیمه شعبان است که بیش از بقیه مناسبت‌ها معروف است. برای ادیان دیگر نیز مانند مسیحی هرفرد می‌تواند در یکی از مناسبت‌های مربوطه مانند میلاد مسیح مراسم عروسی را برگزار کند.

انتخاب تاریخ تولد برای عروسی

آیا تا به حال به این نتیجه رسیدید که بهترین تاریخ برای عروسی چه روزی است؟ اگر هنوز به نتیجه دلخواه برای انتخاب زمان مناسب نرسیده‌اید شاید بد نباشد به روز تولد عروس یا داماد فکر کنید. از آن جایی که روز تولد، روز خوش‌یمنی محسوب می‌شود و نمادی از زندگی دوباره است می‌توان آن را برای عروسی نیز انتخاب کرد.
زیرا ازدواج نیز مانند زندگی و تولد دوباره است و شما می‌توانید یک شروع زیبا و نو داشته باشید. بسیاری از افراد برای تاریخ عروسی، تاریخ تولد خود را می‌گذارند و هم‌زمان تولد و عروسی خود را جشن می‌گیرند. البته که برخی افراد این ایده را دوست ندارند و ترجیح می‌دهند زمان عروسی تاریخ ویژه‌ای باشد که جدا از تولد یا حتی عید خاصی باشد.
در هر صورت این ایده نیز هواداران خودش را دارد و بسیاری از افراد از این ایده استقبال می‌کنند.

مشکل انتخاب برخی اعیاد بزرگ برای تاریخ عروسی

در مطالب بالا به مزایای انتخاب تاریخ عروسی در برخی اعیاد اشاره کردیم. حال می‌خواهیم مشکلی را که این اعیادها برای عروسی دارند توضیح دهیم. عیب بزرگ برگزاری عروسی در اعیاد این است که معمولاً در این روزها همه جا شلوغ‌تر از حد معمول است. این موضوع باعث ترافیک بیش از حد و آشفته‌کننده و به تعویق افتادن بسیاری از امور عروسی می‌شود.
شما برای مراسم عروسی کارهای زیادی را باید انجام دهید. از رزرو سالن عروسی گرفته تا نوبت آرایشگاه، عکاسی، تهیه لباس و خرید جزئیات دیگر همگی زمان‌بر هستند. حال تصور کنید که تهیه و برنامه‌ریزی تمام این موارد، مصادف با ایامی باشد که از همیشه شلوغ‌تر است. این اتفاق ممکن است برنامه شما را کمی به هم بزند و برخی امور شما سر وقت مناسب انجام نشوند.
به همین خاطر است که نمی‌توان یک روز خاص را به عنوان بهترین تاریخ برای عروسی به شما معرفی کرد. زیرا با توجه به شرایط هر فرد، روز مناسب برای عروسی برای هر شخصی می‌تواند متفاوت از دیگری باشد. هر چند که اگر زودتر نسبت به انجام امور عروسی اقدام کنید لازم نیست نگرانی زیادی از این بابت داشته باشید.
در صورت داشتن برنامه‌ریزی دقیق تنها باید نگران ترافیک بود که آن هم با زودتر حرکت کردن به سمت مقصد برطرف می‌شود.
خبر خوب این است که همه اعیاد تا این اندازه شلوغ نیستند. برای مثال فقط برخی از افراد در ایران، جشن‌های ایران باستان که به شما قبل‌تر توضیح دادیم جشن می‌گیرند. البته این موضوع ناراحت‌کننده است که اعیاد اصیل ایرانی آنچنان که باید جدی گرفته نمی‌شود. اما در هر صورت این موضوع برای شما مفید واقع خواهد شد.

با انتخاب برخی تاریخ ها هزینه کمتری بپردازید

اگر زمان خاصی برای عروسی مد نظر ندارید و برای شما مهم نیست در روز ویژه‌ای مراسم خود را برگزار کنید می‌توانید از تخفیف استفاده کنید. بسیاری از تالارها در برخی تاریخ‌ها تخفیف می‌گذارند و شما می‌توانید با هزینه کمتری تالار را رزرو کنید. این تخفیف‌ها معمولاً فصلی هستند و تاریخ‌هایی می‌باشند که افراد کمتر، آن را برای عروسی انتخاب می‌کنند.
در نتیجه شما می‌توانید بدون دردسر و با پرداخت هزینه کمتر از همان امکانات همیشگی تالار عروسی در آن تاریخ استفاده کنید. اگر بودجه کمتری برای عروسی دارید و در عین حال دوست دارید مراسم شما به خوبی برگزار شود ایده بسیار خوبی است که از این سبک تخفیف‌ها استفاده کنید.

نکات انتخاب تاریخ عروسی

همانطور که متوجه شدید ایده‌های زیادی به عنوان بهترین تاریخ برای عروسی وجود دارد که شما می‌توانید راجع به آن فکر کنید. هیچ روز برتری وجود ندارد که شما برای عروسی خود انتخاب کنید. نکته مهم این است که شما آن تاریخ را دوست داشته باشید. تنها برخی نکات وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

  • بهتر است تاریخ عروسی را به گونه‌ای انتخاب کنید که هم‌زمان یا چند روز مانده به عروسی شخص دیگری از نزدیکان شما نباشد.
  • بهتر است فاصله مناسبی میان تاریخ نامزدی و عروسی شما باشد. بیش از حد نزدیک یا بیش از حد دور از زمان نامزدی نباشد.
  • بهتر است تاریخی را انتخاب کنید که برای مهمانان مشکل نباشد.
  •  اگر شخصی از بستگان نزدیک شما به تازگی فوت شده است بهتر با فاصله حداقل چهل روز از آن زمان، مراسم را برگزار کنید.

نکات تاریخ عروسی

امیدوارم که خواندن این مقاله برای شما مفید بوده باشد. سلایق متعددی در انتخاب تاریخ عروسی وجود دارد. بنابراین سعی کنید در انتخاب تاریخ، بیش از اندازه سخت‌گیر نباشید. مهم این است که در آینده بتوانید به خوبی از آن روز یاد کنید. فرقی ندارد تاریخی را که انتخاب می‌کنید تاریخ تولد، عید باستانی یا مذهبی و یا یک روز معمولی باشد.
اما تاریخی را انتخاب کنید که اول از همه برای شما و بعد از آن برای مهمانان، تاریخ مناسبی باشد تا همه بتوانند در کنار شما این مراسم را جشن بگیرند.

نظرات

0

امتیاز دهید