تالار عروسی

آداب و رسوم برگزاری مراسم عروسی مخصوص بزرگسالان

تاریخ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

اشتراک گذاری

آداب و رسوم برگزاری مراسم عروسی مخصوص بزرگسالان

بسیاری از افراد دوست دارند یک عروسی کوچک با تعداد مهمانان کم برگزار کنند. اما ممکن است جمعیت اقوام و آشنایان نزدیک آنها زیاد باشد و مجبور باشند تعداد افراد بیشتری را دعوت کنند. در این شرایط بهترین کار این است که کودکان را به مراسم دعوت نکنید. ما در این مقاله در مورد آداب و رسوم مراسم عروسی مخصوص بزرگسالان صحبت می‌کنیم.
با رعایت نکاتی که در این مقاله می‌آوریم می‌توانید یک عروسی خوب و باکیفیت به روش دلخواه خود برگزار کنید.

چرا عروسی را مختص بزرگسالان برگزار کنیم؟

همانطور که در مقدمه این مقاله ذکر کردیم بسیاری از افراد هستند که دوست دارند مراسم عروسی باکیفیتی داشته باشند اما تعداد مهمانان گاهی زیادتر از حد انتظار است و به همین خاطر هزینه‌ها بیشتر می‌شود. از آنجایی که بسیاری از افراد دوست دارند اکثر آشنایان و دوستان خود را به مراسم دعوت کنند بهترین انتخاب این است که بچه‌ها را دعوت نکنند.
البته این در صورتی انتخاب خوبی است که تعداد بچه‌ها زیاد باشد. بنابراین شما می‌توانید به راحتی بزرگ‌ترهای فامیل را بدون دغدغه دعوت کنید. به ویژه کودکان معمولاً علاقه زیادی نیز به مراسم و جشنی مانند عروسی ندارند و بیشتر مواقع کلافه می‌شوند. گاهی برای پدرومادرها نیز سخت است که در مراسم همزمان حواسشان به کودک خود باشد.
بنابراین این کار اگرچه مورد تأیید و رضایت همه افراد نیست اما بیشتر افراد این ایده را به ویژه در مورد کودکان و بچه‌های کوچک می‌پسندند. در ادامه آداب و رسوم برگزاری مراسم عروسی مخصوص بزرگسالان را توضیح می‌دهیم.

نکات برگزاری مراسم عروسی مخصوص بزرگسالان

اگر قصد برگزاری مراسم مختص بزرگسالان را دارید لازم است نکاتی را بدانید و رعایت کنید. این نوع مراسم آدابی دارد که برای دعوت کردن از افراد حتماً باید به آن توجه داشته باشید. یکی از این موارد رعایت این نکته است که موقع نوشتن اسامی روی کارت و دعوت به صورت «آقا به همراه خانم گرامی» یا «خانم به همراه همسر محترم» بنویسید.
درواقع باید مشخص باشد که دقیقاً چند نفر از اعضای خانواده برای مراسم دعوت هستند. بدین ترتیب همگی به طور دقیق می‌دانند که همراه چه کسانی به مراسم تشریف بیاورند. البته در بسیاری مواقع افرادی نیز هستند که به این نکات توجه کافی نمی‌کنند. به همین خاطر شاید بد نباشد سراغ راه حل بعدی، یعنی تلفن زدن به آنها بروید.
زمانیکه شما شخصاً با افرادی که دعوت هستند صحبت می‌کنید می‌توانید به طور واضح و مشخص اسم کسانی را که از یک خانواده دعوت هستند نام ببرید. برای آن که ناراحتی پیش نیاید می‌توانید شرایط را برای آنها توضیح دهید که مهمانان تنها افراد بزرگ هر خانواده هستند. در این صورت آنها متوجه می‌شوند که این موضوع در مورد باقی افراد نیز صدق می‌کند.

نکات برگزاری عروسی بزرگسالان

مشخص کنید دقیقاً منظور از افراد بزرگسال چه کسانی هستند؟

گاهی ممکن است در این مدل از دعوت برای برخی از افراد شبهه‌ای به وجود بیاید و ندانند دقیقاً منظور از عروسی مختص بزرگسال چه کسانی است. واقعیت آن است که این موضوع نیز طبیعی است که بسیاری از افراد به درستی در مورد شرایط دعوت، اطلاع نداشته باشند. به همین دلیل است که آداب و رسوم برگزاری مراسم عروسی مخصوص بزرگسالان باید رعایت شود.
در این راستا شما باید این نکات را در کارت دعوت یا شیوه دعوت خود لحاظ کنید. اولین نکته این است که حتماً مشخص کنید منظور شما از بزرگسال چه افرادی هستند؟ آیا منظور شما این است که فرزند هیچ خانواده‌ای دعوت نیست؟ یا صرفاً کودکان به مراسم دعوت نیستند. آیا سن خاصی مد نظر شما برای دعوت است؟
به همه این موارد موقع دعوت آشنایان خود باید اشاره دقیق و درستی داشته باشید. شما حتی ممکن است فقط بخواهید یک نفر از اعضای خانواده را دعوت کنید. در این صورت می‌توانید این موضوع را روی کارت دعوت بنویسید و برای اعلام دقیق‌تر به صورت تلفنی نیز آن را توضیح دهید.

چگونه عروسی مختص بزرگسالان را بدون ایجاد ناراحتی برگزار کنیم؟

ناراحتی در هر مراسم بزرگ و مهمی از جمله عروسی امری اجتناب‌ناپذیر است. بنابراین شما حتی اگر بهترین مراسم را هم برگزار کنید نمی‌توانید همه را راضی نگه دارید. از این رو بهتر است با حفظ احترام به مهمانان، مراسم را آن گونه که دوست دارید داشته باشید. برای آن که کمتر کسی ناراحت شود بهتر است اگر قانونی برای مراسم دارید در مورد هیچ کس، استثنا قائل نشوید.
فرض کنید که شما تأکید کرده‌اید که هیچ کودکی در مراسم نباشد؛ اما وقتی مهمانان به عروسی شما می‌آیند متوجه حضور چندین بچه در مراسم شوند. این اتفاق چندان جلوه خوشایندی ندارد. رعایت آداب و رسوم برگزاری مراسم عروسی مخصوص بزرگسالان از همین جهات است که حائز اهمیت است. البته ممکن است کودک دعوت شده در مراسم خواهرزاده و یا برادرزاده عروس یا داماد باشد.
در این صورت معمولاً مهمانان درک بیشتری به موضوع دارند؛ هر چند که ممکن است همچنان عده‌ای ناراحت شوند. به طور کلی برای آن که هیچ گونه ناراحتی پیش نیاید بهتر است استثنایی قائل نشوید. اما همانطور که در مطالب قبل‌تر گفتیم رضایت شما در عروسی از هر کس دیگری مهم‌تر است.

مطلب مرتبط: تالار تهران

برگزاری عروسی

ما در این مقاله به شما در مورد آداب عروسی بزرگسالان توضیح دادیم و نکات لازم را در این موضوع، گوشزد کردیم. تأکید ما بر این است که به ویژه اگر بودجه لازم برای داشتن یک عروسی بزرگ‌تر را ندارید حتماً روی موضع خود برای دعوت بزرگسالان پافشاری کنید. روی کارت دعوت خود مستقیم بنویسید و در صحبت‌های خود با آنها، باز هم توضیحات لازم را بدهید.
به امید آن که عروسی شما با بیشترین رضایت برگزار شود.

نظرات

0

امتیاز دهید